LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online/Orange probleem

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ mattie

Kijk welke providers bij u zich kunt aansluiten
Welke diensten kunnen zij verlenen tegen welke prijs. Let niet alleen op actie aanbiedingen maar ook wat de uiteindelijke prijs wordt.
Google Provider van uw keuze + klachten en kijk hoe deze klachten oplost
Kijk naar de kosten van de helpdesk. Dit varieert nogal.
LEES EERST DE A.V. van de provider voordat u een abonnement afsluti zodat u weet waar u mee accoord gaat.
M.I.
Niet: Tele2: als er een betalingsachterstand is, ook als deze veroorzaakt wordt door een fout binnen eigen organisatie krijgt u meteen een incassobureau op uw dak.
Telfort: zelf erg slechte ervaring mee
Alice en Abel . ook belabberde klantenservice.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

En kijk hoe lang u aan contract vastzit. Ik vind het prettig als ik per maand kan opzeggen. Wordt het dan een puinhoop dan ben ik snel weer weg en zit ik niet eerst 1 jaar of langer aan contract vast. Dit kunt u lezen in de AV van de provider.

En:
kunt u op site gemakkelijk adresgegevens van de provider terug vinden en klachten via de site indienen om mee te beginnen.
Bepaalde klachten en opzeggen wil ik schriftelijk, aangetekend indienen zonder eerst heel internet af te moeten snuffelen om een behoorlijk contact adres te vinden. Onder Contact gegevens op de site van de provider hoort m.i. een postadres te staan. Zo niet, dan is dit een provider waar ik geen belangstelling voor heb.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door mattie »

Bedankt!!!
Ga er werk van maken!!!!
Groeten Mattie

avdb
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2008 20:02

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door avdb »

Hallo allemaal,

Ik heb ook problemen met orange/online. Ik ben verhuisd en zij beschikken niet over de mogelijkheden mijn ADSL-lijn mee te verhuizen, maar het ana ligt, Joost mag het weten.... de helpdeskmedewerkers verschuilen zich achter allerhande excuses om maar niet al te diep op de zaak in te gaan. ik zou inmiddels al 6 keer zijn teruggebeld door iemand van de technische dienst, maar ven hen taal noch teken. U begrijpt ik ben het meer dan spugzat! Zoals al eerder hier voorbij gekomen, ga ik een aangetekende brief zenden met daarin een termijn van 3 weken (ben al 3 weken aan het wachten sinds de oorspronkelijke opleverdatum) waarin zij mij kunnen voorzien van een werkende verbinding.

Ik zag echter dat dhr/mevr T de Hond een reactie had geplaast (03 Jul 2008 10:33 door TdeHond) met daarin de volgende tekst:
8 weken de tijd nemen om een internet verbinding te herstellen lijkt mij onacceptabel lang, temeer daar ik lees in de A.V. dat ze een termijn van 30 dagen hanteren waarbinnen ze iemand willen voorzien van een werkende internetverbinding mocht u trek hebben klant bij hen te worden.
Ik heb die algemene voorwaarden doorgelezen, maar bovenstaande ben ik niet tegengekomen (wellicht lees ik eroverheen) kunt u dit wellicht verduidlijken?

Ik hoef niet meer te vragen of er meerder mensen zijn die problemen met dit bedrijf hebben, wellicht een idee om Radar te vragen een item eraan te wijden??

Hoe zit het precies met het stopzetten van de incasso? met welke termijn kan ik dit doen en op welke manier?? ik las namelijk in de algemene voorwaarden dat als men niet van een dienst gebruik heeft kunnen maken, hiervoor geen restitutie ontvangt (algemene voorwaarden art. 5.3) wie weet meer?

Alvast dank!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik ging uit van een termijn stellen van drie weken om zorg te dragen voor werkende internet verbinding. Dit staat niet in de A.V. maar was meer gebruikelijk.
Altijd schriftelijk en aangetekend in gebreke stellen vanwege de miraculeuze verdwijning van niet aangetekende brieven.
De laatste weken heb ik een paar keer gelezen dat er gerechtelijke uitspraken geweest zijn waarbij de rechter uitging van een kortere termijn.
Als u een termijn van drie weken stelt waarbinnen u verwacht dat de verbinding herstelt wordt, is dat zeker een redelijke termijn. Dit zou u overigens wel in de AV moeten terug kunnen vinden. Als u een probleem heeft met een provider dat u een redelijke termijn stelt waarin de provider het probleem herstelt.

U geeft aan in de brief dat u mocht de provider hier niet in slagen binnen de gestelde termijn, u de overeenkomst opzegt met onmiddellijke ingang.

