LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pinlinq

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
leylaC
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2008 14:54

Pinlinq

Ongelezen bericht door leylaC »

Ga niet in zee met PINLINQ!!!!!!!!

Ik weet dat dit voor consumenten is maar hoe kunnen wij winkeliers klachten oplossen?
Er zijn zo veel klachten over Pinlinq en het is zo ontzettend moeilijk om onder hun contract uit te komen dat er eigelijk wel iets
tegen dit dubieuse bedrijf gedaan moet worden.
Ik zelf heb voor mijn winkeltje een pin van hun, ruim 1 jaar,
Al vanaf het begin doet de pin het niet de kosten lopen in de 3 nullen want klanten kunnen niet pinnen en gaan weg zonder iets te kopen.
Ik heb hun al tig keer gebeld deze kosten lopen zeker wel in de 100 euro aangezien ze 0,70ct per minuut rekenen.
Nu heb ik 3 maanden gelden een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat na al die tijd de problemen niet opgelost zijn
en wij dus het contract ontbinden, wordt ik laatst terug gebeld, (ja nu pas) met de mededeling dat het contract ontbonden kan worden
met een afkoopsom van 199 euro, dit is toch van de zotten?
We hebben al ruim 3000 euro misschien wel meer schade door hun geleden.
Ik wil gewoon van dat contract af, ben nu steeds aan het stoneren.
Als hun zo door gaan ben ik in staat een schade vergoeding te eisen!
Ik ben het helemaal zat, hoe durven ze!
Sinds het laatste contact heb ik niks meer van ze gehoord, maar ze blijven wel afschrijven.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door kanovaarder »

U bent ondernemer?

En problemen met Pinlinq?

Dan weet u toch dat u bij het geleverd krijgen van een wanprestatie de overeenkomst toch gewoon eenzijdig mag opzeggen?

Dus ook voor u geldt dat u een aangetekende brief moet sturen waarin u Pinlinq sommeert om datgene te leveren wat u met hen bent overeengekomen.
Bovendien mag u bij het slecht leveren van diensten van Pinlinq wel degelijk een schadevergoeding vorderen.
Levert Pinlinq niet die perstatie di u met hen bent overeengekomen binnen de door u gestelde termijn dan kunt u die overeenkomst als nietig beschouwen.

Daarna het giro/banknummer van Pinlinq laten blokkeren en inderdaad de afboekingen door Pinlinq gedaan storneren.

Grootvader

leylaC
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2008 14:54

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door leylaC »

Ja dat klopt, kleine zaak maar toch een pin nodig,
aangezien de prijzen van de kleding beginnen bij 100euro.
Op het moment staat de pin in de verpakking en heb ik op onze website gezet dat we geen pin meer hebben maar dat er meerdere banken in de omgeving zitten. Dan maar zekerheid voor de kant en geen pin.

ik heb ze een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat ze inderdaat wanpresteren, maar daarna belde ze me dus met dat belachelijke aanbod.

Ik ga nu nog een brief sturen en ze zeggen dat ze schriftelijk moeten reageren want welles..nietess.. via de telefoon is nogal irritant!

Wat is een redelijke termijn die ik kan stellen?

Bedankt voor de snelle reactie!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Pinlinq II.

Omdat u er al langer mee bezig bent zou ik hen 14 dagen geven om de problemen op te lossen.
Waarschijnlijk kunnen zij dit niet omdat er gezegd zal worden dat u in een moeilijk gebied zit.
Welnu, in dat geval is het niet eens een wanprestatie meer maar ook een ontbreken van een wilsovereenkomst.
Immers, had men dat al eerder gezegd dan zou u waarschijnlijk helemaal geen Pinlinq hebben genomen.

Noet binnen 14 dagen die problemen opgelost dan daarna 1 week waarin het door u betaalde teruggestort moet zijn op uw rekening wegens het niet kunnen leveren van diensten.
Of u de schade voortvloeiend uit het niet kunnen leveren van de overeengekomen dinst verhaalbaar is betwijfel ik bij een organisatie zoals Pinlinq.
Ze zijn nogal link als u begrijpt wat ik bedoel en dat betekend dat u hen zult moeten gaan vervolgen.
Veel advokaten, lange procedures.

