LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eeuwig betalen aan Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
D Jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door D Jansen »

Geachte lezers,

Wanneer je een abonnement hebt bij vodafone en deze stop zet, moet je alles aangetekend versturen en wanneer ze je bellen moet je het gesprek opnemen etc.

Waarom?

Anders krijg je hetzelfde als mij is overkomen. Ik ben jaren klant geweest bij vodafone en nu ik dan na jaren wegging willen ze nog even snel over mijn rug geld verdienen.

Nadat ik mijn abonnement tijdig had opgezegd kreeg ik een telefoontje van vodafone of ik mijn abonnement niet toch wilde behouden en of ik niet gebruik wilde maken van één van hun acties. Ik heb toen gezegd dat ik dat niet wilde maar vroeg of de opzegging wel in goede orde was ontvangen. Dat was wel het geval zei de telefoniste.

Toen ik later alsnog zag dat vodafone geld bleef afschrijven terwijl mijn abonnement al ten einde was ging ik brieven schrijven die niet werden beantwoord. Toen ik deze later aangetekend verstuurde kreeg ik alleen een reactie dat mijn abonnement stopgezet zou worden.

Vodafone bleef maar geld afschrijven en ik heb het een aantal keren terug late boeken, storneren. Daarna heb ik vodafone bij mij bank laten blokkeren.

Nu willen ze in één keer nog via een incasso bureau 352 euro krijgen van mij. Terwijl ik sowieso 150 euro teveel heb betaald. Maar bij vodafone kan je daar wel naar fluiten.

Advies:

Als je bij vodafone klant bent, zeg goed op!! Aangetekend alles!

Als je geen klant bent moet je het ook nooit worden!!!

Vriendelijke groet,

D. Jansen

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door queenfan »

Brieven moet je altijd aangetekend versturen scheelt een hoop problemen. Maar heb je überhaubt wel een bevestiging gehad van Vodafone dat je abonnement per bepaalde datum stopt???

Zo niet dan heb je wel een probleem.

VFWEBRELATIONSBC
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

@ D Jansen

graag wil ik voor je uitzoeken wat er misgegaan is. Stuur als je wilt even een mailtje met daarin je mobiele nummer.

groet,
Bas
Vodafone Web Relations

Moonlight
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 apr 2008 23:06

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door Moonlight »

Bas je bent eigenlijk irritant, in elk topic over Vodafone reageer je.

Is dit alleen maar om de "goede" ( ik denk wel dat die er voor een gedeelte eraf is ) naam te behouden?


@Queenfan, ja het scheelt een hoop problemen, maar je doet het niet altijd omdat het ook niet goedkoop is.
Dit zijn dingen die sowieso gewoon op een normale manier goed geregeld moeten worden, aangetekend of niet.

angel1978
Berichten: 10970
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door angel1978 »

Is dit alleen maar om de "goede" ( ik denk wel dat die er voor een gedeelte eraf is ) naam te behouden?
Misschien om de problemen die deze klanten hebben op te lossen ?

Van nuon heeft er ook een tijd een medewerker rondgelopen.
Deze kreeg van sommigen ook veel te verduren..
Mij is nooit duidelijk geworden waarom..
als er problemen zijn en deze kunnen zo opgelost worden is dat ideaal voor de klant ! Dat ze beter bij voorbaat hadden kunnen worden voorkomen is duidelijk, maar daar verander je niets meer aan !

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door areyouben »

Ik ben wel blij met web relations...
Had tegelijk met web reltions nog deels contact met de normale klantenservice, en nadat het door web relations wél was opgelost kreeg ik nog een e-mail van de gewone klantenservice waarin ik nog steeds ongelijk kreeg (heb ik dus maar genegeerd). Bij de normale klantenservice moet even goed nog heel wat verbeterd worden ja (of in ieder geval bij sommige mensen aldaar).
Maar had web relations er niet geweest dan had ik nu nog steeds een welles nietes spelletje met één van hun medewerkers, die me gewoon echt niet wilde begrijpen helaas.

