LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] loi of nti?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Deborah82
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 feb 2007 16:45

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Deborah82 »

Bij het NHA hoef je ook niet te zijn hoor! Hun lesstof loopt zwaar achter, er staan spel- en rekenfouten in waar je niet vrolijk van word en de service is echt onder de maat. Er zitten mensen achter de telefoon die niet weten waar ze het over hebben. Examens waar vragen in staan die helemaal niet behandeld zijn in de lesstof maar wel mee gerekend worden in de uitslag, onvriendelijke leraren en ga zo maar even door.
Ik heb al te veel geld uit gegeven om er mee te stoppen en hoop toch nog ooit m`n diploma daar te halen maar bij verdere studies ga ik zeker niet meer bij de NHA!!!

LOI is misschien wel wat duurder maar als je bij de NHA gaat leren kom je uiteindelijk op hetzelfde bedrag uit en ben je waarschijnlijk wel klaar in het tijdsbestek die ze geven en haal je je waarschijnlijk minder irritatie op je nek.

Ik vraag me eigenlijk af wie dit soort bedrijven in de gaten houd? Waar zou ik deze klachten bijvoorbeeld kunnen melden?

ridder80

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door ridder80 »

ik doe een opl bij de nha ze hebben een klachten commissie

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Deborah 82 en Ridder 80,

Alle onderwijsinstellingen in Nederland, of het nu bekostigd onderwijs is of niet, worden gevisiteerd op het niveau van de opleiding. Alle hbo-opleidingen worden op dit moment beoordeeld door de NVAO, alle mbo-opleidingen worden gecontroleerd door KCE. Haalt een onderwijsinstelling de accreditatie niet, dan mogen de opleidingen ook niet meer aangeboden worden. Een heel grote zekerheid voor u als student dus!
Ik kan tevens melden dat het NTI beschikt over een klachtenprocedure bij de examencommissie, en mocht de examencommissie een klacht niet ontvankelijk verklaren, dan bestaat de mogelijkheid de klacht voor te leggen bij de Overkoepelende commissie van beroep voor de examens. Voor klachten buiten de examens om bestaat een Onafhankelijke geschillencommissie. Bovendien heeft het NTI een ISO certificering.
Mocht u meer informatie wensen over de procedures dan verneem ik het graag via [email protected]

Vriendelijke groet,

NTI, Els Beltman

Deborah82
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 feb 2007 16:45

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Deborah82 »

@ridder80

Tja die klachtencommissie die niet reageert op brieven en telefoontjes bedoel je zeker? Ik heb herhaaldelijk geprobeerd te bellen en werd erg vervelend behandeld. Ze adviseerde mij een brief te schrijven...heb ik gedaan, nooit meer wat van gehoord.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Ridder80,

Dat is uiteraard niet goed! De commissie hoort direct na ontvangst een bevestiging te sturen , mijn ervaring is dat dat ook nagenoeg altijd lukt.
Wil je mij svp een kopie van je brief mailen, dan zal ik de klacht ook namens het NTI indienen.

Vriendelijke groet,
Els Beltman

Deborah82
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 feb 2007 16:45

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Deborah82 »

Beste Mvr. Beltman,

Volgens mij vergist u zich, ik heb het over de NHA niet over de NTI.

Mvg Deborah.

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Over thuisstudies en het krijgen van werk

Daar wordt door werkgevers heel verschillend over gedacht. Voor de een is een thuisstudie juist een pre omdat het getuigt van zelfdiscipline en zelfstandigheid. De ander hecht juist waarde aan het "naar school zijn gegaan"
Over de kwaliteit van het materiaal. Ik studeer bij de LOI HBO Communicatie en ik vind het tot dusver van goed niveau. Ik heb het lesmateriaal aan een student van de Haagse Hogeschool laten zien. Hij vond het lesmateriaal duidelijker en overzichtelijker dan zijn materiaal. Dat is natuurlijk een persoonlijke mening maar het zegt wel wat.

van Lingen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2007 13:38

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door van Lingen »

Sinds 2003 ben ik student bij NTI (een bachelor traject). De inhoud van deze opleiding is redelijk goed, de organisatie (NTI) die de opleiding aanbiedt (en de ondersteunende activiteiten uitvoert) is frustrerend slecht!
Gedurende gehele opleiding waren er administratieve knelpunten (geen thuisopdrachten toegezonden (toen ging het nog per post); na drie wijzigingen van de corrector wordt een vak verklaard tot "geschikt voor zelfstudie"; examenvragen horen bij een andere vak; klachten aan de klachtencommissie worden nooit beantwoord; de onafhankelijk commissie van beroep krijgt ook geen reactie......).
NTI vergeet vaak dat studenten BETALENDE KLANTEN zijn en dat ze als klant behandeld moeten worden. In mijn geval ben ik betalende klant en een volwassen persoon.
Ik wil alleen nog deze studie afronden en afscheid nemen van NTI.