Indien nodig zegt u schriftelijk en aangetekend op ( naast de manier die door de provider geëist wordt, b.v. per e-mail of telefonisch). Ik ga altijd op safe. Vandaar dat ze er een aangetekende brief bovenop krijgen. Ik heb dan bewijs van verzenden en eventueel ontvangst + kopie van brief. Dit is handig mocht de provider niet binnen 14 dagen na uw opzeg brief een schriftelijke bevestiging einde contract sturen. U vraagt dan ook in de opzeg brief om zo'n bevestiging. In opzeg brief trekt u ook uw toestemming tot automatische incasso met onmiddellijke ingang in.

Daarna kunt u gaan storneren. Mocht de provider u na uw opzeg brief aanmaningen tot betaling gaan sturen en dus niet akkoord is gegaan met beëindiging van contract bent u genoodzaakt om dit als een Geschil bij de Geschillencommissie Telecommunicatie voor te leggen.

Als u storneert is het gebruikelijk dat u uw provider hiervan op de hoogte brengt ( aangetekende brief) U deelt dan mee dat u de onterechte incasso's storneert wegens beëindiging contract en dat u door uw bank een selectieve blokkade op hun incasso's laat zetten.

Ik raad aan om als u geen schriftelijke bevestiging einde contract krijgt hier werk van te maken.

Een stappenplan kunt u nalezen hier:
Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------
Op de site van consuwijzer.nl kunt u ook het nodige nalezen.

Over de Geschillencommissie hier:
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie

https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf

-----------


https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
-----------------------------------------------------------------------------------------

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aanvulling:
http://www.online.nl/voorwaarden/highlights/
klikt u hier op paars geschreven link: algemene voorwaarden van online, dan leest u:
AV
# (3.6) Na ontvangst van de aanmelding van de Klant zal Online - onverminderd het bepaalde in de artikelen 3.3 en 3.4 - zo snel mogelijk zorgen voor toegang tot de Dienst. Online zal zich inspannen om de Dienst te leveren binnen dertig dagen na totstandkoming van de Overeenkomst (zie artikel 3.2). Online is daarbij echter mede afhankelijk van derden, zodat deze termijn alleen als indicatie kan gelden.

rumbero66
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:57

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door rumbero66 »

Beste forum,

ik heb het echt gehad met Orange/Online. Ik heb in mijn hele internet geschiedenis nooit zoiets mee gemaakt. Helpdesk is waardeloos en sinds de overname heeft het ellende met zich mee gebracht. Ik ga overstappen naar xs4all. Het is veel duurder maar ze hebben een aantal extras die ik zeer op prijs stel (als je veel reist). Hotspots, Voip voor onderweg, enz.

Ik heb een stappenplan gelezen voor telfort (http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=60104) maar ik heb nog een paar vragen:

- is er ergens een voorbeeld brief waarin ik Orange in gebreke stel
- moet ik ze nog steeds 3-4 weken de tijd geven om het probleem op te lossen. Ik heb immers als bijna 5 weken geen internet en telefonie
- moet ik de automatische machtiging alvast intrekken of kan ik beter wachten tot ze reageren
- hoe lang moet ik wachten voordat ze een antwoord sturen en dus ik een tweede brief schrijf waarin ik definitief het contract opzeg

Wat mij betreft wil ik tegen hun zeggen dat ze het contract per omgaande moeten ontbinden omdat ik al 5 weken geen internet/telefonie heb.

Wie kan mij hiermee adviseren.

Groet,

rumbero

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

10 werkdagen de tijd geven om verbinding te herstellen. Tevens in brief aangeven dat u reeds 5 weken geen internet/telefoon heeft.

Voorbeeldbrief

Naam bedrijf
Adres ''

Woonplaats, datum

Betreft: In gebreke stelling

Klantnummer:

Geachte heer, mevrouw,


Hiermee stel ik u in gebreke omdat ik gedurende 5 weken geen gebruik kan maken van internet/telefoon. Tot nu toe bent u er niet in geslaagd de verbinding te herstellen. Ik geef u nog 10 werkdagen de tijd om alsnog een verbinding tot stand te brengen.
Slaagt u hier niet in dan zeg ik na 10 werkdagen de overeenkomst met onmiddellijke ingang op, omdat u niet de diensten levert waarvoor ik een overeenkomst heb gesloten.

Gaarne ontvang ik tevens restitutie van minimaal 1 maand abonnementsgeld omdat u in gebreke bent gebleven.