Kenju
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2008 10:37

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door Kenju »

Bas je bent eigenlijk irritant, in elk topic over Vodafone reageer je.
Sorry hoor, maar ik vind dit een wat rare reactie. Het is toch juist erg positief dat men bij Vodafone de moeite neemt dit soort forums af te struinen om ontevreden mensen te helpen? Een beetje kankeren op dit soort forums komt men meestal niet veel verder mee. Zeker niet met zelf verklaarde experts die doorgaans onaantoonbare kwaliteiten suggereren te hebben, maar feitelijk zelden met een goede oplossing komen. Vodafone Webrelations wil werk maken van klachten die hier overlegd worden. Dat Bas in ieder topic reageert is logisch. Dit is immers zijn werk.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door queenfan »

@Kenju, maar bekijk het anders, als een bedrijf je niet op een normale manier wil helpen (via de klantenservice, brieven enz) en wel via Tros Radar is het toch vreemd.

Als zij mensen op de normale manier helpen hoeft dit niet en is dus de reaktie van Bas onzinnig als het bedrijf het van te voren goed doet

Kenju
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2008 10:37

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door Kenju »

Dat is inderdaad een goed punt die je maakt queenfan. Het is echter zo dat de standaard klantenservice mààr een klantenservice is tegenwoordig, die volgens vaste protocollen werken. Alles wat daar van afwijkt, snappen ze niet, en schuiven ze door. Waarschijnlijk heeft Vodafone iig deels de klantenservice uitbesteed aan een extern bedrijf (wellicht onder het mom van kostenbesparing). Een andere verklaring kan ik niet geven. Vier jaar geleden ben ik naar Vodafone gekomen, en was er erg tevreden over. Maar het laatste jaar is de klantenservice veel minder dan eerst. Nu ga ik voor mijn problemen maar naar de winkel, omdat ik het voordeel heb dat ik zowel thuis als op mijn werk een Vodafone City Point in de buurt heb (die medewerkers hebben me het betreffende over de klantenservice ook uitgelegd). Daar wordt ik over het algemeen adequaat geholpen. Maar het zou inderdaad niet zo moeten zijn dat zij mijn klantenservice worden. Dat vinden ze zelf ook niet leuk, al zeggen ze wel dat ze het niet erg vinden (wanneer je zelf vriendelijk tegen ze doet, en duidelijk laat blijken dat je hun service waardeert, willen ze ook wel een extra stap voor je doen).

Om kort te gaan: je hebt natuurlijk gewoon gelijk, maar Moonlight moet naar mijn mening niet afgeven op Bas (die gewoon zijn werk doet), maar op Vodafone, en eigenlijk vooral op Bas' collega's van de reguliere klantenservice (voor zover dat wel zijn collega's te noemen zijn. Hoe dan ook, deze structuur is door Vodafone ingesteld, dus kankeren op Vodafone an sich is ook gelegitimeerd :)). Maar het blijft positief dat je uiteindelijk wel geholpen wordt langs een dergelijk kanaal. Dit is beter dan helemaal niet. Zoals angel1978 al aangeeft:
Dat ze beter bij voorbaat hadden kunnen worden voorkomen is duidelijk, maar daar verander je niets meer aan !
Advies aan de topic-opener: Ga gewoon eens naar een Vodafone winkel, en leg daar je probleem uit. Mijn ervaring is dat je daar prima geholpen kunt worden. Helaas beter dan bij de klantenservice.

swas
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:13

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door swas »

Ik betwijfel of Bas 1 (lees een) persoon is. Het lijkt me nl sterk dat 1 persoon al deze jaren alle kritiek had kunnen verduren, tenzij er een uitermate lucratieve vergoeding aan te pas komt. En dan nog betwijfel ik op zo'n persoon het mentaal vol kan houden.
Maar goed. Wat ik eigenlijk hier kwijt wil is het volgende.
Vanwege de behoefte om de slinkse truukjes van Vodafone om haar inkomsten te verhogen openbaar te maken, heb ik speciaal voor alle ontevreden (lees opgelichte) Vodafone cliënten de Vodafone klachten blog http://vodafone-klachten.blogse.nl opgericht.
Ontevreden Vodafone klanten kunnen nu ipv hun tijd en geld aan de Vodafone praktijken te blijven verspillen bijdragen aan een alternatieve wijze om Vodafone ertoe aan te zetten haar klanten naar behoren te behandelen.
Meld uw klacht op http://vodafone-klachten.blogse.nl en/of plaats een link naar http://vodafone-klachten.blogse.nl en/of maak uw vrienden, familie, collega's en kennissen attent op het bestaan van de Vodafone klachten blog http://vodafone-klachten.blogse.nl en de alternatieve wijzes om Vodafone ertoe te bewegen haar ontevreden (lees opgelichte) cliënten naar behoren genoegdoening te geven.
Veel succes met het verkrijgen van uw recht!
Groeten van swas.

