LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken uit duitsland of NL?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door rayke »

terwijl er bij de Nederlanders nog wat vanaf kan
Ik denk dat je beter kunt schrijven "terwijl de Nederlanders denken dat er nog wat af kunt". Tenzij je gewoon nettoprijzen afgeeft.

JBnl
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 apr 2006 12:27

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door JBnl »

Ook ik heb diverse keuken zaken gehad, in Nijmegen, elst, Kranenburg en bochelt (keiten Schmitz) en bij alle zaken de zelfde keuken van zeflde merk en type vergeleken.

Tussen nijmegen/elst en kranenburg(duitsland) zat al een verschil van 2500 euro en dan had ik in Duitsland bij kranenburg nog siemens app terwijl in Nederland alles pelgrim was. Siemens in duitsland is net zo duur als pelgrim in nederland.

Vervolgens maar Bochelt geweest (duitsland, keitenschmitz) en zelfs die was nog 2500 euro goedkoper dan de andere duitse firma. En ook alles van siemens en betalen bij aflevering, en ze moesten nog terug komen voor iets dus ik betaalde minder en de rest werd voldaan bij totale gereedheid.
En niet van die opdringende verkopers en wel een lekker kopje koffie.
En tevens gewoon nederlandse 5 jaar siemens garantie.

Dus uiteindelijk 5000 euro goedkoper dan Nijmegen/elst en ook nog siemens app ipv Pelgrim en dezelfde keuken/merk/type.

Nou dan vind ik dat wel een hoop verschil.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

JBnl, is natuurlijk een hoop verschil, vooral als u dus appels met appels vergeleken hebt. Ik heb dat geld ook niet "op de plank liggen" dus als uw gevoel hier goed is gewoon kopen daar die keuken, is niets mis mee.


Vanuit mijn winkel snap ik 't nog steeds niet want ik "verlies" nauwelijks klanten aan duitsland terwijl ik er vlakbij zit.
Vandaar dat ik het met de verkorte stelling "keukens zijn in duitsland goedkoper" gewoon niet eens ben omdat het niet altijd zo is.

Melodee
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2008 22:39

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door Melodee »

Hallo Sandra,
ik woon ook in Limburg en ik heb mijn keuken bij Möbel Busch in Nettetal-Lobberich (bij Venlo over de grens) gekocht. Een echte aanrader, want behalve prijs klopten ook de service en de klantgerichtheid 100 %.
Wij zijn toen bij verschillende keukenzaken geweest (in Duitsland en Nederland) voor een offerte, en deze zaak was niet alleen die met het goedkoopste aanbod, maar ik werd door geen ander verkoper zo vriendelijk benadert, als bij Busch. En ook de installatie is goed verlopen, de twee "Küchenbauer" hebben top werk geleverd.
Je zou bijna denken, dat ik voor reclame van de zaak betaald word :wink: zoveel positief's heb ik erover te vermelden, maar feit is gewoon, dat ik nooit ergens beter ben geholpen, als bij deze zaak :D
Alvast veel plezier met je nieuwe keuken!
Gr. Jessica

e.elburg
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2007 21:25

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door e.elburg »

Kan iemand mij vertellen als ik in Utrecht woon of die Duitse keukenzaak ook de keuken nog komt nameten????

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door pufje »

Gewoon aan die mo f vragen, doen ze vast wel

pkd
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2007 13:39

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door pkd »

Er zijn in elke regio's inderdaad Keukenzaken die zeer hoge marges
winst willen maken en duur zijn, als je pech hebt om bij zo'n een zaak een offerte te laten maken, ben je de klos.
En er is een Keten die dagelijkse met valse misleidende reclame, de klant probeert op te lichten.
Maar er zijn ook eerlijke zaken, die een Top produkt leveren tegen een scherpe prijs.
Ik heb afgelopen week een keuken verkocht aan iemand die in Duitsland woont en in een auto kwam, met een Duitse kenteken.
Kijk, dan kunnen ze daar toch niet altijd goedkoper zijn dan in Nederland?
Daar verkopen ze ook veel slechte Chinese graniet, die veel klachten geeft,en de Duitsers komen heus niet hier om je klachten op te lossen.
Wij zijn trouwens lid vd allergrootste Duitse Inkoopvereninging, dus dezelfde marges krijgen wij bij de Inkoop als de Duitse collega's.
Bovendien hebben wij geselecteerde Topleveranciers, geen Chinese leveranciers.

Gesloten