LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB - Cardif

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
oc
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2006 16:53

DSB - Cardif

Ongelezen bericht door oc »

Hallo,

In onze zoektocht naar een geschikte hypotheek is ons ook een Cardif verzekering aangeboden. We hebben geen belangstelling voor zo'n product, in mijn ogen is zo'n product volslagen ozin.
Ik had echter nog nooit van Cardif gehoord en na wat sites gezien te hebben kwam ik o.a. ook op dit forum terecht. Er blijkt hier inderdaad al het e.e.a. over deze bank/verzekeraar geschreven te zijn.
Wat mij echter opviel in dit forum was dat veel mensen schreven (of lieten doorschemeren) dat Cardif en DSB een bedrijf zouden zijn. Niets is echter minder waar.

Cardif is onderdeel van BNP Paribas, een groot Frans bank- en verzekeringsbedrijf (wellicht bekend van het sponsoren van de Franse open tennis kampioenschappen, Roland Garros).

Ik vraag me echter wel af waarom zo'n groot en gerespecteerd bedrijf zijn naam verbindt aan zulke klantonvriendelijke producten en in zee gaat met zulke louche instellingen als DSB. Als b.v. de Postbank zo iets zou doen (zulke producten verkopen als Cardif) dan zal het land te klein zijn.

Misschien zouden we met z'n allen niet meer naar "onafhankelijke" tussenpersonen moeten gaan, volgens mij krijg je dit soort onzin alleen daar maar aangeboden....

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door particulier »

Nou ja, naam... een naam heeft Cardiff inmiddels wel: Cardief
Geen gerenommeerde verzekeraar, ze zijn zelfs niet lid van het Verbond van Verzekeraars.

Rogerdesjeng
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:49

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Rogerdesjeng »

Je betaald vooraf de gehele premie, dit wordt je wel niet gezegd.
NET ALS DSB BANK GROTE OPLICHTERS. MENSEN KIJK UIT. WIJ WAREN TELAAT.

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Jonkers »

Het nadeel van Cardif is dat zij zaken doen met de DSB groep.
Deze laatste legt een grauwe sluier over hun producten.
Met de producten zelf is niet mis en om terug te komen
op de Postbank. De postbank verkoopt ook dergelijke producten
maar dan onder een andere naam en verzekeraar.
Sterker nog de Rabobank verkoopt gewoon Cardif producten.
Kortom als deze producten zo slecht waren deden niet zeveel partijen
hier zaken mee.

De boosdoener is dus niet Cardif maar de adviseurs van DSB(Frisia,
Becam, Lenen.nl, ....) Afab, Gelink Adviesgroep.

yeehaw
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2006 01:56

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door yeehaw »

Inderdaad is er met de produkten van cardif niet zoveel mis. Echter is het zo dat er met name door de DSB-groep een enorm hoge prijs voor wordt berekend. Zij bepalen nl. geheel zelf de prijs van deze produkten. Deze verzekeringen worden gebruikt om de rentekortingen die door de DSB geboden wordt bij het afsluiten van een hypotheek of financiering goed te maken.
Het betreft hier in de regel altijd koopsomconstrukties die slechts 1 keer per 5 jaar voortijdig afkoopbaar zijn. Bij afkoop moet u rekening houden met een behoorlijk verlies van premie gezien de provisie dan al verrekend is.

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Jonkers »

In geval van de DSB groep fungeert de Cardif als herverzekeraar.
Een vergelijkbare dekking van Cardif via een "gewone" tussenpersoon is dus ook vele malen goedkoper dan bij de DSB het geval is.
Sterker nog Cardif heeft vanwege de negatieve publiciteit omtrent de
DSB groep besloten om al per 01-01-2006 niet meer als herverzekeraar
te willen optreden voor deze boevenclub

yeehaw
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2006 01:56

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door yeehaw »

Dit klopt helaas niet... overlijdensrisicodekkingen worden nog steeds bij cardif ondergebracht, W.I.A./W.W.-dekkingen doen ze nu zelf.

