LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom mlm niet werkt

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

1) Mlm stelt op wereldschaal ook niets voor. Minder dan 0,1% van het wereld bbp komt van mlm af.
Dat jij een paar voorbeelden hebt waar mlm iets succesvoller is maakt het verwaarloosbare aandel in de wereld bbp niet minder waar.
Belgie, nog steeds ontbreekt de bewijsvoering waar mlmangel om vroeg.
Iets succesvoller? Verreweg het grootste deel van de voedingssuplementen via MLM en dat is iets succesvoller?
Kortom, je zuigt weer wat uit je duim en probeert je er op die manier vanaf te maken. In dat geval is dat bedrijf met de windmolens dat vandaag in het nieuws wat ook niet succesvol. Of die kennis van mij die in de Nederlandse Quote500 staat ook niet.
2) In mlm faalt 99% van de mensen. Dat lijkt me behoorlijk iets zeggen over de methode. De link die jij gaf dateert van 2003. Heb je ook een nieuwer getal?
Waar is jouw bewijs. En ga eens ff bij je vriendje angel kijken; hij heeft nog veel oudere links op zijn site. Gek he, appels en peren.
3) Dat ze van slechte kwaliteit zijn lees ik hier voor het eerst. JIJ zegt dit. Tegenstanders stellen alleen dat ze duur zijn. Daar zie ik geen argumenten tegen.
Woohah, je leest dus duidelijk je eigen post niet.
4) Mis. Zolang mlm bedrijven blijven schermen met het aantasl distributeurs reken ik daarmee.
Dat is je goed recht.
Totdat zij gaan melden wie alleen inkopen en wie echt distributeur zijn. Rekemethode klopt dus. Ga je beklag doen bij die mlm bedrijven.
Omdat jij het recht hebt met cijfers te werken die niets zijn over de input klopt je rekenmethode?????? Tjonge, die pilletjes wil ik ook. Lijkt me heerlijk om zo in een fantasiewereld te leven.
Aangaande aantal uren? Dat getal wordt angstvallig geheim gehouden, dus we kunnen niets anders doen dan dit niet meenemen in de berekening.
Dat word niet angstvallig geheim gehouden maar omdat de distributeurs zelfstandig zijn zijn die gegevens niet bekend. En zonder correcte gegevens kan je dus jouw rekenmethode alleen toepassen als je gelooft in onbetrouwbare en volledig los van de werkelijkheid staande uitkomsten. Zeker als bekend is dat iemand zoals Jor, die helemaal niets meer doet gewoon meetelt. Dan weet je dat jouw uitkomst niet klopt. Als je hem dan toch als waar wil neerzetten ben je opzettelijk de waarheid aan het verdraaien.
Nu, deze antwoorden zijn al vele malen eerder vele malen gegeven door onder andere mij. Ook heb ik ze verkort al eerder op jouw meermalen geplaatste links (tegen de forumregels) gegeven.
Hou nu dus op met jonaken en kom eens met echte argumenten.
Inderdaad, en je gaat dus niet echt in op de links omdat die jouw argumenten ontkrachten. Je komt ook niet met bewijzen die jouw theorieen onderbouwen terwijl ik wél met bewijzen kom die ze ontkrachten.
En geef de blunders welke volgens jou op de website staan.
Is al gebeurt. Ik antwoord wél inhoudelijk én onderbouwt.

Oh, en wat het verschil is tussen piramidespelen en MLM? De wet geeft dat duidelijk aan en die link is ook al meerdere malen geplaatst. Weer een bewijs dat jij ondersneeuwt want dat weet je donders goed maar weer doe je alsof je dat niet weet.

verdienenofoplichting.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2008 22:00

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door verdienenofoplichting.nl »

@ antileugens

Ik wil graag even reageren op jouw reactie.

Over het feit dat wij rechtzaken kunnen verwachten naar aanleiding van onze site verschillen onze meningen duidelijk. Het vergelijken van MLM-systemen met piramidespelen is door de hoge raad ook gedaan bij het verbod van piramidespelen (citaat: “Qua structuur vertoont multilevel marketing gelijkenis met een piramidespel.”). In dezelfde uitspraak zijn MLM-systemen echter niet verboden omdat hierbij wel echte producten verkocht worden en dat MLM dus een ander doel heeft dan piramidespelen.

