LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STAKING OPENBAARVERVOER

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door kiz »

@DriverG:
een verhoging van 3,5% zonder dat daar voorwaarden aan verbonden zijn is een reëele loonsverhoging.
De bonden zijn nog steeds niet bereid om over de ATV en pauze te onderhandelen en gaan dus voor de 3,5% onvoorwaardelijk, dat is ook de kern van hun laatste voorstel aan de werkgevers (overigens nagenoeg gelijk aan het oorspronkelijke voorstel: 3,5% structureel en voor één jaar).
De uitspraak van de rechter geldt overigens alleen de 3 noordelijke provincies en in de spits en voor maximaal 2 maanden, als er dan nog altijd geen doorbraak is, vervalt het stakingsverbod.
en ja, 2/3 van het gezinsinkomen komt uit de CAO OV, de overige 1/3 uit de CAO VVT (thuiszorg en V&V sector). Ik werk zelf niet in het OV, maar mijn partner wel (niet als chauffeur, overigens)

ovtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jun 2008 18:25

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door ovtje »

Owee Owee wat een goede uitspraak van de rechter

Niet zeuren (chauffeurs) maar gewoon rijden

Al is het alleen nog maar in de spits de rest komt later van zelf wel

Deze uitspraak was ook te verwachten. De chauffeurs hadden dit ook wel zelf kunnen bedenken. Dit had dan een goede kijk gegeven op de chauffeurs en was de achting door het publiek gestegen.

De mensen die al een alternatief hebben geregeld zullen daar waarschijnlijk mee doorgaan. Want zo kan het immers ook en soms goedkoper of even duur.

Nu de claims nog even afwachten van het rijk en de provincies en de andere schades die zijn geleden door derden.

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

Ojee Ojee alleen voor de provincie groningen, drente en friesland en voor maximaal 2 maanden in de spits rijden.
Daarna is het wel geoorloofd om het werk voor onbepaalde tijd neer te leggen....indien tineke troela haar armen stijf over elkaar houd. :evil:

Vind ook dat het rijk de chauffeurs totaal schadeloos moeten stellen qua inkomensverlies en landelijk excuus is wel op zijn plaats wegens roofbouw op chauffeurs en materieel 8)

tilo
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jun 2008 12:01

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door tilo »

Tja,
ik kan het toch niet laten; ik heb het niet meer gevolgd nadat ik DriverG voor 'achterlijke randdebiel'had uitgescholden. Daar heb ik toch een beetje spijt van; had ik mij toch verlaagd naar zijn niveau...
Ik heb ook niet meer zijn reactie gelezen daarna, zal wel niet veel soeps zijn geweest.

Vanaf vandaag blijkt dat de chauffeurs toch weer moeten gaan chauffeuren.
Wat een goede uitspraak van die rechter; een man naar mijn hart!
Of niet, DriverG? Sorry voor het leedvermaak.... maar ja, wie de bal kaatst......

Ondertussen ben ik er deze maand 10% op achteruit gegaan door alle onkosten...
Voor mij en vele andere daardoor geen loonsverhoging, maar inkomstenverlaging....

Let maar niet op mij verder; en je kunt hierna zoveel boze reacties insturen als je wilt, DRIVERG, maar dit is mijn laatste reactie..... en verder lezen hier beschouw ik als overbodige tijdverspilling.
Duzzzz, zet het biertje maar weer in de koelkast en rap weer aan het werk, VRIEND...
:wink:

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

De rechter vind het buiten de spits om staken terecht, en heeft alleen uitspraak gedaan over de drie noordelijke provincie's.
Rover roept de vakbonden op een gebaar te maken voor de resterende provincie's.

