LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een uitzending over de psychiatrie?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

Da Silva,

Je hebt helemaal gelijk het is een hele enge beweging.
En idd moet er kritisch worden gekeken naar psychiatrie. (zoals je naar alles kritisch hoort te kijken).

Er zou idd meer opvang voor geestenzieken moeten zijn.

maw ik ben het VOLKOMEN met je eens. De psychiatrische tak van de medische zorg heeft veel meer geld nodig om de zieke mensen op te vangen en zonodig te behandelen.

Want het is banaal, maar er zijn zoveel geestenzieke zwervers omdat er niet genoeg geld is om ze op te vangen en te behandelen. Ze laten zwerven zoals nu gebeurt is een schande

Ingeting

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Mijn zus is maanden lang gestalkt dooe een schizofreen die weigerde z'n medicijnen in te nemen,
laten we wel zijn als zoiets gebeurd wil ik nog wel eens horen vaniedereen die vindt dat medicatie niet geod zou zijn om sommige mensen gewoon een normaal onderdeel van de maatschappij te laten zijn.
Deze man wilde zijn medicatie niet gebruiken, hij wist t allemaal zowel, jaja als ie weer z'n gekke moment had liep ie door de straat te schreeuwen en stenen door de ruit te gooien, is ook opgepakt door depolitie en hij meldde dan poeslief dat t beter werd. Liet zich niet meer zien in de straat maar stuurde enge smsjes,
medicatie voor psychische stoornissen, nou graag zolang die lui niet opgesloten zitten,
en ohja we gaan er even mee praten?
onmogelijk valt niet mee te praten in psychotische omstandigheden.

Psychiatrie om mensen een 'normaal' gevoel in de maatschappij te geven, voor sommige een absolute noodzaak en een fijne hulp,
voor anderen misschien abacadabra maar je zal er maar mee te maken krijgen om welke reden dan ook, dan kijk je er heel anders tegen aan....
Beste Eeliane,

Ik begrijp dat het soms erg vervelend is als iemand stalkt, en als er zelfs dreiging wordt geuit dan gaat het natuurlijk veel te ver. Maar is de kern van dat alles niet omdat hij (of zij) van de ander houdt?

Als je echt van iemand houdt, kun je die persoon ook los laten als dat het beste voor die persoon is. En je stelling "iemand in psychotische toestand valt niet mee te praten" dat is echt onzin.

Door wat psychiaters mensen laat geloven heerst er een bepaalde angst voor dergelijke problemen in ons allemaal. Dus door die opvatting alleen al kan zo'n mens zich niet uitten. Omdat je heel denegerend naar zo iemand kijkt (want je bent ook boos, dus dat doe je automatisch).

Hij is gewoon een mens, die een bepaald psychisch proces heeft doorgemaakt waardoor zijn geestelijke toestand minder stabiel is.

Omdat hij dreiging uit etc (wat natuurlijk ook liefde als basis kan hebben, maar het blijft fout) dan moet een stalker wel bestraft worden maar ik denk echt dat je het beste resultaat bereikt, dus dat zowel jij als hij er mee kunnen leven als je de psychiatrie er buiten laat en je ex/stalker gewoon als mens behandeld. Bekijk hem gewoon even als normaal, met een ernstig probleem waar je begrip voor hebt ook al begrijp je de oorzaak niet.

Wees overtuigd dat het geen hersenziekte is, dat is echt een leugen van psychiaters en geen enkel bewijs voor.

Zou je de psychiatrische weg volgen, en met psychiaters meedenken en roepen: "die moet pillen etc" en zo iemand wordt met harde hand opgenomen, in een isoleercel opgesloten, met lichaamsverkrampende pillen ingespoten etc. Dan kan zo iemand mogelijk wel wrok krijgen, ook al wordt zijn geest dood gemaakt door die medicijnen.

Zo denk ik er dus over. Op een menselijke manier bereik je denk ik op termijn veel meer. Als iemand van je houdt, dan kan hij je ook los laten. Maar in bozigheid is dat heel moeilijk.

Groet,
Arjan

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Overigens over vreemde dingen gesproken...

Toen ik hedenochtend wakker werd, was dat in een heftige droom over een stalker. Ik droomde over e-mails en MSN adressen wijzigen en gevaar/angst voor een stalker.

Hoe vreemd is dat toch, we kennen elkaar op geen enkele persoonlijke manier en alleen deze tekst hier op dit forum verbind ons op de een of andere manier.

Ik kon op geen enkele manier weten wat er op dit forum besproken werd, voordat ik het zojuist bekeek. Ik was voordat ik ging slapen met heel andere dingen bezig.

Met dit soort verhalen moet je niet bij een psychiater komen, maar het geeft maar aan dat er meer mogelijk is dan wat een psychiater met zijn beperkte visie voor mogelijk of 'normaal' acht.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Sunbow »

Het grote gevaar van de psychiatrie is dat sommige dingen ONTERECHT voor een psychose of waan worden aangezien. Mensen die paranormaal gevoelig zijn krijgen ook anti-psychotica, omdat de gemiddelde psychiater dusdanig bekrompen is dat hij/zij bijv. contact met overledenen voor een psychotische waan aanziet.
En dan vinden ze het gek dat er 1500 suïcidegevallen per jaar zijn.
Heb van dichtbij een paranormaal gevoelig iemand psychotisch zien worden t.g.v. onterecht voorgeschreven anti-psychotica.