Dat enkele, zoals jij ze noemt, gerenommeerde bedrijven in de grijze lijst staan betekent verder helemaal niks. Op de pagina staat duidelijk dat er “goede” en “slechte” MLM bedrijven zijn, verder doen wij nergens een uitspraak over één bepaald bedrijf. De oproep in de eerdere post is er om reacties te krijgen over MLM bedrijven die onder de categorie “slecht” vallen. Deze reacties zijn de meningen van mensen over deze bedrijven. Volgens mij valt het plaatsen van een mening onder de vrijheid van meningsuiting en zou ook dat dus geen probleem moeten zijn. Dit forum is immers ook nog altijd open.

Overigens, het feit dat een bedrijf gerenommeerd is betekent niet dat het ook eerlijk is. De laatste jaren zijn er bijvoorbeeld van voldoende gerenommeerde, beursgenoteerde, bedrijven (boekhoud)schandalen naar buiten gekomen.

Maar om terug te komen op jouw reactie(s). Je geeft gelukkig nu wel specifieke antwoorden want met alleen opmerken dat er blunders op de site staan kunnen we helaas erg weinig. Het is geenszins ons doel om verkeerde informatie te plaatsen. Alle tips en aanvullingen zijn, zoals ook op site staat, welkom!

Om in te gaan op je inhoudelijke reacties:

1) Hier kom ik later nog op terug.

2) Winst moet wel degelijk voor een deel afgestaan worden, misschien niet direct, dan wel indirect. De verschillende levels verdienen aan het systeem. Dat kan op allerlei manieren (bijvoorbeeld door abonnementsgeld of cursusgelden) maar gaat altijd ten koste van je winst. De regel dat dit vaak nar degene gaat die je geworven heeft is ongelukig uitgedrukt door ons en zal aangepast worde.

3) Hier ga ik niet over discussiëren, lees dit forum bijvoorbeeld maar na en je kan zien dat dit absoluut geen leugen is. Menig werver voor MLM bedrijven laat niks los over zijn product totdat de potentiële klant op een bijeenkomst is.

4) Ja er is een verschil, maar zoals eerder gezegd, de structuur vertoont gelijkenissen. Het woord “zeer” is wellicht te hard uitgedrukt en zullen we aanpassen.

5) Tja, dit is een mening (er staat niet voor niets “ons inziens”). Maar een bedrijf dat inschrijving verlangt voordat het zegt waar je überhaupt aan begint heeft wat te verbergen. Je hebt gelijk dat dit niet per definitie betekent dat het een piramidespel is. Dus dit zullen we aanpassen..

6) We hebben het niet over affiliate marketing als systeem, maar over websites die pretenderen je rijk te maken door zelf een affiliate marketing bedrijf op te zetten. Doorgaans door het verkopen van formules, boeken, video’s enzovoorts. Zoals ook op de site staat is er met affiliate marketing op zich helemaal niks mis! Dit staat ook duidelijk op de site.

Mochten er nog andere opmerkingen zijn dan horen we die ook graag!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Volgens mij valt het plaatsen van een mening onder de vrijheid van meningsuiting en zou ook dat dus geen probleem moeten zijn. Dit forum is immers ook nog altijd open.
Wat jouw mening is interesseert geen enkele rechter. Het is maar een waarschuwing en als je die in de wind wilt slaan is dat je goed recht. Maar ga dan later niet klagen als IK gelijk blijk te hebben. Ik hoop voor jou dat ik het verkeerd heb.