tja.......ik zal zeggen eerst boter bij de vis

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

Onze vergadering ging vanavond even niet door, maar vangt morgenochtend aan, ik proefde wel grote bereidheid DOOR te staken buiten de spits ZONDER controle, en OOK de weekeinden MIJN IDEE !!, maar we zullen zien wat een ieder vindt na een nachtje slapen, ik persoonlijk hoop niet dat men in mijn regio zegt " het geldt niet voor onze provincie dus staken wij wel door " dat zou in deze regio nog een weekje extra betekenen voordat daar dan weer een uitspraak over is, maar dat we dan landelijk hetzelfde doen, indien nodig 2 maanden, en dan alsnog geheel plat !!
Mooier zou het zijn als donderdag de logistieke brance de boel blokkeert, staan we alsnog vast !!!........oproepje aan AD56 !!! lol !!!
@ Z4 leuke geste, maar we hoeven geen compensatie, en hoeven geen landelijk excuus, ons hoor je niet meer na 3,5% voor DIT JAAR, ons hoor je VOLGEND jaar wel weer..................snappie ????

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

@ TILO, ha VRIEND, daar was je weer met een bewijs dat je maar een beperkt denkvermogen hebt en in vaste hokjes denkt, want dat de rechter een man naar je hart is zou kunnen, maar misschien was de rechter wel een VROUW !!!.............ja beste Tilo, we leven in 2008 !! heb je de laatste 20 jaar soms onder een steen gezeten ???.........VRIEND !!!.. maar altyijd wel lachen met jou !!!

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

De reële inflatie bedraagd al vele procenten meer (rond de 12%) dus laat het rijk voor de komende jaren maar flink over de brug komen.

De veroorzaker betaald.... :?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

En dat is nu precies waar het om draait..... De werkgevers hebben ons tegen hen gekeerd daar zij naar ons schoppen door ons te korten op loon en arbeidsvoorwaarden. Zij hadden juist naar boven moeten gaan, naar de overheid, en daar zeggen dat het zo niet meer kan. Dat doen zij dus niet, geven zichzelf verhoging in salaris en trappen ons vervolgens in onze rug. Dit is het scheve beeld wat jullie als reziger niet weten. Dit is de spil. Wij willen enkelt die 3,5% en dat zonder inlevering van iets. Tuurlijk zullen wij wel wat inleveren, maar doe dat niet door ons een sigaar uit eigen doos te geven.

Wij gaan meer werken... oke maar dan wel voor meer geld en niet van eigen geld door o.a. de ATV in te leveren. Die zogenaamde 13e maand stelt ook niets voor, want die wordt dubbel belast en ook komen daar geen onregelmatigheidtoeslag en gebroken dienst toeslagen in voor. Wanneer je deze 2 eraf haalt dan blijft er van ons salaris niets meer over. Je levert dan zo 400 euro per maand in en ook hier willen zij aan rommelen en dat alleen om te bezuinigen zodat zij zich volgend jaar weer een salarisverhoging kunnen geven en wederom wij niets.

Dit wat er nu aan de hand is, is niet vanaf het begin actievoeren van dit jaar. Dit speelt al jaren. Sinds de invoering van de aanbestedingen speelt dit al. Alleen nu de rek eruit valt, gaan de klappen van de zweep steeds harder aankomen. Hier is in de 2e kamer al veel vaker over gediscussieerd. Wat zij de minister toen:" Ik ga een onderzoek starten en het resultaat komt over een paar jaar." Een paar jaar later werd er gezegd dat het allemaal goed ging en dat er dus niets aan de hand was. Met andere worden de marktwerking is een succes. Ja het is een succes in hun ogen, want zij hoeven er minder subsidie aan uit te geven. Dat spaart de staatskas en vult de zakken nog meer van de ministers, want zij verdienen hier o.a. op. De vervoersbedrijven zeiden toen al dat het niet ging, maar daar werd niet naar geluisterd. Gezien het feit dat de werkgevers er dus alleen voor werden gezet en het moeten doen met steeds minder, terwijl er in het verleden afspraken zijn gemaakt met de overheid, krijgen wij nu trappen in onze rug. Als zij het anders hadden gedaan en ons chauffeurs achter zich konden scharen, stonden zij naar de overheid veel sterker daar wij dan met ons allen daar heen konden gaan. Nu hebben zij ons van hun weggejaagd. Ik vermoed dat over 2 maanden weer alles platligt daar de werkgevers te halstarrig zijn en de overheid blind is voor de fouten die zij hebben gemaakt. Zij doen: "HOREN ZIEN EN ZWIJGEN" en meer niet. Het OV kan niet draaien zonder meer subsidie zonder dat er minder geld binnen komt vanuit andere wegen. Wegen waar in het verleden afspraken over gemaakt zijn. Ik praat dan over o.a. de prijs van de kaarten. Deze lopen ver achter. Een kaartje van 1,60 zou in feite zonder subsidie 6 euro moeten kosten. Op elk kaartje dat verkocht wordt, staat verlies dat blijkt nu maar weer. Dus het OV is veel te goedkoop voor de reiziger in plaats van te duur.

ovtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jun 2008 18:25

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door ovtje »

Beste Driver G

Ja het is inderdaad ook lachen dit topic
Zo te zien aan uw manier van schrijven woont u in het westen van het land.
Maar een ander belachelijk maken is een vooroordeel dat duit op een vorm van kortzichtigheid met het daarbij behoren denk en bevattingsvermogen.
Maar ja daar kunt u ook niets aan doen een ieder is geboren zoals hij is.

Gelukkig rijden de bussen in het Noorden weer in de spits voor de mensen die daarvan afhankelijk zijn voor 2 maanden. En dan is het vakantie.

Steeds meer mensen zetten zich af tegen de staking. Ook de winkeliers beginnen te klagen over een verminderde omzet. Nu kan men zeggen mooi, maar als dit zo verder gaat kon het wel eens zover komen dat de chauffeurs de deksel op hun neus krijgen.

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje »

Hoorde ik op de radio de Arrivadirecteur A. Hettinga nu zeggen dat hij broodnodig geld nodig heeft van de overheid??? (Radio 1)

Weet je . . . Volgens mij moeten wij met onze directie om de tafel om samen een punt te maken richting Den Haag. Beste bonden: niet zeuren naar de directie, maar een busritje met 1000 bussen over de A4 in de spits op weg naar Den Haag (max 20 km. /uur en voor de veiligheid één buslengte ruimte tussen alle bussen). Den Haag heeft een dagje 13.000 man op visite. 's Middags in de spits weer terug. De volgende dag weer 1000 bussen over de A4 in de spits naar Den Haag. Als onze directie geld beloofd is en ze krijgen het niet, dan moeten we ze toch helpen?

DAN GEBEURT ER OOK EENS WAT. NU GEBEURT ER VEEL TE WEINIG NAAR MIJN ZIN.

De bonussen spelen geen rol in deze actie. Gevoelsmatig wel, maar feitelijk niet. Het gaat om de CAO en niet over de bonusregeling. Da's een ander hoofdstuk en wordt in Den Haag al behandeld. Hoe ze dat behandelen is even de vraag, maar het staat op de agenda.

Bovendien hebben we ook nog een Ondernemingsraad die in beginsel al weet dat er bonussen uitgedeeld gaan worden. Heren collega chauffeurs: dat zijn onze gekozen vertrouwenspersonen die de vinger aan de ondernemingspols moeten houden. Zij kunnen een vertrouwensbreuk laten ontstaan op het moment dat er willekeurig bonussen worden verstrekt. Ik hoor daar niet zoveel over, maar wellicht let ik er onvoldoende op. Als werknemer in een N.V. als het O.V. wil ik graag mijn directeur onderuit schoffelen op het moment dat hij een bonus krijgt die hij niet verdient.

Met deze laatste stelling verwacht ik een beetje bijval van onze passagiers op dit forum.

Als het slecht gaat krijgt ie niks . . . als het goed gaat krijgt ie 20%, maar wij dan ook !

Krijgen wij 3,5% . . . . dan hij ook. Dan krijgt ie toch al meer dan wij. dat principe streef ik na. Hij mag nu eenmaal meer verdienen. Daar heeft ie ook verantwoordelijkheden voor.

