LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Missy-lady
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2008 17:41

Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door Missy-lady »

Goede middag allemaal,

Maanden geleden heb ik mijn vliegticket geboekt samen met mijn moeder en zus bij D-reizen. Heb daarbij ook een annuleringsverzekering bij genomen voor het geval dat er wat gebeurd ik nog altijd kan annuleren! Een maand later ben ik aangenomen bij mijn huidige baan op schiphol. Heb tijdig mijn vakantie aangevraagd maar deze word helaas pas kort voor de zomer beantwoord. De vakantie is niet akkoord gekregen omdat er geen mogelijkheid is om in de aangevraagde periode vrij te krijgen wegens de drukte op schiphol.
Heb hier ook schriftelijke bewijs van ontvangen!

Nou heb ik telefonisch contact gehad met de verzekering van D-reizen en heb alles duidelijk uitgelegd. Als antwoord gaven zij dat een annulering in dat geval alleen maar geldig is als ik in de WW zat voordat mij een baan is toegewezen gekregen! Dat is dus niet het geval!

Nou is de vliegreis al aanstaande vrijdag 18 Juli, en is mijn 430 euro weg als ik geen geldige annuleringsreden heb!

Wie kan mij hierbij dringend helpen???? AUB!!!

Mvg,

Missy

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Missy-lady.

Stel deze vraag ook even op het forum bij Kassa. Daar zitten over het algemeen meer deskundigen over dit onderwerp, dan hier op dit forum.

Ik kan je niet helpen, omdat ik het niet weet.

Missy-lady
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2008 17:41

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door Missy-lady »

Bedankt voor je reactie. Ben hier niet zo bekend hoe ko, ik bij forum kassa?

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door rene117 »

laat me rade ik denk dat je bent aan genomen bij een beveilegings bedrijf trigion als dat zo is heb je het door gegevne tijdens je gesprek
als jij dit zwart op wit heb staan dan hebben zij pech

en ik vind het erg om te zeggen maar dat is geen reden om de reis er uit te gooien

ps ik werk zelf ook op schiphol bij dit bedrijf

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door G7 »

Missy-lady@

Door je daar aan te melden en je vraag te stellen. Eigenlijk net al hier.
Ga naar www.kassa.vara.nl

Succes ermee,..... zo ook als Rene117 een collega van je wordt. :lol:

Missy-lady
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2008 17:41

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door Missy-lady »

Nee, Rene117 ik werk voor een afhandelaar als grondstewardess dat is ff wat anders :D. Ik moet de reis wel annuleren als ik mijn baan wil behouden kan dus geen kant op! Maar bedankt voor jullie reacties! Ik ga ff kijken op kassa tnx G7.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door rene117 »

veel stekte

Missy-lady
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2008 17:41

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door Missy-lady »

Dank je wel!

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door ine1961 »

Ik heb de annuleringsvoorwaarden nagekeken van Unigarant (de verzekering via D-reizen) en het klopt dat je volgens de voorwaarden niets terug krijgt, helaas voor je, er staat nl.:

het binnen 10 weken voor vertrek of tijdens de vakantie verkrijgen van een baan van minimaal 20 uur per week voor de duur van minstens een jaar of voor onbepaalde tijd, voorzover de datum van indiensttreding ligt in genoemde periode: na werkloosheid, ter gelegenheid waarvan een uitkering werd genoten.

Missy-lady
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2008 17:41

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door Missy-lady »

Ja, ik ben alles kwijt ben ik bang voor. Kan zo nu niet op een andere reden komen. Ik was wel werkloos voordat ik in dienst trad bij mijn huidige baan maar was niet aangemeld bij de WW omdat ik op school zat!

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even een tip van mijn kant. Bij D-Reizen zitten niet de mensen, die gaan over het al dan niet uitkeren van een verzekering. Die zitten in jouw geval bij UniGarant zo te lezen.
Ik zou z.s.m. een claim indienen bij UniGarant (voor de snelheid het formulier downloaden van internet). Formulier invullen en voorzien van bewijsstukken van je werk en opsturen naar Unigarant. D-Reizen is namelijk in deze alleen maar een doorgeefluik van de papieren, meer niet. En door het direct in te dienen gaat het ook wat sneller.