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Jonkers »

OK

fa1
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 mei 2006 00:42

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door fa1 »

De cardif verzekering kan ook tegen premiebetaling worden afgesloten en dan hoeft u niet de gehele koopsom ineens te betalen. Er is echt niets mis met een verzekering tegen (met name) WAO, want als mensen zich eens zouden verdiepen in het nieuwe WAO-stelsel dan piep je wel anders mocht je echt arbeidongeschikt raken. De WIA is namelijk niet echt prettig te noemen en mocht je echt arbeidsongeschikt raken dan zullen een heleboel mensen toch echt op straat terecht komen. ' Dat overkomt mij toch niet' is ook geen goed argument, want als je de cijfers kent van mensen die arbeidsongeschikt raken, is de kans toch redelijk dat het u ' wel ' overkomt. De Geus wil het misschien mooi doen voorkomen met zijn uitspraak van vorig jaar, dat de instroom van WAO-ers 0% was vorig jaar, maar dat was het overgangsjaar van WAO naar WIA en werden er geen keuringen verricht. Nou, heel knap hoor een instroom van 0%!

Kortom, kijk verder dan uw neus lang is en kijk objectief naar zo' n verzekering. Er zijn ook andere maatschappijen naast cardif die deze verzekering aanbieden, maar ook voor deze geld. Als het verzekerd risisco niet plaats vindt, wordt er ook niets uitgekeerd. Ik vind het dan vreemd om dan te zeggen dat een bepaalde verzekering slecht is. Er zijn ook tal van mensen die een schadeverzekering (inboedel, opstal, auto etc.) hebben en die zeggen dan dat ze hun verzekering goed of slecht vinden, terwijl ze nog nooit schade hebben geclaimed. Vindt je het dan goed of slecht om maandelijks premie te betalen ofzo???

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door SJZ »

mocht je echt arbeidongeschikt raken.
Maar volgens Cardif ben je haast nooit arbeidsongeschikt hoor.

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Jonkers »

Maar volgens Cardif ben je haast nooit arbeidsongeschikt hoor
Uit welke cijfers blijkt dat?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door SJZ »

Uit welke cijfers blijkt dat?
De gehanteerde definitie voor arbeidsongeschiktheid bij Cardif is aanmerkelijk strenger dan bij andere verzekers, WAO e.d. Zo kun je in een uitkeringssituatie terechtkomen (en dat zijn ook bekende situaties) waarbij je arbeidsongeschikt wordt verklaard (bijvoorbeeld vanwege pscyologische klachten van middelmatige aard) waarbij je volgens de definitie van Cardif niet arbeidsongeschikt bent (omdat ze daar pas uitkeren bij klachten van ernstige aard, middelmatig is niet genoeg).

Overigens allemaal op grond van de polisvoorwaarden waar de verzekerde zelf voor getekend heeft hoor.
Uit welke cijfers blijkt dat?
Nou, bijvoorbeeld uit het feit dat de provisie voor de tussenpersoon op kan lopen tot 40-50%. Dan blijft er dus nog maar de helft van het geld over voor kosten Cardif, winst en uitkeringen.
Laatst gewijzigd door SJZ op 23 mei 2006 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Jonkers »

Ten eerste is het Cardif en niet Cardiff

Ten tweede staat in de algemene voorwaarden dat psycologisch
klachten medisch objectief aantoonbaar moeten zijn zoals praktisch
alle andere verzekeraars dat ook in de algemene voorwaarden heeft
staan. De definitie van SJZ klopt van geen kant en is slechts een
aanname die een eigen leven is gaan leiden.

Kortom: begin eerst maar eens met de naam goed spellen en
praat dan pas mee met de grote mensen

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door SJZ »

Hierbij bied ik je mijn zeer nederige excuses aan voor het 1 x te vaak vermelden van de letter f. Ik besef terdege dat door deze spelfout mijn argumentatie totaal niets meer voorstelt, en daarom wil ik alle negatieve dingen over Cardif intrekken en adviseer ik iedereen direct om zo'n fantaaastische verzekering bij Cardif af te sluiten.