Nou, die zeurende passagiers hier op het forum zijn morgen weer jouw vriend.

"Hé chauffeur, ik heb mijn [bwwwhaaaauuuwww hete aardappel] abonnement op kantoor laten liggen. Maaruuhhhh, JE kent me toch wel he". Of als ze geen geld mee hebben:

"Ja maar Jullie van de bus [bwwwhaaaauuuwww hete aardappel] stripje meer of minder . . . daar merkt bij Jullie toch niemand wat van??"

Tegen hun klanten zeggen ze U, maar tegen jou zeggen ze JIJ

Nu hebben ze in de gaten dat dit dus wel degelijk door iemand wordt opgemerkt. namelijk: door hun zelf :) getuige de acties en dit forum.

Dus publiek. In de toekomst geen gezeur meer over stripje tekort, abonnement vergeten, zwartrijden kinderen ( je voedt ze maar goed op) Als je zewil leren met geld om tegaan, laat ze dan ook de bus betalen.

Tijd is tijd, ook als de chauffeur je net aan ziet komen lopen. Na zes uur sluiten jullie ook de telefoon of de winkel, wij vertrekken dan gewoon. Niks meer aardig zijn. Jullie op een hoog efficiencyniveau; wij ook. Laten we dan eens kijken hoeveel klachten we binnen krijgen. Maar allemaal ongegrond verklaren, standaardbriefje erbij. Vooral niet ondertekenen want bij ons is niemand verantwoordelijk. Sorry. eigen schuld, moet je maarop tijd komen.

Zijn we 8 minuten te laat. jammer, vanaf 10 minuten mag je pas klagen. Vertraging wordt toegestaan. Welliswaar met een kleine boete, maar toch. Staat in de Algemene Voorwaarden. Als jeop de halte op de bus wacht, dan ga je accoordmet onze Algemene voorwaarden. Kleine lettertjes, maar het staat er wel; is afgesproken met de opdrachtgever. Niet over zeuren. In het hele land wordt aan de weg gewerkt voor al die afvallige passagiers die nu met de auto gaan in de toekomst.

Klanten in de collectieve/diensten sector. Toppunt van janken en hypocritie. Altijd zo geweest. Zal nooit anders worden, want dat zit in mensen.

Het publiek op dit forum dat nu loopt te spuwen heeft geen flauw idee hoe zij zichzelf in onze ogen belachelijk zitten te gedragen. Sommige berichten snijden ernstig genoeg hout, het meerendeel is volstrekte onzin.

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje »

Zo, Ik moest toch heel even een broodje maken voor mijzelf. Ik ga nog even door met de bal terug kaatsen.

De laatste vijf alinea's van mijn vorige bericht moet u als klant toch aanspreken. Zo zie je dat wij altijd manouvreren tussen klant en koning. De ene keer is de klant koning en de andere keer is de koning . . . de keizer.

Dus proberen wij over het algemeen netjes op tijd te rijden, vriendelijke te zijn tegen onze klanten, toeristen netjes in hun eigen taal te woord te staan. U af en toe eens een stripje of ritje te schenken als het zo uitkomt. Even op u wachten. Ja HO wacht even . . ..als we op U wachten, begint uw buurman bij de halte verderop zenuwachtig te worden. Ja, je weet wel, die buurman, Klaas, waar je altijd mee op het voetbalveld staat op zaterdag, die wordt nerveus en die begint op mij in te trappen als ik te laat kom. Ohh ja? En hij is altijd zo correct en aardig op het voetbalveld. Nou, nooit wat van gemerkt als buschauffeur. Hij komt altijd met een chagerijnig smoelwerk bij mij binnen. Is dat misschien een zekere mate van arrogantie? Of is ie op het voetbalveld bezig een spel met u te spelen, want eigenlijk is ie niet zo aardig als het op het eerste gezicht lijkt. Kan ook nog toch?

U mag het zeggen.