Proberen kun je altijd, nu heb je ook niets!

elise51
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2008 18:28

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door elise51 »

Als je alleen een vliegticket hebt gelden er andere annuleringsvoorwaarden dan bij normale pakketreizen. Elk ticket heeft nl zijn eigen voorwaarden, afhankelijk van de klasse waarin het ticket is geboekt. SOmmige tickets kunnen voor een bepaald bedrag gewijzigd of geannuleerd worden, voor andere worden 100% kosten in rekening gebracht. Informeer daar eens naar bij D-reizen en mochten er 100% kosten aan verbonden zijn, dan kunnen ze altijd nog proberen om in ieder geval de luchthavenbelasting terug te vorderen. SUcces!

mvandm
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2008 21:54

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door mvandm »

Ik heb alleen maar goede ervaringen met diverse keren annuleren bij Unigarant; inderdaad meteen formulier downloaden, zorg dat alle bijlagen in orde zijn, af en toe een keer bellen en zonodig de zaak toelichten.
De kosten van de annuleringsverzekering ben je sowieso kwijt en vaak ook nog de boekingskosten; maar dan heb je het over een paar tientjes.
Succes!! Enne... veel plezier in je nieuwe baan!

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door titusvh »

Hoe vervelend het ook voor je is, dit valt simpelweg niet onder de dekking.

Een verzekering kan immers niet alles dekken. Stel dat een verzekering alles zou dekken (inclusief "ik heb geen zin meer", of "het regent daar", dan zou de premie waarschijnlijk hoger zijn dan de prijs van je ticket...

Waar trek je de grens.... Jij zit toevallig aan de foute kant van de grens.
Jammer voor je. Blijft zonde van het geld.

Een idee om het ticket op marktplaats te verkopen voor de bijvoorbeeld de helft? Meestal mag je een ticket wel overschrijven (tegen kosten).

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Ik werk zelf bij een reisbureau en ben dus redelijk deskundig. Het klopt helaas inderdaad dat sommige verzekeringsmaatschappijen alleen een nieuwe baan na een WW-uitkering zien als geldige reden voor de annuleringsverzekering.

Wat je wel kunt doen, is de luchthavenbelasting terug vragen. Als je niet vliegt en de reis annuleert, is de luchtvaartmaatschappij en ook het reisbureau verplicht je de luchthavenbelasting terug te betalen. Het is natuurlijk maar een klein deel van je betaalde prijs, maar het is tenminste iets.

SUCCES met je nieuwe baan in ieder geval!

Highlander
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2008 20:58

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door Highlander »

@ramonasbreuk: Je schrijft dat je voor een reisbureau werkzaam bent en dus redelijk deskundig bent... In je "deskundig" antwoord vergeet je echter iets heel belangrijks te vermelden.

Zoals je inmiddels wel weet is voor reisorganisatoren tegenwoordig de Code Reisaanbiedingen van toepassingen. Wanner je een vlucht via jou als reisagent bij een reisorganisator hebt geboekt is het zeker niet mogelijk om de luchthavenbelasting terug te vragen. Conform de Code reisaanbiedingen dienen alle toeslagen die van te voren bekend zijn in de reissom te worden opgenomen. Luchthavenbelasting is een vantevoren vast gegeven en wordt als zodanig door reisorganisatoren opgenomen in de reissom. Als onderdeel van de reissom mogen er dus ook annuleringskosten over worden berekend.

Wanneer de klant via jou als reisagent uitsluitend een vlucht bij de airline heeft ondergebracht, is dit inderdaad weer anders.