"k Zou het laten bij ontbinding van de overeenkomst.

Maar.......... alles verder per schrift of fax!

Met vriendelijke groet;

Grootvader

leylaC
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2008 14:54

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door leylaC »

ahaa!
Jup dat klopt! Want een pin die steeds hangt, of transacties die blijven hangen etc etc, daar kan je niks mee!

Ja die schade vergoeding kan ik idd beter laten zitten.
Ik zal alles schriftelijk doen!
Heel erg bedankt!

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Wij werken reeds 2 jaar met pinlinq en hebben nooit klachten. Éénmaal apparaat kapot geweest en dezelfde week een ander ontvangen. Overigens hebt u bij ontvangst ook een telefoonnummer van hen gekregen en verder is er contact via e mail mogelijk. Tot slot dit: Pinlinq kwam onlangs als één van de best geteste apparaten uit een onafhankelijk onderzoek naar mobiel pinnen .

leylaC
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2008 14:54

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door leylaC »

ik heb idd heel veel telefoonisch contact met ze gehad, maar nu kost een gesprek 70ct per minuut en als je dagelijks met ze moet bellen omdat de pin het niet doet is dat wel heel erg duur.
Ik heb een paar keer nieuwe software gehad en een nieuwe pin, maar dit hielp allemaal niet.
Als je emailt krijg je vaak pas na 1 week een reply.
En ja als je met een pin zit die het niet doet moet hij snel gemaakt worden.
Ik heb een vaste pin.

Maar ik zou zeggen lees eens op het forum van Kassa naar alle negatieve berichten.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik heb een mobiel apparaat en dat werkt uitstekend en ik hoef niet op Kassa te lezen wat een ander ervan vind als ik de hele dag collega's om me heen heb die ook eenzelfde apparaat gebruiken en waar ik ook nooit een klacht van hoor. Kijk overal is wel eens wat maar als het toestel dan de volgende dag wordt opgehaald en weer twee dagen later heb ik een nieuwe dan hoor je mij niet klagen. Vreemd vind ik wel dat ook een nieuw apparaat niet werkt en dat het oude ook met nieuwe software niet werkt. Wil je soms van het contract af ?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door bot321 »

Nog al logisch Reintje.
Het is bij jou toch een beestenboel :wink: :wink:

Hoop eigenlijk wel dat je na zo'n lange afwezigheid
een beetje humor erbij hebt gekregen. :lol:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Hoe bedoel je ? :oops: :oops: :oops:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Pinlinq.

Hé Reintje............
Jij schreef: "Kijk overal is wel eens wat maar als het toestel dan de volgende dag wordt opgehaald en weer twee dagen later heb ik een nieuwe dan hoor je mij niet klagen."

Nou, ik zal je vertellen dat ik dan flink pissig ben een klant te hebben die dacht te kunnen pinnen in de taxi en geen ander geld bij zich.
Je zal maar een ritje Den Haag hebben! Verlies je toch al snel ruim 100,- euro! En dan 2 dagen zonder??
Kom nou!
Dat mag dan voor jou gelden maar ik zou dit nooit accepteren!!

Overigens zijn er zeker in het begin erg veel klachten geweest die niet daadkrachtig werden opgelost waardoor Pinlinq toch een enigzins besmette naam heeft opgebouwd waardoor ik zelf erg voorzichtig ben met dit soort systemen en wel heel duidelijk keiharde garanties zal eisen en schade vergoed als het toch fout gaat!

Grootvader
die zich toch afvraagt of je ook haar aan het verliezen bent.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Bij jou en bij mij is pinnen een vorm van gemak/luxe. De klant kan eerst informeren of er gepinned kan worden en kan dat tijdelijk niet dan gaat hij/zij maar even voor die ene keer naar de bank.
Laatst gewijzigd door reintje vitesse op 01 apr 2008 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Pinlinq ????????????????

Ergens tussen de kassen in het westland?
Midden in de nacht ergens in de industrie van Pernis??
Midden in een gehucht in Drente??

Kom nou!
Wie mobiel wil laten pinnen MOET een betrouwbaar systeem hebben.
Anders maar gewoon via het koperdraadje!

