LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Marianne72
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2008 20:50

Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door Marianne72 »

Ik ben vandaag wezen tanken. Nu woon ik in een deel van Nederland, waar de euro95 nog "betaalbaar" is. Volgens het bord aan de weg (onbemande Tinq-pomp) kost de euro95 € 1,509. Bij tanken zag ik op de pomp een literprijs van € 1,519 staan. Vreemd. Na het tanken vraag ik om de bon (ticket) en tot mijn verbazing staat daar weer een literprijs van € 1,509, maar wel een totaalbedrag van € 71,86.

Dan nu het rekensommetje:
47,31 liter x € 1,509 = € 71,39
47,31 liter x € 1,519 = € 71,86
Het verschil: € 0,46 (afgerond).

Ik tank zo'n beetje wekelijks; steeds een volle tank. Stel dat dit elke keer bij Tinq is en elke keer wordt dit geintje uitgehaald, dan levert mijn tankbeurt Tinq een jaartotaal van € 23,92 op. Dat maal een x-aantal tankers .... en Tinq lacht!!

De slogan van Tinq: "Da's snel verdiend". Ja zeker, voor hen wel. Ik heb een boze mail gestuurd en ben heel benieuwd naar hun reactie. Maar misschien is dit "heel normaal"?

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Waar heb je het over! 46 cent per week!!!!Kan jij die auto niet beter laten staan.
Die boze mail die je hebt gestuurd naar Tinq, zullen ze wel van geschrokken zijn!
BELACHELIJK

Marianne72
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2008 20:50

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door Marianne72 »

Het gaat me om het simpele principe. Als er op het uithangbord een prijs staat genoemd, die niet overeenkomt met de prijs, die de pomp aangeeft , is wat mij betreft nog tot daar aan toe. Dat kan een foutje zijn, maar als op de bon ook de laagste prijs per liter staat en bij narekenen van de bon blijkt die prijs gewoon niet te kloppen, dan is er iets goed mis. En daar ben ik boos over. Niet over die € 0,46.

Ik wil graag duidelijkheid van Tinq. En daar komt bij: nu gaat het om € 0,01 per liter, maar wat als er een fout in zit van € 0,10 per liter? Het klopt gewoon niet!!!!

Trouwens lekkere kort door de bocht reactie die ik kreeg van A. tolboom. Ik dacht dat dit forum was bedoeld om misstanden die je tegenkomt te noemen. Niet om afgeschoffeld te worden. Maar blijkbaar vindt A. tolboom de werkwijze van Tinq in deze heel normaal.

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Marianne 72,

Ik wist niet dat je boos werd.
Als het 10 cent verschil per liter zou zijn, dan geef ik je gelijk, maar in dit geval is het volstrekt BELACHELIJK! Er zijn benzinepompen die 50 cent vragen voor het opspanning brengen van je banden, maar er zijn er ook waar het nog gratis is!
Nogmaals 46 cent (afgerond nog wel) verschil, per week bij een volle tank benzine, allemachtig waar heb je het over!
Ga lekker fietsen, kost niets!

PS. Opgelicht is een groot woord in dit geval! Afschoffelen is geen sprake van, hier vraag je gewoon om!
Opgelicht word je door de overheid, dan heb je een punt! :lol:

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door djmaze »

Betaal je voor zegeltjes bij Tinq net als bij Albert Heijn, Douwe Egberts, C1000, BP, Shell zonder dat je ze afneemt ook al betaal je er voor?
Zouden die zegeltjes niet stiekem een veel groter probleem zijn?

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Zo kan je overal een principe van maken.

Beetje spijkers op laag water

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door cossie300 »

Spijkers op laag water?
Brandstofafleveringsinstallaties dienen gekeurd te zijn volgens normen van het Ijkwezen. Een afwijking in het verrekeningssysteem is totaal onaanvaardbaar. Waarschijnlijk betreft het hier een softwarematig foutje.
Dit zal zeker geen opzet zijn.
Marianne72 heeft hier wel degelijk een punt.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door cossie300 »

@ A.Tolboom,

Kennelijk vindt je het gek dat sommige tankstations 50 cent vragen voor het op spanning brengen van je banden. Raar.
Perslucht is immers dure energie.
Het stofzuigen van je auto kost meestal ook zo'n bedrag, wat dan wel zonder mokken wordt betaald. Stofzuigers en compressoren hebben ook onderhoud nodig. Daar waar het nog "gratis" is, is het gewoon meeberekend in de brandstofprijs of shopartikelen. Voor niks gaat alleen de zon op.

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Cossie3000,

Waar schrijf ik dat, dat ik het gek vind dat pompstations 50 ct vragen voor het op spanning brengen van de banden? Goed leren lezen is blijkbaar niet iedereen gegund :!:
Waar de topicstarter mee komt om van OPLICHTING te spreken als het gaat over een VOLLE TANK benzine, waar een prijsverschil in zit van 46 cent (afgerond nog wel), dat vind ik belachelijk.
Opgelicht word je door de staat! En wel met meer als 46 cent per week! :cry:

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door cossie300 »

Nee, klopt. Ik kan slecht lezen.

Met die laatste regel ben ik het overigens eens.