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door Rosa11 »

laat mij zeggen dat ik dan swas behoorlijk irritant vind dan, overal commentaar op. op de mensen die nog proberen iets te doen en problemen op te lossen..
wat los jij nou op met elk topic hetzelfde domme antwoord neer te zetten??

swas
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:13

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door swas »

Hallo Rosa,

Wie ben jij dan? Wat doe jij hier? Had je soms ook een klacht over Vodafone? Wat interesseert het jou eigenlijk dat iemand overal commentaar op heeft? En hoe weet jij eigenlijk dat ik overal commentaar op heb? Monitor jij soms alle vodafone klachten? En doe jij dat dan voor de lol?
Vind jij de Vodafone klachtenafhandeling niet irritant dan? Al ik weet niet hoeveel jaren dezelfde klachten!!
Wat ik irritant vind zijn die mensen die klachten monitoren om dan goede berichten achter te laten!! Wat voor voordeel hebben zij erbij om Vodafone te verdedigen?
Groeten van swas.

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Het gaat jou geen zak aan wie ik ben dat ten eerste. Ik verdedig helemaal niemand maar ik lees regelmatig het forum door ik heb ook wel eens klachten gehad ja en niet alleen met vodafone, wat trouwens heel snel en goed opgelost was. De grootste problemen heb ik met Orange en Telfort. Zit nu bij Hi en daar heb ik nog niets over te klagen.
Ik ga niet alleen maar zitten rondneuzen wie wat doet of bepaalde klachten af gaan want heb ook al op genoeg andere onderwerpen gereageerd. Overal zijn problemen en worden dingen beroerd afgehandeld of wat dan ook. Maar ik hoef niet eens een topic te openen in het overzicht staat alleen maar jouw naam bij elk topic dat is gewoon wat me opviel. Maar jij lost een klacht helemaal niet op voor een klant die ergens mee zit, daarmee wil ik zeggen dat die van webrelations tenminste nog wat extra moeite doet om het nog op te kunnen lossen als andere dat niet kunnen. Zo'n mensen zouden ze bij elk bedrijf moeten hebben.. en als er dan gezegd word dat zo'n mensen irritant zijn, nou dan vind ik het irritant als mensen alleen maar iets doen om andere zo zwart mogelijk te krijgen. Ik praat niemand goed of slecht of bedrijf of wat dan ook. Een mening hebben is nog altijd legaal in Nederland volgens mij.

Ik vind het vervelend voor de mensen die zoveel problemen hebben ongeacht welke provider en als dat niet opgepakt of opgelost kan worden heb er zelf al genoeg voor mee gemaakt.

swas
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:13

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door swas »

Lieve Rosa11,

Heb je het niet begrepen? Van alle ontevreden Vodafone klanten komt uiteindelijk maar een klein percentage zo ver dat ze het niet opgeven.
Vodafone rekent daar op en hun hele beleid is daarop afgestemd. En de volhouders worden dan uiteindelijk door een ploegje Vodafone webrelation managers "geholpen". Jij lijkt zo iemand te zijn. Nu probeer je de lezers ervan te overtuigen dat Vodafone klantenservice geweldig is. Volgens mij ben jij gewoon een Vodafone webrelations manager!
Geeft niet hoor. Iedereen moet leven.
Ten overvloede meld ik hier nog eens het volgende. Het is tenslotte een vrij land met vrijheid van meningsuiting, zoals jij al zonder aanleiding had opgemerkt.
http://vodafone-klachten.blogse.nl is opgericht voor ontevreden Vodafone klanten. Indien zij het zat zijn hun tijd en geld aan de Vodafone truukjes te verspillen teneinde hun recht te verkrijgen, kunnen zij hun klacht op http://vodafone-klachten.blogse.nl melden. Ool links naar http://vodafone-klachten.blogse.nl zijn een welkome bijdrage. Met genoeg links zal het Vodafone klachten blog uiteindelijk hoog in de resultatenlijst verschijnen wanneer iemand "Vodafone" googlet.
Natuurlijk ben ik ook door Vodafone benadert, nadat iemand eenmaal een bijdrage had geleverd aan het Vodafone klachten blog.
Dit was de fictieve persoon "Bas" van Vodafone webrelations. Ik heb uitdrukkelijk geweigerd hem te emailen. Zie http://vodafone-klachten.blogse.nl voor meer details.
Wat mij betreft, komt Vodafone er dit keer niet zo gemakkelijk vanaf.