Ook een mooi voorbeeld uit het boek: "God is in de war, hij denkt dat hij Pieter is." Deze man maakte wel daadwerkelijke psychoses door, maar het meest uit zijn boek trof mij het fragment waarin hij vertelde een boek geschreven te hebben en de psychiater dit direct pareerde met"Pieter, dit is nu een typisch voorbeeld van een waan". gelukkig had deze man een goed contact met de familie en konden die het door hem geschreven boek aan de psychiater laten zien.

De psychiatrie kan ongetwijfeld mensen helpen, maar dan zal de gemiddelde psyhciater een opener en minder arrogante houding moeten aannemen

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Een vriend van mij heeft mijn bericht op dit forum doorgestuurd naar een aantal belangrijke mensen in Nederland, omdat hij vond dat het waardevolle informatie bevatte die interessant kon zijn voor ze.

Een van die mensen was een advocaat van het Academisch Medisch Centrum en ze stuurde het bericht door naar een psychiater. Zijn reactie is veelzeggend...

Geachte mevrouw B.,

Uit de reactie van dhr. S. kan men opmaken dat het psychiaters gewoon is om ongegeneerd op basis van ongegronde hypotheses (en soms zelfs stigma's) uitspraken en adviezen te doen die, zoals in dit geval duidelijk wordt, negatieve impact kan hebben op hoe anderen tegen bepaalde zaken aankijken.

Het is natuurlijk aan u te bepalen of u de geboden informatie serieus moet nemen, of anderzijds waardevol acht. Maar ik en veel van de bronnen in mijn bericht hebben geen enkele relatie tot de Scientology. En dan nog, het afdoen van de door Scientology leden geboden informatie als onzin puur om het geloof dat die mensen aanhangen is en blijft discriminatie.

Met vriendelijke groet,
J.



Op 31 juli 2008 14:38 schreef S. <...> het volgende:

Elizabeth,

Dit komt rechtstreeks uit de koker van de scientologie kerk die in Nederland niet maar in België en Duitsland wel verboden is. De teksten zijn klinklare onzin en onjuis maar juridisch zo geformuleerd dat ze niet aan te pakken zijn.

S.

Prof. dr. S.
Psychiater
Hoogleraar richtlijnontwikkeling in de gezondheidszorg
APC AMC

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Ziektebesef, dat is ook zo iets.

Ben je wel eens bij een psychiater geweest? En heeft hij je toen ook ziektebesef geleerd?

Psychiaters complimenteren je als je begrijpt dat je ziek bent. Dat noemen ze ziektebesef en wordt beschouwd als de eerste stap op weg naar genezing.

Geloven dat je ziek bent dus, want bewijs voor een ziekte? Ho maar.

Het is toch best logisch opzich, dat wanneer je je op iets positiefs richt dat je dan beter kunt herstellen dan je innerlijk te focussen op negativiteit/een ziekte (die niet bestaat)?

Juist door mensen te helpen geloven dat ze ok zijn dan kunnen ze dat ook worden. Door psychiatrische therapie worden mensen geleerd dat ze ziek zijn en kunnen op die manier nooit meer het probleem herstellen, want die zit dan ingebakken in je, als ziekte die met medicijnen onderdrukt kan worden maar nooit meer weg zal gaan of overwonnen is.

En ook al lukt het je wel om straks weer af te bouwen, en zonder medicijnen verder te gaan. Als je het even echt moeilijk krijgt, wat ga je dan doen? Idd. geloven dat je ziek bent en weer aan de medicijnen...

Maar dat is nog niet het ergste, denk eens aan je kinderen en alle andere mensen om je heen. Stel nu dat die het moeilijk krijgen, wat heb jij dan aan ervaring om met ze te delen? Alleen jouw angst voor de problemen, en het geloof in ziekte en dat pillen het kunnen onderdrukken.

Dus geen ervaring die iemand er overheen kan helpen OF ZELFS KAN VOORKOMEN DAT IEMAND ER IN TERECHT KOMT.

Geloven dat je ziek bent... Best vaag en zonde opzich, dat mensen daar in trappen.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

http://media.putfile.com/Psychiatry-and-Naziism

Dit is een stuk uit de video van de CCHR over de betrokkenheid van de psychiatrie tijdens de holocaust. Het is Nederlands ondertiteld.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Een vriend van me heeft me geholpen bij het opstarten van een eigen website :)

Het adres is http://www.psychiater.nu/

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

Arjan

OOK CCHR is een afdeling van scientology (het begint op te vallen)

Ga je nog ff naar XENUTV kijken op youtube???

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

Arjan,

Ik vond nu toch iets dat is echt voor jou.

http://partyflock.nl/topic/1024896:Arja ... eider.html

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Klopt, maar je moet niet alles daar serieus nemen ;)

Ik heb die video op http://www.xenutv.com/ gezien, maar ik vind dat soms de 'anti' groeperingen nog erger kunnen zijn dan hetgeen ze tegen agiteren...