In het geval van Missy kan ik helaas niet anders antwoorden dan, helaas pindakaas. Je bent destijds via de reisagent een overeenkomst aangegaan. Jij bent dus verplicht tot afname en de tegenpartij tot levering. Uiteraard gefeliciteerd met je nieuwe baan, doch dit verplicht D-Reizen niet om de overeenkomst kostenloos te ontbinden. Ook niet nu blijk dat eea niet onder de dekking van je verzekering valt. D-Reizen (of de reisorganisator indien via deze geboekt) berekent annuleringskosten conform de van toepassing zijnde voorwaarden. De annuleringsverzekering staat hier los van en het is aan jou om (voordat je in je persoonlijke situatie bijv van baan wisselt met alle gevolgen van dien) je vooraf te informeren mbt de voorwaarden.

Succes met je nieuwe baan, ik hoop dat eea zich inmiddels heeft opgelost mbt je vlucht.

Highlander

dendy
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:47

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door dendy »

Nou Highlander, ik denk dat jij degene bent die niet deskundig is. De luchthavenbelasting is zeker wel terug te vragen als je je reis annuleert mits het om een los ticket gaat.(Wat ik uit het verhaal begrijp)
Wat wel zo is dat in een bedrag van bijv. € 200 totaal aan belasting, bijv € 150 daarvan brandstoftoeslag is en deze is om een rare reden niet terug te vorderen... Ik ben ook werkzaam op een reisbureau en ik weet dat in het geval van losse tickets zeker zo werkt!!

Highlander
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2008 20:58

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door Highlander »

Sorry Dandy, ik ben zelf verantwoordelijk voor de klachtafhandeling bij een touroperator en weet op basis van mijn jarenlange ervaring wel degelijk waar ik het over heb.

Mbt mijn antwoord dat over luchthavenbelasting door een reisorganisator ook annuleringskosten mogen worden geheven, verwijs ik je erg graag naar de website van de ANVR, www.anvr.travel. Toets bij zoeken even luchthavenbelasting in en je vindt hetzelfde antwoord terug.

Let wel: ik heb het hier over reizen die hier in zijn totaliteit bij de reisoraganisator zijn geboekt. Bijvoorbeeld een losse vlucht (bij bijv. KLM, autohuur en accommodatie, zoals gepubliceerd in de brochure van de reisorganisator. In de gepubliceerde prijs van de losse vlucht zijn de toeslagen (dus ook luchthavenbelasting) reeds opgenomen en is de luchthavenbelasting bij annulering niet terug te vorderen (er worden conform artikel 9 RVW annuleringskosten over berekend.

Maar als je mijn relaas even goed gelezen had, had je ook gelezen dat ik het volgende erbij had opgemerkt: "Wanneer de klant via jou als reisagent uitsluitend een vlucht bij de airline heeft ondergebracht, is dit inderdaad weer anders". Dus je kritiek op mij is niet op zijn plaats.

Middels mijn reactie wilde ik overigens alleen benadrukken dat het niet correct was om te stellen dat je luchthavenbelasting altijd maar kan terugvragen. Er zit een wezenlijk verschil in het feit of je al dan niet eea via een Reisorganisator hebt geboekt.

Groetjes
Highlander

Jaeda
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2008 11:38

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door Jaeda »

Beste,

D-reizen is echt een superslecht bedrijf. Dat in plaats van service plus 1. Totaal geen service verleend en zelfs -1 miljoen.

Ze nemen totaal niet serieus wat je als klant te melden hebt.
Enige wat gedaan wordt is je tijd wordt inbeslag genomen door een slap verhaal. Met standaard eindzin: D-reizen kan niets voor u doen en is afhankelijk van de touroperator.

In mijn geval, kom ik 2 weken voor vertrek er achter. Dat het in het Carter Hotel in New York minstens 3 moorden in verschillende jaren zijn gepleegd. In mijn optiek komt het hotel dus niet over als een basic hotel met een toplokatie. Maar nu maalt het door mijn hoofd dat ik over 2 weken daar moet gaan slapen en hoofdzakelijk, mij een onveilig gevoel geeft. De artikelen staan zelfs vol op het internet.