nicolaasbeets
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door nicolaasbeets »

Hoi Hoefkade,

Ik zie dat je de HBO-opleiding Communicatie bij het LOI volgt. Ik zag in de studiegids dat je ook iets van een videofilm/presentatie moet maken? Ik snap dat niet helemaal......Wat moet je dan doen? Hoe zit het met afstuderen bij LOI krijg je daarbij onderstuening van een coach/mentor of mag je dat helemaal zelf uitzoeken. Ik overweeg zelf de studie communicatie bij het LOI te gaan doen.

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Hoi Nicolaas,

Voordat je je inschrijft bij het LOI wijs ik je toch even op de dochteronderneming van het LOI zelf namelijk , Studieplan.


LOI en Studieplan zijn PRECIES hetzelfde in de cursussen (zowel aanbod als inhoud). Alleen betaal je bij de LOI minstens 3x zoveel. Ik had beide cursussen aangevraagd en PRECIES hetzelfde , alleen een andere naam en logo. De LOI heb ik uiteraard teruggestuurd en alleen Studieplan heb ik gehouden.


http://www.studieplan.nl -->> Voor je werk

nicolaasbeets
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door nicolaasbeets »

Leuk maar studieplan doet geen HBO-opleidingen.

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Hoi Hoefkade,

Ik zie dat je de HBO-opleiding Communicatie bij het LOI volgt. Ik zag in de studiegids dat je ook iets van een videofilm/presentatie moet maken? Ik snap dat niet helemaal......Wat moet je dan doen? Hoe zit het met afstuderen bij LOI krijg je daarbij onderstuening van een coach/mentor of mag je dat helemaal zelf uitzoeken. Ik overweeg zelf de studie communicatie bij het LOI te gaan doen.
Beste nicolaasbeets,

De videopresentatie zit in de module Communicatie & Maatschappelijke Vorming (C&MV). Dit is een propedeusevak wat iedere HBO-student volgt. Bij de videopresentatie is het de bedoeling dat je een presentatie houdt, alsof je een echte presentatie houdt voor 5 mensen. Hierin moet je eea vertellen over een product mbt tot export en kwaliteitszorg. Die presentatie moet aan een aantal eisen voldoen qua vorm en inhoud. Deze worden uitgelegd in de module C&MV. Makkelijkste is om het op te nemen via een digitale camera met een geheugenkaart. Zodra je tevreden bent, brand je hem op een mini-dvd en stuur je hem op ter beoordeling.

Je krijgt een persoonlijke coach waar je alles behalve vakgerichte vragen aan kan stellen. Ook persoonlijke zaken (die wel of niet van invloed zijn op je studie), kun je met je coach bespreken. Maar de beste ondersteuning krijg je eigenlijk van jezelf dmv het maken van een portfolio. Hierin moet je oa reflecteren. Heeft mij veel geholpen. Je portfolio wordt beoordeeld door je coach. Aan de hand daarvan krijg je tips etc. Zelfde geldt later voor je stageverslag. Vakgerichte vragen kun je stellen aan de desbetreffende docenten. Alle vragen en inzendopgaven (inmiddels zo'n 30 inzendopgaven) die ik tot nu toe heb gestuurd, werden binnen 5 dagen beantwoord.
Tot nu toe heb ik niet te klagen over de ondersteuning. Alles werd naar mijn tevredenheid beantwoord. Maar zoveel valt er ook niet te vragen. De lesstof is zo duidelijk, dat alles zich vanzelf wijst. Over de opleiding zelf ben ik tot nu toe dan ook zeer tevreden. Ik studeer nu 6 maanden bij ze.

jiping

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door jiping »

[quote]Bij de videopresentatie is het de bedoeling dat je een presentatie houdt, alsof je een echte presentatie houdt voor 5 mensen. Zodra je tevreden bent, brand je hem op een mini-dvd en stuur je hem op ter beoordeling.

Hoezo dan "zodra je tevreden bent", bij een echte presentatie krijg je toch ook maar 1 kans?

En een video kun je toch gewoon net zo lang editten tot je tevreden bent in tegenstelling tot een echte presentatie.
En na je presentatie krijg je dan ook geen kritische vragen waar je direct een antwoord op klaar moet hebben.