Eigenlijk denk ik dat alle passagiers wel een beetje jaloers zijn op ons recht tot staken. Het valt ook niet mee om elke week jouw target niet te kunnen halen, of 8 uur op je benen te moeten staan, of op een callcentre 23 gesprekken per half uur te moeten halen met jouw supervisor achter je rug, of te weinig verdienen naar je zin waar je zelf niets aan kan doen.

Maar dan kun je toch altijd nog ander werk zoeken als het je niet bevalt?

Dan studeer je toch door. Dan kun je toch ook ongestraft bonussen in je zak steken. Houdt er rekening mee; we kunnen niet allemaal directeur worden.

De ver-amerikanisering van onze samenleving werkt niet. Daar komt tenslotte die hele bonustoestand ook vandaan. Niet in Nederland. Daar hebben we domweg GEEN van allen de mentaliteit voor. Bovendien is doorstuderen geen garantie voor een goed arbeidsleven. We hebben allemaal wel iemand in de familie als voorbeeld. Hoog geschoold en toch constant weer problemen met de baas. In de bankwereld staan ermensen al jaren op de wip, zonder enige mate van zekerheid. daar ga je met je studie.

Elke dag als ik jullie breng of haal, lees ik het weer van jullie gezichten af als ik in mijn spiegel kijk:

's morgens denk ik dan: balen voor die man, omdat ie geen passend werk kan vinden.

's middags denk ik: Hij /zij WIL helemaal niet naar huis. . . . Weer een huwelijk naar de bliksem.

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje als werknemer. Ik doe mijn oordopjes van mijn radio weer in en breng u met plezier weer weg.

Ik ben gelukkig als buschauffeur en privé. U ook in uw vak? Thuis ook alles goed?

Nu nog even een welverdiende prijscompensatie van 3,5%

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Sunbow »

Enrzijds vind ik de stakingen gewoon *** en is het een puzzel hoe van A naar B te komen en dan ben ik nog jong. Ouderen zitten waarschijnlijk gewoon aan huis gekluisterd door de stakingen.

Anderzijds begrijp ik de stakingen heel goed. Als men zo wordt afgeknepen door de werkgever dan rest niks anders dan staking. bovendien stap ik liever bij een goed uitgeruste chauffeyr in bus of tram dan bij een chauffeur wiens pauzes dusdanig ingekort zijn dat hij.zij eigenlijk te vemoeid iis om te rijden.
En alles wordt duurder, dus heeft men meer loon nodig om te kunnen (over)leven.

Mijns inziens had het OV gewoon nooit aan de grillen van de marktwerking moeten worden overgegeven en in staatshanden moeten blijven. Als de staat gewoon de vinger aan de pols gehouden had in plaats van alles overlaten aan zelfverrijkende bobo's dan had zowel voor chauffeurs als voor de passagiers een hoop leed voorkomen kunnen worden.
dus overheid: doe je werk :!:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Zij zouden wel geld meer krijgen, maar dan in een andere vorm. Dus niet kassie in handje, maar wel door middel van strippenkaarten welke duurder zouden worden. Ook zijn er andere middelen toegezegd, maar we weten allemaal hoe onze regering in elkaar zit. Het is daar toezeggen, maar niet nakomen. Zij verzinnen dan allemaal dingetjes waardoor het toch weer niet kan. Dan willen zij het volk minder laten betalen door van alles en nog wat "voordeel" te krijgen, maar ja dan is dit het resultaat. Je kunt niet op iets bezuinigen waar geen extra geld binnenkomt middels subsidies. Het allerleukste is nog eens dat er een bedrijf Q-buzz van de grond wilt komen welke van NS is. NS wordt gesubsidieerd door de overheid en dus vervolgens ook Q-buzz. Dit noemen ze ook wel:" valse concurrentie".

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

Zo even terug, want ik ben blij dat de bussen in de spits verplicht weer moeten gaan rijden. Heel terecht want het geeft inderdaad te veel maatschappelijke schade.
De strijd wordt immers gevoerd over de ellende van anderen.
Heb ik al eerder gezegd: dat kan en mag nooit.
Maar ik weet dat de buschauffeurs dit tere punt niet willen oppakken.