2) Winst moet wel degelijk voor een deel afgestaan worden, misschien niet direct, dan wel indirect. De verschillende levels verdienen aan het systeem. Dat kan op allerlei manieren (bijvoorbeeld door abonnementsgeld of cursusgelden) maar gaat altijd ten koste van je winst. De regel dat dit vaak nar degene gaat die je geworven heeft is ongelukig uitgedrukt door ons en zal aangepast worde.
Dan kun je ook zeggen dat een retailer een deel van zijn winst moet afstaan aan de groothandel. Alleen is dat deel veel groter zoals al zo mooi is aangetoond door Jor in een artikel over Nike.
3) Hier ga ik niet over discussiëren, lees dit forum bijvoorbeeld maar na en je kan zien dat dit absoluut geen leugen is. Menig werver voor MLM bedrijven laat niks los over zijn product totdat de potentiële klant op een bijeenkomst is.
Er is geen enkel bedrijf waar je de informatie pas krijgt nadat je je hebt ingeschreven. Wel zijn er een heel aantal bedrijven die je de info pas geven op de bijeenkomst maar NIET pas NA inschrijving.
4) Ja er is een verschil, maar zoals eerder gezegd, de structuur vertoont gelijkenissen. Het woord “zeer” is wellicht te hard uitgedrukt en zullen we aanpassen.
Als je het woordje "zeer" weghaalt kun je er net zo goed bij zetten dat het tevens gelijkenissen vertoont met het reguliere bedrijfsleven (bijvoorbeeld franchise). Je kunt dus beter de gehele zin weghalen. Nogmaals, het is slechts advies dat je wat mij betreft in de wind mag slaan, maar sta dan niet raar te kijken van de consequenties.
5) Tja, dit is een mening (er staat niet voor niets “ons inziens”). Maar een bedrijf dat inschrijving verlangt voordat het zegt waar je überhaupt aan begint heeft wat te verbergen. Je hebt gelijk dat dit niet per definitie betekent dat het een piramidespel is. Dus dit zullen we aanpassen..
Ik moet het eerste MLM bedrijf nog zien dat inschrijving verlangt waar je aan begint. Je zou toch ook gek zijn. MLM bedrijven doen dit zeker niet. Wél, nogmaals, kan het zijn dat bedrijven je niet voordat je naar de bijeenkomst gaat vertellen waar het over gaat. Ik ben van mening dat dit inderdaad niet zo zou moeten gaan maar dat is een ander verhaal. Net zoals dat ik vind dat Nederland een van slechtste wetgevingen in Nederland heeft op het gebied van MLM.
6) We hebben het niet over affiliate marketing als systeem, maar over websites die pretenderen je rijk te maken door zelf een affiliate marketing bedrijf op te zetten. Doorgaans door het verkopen van formules, boeken, video’s enzovoorts. Zoals ook op de site staat is er met affiliate marketing op zich helemaal niks mis! Dit staat ook duidelijk op de site.
Bij affiliate marketing doe je geen enkele investering. Van oplichting kan dus ook geen sprake zijn. Ik denk dat je hier affiliate marketing met wat anders verwart.
Mochten er nog andere opmerkingen zijn dan horen we die ook graag!
Ik denk enkel dat je voorzichtig moet zijn met je uitspraken en heel zeker moet zijn dat je, overigens lovenswaardige initiatief niet resulteert in de baby met het badwater weggooien en je zelf serieus in de problemen komt.

Zoals je ziet heb ik niets tegen kritiek op MLM (ik geef het zelf ook met enige regelmaat) maar wel met een aantal mensen hier op dit forum die onder het mom van 'mensen in bescherming nemen tegen MLM' enkel hun eigen frustraties willen venten.

verdienenofoplichting.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2008 22:00

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door verdienenofoplichting.nl »

@antileugens

Bedankt voor je toelichting. We hebben een aantal van de tips die je gegeven hebt overgenomen op de site en er zijn een aantal teksten aangepast.

Ik denk ook dat we het over de meeste dingen het wel eens zijn maar dat er aantal zaken verkeerd begrepen zijn. Deels doordat ze niet goed omschreven waren op de site. Dus vandaar ook de aanpassingen.