Maar nogmaals, voor als jij het niet goed gelezen dan wel begrepen hebt; pompinstallaties vallen onder regelgeving van het NMI en Ijkwezen en dienen derhalve daaraan te voldoen. Kennelijk vindt jij het normaal dat je voor bepaalde dingen meer betaald dan noodzakelijk.
Dit vind ik raar. Ik, en velen met mij, zouden het niet pikken om bijvoorbeeld twaalf euro te betalen voor een pondje paling wat later 450 gram blijkt te zijn.
Je mag verwachten dat je krijgt voor wat je betaald en andersom.

Marianne72 heeft hier een punt; wanneer er sprake zou zijn van opzet bij dit pompstation (wat ik niet verwacht) is dit wettelijk gezien gewoon stafbaar. En dit heet dan oplichting dan wel flessentrekkerij.

Zelf ben ik jarenlang werkzaam geweest in de brandstofafleveringsinstallatiebranche (scrabblewoord!) en wel het technische gedeelte hiervan. Ik weet niet wat de calibratie-afwijkingen heden ten dage zijn, maar in elk geval is dit minder dan 1 cent per liter, eerder eenhonderste daarvan. De aflevertemperatuur van het medium speelt hier nog de belangrijkste (afwijkende) rol.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door cossie300 »

A.tolboom,

Aangaande slecht of niet kunnen, danwel hebben kunnen leren lezen, mijn nickname is cossie300 en niet cossie 3000. Niet erg, voor u is 42 cent niet de rede waard, een nul meer of minder, zeker niet. Ook niet op uw salarisstrook? ..toch?

Onder voorbehoud van zetfouten.

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Cossie300000000000000000000000000000 enz.,

Punt voor jou. :lol:

Maar een pond paling vergelijken met 450 gr. is wel een heel ander prijsverschil dan op een VOLLE tank benzine je druk te maken over 46 afgeronde centen verschil op een volle tank. En dan vervolgens de term opgelicht gebruiken, buiten proportioneel. Om te :cry:

Ben wel blij dat je de staat ook grote oplichters vindt.

Zijn we het toch op een bepaald punt eens.

Gr.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door cossie300 »

Toch is 1% afwijking totaal ontoelaatbaar en als dit bewust gedaan is, is er sprake van oplichting en is dit zonder meer strafbaar.

Let wel, hier is sprake van een verschil in pompprijs en verrekeningsterminal en niet (alleen) tussen pompprijs en prijzenbord.
Dit laatste komt wel vaker voor.
Dat dit voor jou niets uitmaakt, nou ja goed. Kom dan bij mij een nieuwe auto kopen van pakweg 45000 euro, dan vraag ik er lekker 450 euro meer voor, maakt voor jou toch niks uit. Koop anders mijn huis voor 3 ton, ga ik van die 3000 euro de bloemetjes buiten zetten!

Fijn te horen dat er in deze barre tijden nog plaats is voor filantropie.

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Cossie300,

:lol: :lol: :lol: :lol:

Even goede vrienden?

PS. Mijn auto is nog in voortreffelijke staat, dus dat moet nog even wachten.

hjw
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2006 17:34

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door hjw »

Tinq moet zijn administratie op orde hebben. het is naar de klant niet acceptabel maar ook een probleem, geld dat zomaar ontstaat. Extra baten voor een medewerker, stort het gelijk belastingvrij door.

De informatie op de bon moet kloppen ook omdat er veel pin pas froude plaatsvind bij dit soort stations. Is het bedrag klein of groot er is iets niet goed ingesteld. De reden kan zijn dat er mensen geklooid hebben met de installatie.

hj

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik tank....sorry Tinq gratis..
Met ijzerdraad de handel zover ingedrukt laten dat deze lekt en dat is gratis...
Na een half uur 28 liter gratis getankt... ik betaalde maar 1 liter dus € 1,49 wat ook de prijs was... op de pomp..
De pomp werkte wel en de lek benzine is dus over 2 tanks en later gewogen.. dus ik had 28 kg... benzine gratis!
Dus de draad zover draaien dat er wel benzine uit komt maar de teller niet reageerde...
Zonder auto kunnen ze alleen je bankpas terug vinden en geen kenteken!
Vooral als het rustig is pak je ze zo terug!

Helaas werken niet alle pompen zo maar wel meerdere.... dus even proberen!
28 liters x2 = 56 per uur of € 80,- en hoewel het traag lijkt leuk betaald boekje lezen?

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Opgelicht bij een tank benzine van Tinq

Ongelezen bericht door Quisquid »

De topicstarter (Marianne 72) heeft gelijk. Niet dat die paar cent per week je aan de bedelstaf brengt, maar een bedrijf moet voor de prijs leveren die aangegeven staat (tenzij sprake is van een kennelijke vergissing die je als klant had moeten doorzien).

Bij elke auto vier dubbeltjes extra "verdienen", levert voor het tankstation uiteindelijk een "aardig" extra bedragje op. Net als valuteringsdagen bij banken als je geld overmaakt (daar worden/werden miljoenen mee verdoend).
Stel dat andere winkels/bedrijven ook zomaar een paar 0,7% op de kassabon extra rekent....

Ik denk echter dat het tankstation een vergissing op het prijsbordje heeft gemaakt, een slordigheidje, en niet dat men opzettelijk de boel heeft willen belazeren.
Daarom is het goed dat de exploitant van het tankstation daar even op is gewezen (zodat die het foutje kan herstellen). Naar ik hoop in beleefde woorden (ik lees iets over "boze mail", terwijl de oorzaak van dit prijsverschil nog niet eens duidelijk is) en niet schreeuwend en hoog van de toren blazend, zoals sommigen in deze draad.

Gesloten