@laptopje

Wat spuw je toch een volstrekte onzin uit. Eerst loop je de directies te verketteren omdat het zakkenvullers zijn, in dure auto's rijden enz, en nu wil je er mee om de tafel (omdat je ze toch nodig hebt?)
Als jij het niveau moet vertegenwoordigen van de gemiddelde buschauffeur, dan kan ik me voorstellen dat veel mensen het vooroordeel hanteren, dat buschauffeurs vetnekken zijn vanwege hun lompe gedrag.
Leuk he, als je de man speelt en niet de bal, ik permitteer het me nu ook maar even.

Want: je gedraagt je belachelijk met je bijdrage. Vandaar mijn belachelijke bijdrage. Wanneer je boos bent op van alles en nog wat,
wel, zeg dat dan.
Laatst gewijzigd door Gemma33 op 11 jun 2008 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje »

Beste media radio en televisie,

Leuk dat jullie aandacht schenken aan onze acties.

Waarom kies je bij stakingen nu ALTIJD de grootste schreeuwer voor de camera.

Van de 100 chauffeurs gisteren in Groningen bij het Kort Geding aangaande de stakingen loopt 3 procent te blèren en 97% is rustig en welbespraakt.

Pak een gemiddelde buschauffeur voor de camera dan effen je het pad. wat jullie nu doen is een duidelijk hokjespolitiek. Stakers zijn schreeuwers.

Is een stevige reportage ook bonusafhankelijk bij jullie?

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

De hele wereld is tegen jou.
Jij alleen hebt het goed en de rest, iedereen heeft het fout.
Zij zijn de schuldigen.
Zo komen we lekker vooruit (maar niet met de bus) :lol:

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje »

Oei gemma33,

Je hebt de boodschap niet helemaal begrepen.

Ik ben de staking spuugzat als buschauffeur. Dhr. Klaas de Vries (analist en adviseur), alsmede de rechter in het Kort Geding in Groningen hebben een geheel andere wending aan de actie gegeven. Ik wil daar oprecht in van standpunt wijzigingen.

Ik bedoel dus eigenlijk :

Stoppen met staken en andere middelen gaan zoeken. En passant probeer ik het publiek een spiegel voor te houden.

Maar ja, nu blijkt bijnauit je reactie dat je ook al elkedag op de A4 staat. Tja, dan tref je het niet deze keer.

Je hebt gelijk. De politieke strijd gaat over de ellende van de chauffeurs.

ovtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jun 2008 18:25

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door ovtje »

Een nieuw aanbesteding in het noorden van het land
Ja de procedure is reeds aan de gang.
Het leuke is dat Ariva daar niet eens op ingeschreven heeft terwijl deze nu de vervoerder is

Er is totaal maar door 1 persoon ingeschreven heeft zonder bussen en personeel
Als hij het contract krijgt koopt hij nieuwe bussen en neemt het personeel over.

Dus chauffeurs van het noorden straks toch misschien een andere baas. Maar wie jullie betaald is de baas (onder normale omstandigheden) anders is het ojee WW

Het alternatieve vervoer groeit en bloeit. En dat is een goede zaak minder afhankelik en toch overal heen kunnen.
Een goede buur of vrind is altijd beter dan een buschauffeur die zijn werk niet sint.

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

Ik sta helemaal perplex van de know how en de reacties hier op het forum. ........zuchhhhhhttt !!!!
Nieuws voor alle BLA BLA`s hier op het forum :
Wij hebben vanavond bondsvergadering, en zoals het er nu uit ziet wordt in onze regio GEWOON DOOR GESTAAKT !!!!..........welke regio ?.............ga maar bij de halte staan dan merk je het wel !!
PS: ga vast wennen aan file`s, want de transportsector gaat morgen voorzichtig beginnen !!!

Gesloten