Helaas schuiven ze het MIJ nu in de schoenen. Dat IK beter research had moeten plegen. Terwijl ik het in notabene mijn reis in een: D-reizen filiaal heb geboekt te Utrecht. Hoe absurt is dat!

Kreeg ik tijdens het eerste telefonische contact het bericht de mededeling dat ik een artikel moet regelen waar dat in stond.
Ik met een rot gevoel het opzocht op internet met alle gruwelijke details van minstens 1 moord, eindelijk 1 per e-mail naar hen gestuurd.

Werd ik dezelfde avond, super door een medewerker uit Papendrecht terug gebeld. Hij claimt dat dit niet had mogen gebeuren en dat de reis niet eens in het D-reizen pakket had mogen zitten. En dat hij niet snapt hoe dit heeft kunnen gebeuren. Komt hij met de mededeling dat hij een er voor gaat zorgen dat er een gepaste oplossing zou gaan komen.
En dat ik teruggebeld zou worden.

Wordt ik de volgende dag pas 's avonds teruggebeld. En blijkt uiteindelijk dat ze het steeds doelen op dat het een sober hotel is. Alsof ik dit niet wist! Het gaat om de hoofdreden: GEEN VEILIG HOTEL met als bewijs de moorden. Gaan ze me weer het standaard verhaaltje vertellen voor de 2de keer, dat de touroperator niet bereikbaar is en dat ik de dag daarna weer terug gebeld wordt. En kom er achter dat er al 10 klachten voor me geweest zijn. plus het feit dat de vorige klant zelf extra een hotel heeft geboekt. En wat verwacht ze, dat ik dat ook ga doen?

En zo gaat het de dag daarna weer. Alleen geef ik als toevoeging aan: waarom bellen jullie dan niet overdag.

En jah hor ze bellen me vandaag terug. In de ochtend. Dit is inmiddels de 4de keer dat ze me terugbellen.

Nu hebben ze volgens opties.

Ik hoor er maar 1 en dat is ik kan het omboeken naar een 4 sterren hotel met een meerpijs van 1000 eurooooooooooo! Hoe durven ze het te zeggen. Tevens komen ze terug op het feit dat het geen slecht hotel is maar dat ze het nu uit het pakket hebben gehaald en het zomaar kan zijn dat het volgende week er weer in komt te staan.

Wat een SLAP verhaal van die zogenaamde Contactmanager mevr. Annette Schieringa

Met ongeloof sluit ik het gesprek en het gaat nergens meer over.

Boek je reis alsjeblieft niet bij D-reizen. Ze naa*en je waar je bij staat!
Zelfs in hun eigen filiaal. Je wordt tevens door meerdere mensen gebeld. Niemand doet iets en ze zullen nooit de verantwoordelijkheid bij hun zelf leggen. Om de klant tegemoet te komen. Want daarvoor moet je naar je touroperator!

jeanneteke
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:28

Re: Annulering niet mogelijk bij D-reizen!!!!

Ongelezen bericht door jeanneteke »

Wat je ook vindt van een bedrijf, het lijkt me niet netjes om iemand persoonlijk aan te vallen in dit geval de contactcenter-manager.

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat aan uw verhaal niets gedaan kan worden. Als een hotel door een vertrouwde touroperator, bijvoorbeeld OAD, Holland International, De Jong Intra wordt aangeboden, mag je ook als D-reizen ervan uitgaan dat het aanbod goed is.
Neemt niet weg dat uw verhaal erg vervelend is en ik me uw zorgen goed voor kan stellen, maar het blijft vreemd dat blijkbaar zo'n berucht hotel ingekocht wordt door grote touroperators die allemaal niet in de krant willen staan met de kop "Touroperator biedt moordhotel aan" of zoiets dergelijks. Je zou denken dat dat toch enigszins de naam van dit bedrijf aantast. Vreemd.

Gesloten