Ik snap niet hoe een belangrijk onderdeel van een HBO als een presentatie geven voor een groep mensen waarbij de interactie met die groep mensen heel belangrijk is vervangen kan worden door een dvd-tje op te sturen

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Deze opdracht heeft ook niet tot doel om te beoordelen of je een vlekkeloze professionele presentatie kan houden. Ze willen gewoon zien of je de basis snapt van het houden van een presentatie. Intonering, logische volgorde in onderwerpen, lichaamstaal etc. Ikzelf vond het ook een ietwat vreemde opdracht, je weet immers dat het niet "echt" is. Presenteren leer je maar op 1 manier: heel veel doen. Je krijgt ook maar 6 studiepunten voor die module, de videopresentatie is daar slechts 1 onderdeel van. De video mag overigens niet worden ge-edit. Je moet dus wel in staat zijn circa 10 minuten door te praten.

A. Bruin
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2007 12:49

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door A. Bruin »

Ik heb ronduit slechte ervaring met de LOI, de administratie is een ramp. Certificaten die een half jaar later eindelijk nog eens verzonden worden en het afboeken van het betalingsverkeer werkt daar ook niet.

Een administratieve rotzooi om het zacht uit te drukken. Vandaag krijg ik zomaar weer studie materiaal toe gezonden terwijl ik de studie allang al beeindigd heb. Wie heeft er nog meer slechte ervaringen, misschien kunnen we er iets tegen doen. Mijn partner voert namelijk nog steeds een strijd met de LOI ivm het beeindigen van een opleiding.

contact zoeken met de klanten service heeft geen zin, niets van de gesprekken / correspondentie wordt geregistreerd, dus is het praten tegen een muur.

Alvast bedankt.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik wilde ook kijken voor de HBO Communicatie opleiding bij een van de 2... Heb uiteindelijk gekozen voor de Haagse Hogeschool deeltijd en heb er absoluut geen spijt van! Krijg 2 x per week les, heb een studiebegeleider die ik altijd kan bereiken voor vragen en dergelijke en ben uiteindelijk minder kwijt..!

Een aanrader om het dus echt op een school te gaan doen, maar dat is mijn ervaring!

chaea
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2008 01:12

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door chaea »

Goedendag,

Enkele jaren geleden heb ik bij het LOI mijn beveiligingsdiploma gehaald.
Nu lees ik bij enkele mensen hier dat diploma's van het NTI of LOI of welke afstandsopleider dan ook niet serieus genomen worden.
Grote onzin want de diploma's die je krijgt bij de mbo opleidingen zijn wettelijke diploma's met de naam van de organisatie die ermee belast is.
Tevens ben je verpicht stage te lopen zodat je net als een gewone scholier de nodige ervaringen opdoet.
Verder heb ikzelf ook nog praktijkdagen gevolgd die een gewone scholier niet volgt.
Ik kan u ook vertellen dat mijn huidige werkgever gecharmeerd was van het feit dat ik op eigen kosten en in eigen tijd deze opleiding heb gevolgt.
Mensen die veel geld uitgeven aan welke opleiding dan ook zijn serieuze mensen die iets met hun toekomst willen,dit kun je niet altijd zeggen van scholieren die 8 uur per dag verpicht in de schoolbanken zitten.
Alle p&o mensen hier die selecteren op school of opleider, krab uzelf eens achter uw oren en geef ieder een kans, het zal u weleens kunnen verbazen hoeveel goed personeel u heeft laten lopen.

Ook heb ik alle lof voor mevrouw Beltman dat zij de moeite neemt om de discusie op de forums aan te gaan.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door bot321 »

Als je net zo'n penis wilt worden als Wouter met
zijn hondje moet je vooral een curcus bij LOI gaan volgen.

chaea
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2008 01:12

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door chaea »

Ja en als je van chocolade wilt zijn moet je axe gebruiken en wil je vleugels drink red bull :? Heerlijk kort door de bocht.Jij hebt vast dagonderwijs gevolgt of niet :?:

Trouwens het is Merel die studeert bij de LOI Wouter studeert juist niet.

montello
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2009 19:02

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door montello »

Ik heb tot nu toe ook bij elk examen een vraag gekregen die niet te volgen was.
Het laatste examen werd er een vraag gesteld over een term waar ook nergens iets van in het boek staat:

Een geimpacteerde m3.

Het antwoord van de klachten commissie was dat ik als tandartsassisten te in opleiding verondersteld werd deze term te kennen.

Men geeft dus zelf al aan dat het feit dat ik een opleiding volg er voor moet zorgen dat ik deze informatie ken.
Maar aangezien de opleiding deze term nergens noemt is in mijn inziens de opleiding in gebreke!

Er staat ook nergens wat je kunt doen mocht je het niet met de commissie oneens bent.

Verder gaat het in de stof over het ziekenfonds systeem , 2 pagina'S) wat dus in 1995 al is afgeschaft! 14 jaar geleden.
Schandalig!!!!!

Gesloten