Hoogachtend,


handtekening
naam
adres

Zowel deze als eventuele opzeg brief aangetekend verzenden, kopie van brief.
Pas in opzeg brief zetten dat u uw machtiging tot automatische incasso met onmiddellijke ingang intrekt en dat u, mocht Online alsnog incasseren, deze bedragen zult storneren tot de bank een selectieve blokkade op Online heeft gezet. In deze brief ook vermelden dat u binnen 14 dagen schriftelijke bevestiging einde contract toegestuurd wilt krijgen + Mocht u deze niet ontvangen, dan legt u uw probleem ter beoordeling van de Geschillencommissie voor.

Pas gaan storneren nadat u uw toestemming tot automatische incasso heeft ingetrokken in de brief waarmee u opzegt.

rumbero66
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:57

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door rumbero66 »

@Tdehond

bedankt voor de info. Ik zal mijn ervaringen verder vastleggen op dit forum.

avdb
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2008 20:02

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door avdb »

sinds ik Online schriftelijk in gebreke heb gesteld, en hen een soort ulimatum heb gesteld is er schot in de zaak gekomen. Ik heb inmiddels weer internet!!

Neemt niet weg dat ik nog steeds niet blij ben met de gang van zaken enzo. Een beetje boze brief help wel en zorgt er (bij mij althands) voor dat er wat gedaan wordt. Toch heb ik wel overstapplannen voor als mn contract afloopt.

dick.ijfs
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2008 16:45

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door dick.ijfs »

Sinds 7 aug. 2008 een dode telefoonlijn, maar wel internet. Natuurlijk denk je dat je telefoon is overleden, maar dit bleek niet het geval te zijn. Gebeld met de helpdesk, diverse testen (eerst zelf uitgevoerd) nu onder begeleiding en er werd een tech. case van gemaakt. Kan 9-11 werkdagen duren (belachelijk zo lang).Enfin blijkt dat er op 7 aug. blikseminslag in de buurt geweest is en meedere huishoudens in de buurt met hetzelfde probleem zitten. Geen telefoon wel internet. Vreemd dat Online dit niet geconstateerd heeft. Inmiddels week verder regelmatig gebeld inz. status probleem en nu werd beloofd dat inderdaad is gebleken dat er iets doorgebrand is in onze livebox en dat er een nieuwe opgestuurd zou worden. Eindelijk! Dit was 15 aug. jl. Maar binnen enkele dagen zou livebox in huis zijn.. Natuurlijk niet. Stom om dit te geloven. Inmiddels is het 22 aug. ik word steeds bozer, al diverse mailtjes en telefoontjes gepleegd met Online, ze zijn reuze aardig, 1000x excuses maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Want er is natuurlijk helemaal geen livebox opgestuurd; want ze dachten dat we wel een inkomende lijn hadden en geen uitgaande; dus het is weer een technische case geworden. Ofwel we zijn weer 2 weken terug in de tijd en geen bal opgeschoten. Ik krijg ook geen leidinggevende aan de lijn en er wordt doodleuk weer een technische case van gemaakt. Tja dat zijn de procedures. Opzeggen kan natuurlijk ook niet, want contract loopt tot januari 2009. Inmiddels torenhoge mobiele kosten. Ik heb al gezegd dat ze beter NO-line ipv Online kunnen heten. Wie kan ik nog raadplegen, want ik vrees dat ik over 2 weken nog geen nieuwe livebox heb. Het erge vind ik nog dat collega's naar elkaar wijzen..Wordt vervolgd. Ik kom er alleen niet meer uit, wat of wie kan ik nog in beweging kan zetten om dit proces te versnellen. Simpelweg moet er een nieuwe livebox gestuurd worden. Meer vraag ik niet!!!
Als nieuw abonnee heb je namelijk binnen no time een livebox in huis; maar als je problemen hebt zijn ze niet thuis!!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

Stuur aangetekende brief met ontvangstbevestiging waarin u aangeeft hoelang u geen gebruik kunt maken van uw telefoon. Geef hen vervolgens 10 werkdagen de tijd om voor een werkende telefoon te zorgen.
Geeft aan dat u verwacht dat dit te realiseren is door u binnen de gestelde termijn een nieuwe livebox toe sturen.