En je mag best wel wat minder grafische taal gebruiken hoor. Jij bent tenslotte zelf begonnen met aanvallen op mijn persoon en ik blijf toch ook netjes.

Groeten van swas

angel1978
Berichten: 10970
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nu probeer je de lezers ervan te overtuigen dat Vodafone klantenservice geweldig is
Ik heb het berichtje van Rosa even doorgelezen, maar dat zie ik er niet in terug :?
Volgens mij ben jij gewoon een Vodafone webrelations manager!
En daar is het zwaktebod weer waar veel klagers zich aan vergrijpen :? Iemand die het niet met ze eens is, is per definitie een werknemer van het bedrijf dat ze beschuldigen... Ongetwijfeld zal ik hier nu ook weer bij behoren... Moet echt ontzettend rijk zijn met zoveel werkgevers 8)
Indien zij het zat zijn hun tijd en geld aan de Vodafone truukjes te verspillen teneinde hun recht te verkrijgen, kunnen zij hun klacht op http://vodafone-klachten.blogse.nl melden.
En dan ??? Heb jij jouw website genoeg gespammed ? Of bied je een plek waarvan je mensen wijs maakt dat het zin heeft om hun grieven te plaatsen en doe je er uiteindelijk ook niks mee :?
Dit was de fictieve persoon "Bas" van Vodafone webrelations. Ik heb uitdrukkelijk geweigerd hem te emailen.
Dus eigenlijk WIL je helemaal niet dat problemen worden opgelost... Sterker nog, je doet je best om problemen te laten voortbestaan en weigert mee te werken aan een oplossing :? Dan ben je eigenlijk nog erger dan de klantenservice van Vodafone... die zijn vaak ook niet in staat de problemen op te lossen, maar proberen het in ieder geval nog !

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door Rosa11 »

hier ben ik helemaal mee eens wat angel zegt.
ten eerste heb ik helemaal niet gezegd dat de service geweldig is en als ik ook bij webrelations hoorde had ik het zeker wel op een andere manier opgepakt, of mij gemeld om je proberen te helpen. ik zeg duidelijk dat ik niemand of een bedrijf GOED of SLECHT praat. ik heb er ook problemen mee gehad, gelukkig voor mij is het toen wel opgelost kunnen worden, door de winkel in ieder geval.

ik snap jouw punt ook dat als je in het gedonder zit en je waarschijnlijk niet ermee geholpen kunt worden dat je het er niet zomaar bij laat zitten, doe ik ook niet. maar je weigert een laatste redmiddel en je gaat dan iets oprichten waar je alleen medemensen hoort met een soort gelijk probleem, je lost er voor hun uiteindelijk niets mee op..
dat is wat ik probeer te zeggen dat je meteen iedereen en alles afkraakt en zwart maakt die wel nog geholpen kunnen worden of naar jouw idee tegen je ingaan, maar zelf kun jij het probleem al helemaal niet voor ze oplossen. je hoopt alleen dat er genoeg mensen bij jou komen en allemaal naar jou gaan luisteren zodat je dan misschien wat sterker staat.

swas
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:13

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door swas »

Lieve ontevreden Vodafone klanten,
Zoals jullie merken, heb ik nu een heel legertje webrelations managers tegen me. Zou Vodafone het benauwd krijgen? Laat je niet door ze inpakken. Je hebt niets te verliezen als je je klacht op http://vodafone-klachten.blogse.nl plaatst. Maar als je verder wilt gaan met tijd en geld aan de Vodafone truukjes te verspillen, staat dat je natuurlijk vrij.
Groeten van swas.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door Yme »

Ik was ooit een ontevreden Vodafone klant (ik ben nu een zeer tevreden T-Mobile klant) maar ik ga echt niet reageren op jouw blog.