Grootvader

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Vreemd dat in de ambulante bijna geen ander systeem wordt gebruikt :roll: :roll:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Pinlinq (tenslotte)


Beste Reinder,

Neem nou maar van deze ouwe aan dat Pinlinq sterk afhankelijk is van het zendbereik/ontvangst.
Zit je net in een verkeerde hoek dan kan Pinlinq grote problemen geven.

Kennelijk heeft die vraagsteller/ster daar nu net last van!
Dat kan toch?
Of werkt volgens jou dat Pinlinq perfect tot aan de uiterste hoeken van Nederland?

Wees nou reëel.
Kijk, 't is dat al die verlengsnoeren zo vreselijk lastig zijn onderweg bij gewone pinsystemen..................

Grootvader

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Vraagsteller geeft niet aan waar hij woont maar volgens mij wil hij gewoon, misschien door tegenvalende omzet, af van zijn contract. :shock:

Nederland is voor bijna 100% gedekt voor mobiele telefonie en dus ook voor pinlinq. :shock:

Ik heb geen aandelen pinlinq maar ben alleen uiterst tevreden met de door hun aangeboden diensten. :lol:

Woonplaats: Arnhem :!: :!:

Gegroet alle forum gebruikers :lol: :lol: :lol:

leylaC
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2008 14:54

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door leylaC »

ik wil ervan af omdat hij het gewoon niet doet!!
En nogmaals ik heb een vaste geen mobiele!

In onze winkel verkopen wij kleding van boven de 100 euro per stuk dus de klanten willen pinnen en als dat steeds niet kan en mensen naar de bank lopen en vervolgens niet terug komen is dat erg vervelend!

Ook een aantal keer gehad dat een transactie bleef hangen bij pinlinq en de klant alsnog ook cash betaald had en daarna kregen we dus een boze klant over de vloer, gelukkig werd dat geld wel na 3 dagen terug gestort naar de klant.

Ik heb de pin in totaal 1 jaar misschien 10x kunnen gebruiken voor de rest was er of: storing, hing hij, bleef er een transactie hangen..

Ik ben hier dus absoluut niet te vreden over! Nogal logisch of niet soms?

Beetje jammer dat andere mensen mij als de boosdoener zien..
Misschien eerst vragen voordat je zelf conclusies gaat trekken??
Das toch ook logisch..

realmontreal
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 apr 2008 20:31

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door realmontreal »

Leyla, jonge, begrijp jij wel hoe een mobiel pinautomaat werkt?? Je kan het gewoon vergelijken met een mobiele telefoon, want er zit in feite een simkaart in, en bij PINLINQ is de provider Vodafone, dus dit loopt via het netwerk van Vodafone. Wat ik uit jouw probleemomschrijving concludeer, dus die hangende transacties, is dat er gewoon nauwelijks verbinding is in jouw omgeving, oftewel gewoon VETTE PECH, kijk maar op je mobiele telefoon hoeveel streepjes bij signaalsterkte aangegeven staat, en uit frustratie ga jij dus fingerpointen. Mij hoor je niet over hen klagen, aangezien ik 3 kledingzaken bezit en bij 2 de pinlinq mobiel gebruik, bij die andere een vaste automaat omdat ik het zelfde probleem heb, dus gewoon pech!.

leylaC
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2008 14:54

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door leylaC »

Nogmaals, ik heb een vaste pin..
ik heb dit nu al een paar keer gezegt,
maar volgens mij leest er hier niemand wat er nou staat..
Dus voortaan als je ergens op reageeert, eerst alles lezen.

thnx.

alleskunner1
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:31

Re: Pinlinq

Ongelezen bericht door alleskunner1 »

BREEK ME DE BEK NIET OPEN OVE PINLINQ.....WAT EEEN K......BEDRIJF OF APPARATUUR. NIKS DAN PROBLEMN HET AFGELOPEN JAAR. DE ENIGSTE SERVICE DIE JE KRIJGT IS EEN 0900 NUMMER A 45 EUROCENT PER MINUUT!!!

WE ZIJN ER MOOI INGESTONKEN CONTRACT HAAST NIET TE VERBREKEN EN IPV INNEN KUNNEN WE ALLEEN NOG MAAR ZELF BETALEN.....AAN DAT BEDRIJF.

RIK

Gesloten