Dan nog een aantal reacties.
Dan kun je ook zeggen dat een retailer een deel van zijn winst moet afstaan aan de groothandel. Alleen is dat deel veel groter zoals al zo mooi is aangetoond door Jor in een artikel over Nike.
Helemaal waar. Daarom wordt door retailers ook steeds meer van groothandels en tussenpersonen afgestapt. Supermarkten kopen vaak direct bij de fabriek, automerken gebruiken steeds minder distributeurs en bijvoorbeeld Dell verkoopt als fabriek zelfs direct aan klanten. Hoe meer tussenpersonen, hoe meer geld blijft hangen bij deze tussenpersonen en hoe meer de consument dus uiteindelijk betaalt. Vandaar ook de opmerking op de site dat er uitgekeken moet worden met MLM bedrijven met veel tussenschakels.
er is geen enkel bedrijf waar je de informatie pas krijgt nadat je je hebt ingeschreven. Wel zijn er een heel aantal bedrijven die je de info pas geven op de bijeenkomst maar NIET pas NA inschrijving.
Misterverstand door onduidelijke tekst op onze site. Een boel webistes suggereren dat je geld kan verdienen door de verkoop van producten, maar eisen wel dat je eerst je aanmeldt voordat je te weten krijgt welk product het betreft. Ons inziens dus oplichting. Maar je hebt gelijk, dat heeft niks met MLM bedrijven te maken. Vandaar ok dat we deze sites op de zwarte lijst bij de piramidespelen gezet hebben.
Bij affiliate marketing doe je geen enkele investering. Van oplichting kan dus ook geen sprake zijn. Ik denk dat je hier affiliate marketing met wat anders verwart.
Nogmaals helemaal mee eens. Dat willen we ook absoluut niet zeggen. Het gaat wederom om websites die zogenaamde formules verkopen waardoor je met affiliate marketing rijk kan worden. Ik ga de links hier niet plaatsen maar bekijk maar een van de sites die wij noemen op onze website. Het is ons volledig duidelijk wat affiliate marketing inhoudt. Vandaar ook dat we het oplichting vinden indien er formules verkocht worden die bovenstaande pretenderen.

Hiermee komen we bij het doel en daarin zijn we niet duidelijk genoeg geweest. Onze grote ergernis is het grote aantal websites dat bestaat over "hoe kan ik bijverdienen?" of erger nog "hoe wordt ik snel rijk?" en het feit dat zo goed als al deze sites niet de waarheid verkondigen of je zelfs willen oplichten. En we ergeren ons er nog meer aan dat hier nog steeds veel mensen slachtoffer van worden. Wij hopen dat onze site kan helpen met dit te voorkomen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Dan vind ik het een prima initiatief. Maar het zal duidelijk zijn dat je duidelijk moet schrijven wat je bedoelt want wat je bedoelt te schrijven en wat er staat is lang niet altijd hetzelfde. Dat is misschien met een aantal van de site die je beticht van oplichting ook wel het geval; onduidelijke communicatie.

Er is overigens een goede reden om niet teveel op de sites te vertellen; mensen trekken vaak te snel conclusies en vaak is het beter om in een persoonlijk gesprek het een en ander uit te leggen. Als je de contactgegevens hebt kan dat beter. Alleen al iemands stem over de telefoon horen kan al een goede indruk geven of je zou kunnen samenwerken (en dat werkt wederzijds).
Dat mensen info op sites verkeerd interpreteren is sowieso een groot probleem; Kijk alleen maar eens de diverse threads van normale bedrijven na hier op dit forum. Hoeveel mensen hebben problemen omdat ze iets verkeerd begrepen. En bij normale bedrijven is dat vaak zelfs de opzet. Kijk maar naar de energie, internet en telefoniemarkt of de schrikbarende 'legiolease-achtige' verhalen.

Dus..zorg dat je info duidelijk is en laat je niet leiden door emotie en ik sta er voor 100% achter.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door mlmangel »

@ verdienenofoplichting.nl, op de site http://mlmpage.blogspot.com zal je heel wat informatie vinden die wellicht nuttig kan zijn voor jou site.

verdienenofoplichting.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2008 22:00

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door verdienenofoplichting.nl »