Je blog is een rommeltje. Als je nu eens een fatsoenlijke website maakt zul je waarschijnlijk wel meer reacties krijgen. Leg je probleem en bedoeling (met feiten en onderbouwing alsjeblieft) duidelijk uit op de website ipv dat de bezoeker zelf een link moet copy/pasten naar een thread op dit forum. :roll: Daarnaast gaan de kleur roze en Vodafone gaan niet samen. :lol:

Wat ook in je voordeel zal werken is om niet zo paranoide en gefrustreerd te reageren op anderen en ook eens daadwerkelijk te lezen wat ze schrijven i.p.v. een reactie plaatsen die niet ingaat op wat er gezegd wordt. Reageer op een nette manier en je zult merken dat je ook netter behandelt wordt.

Als je niet tegen kritiek kunt doe jezelf een plezier en begeef je niet op een forum. Fora zijn er nu eenmaal om te discussieren over wat je maar wilt. Een forum zou doodsaai zijn als we het allemaal maar met elkaar eens zijn. Houd je niet van discussie? Blijf dan weg.

swas
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:13

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door swas »

Bedankt voor de tips yme.
Ik bepaal echter zelf wel of ik weg blijf of niet. Niemand verteld mij wat ik moet doen. Ik vertel jou en anderen ook niet wat zij moeten doen. Ik geef hooguit suggesties.
Uiteindelijk heb ik de indruk dat jij ondanks je tips wel degelijk hebt begrepen wat mijn probleem en bedoeling is, maar voor de zekerheid hier nog eens.
Mijn probleem: Vodafone geeft al maanden lang geen inzage in dataverbruik. Daardoor is het vrijwel ondoenlijk om binnen de bundel te blijven. Vervolgens krijg je een ongespecificeerde gepeperde rekening. Vodafone weigert de op deze slinkse wijze gedupeerde klanten te compenseren of anderszins tegemoet te komen en het kost mij teveel tijd en geld om weer (het is nl niet voor het eerst dat Vodafone onterecht geld van mijn rekening heeft afgeschreven en dat ik veel tijd en geld heb moeten investeren om het terug te krijgen) de Vodafone hindernissenbaan te moeten overleven.
Mijn bedoeling: Mijn tijd dit keer te investeren in een anti-Vodafone campagne, waar de Vodafone Klachten Blog een onderdeel van is.
a) Te http://vodafone-klachten.blogse.nl kunnen andere ontevreden Vodafone klanten hun klachten over Vodafone melden. Ik draag geen oplossingen aan, hoewel ik mensen af en toe wel op de Vodafone webrelations managers en de forums die zij bezoeken opmerkzaam maak, zodat zij via die weg een evt geholpen kunnen worden.
b) Eveneens verzoek ik om links, zodat de Vodafone klachten blog op den duur hoog in de resultatenlijst verschijnt wanneer iemand "vodafone" googlet.
c) Tenslotte suggereer ik aan de lezers die het net als ik zat zijn hun tijd en geld aan de Vodafone praktijken te verspillen hun familie, collega's, vrienden en kennissen ook te verzoeken links te plaatsen en klachten te melden.

Het moge duidelijk zijn.
Ik draag geen oplossingen aan. Ik voer een campagne tegen Vodafone praktijken.
Ik ga discussies aan als ik dat zinvol vind, anders niet.
Ik kom en ga wanneer ik dat wil. We leven in een land van vrije meningsuiting en internet is voor iedereen toegankelijk of zou dat moeten zijn.

swas
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:13

Re: Eeuwig betalen aan Vodafone

Ongelezen bericht door swas »

P.S. Ik zeg waar het op staat, maar mijn reacties zijn toch netjes?

Gesloten