LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IKEA keuken een drama

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Miranda1977
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2008 10:06

IKEA keuken een drama

Ongelezen bericht door Miranda1977 »

In augustus 2007 bestelden wij bij een vestiging van IKEA te Amersfoort een mooie strakke keuken met stenen werkblad. Wij wilden graag zelf zorgdragen voor inmeting & plaatsing van de keuken, maar gezien het feit dat het een stenen werkblad betrof, waren wij verplicht om gebruik te maken van de inmeetservice waarbij inmeten en plaatsing door een door IKEA aangewezen montagebedrijf zou plaatsvinden. Dit is op een compleet fiasco uitgelopen.

Inmiddels zijn we sinds eerste plaatsing eind oktober bijna een half jaar (!) verder en onze keuken bestaat uit enkel keukenkastjes, een spoelbak met kraan, een klein noodblad bestaande uit trespa plaatjes en een kookplaat. Geen fatsoenlijk werkblad, geen afzuigkap, kortom, we kunnen vrijwel niets. We gebruiken met name de oven om een nog enigszins fatsoenlijke maaltijd te kunnen samenstellen en eten veelal oven-, magnetron- & afhaalmaaltijden etc. En dat voor een gezin met twee kleine kinderen.

Vanaf plaatsing zijn er twee foutieve werkbladen gemaakt - waarvan wij gelukkig levering hebben geweigerd -, en is op veel aandringen uiteindelijk ingestemd met een nieuwe inmeting en vanaf die tijd (medio februari) hebben we wederom helemaal niets meer gehoord!!! Het blad zou besteld zijn, maar inmiddels zijn we alweer 8 weken verder en we weten nog steeds niets. Vele telefonische contacten & bezoeken aan de vestiging lopen op niets uit.

Wij hebben naast de ergernis, inmiddels enorm veel kosten gemaakt vanwege de tientallen telefoontjes naar het callcenter in Groningen (EUR 0,10 pm), bezoeken aan de vestiging voor ons probleem a per rit 60 km, de vele magnetron, afhaal- & bezorgmaaltijden, stroom wegens enorm veel ovengebruik etc.etc.

Niemand die ons helpt. We hebben nu de directeur van IKEA een brief verstuurd waarin we zo spoedig mogelijk om plaatsing van het werkblad vragen en een tegemoetkoming vragen voor de door ons gemaakte kosten, maar we hebben er geen vertrouwen meer in. Wij zouden nooit meer een keuken kopen bij IKEA. Want áls het fout gaat, gaat het helemaal fout en is professionaliteit en belangrijker: klantgerichtheid, ver te zoeken! :cry:

Als er nog tips zijn houd ik me aanbevolen!!!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: IKEA keuken een drama

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Is de keuken verkeerd ingemeten, of is het blad verkeerd gefabriceerd? Wie heeft uiteindelijke de eerste inmeting verricht, u of een montagebedrijf?

U kunt waarschijnlijk met succes aanspraak maken op vergoedingen enz., Ikea is hier na wat aandringen behoorlijk coulant in.

fits
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 feb 2008 20:56

Re: IKEA keuken een drama

Ongelezen bericht door fits »

je zult zelf wel fouten hebben gemaakt, bij ikea moet je alles zelf in elkaar zetten dus dat kun je niet goed.

Miranda1977
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2008 10:06

Re: IKEA keuken een drama

Ongelezen bericht door Miranda1977 »

Wij hebben - zoals aangegeven - niets zelf gedaan en alles uit handen gegeven aan IKEA en het montagebedrijf. Sinds augustus 2007 is het - zo is het ons verteld - namelijk verplicht bij IKEA als je een stenen werkblad bij je kastjes besteld, dat je alles via de IKEA inmeet & installatieservice laat doen. Dat hebben wij dus ook gedaan.

Het keukenblad is na inmeting eerst verkeerd ingemeten door het montagebedrijf, vervolgens is de tekening (zonder ons medeweten!) intern door IKEA aangepast met een schuine hoek (onze keuken is kaarsrecht). Hier zijn twee werkbladen uit ontstaan die daardoor dus verkeerd waren gefabriceerd.

CP: Bedankt voor je tip. Weet jij ook waar ik dit binnen IKEA het beste kan doen?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: IKEA keuken een drama

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ikea laat alle keukenklachten (in de praktijk voornamelijk werkbladklachten) via 1 afdeling op het callcenter lopen. Dit centraliseren ze om op basis van statistieken een vuist te kunnen maken tegen de fabrikant in Duitsland, want die verkloten nogal wat. Onderhandelen met deze mensen aan de telefoon heeft niet zoveel zin, want ze hebben dagelijks te maken met tientallen boze klanten. Je haalt er meer uit door met de klantenservicemanager in een vestiging een deal te maken over tegemoetkoming. Dat is een suggestie, geen garantie, want de ene manager is de andere niet. Stamp nou niet een Ikea binnen en vraag naar de manager, want dan gaan de hakken gelijk in het zand. Probeer vriendelijk iets los te krijgen bij een medewerker en dring daarna langzaam aan op een manager, omdat die over dergelijke dingen vaak een fiat moet geven.

simonevo73
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2008 12:33

Re: IKEA keuken een drama

Ongelezen bericht door simonevo73 »

Als je met je probleem naar ikea delft gaat, gewoon naar de klantenservice bij de uitgang van de winkel weet ik zeker dat er iets aan je probleem wordt geddan. Dit gedoe is echt is voor groningen dan wat alle problemen worden in delft prima opgelost en zo snel mogelijk.
Weet je of er problemen waren bij de fabrikant van het stenen werkblad of dat de inmeetservice het niet goed heeft gedaan bij je?

Gesloten