Bedankt voor de tip!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Pas wel een beetje op met die site want links die niet in het plaatje van MLM angel passen plaats hij niet. Het is dus een zeer eenzijdig verhaal en zeker niet objectief.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het is dus een zeer eenzijdig verhaal en zeker niet objectief.
En hoe verschilt dat van jouw posts?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Zoek het woordje objectief maar eens op. Niet in wikipedia maar in de van dale. En als de definitie een paar woorden bevat die je niet helemaal snapt zoek je die ook maar op.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als we toch tips aan het uitwisselen zijn kan ik jou adviseren eens te googelen op Harmelen. Verbazingwekkend wat je dan te weten komt.
Laatst gewijzigd door Maarschalk op 06 sep 2008 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Aangezien je het nodig schijnt te blijven vinden te insinueren dat ik een rat ben heb ik een klacht ingedient bij de redactie. Jij overtreedt willens en wetens de forumregels en hebt geen enkel fatsoen. Plus je vervalt keer op keer in chatgedrag omdat jij geen antwoorden hebt en wenst vast te houden aan je waandenkbeelden. En je zult nu wel weer het waandenkbeeld hebben dat dit 'huilend naar de redactie rennen' is.
Mensen zoals jij verdienen geen plaats op een publiek forum.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Werkelijk? Dus jij legt een associatie en ik heb het gedaan?

Maar heb je ze ook gelijk ingelicht over keer op keer dezelfde links plaatsen wat tegen de regels is? En al jouw gedrag wat over de schreef gaat?

Trouwens, het is ingediend.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Grappig, je scheld me keer op keer uit voor rat, vervolgens krijg je een waarschuwing van de moderator en ga je vervolgens keer op keer zeggen 'dat woord dat ik niet meer mag gebruiken' en nu moet ik googelen op Hamelen. Wat is de reden dan dat ik op Hamelen op googelen? Doe toch niet of je neus bloedt.

En ja, ik heb die links een aantal malen omhoog gehaald omdat je weigerde ze te beantwoorden en omdat je ze onder wilde sneeuwen met je gechat omdat ze aantonen dat je theorieen aan alle kanten kraken en je wilde niet dat iemand dat opviel.

Daarom heb ik de moderator tevens op jouw chatgedrag geattendeerd. Ik weet dat je al een paar keer een laatste waarschuwing hebt gehad en ik heb nu gevraagd om dat eens een keer in daden om te zetten. Jij vervuilt dit forum is sterke mate en draagt niets bij omdat elke keer dat je het mis blijkt te hebben je weer gaat schelden en chatten om je eigen falen onder te sneeuwen.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 26 Aug 2008 07:31 door antileugens

De officiele vertaling is volgens van Dale namelijk:
het aanprijzen van artikelen door de consumenten onderling
http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/ ... d+tot+mond
Je blijft er maar over doorzaniken hè. Nu al voor de 3e keer geloof ik:
het aanprijzen van artikelen door de consumenten onderling
Door consumenten onderling. Dus die consument kan niet ook mlm-er zijn wanneer het mlm product/systeem besproken wordt.
De door jou gegeven definitie uit de Van Dale toont dus aan dat mond-tot-mondreclame niet hetzelfde is als het reclame gesprek van een mlm-er met zijn buurman.

Maar nu jij toch maar weer aan het chatten bent, zal ik ook even off-topic reageren.

Er bestaat hier het sterke vermoeden dat jij, antileugens dezelfde persoon bent als de op Trosradar verwijderde mrtelecom. Ook ik ben hiervan overtuigd. Het valt echter niet (zomaar) te bewijzen.

In een vorig bericht in dit topic op 26 augustus 2008 heeft antileugens aangegeven dat hij de Wiki over mond-tot-mondreclame heeft aangepast.
http://nl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... on=history
Wanneer je nu op de volgende site het ip adres van antileugens invult krijg je de volgende 'canonical name': ***.speed.planet.nl.
http://www.voelspriet.nl/domeindossier.htm
En warempel, op onderstaande link blijkt mrtelecom in het zelfde sub-domein te zitten:
Toeval? Het zou kunnen. Maar het bevestigd mij alleen maar in mijn overtuiging dat antileugens en mrtelecom één en dezelfde persoon is. Indien mrtelecom en antileugens inderdaad dezelfde persoon is, is dat tegen de forumregels en heeft antileugens hier meermalen over gelogen.