In mijn vorige reactie heb ik uiteraard de onnodige f verwijderd om mijn grote schuld te laten zien. Terecht hoor ik, zoals jij schrijft, vanwege deze spelfout niet bij de grote mensen.

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Jonkers »

Goed zo je leert het nog wel

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Petra12 »

Er is al eens eerder door Kassa of door Radar (weet ik even niet meer) aandacht besteed aan de dubieuze praktijken van Cardief, als het gaat om het afwijzen van arbeidsongeschiktheidsuitkeringen. Je moet echt half dood zijn wil je een beetje geld van die toko krijgen.

Zelfde verhaal voor werkloosheidsverzekeringen. Vaak met een lange wachttijd, een vaag criterium omtrent verwijtbaarheid van de werknemer, enzovoorts.

Op zich is het een goed idee om jezelf te beschermen tegen de grote gevolgen die werkloosheid en arbeidsongeschiktheid kunnen hebben. Maar dankzij cowboys als Cardief (ja, ik spel het bewust zo!!!) zijn deze verzekeringen in een kwaad daglicht komen te staan.

Ik kan iedereen alleen maar als tip meegeven om zeer goed te kijken wat de verzekering precies dekt. Vaak bieden dit soort verzekeringen alleen een soort schijnzekerheid.

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door burning inside »

Mensen denk goed na voordat jullie in zee gaan met deze ''bank'' :evil:
Lees de diverse forems er op na :wink:

johdi
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2008 19:55

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door johdi »

Beste allen, wij zijn er ook ingetrapt: afgelopen september 2007 hadden wij een afspraak met de DSB Bank en zaten daar voor een tweede hypotheek, en zonder ons enige informatie te verstrekken werden daar gewoon even twee Cardiff ORV's afgesloten met een hele dure koopsom polis. En dat alles zonder blikken of blozen.
Wij kwamen er achter met het uitzoeken van onze belastingpapieren.
En hebben daarna gelijk de DSB gebeld en deze adviseur bij ons thuis laten komen tot onze verbazing :shock: zei deze dat alles op een misverstand beruste en het wel even teruggedraaid kon worden en ja met rente voor het teveel geleende bedrag, maar inmiddels zijn wij ongeveer zes weken later en is dit DSB varkentje hem gesmeerd en nergens meer te bekennen dan werkt hij hier en dan daar en dan is hij ziek of in bespreking.
Inmiddels zijn wij in contact gekomen met een onafhankelijke adviseur, hier kwamen wij ook achter via dit en andere forums, deze is nu onze zaak aan het uitzoeken samen met vele andere zaken van de DSB!! :twisted:

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door rvkeuken »

j. alias johdi weet de oplossing voor al uw problemen; een onafhankelijk adviseur die u en j. een mooie schadevergoeding kan leveren....

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

Ik hoor en lees regelmatig dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering onzin is. Ik zou willen stellen, dat dit verplicht moet worden.
De inkomensterugval kan namelijk enorm zijn.
Mensen moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden, want het moet maar goedkoop, goedkoop en goedkoop en mag niks kosten. Fout!
Cardif is qua voorwaarden zo slecht nog niet. Ja de koopsommen zijn duur en ja daardoor verdient de tussenpersoon veel geld. Maar daarom keren ze nog wel uit! Ik ken maatschappijen die toch een stuk slechter (Gema) zijn. Cardif is echter de grootste en hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Daarbij worden ze vaak in 1 adem genoemd met DSB. En dat zijn nou eenmaal niet jongens met het beste imago. Als ze daarmee zouden breken, zou dat positief zijn.
En even voor de zeikerds......nee, ik werk niet voor Cardif.

Gesloten