Antifacisten bijvoorbeeld (ook al ben ik natuurlijk wel tegen racisme)... of 'anti scientology'

Maar de video duurt me te lang (2 uur), en hij lijkt juist best een spirituele bron te hebben gevonden in Scientology maar achteraf het idee te hebben dat het allemaal onzin was.

Dat kun je toch ook hebben met willekeurig elk ander 'geloof'. Geloven in een God die nog nooit gezien is en de wereld in 7 dagen geschapen heeft.

Dus wat dat betreft is het een keuze die je maakt denk ik. Geloven of niet.

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

Arjan,

Je hebt in een aantal dingen gelijk. Maar de kat. kerk kost me niets. Als een geloof geld MOET kosten om het einddoel te bereiken via training of wat dan ook dan is het fundamenteel FOUT dan wil ik er niets mee te maken hebben (en ik heb het niet over een donatie, maar over cursussen die tonnen kosten) en zal ik ook alles wat ze direct of indirect te vertellen hebben als "verdacht" aan merken.

Het staat jou volkomen vrij om deze cult (en hun verschillende bv's) als betrouwbaar te beschouwen. Ik doe het NIET.

mvg

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Beste Inge,

Ik zeg niet dat Scientology betrouwbaar is, ik weet het eenvoudigweg niet.

Maar de katholieke kerk is zo groot, ze kunnen bestaan van giften en iedereen geeft, zo werkt het nu eenmaal.

Er gaat veel geld om in kerken, ze moeten toch ook ergens van gebouwd worden toch?

Scientology is natuurlijk een vreemde eend in de bijt, en om toch een mooie kerk te kunnen bouwen pakken ze het op commerciële wijze aan en voorzien hun leden daarmee van een mooie kerk of financiering voor bijvoorbeeld de strijd voor de rechten van de mens in de psychiatrie en andere goede doelen.

Dat doen andere kerken ook. In Nederland helpen ze bijvoorbeeld vaak daklozen en jongeren (opvang).

Dus als het alleen daar om gaat dat ze geld vragen ipv. op donaties vertrouwen, dan vind ik die anti-scientology opvatting van mensen niet terecht.

Maar misschien is er wel meer aan de hand want ze zijn natuurlijk niet voor niets verboden in België en Duitsland.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door eeliane »

Over geloven gaan praten heeft niets meer met de topic te maken.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door S. »

Het geloof als soort van subonderwerp heeft wel degelijk met dit topic te maken aangezien al in het startbeicht stellingen van de scientology kerk worden benoemd.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Stellingen van de scientology kerk, wat is dat nu weer voor een domme opmerking.

In mijn openings bericht staan wetenschappelijk onderbouwde feiten, geen opvattingen van een of andere kerk.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door S. »

Nou, ik zie toch duidelijk het welgevormde hoofd van Cruise in één van jouw links naar voren ploepen wanneer ik deze aanklik. En aangezien hij toch één van de boegbeelden van die kerk is. Ook dat psychiatrie versus nazi verhaal komt van deze kerk uit.

Ooit heeft een ander ditzelfde verhaal ook al eens op dit forum gedropt.
Even zoeken en gij zult vinden.
:wink:

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Dat is discriminatie wat je nu doet. Psychiatrie en Scientology staan los van elkaar.

Mensen gebruiken dat om de kritiek als onzin af te doen, maar de CCHR is een organisatie die in eerste instantie werd opgericht door hoogleraar psychiatrie Dr. Thomas S. Szasz. Het accepteert alleen geld van Scientology, en daar is niets mis mij denk ik.

En wat betreft dat psychiatrie - holocaust verhaal, dat komt helemaal niet van de CCHR. En wat dan nog als zij het een keer aangehaalt hebben, is het dan meteen niet waar omdat ze een ander geloof hebben dan jij?

Dat is discrimineren. Verdiep je dan eerst eens even in de informatie, want de bron die ik geef is een psychiater.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door S. »

Psychiatrie en Scientology staan los van elkaar.
Jazeker staan ze los van elkaar, maar op een andere manier dan jij bedoelt.
Scientology is tegen psychiatrie omdat hun zienswijze daar lijnrecht tegenover staat. Verdiep je maar een in dianetics. Dan zul je begrijpen waarom.
Mensen gebruiken dat om de kritiek als onzin af te doen, maar de CCHR is een organisatie die in eerste instantie werd opgericht door hoogleraar psychiatrie Dr. Thomas S. Szasz. Het accepteert alleen geld van Scientology, en daar is niets mis mij denk ik.
Neemt dus enkel geld aan van een kerk.
Daar kán heel veel mis mee zijn. Zie weer de filosofie achter dianetics.
Misschien is scientology wel heel erg gebaat bij een negatief oordeel over psychiatrie.

Discriminatie is een erg groot woord voor wat enkel een kritische houding is.....

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Doelstelling: Totale vernietiging van de psychiatrie

http://www.psychiater.nu/overige/doelst ... atrie.html

Gesloten