Geeft aan dat mocht uw provider er niet in slagen dit probleem binnen de gestelde termijn op te lossen u een aangetekende brief stuurt waarmee u uw overeenkomst per direct beëindigt.

dick.ijfs
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2008 16:45

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door dick.ijfs »

Wij gaan dit ook maar doen! Opzeggen is de enige manier, want van oplossen hebben ze nog nooit gehoord. Maar het is gewoon te triest voor woorden dat je anno 2008 zo afhankelijk bent van een helpdesk en procedures en niet kan doordringen tot de kern om daadwerkelijk je probleem op te lossen!!!
:oops: :evil:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dit probleem speelt bij veel providers. Helaas. D.m.v. de aangetekende brief waarin u hen in gebreke stelt, zet u druk op de ketel wat zou kunnen leiden tot een vlotte oplossing van dit probleem. Dan is opzeggen niet nodig. Lees maar eens op de diverse forums. Het is onbegrijpelijk dat OPTA nog steeds denkt dat de problematiek d.m.v. zelfregulering van de providers is op te lossen.

rumbero66
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:57

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door rumbero66 »

Op 19 augustus aangetekend brief opgestuurd naar Online:

Postbus 11095
1001 GB Amsterdam

Uit de trace informatie van de TNT Post blijkt dat ze verhuist zijn naar Lelystad, dus automatisch 1 dag extra voordat ze de brief ontvangen (21 augustus). Tot nu toe hebben ze niks veranderd aan de lijn en internet dus knipperende licht nog steeds aanwezig en reaktie op de brief ook niet. Zij hadden vorige week maandag toegezegt dat iemand van KPN zou bellen omdat dit probleem bij de wijkcentrale blijkt te zitten (dit hebben ze trouwens al 4 keer toegezegd en elke keer iets nieuws op verzonnen). Tot nu toe niks van Online Technische of van KPN gehoord. Ben bang dat ze de case weer voor de 5de keer hebben gesloten (allerlei smoezen bedacht). Ik zou Online echt niemand aanraden. Ik hoop dat ze het probleem niet oplossen dan kan ik opzeggen en naar Xs4all verhuizen.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

< g > nee, ik ben geen spion. :lol: dan zou ik mij presenteren als webcare, webrelations o.i.d. met de bedoeling om alsnog uw probleem namens Online te verhelpen.

Als ik uw probleem goed begrepen heb, dan gebruikt u uw abonnement voor uw werk = zakelijk. Ik neem aan dat dit abonnement meer bedoeld is voor privé internetten/bellen.

Ik ben ook geen techneut, maar heb wel een idee. Bij site van Kassa is het onderdeel Vraag en Beantwoord: stel daar uw vraag. Misschien dat een techneut u daar kunt helpen e.e.a werkend te krijgen of bij Tweakersnet. Daar waren ook techneuten rond.
Succes.

rumbero66
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:57

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door rumbero66 »

geen reaktie gehad van online op mijn brief waar ik hun in gebreke stel dus ik dacht ik bel even de helpdesk. Geholpen door ene Charlie R. die mij verteld dat de KPN op 22 augustus de lijn heeft doorgementen en dat het probleem bij mij thuis moet zijn. Ik heb toen aangegeven dat wij bij het melden van de storing bijna een uur aan de telefoon hebben gezeten en de Livebox verplaatst naar de meterkast en dit had geen positief effect. Het enige wat ze nu kunnen doen is een monteur sturen en als het blijkt dat het probleem bij mij ligt dan kost mij dat ongeveer 90euro. Ik vraag hoe dat kan dat een verbinding die het 4 jaar zonder problemen het heeft gedaan op dezelfde plek en dat er geen veranderingen zijn geweest in de bekabeling het zomaar opeens het begeeft. Hij had uiteraard daar geen verklaring voor. Ik heb gezegd ik ga nog nadenken. Dus even zelf weer de livebox naar de meterkast verplaatst (25 cm van ISRA punt) en helaas het helpt niet.
Nogmaals op mijn brief waarin ik hun in gebreke stel heb ik geen reaktie en op het feit dat de KPN de lijn heeft gemeten heb ik niks van hun gehoord heb zelf moeten bellen. Zal ik gewoon rustig nog tot volgende week wachten dan zijn de 10 dagen verstreken en dan een nieuwe brief opsturen waarin ik het contract laat ontbinden of moet ik eerst toch de monteur laten komen. Nogmaals ik wil gewoon af van Online. Dit zijn geen manieren.

Graag advies.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik denk dat het verstandig is om eerst een monteur te laten komen, omdat u over dit probleem gebeld heeft na het schrijven van de brief. Mocht dan blijken dat het probleem voor het aansluitpunt in uw huis is en dit niet te verhelpen is, dan de overeenkomst beëindigen en tevens restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen. Tevens heeft uw provider niet gereageerd op uw in gebreke stelling d.d.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. Postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door jaywalker »

Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. Postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2.
Toch wel apart dat ze bij Tele2 tegenwoordig kunnen zien wat voor een probleem iemand heeft met Orange/Online....wellicht kunnen ze eerst eens de problemen van hun eigen klanten gaan oplossen, ik denk dat ze daar wel de handen vol aan hebben :lol: .....en natuurlijk van de paddo's afblijven.......... :lol:

Gesloten