En nee antileugens, nu moet je niet komen met het slappe verhaal dat ik hier jouw persoonlijke gegevens post of zo. Dat heb ik niet gedaan. Bovendien ben jij zelf akkoord gegaan met het openbaar maken van je ip adres toen je de Wiki hebt aangepast. :wink: Dat wordt daar met koeienletters aangegeven.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Elvis is zeker ook niet dood.

Wat is dat toch met de tegenstanders? Keer op keer gaan ze, zodra ze in een discussie onderuit gehaald worden, schelden, beledigen en proberen ze iemand zwart te maken.

En consumenten onderling? Dacht je dat een MLM'er dan geen consument is? Zelfs Jor is nog steeds fan van de producten van Amway. Dus als er NU mensen door Jor Amway producten gaan kopen is het ineens wel M2M maar toen hij nog actief distributeur was niet?! Overigens neem ik aan dat hij nog steeds officieel distributeur is omdat hij dan de producten goedkoper krijgt. Dus als door zijn toedoen zijn eigen klantenbestand groeit is het geen M2M, maar als hij zo de pé in heeft op Amway dat hij ze de link weigert te geven en ze kopen vervolgens bij een andere distributeur is het wel M2M?!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En consumenten onderling? Dacht je dat een MLM'er dan geen consument is? Zelfs Jor is nog steeds fan van de producten van Amway. Dus als er NU mensen door Jor Amway producten gaan kopen is het ineens wel M2M maar toen hij nog actief distributeur was niet?! Overigens neem ik aan dat hij nog steeds officieel distributeur is omdat hij dan de producten goedkoper krijgt. Dus als door zijn toedoen zijn eigen klantenbestand groeit is het geen M2M, maar als hij zo de pé in heeft op Amway dat hij ze de link weigert te geven en ze kopen vervolgens bij een andere distributeur is het wel M2M?!
Goh je kan het dus toch, normaal antwoord geven op een discussie. En eerlijk is eerlijk, nog een bijzonder sterk antwoord ook.

Laten we het benaderen zoals we natuurkunde leerden op de middelbare school. Eerst de makkelijke standaardgevallen en daarna uitzonderingen en moeilijke stukken pakken.
Iemand die nu distributeur is en dus verkoopt heeft een financieel motief door de producten/diensten aan te raden. Dan kunnen we er denk allemaal mee instemmen dat het geen mond-tot-mond reclame is.
Maar nu het geval dat jij aangeeft.
Als mensen nu mlm producten gaan kopen op advies van iemand die niet zelf verkoopt maar wel gebruikt en er ook geen financieel voordeel uithaalt is het wat mij betreft en de definities dus gewoon mond-tot-mond reclame.
Verdient hij er wel aan, dan is het dus geen mond-tot-mond reclame.

Wat alleen jammer is is dat onze leugens hij weer persoonlijk moet worden. Jammer, want het haalt de kracht van je argument onderuit.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Dus Jor is distributeur omdat hij dan tegen inkoop koopt. Een vriend komt langs, ziet de producten en wil ze ook kopen.
Als Jor hem zijn eigen distributeursnummer geeft is het geen M2M; geeft hij het nummer van een ander dan is het wel M2M.

Ik denk dat je een baan boven het niveau van schoonmaker bij van Dale wel kunt schudden. :lol:

Nog los van het feit dat je
a. je niet aan de definitie van van Dale houdt
b. een aanname doet waarvan je weet dat hij niet klopt omdat ik het er niet mee eens ben
Dan kunnen we er denk allemaal mee instemmen dat het geen mond-tot-mond reclame is.
c. je voorbij gaat aan het feit dat ik zei dat MLM niet anders is dan M2M met een inkomstenplaatje

Om jouw manier van aannames maar eens toe te passen:
Ik denk dat we er allemaal mee kunnen instemmen dat MLM inderdaad niets anders is dan M2M met een inkomstenplaatje

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 07 Sep 2008 06:57 door antileugens

Elvis is zeker ook niet dood.
Het is véél waarschijnlijker dat jij mrtelecom bent dan dat Elvis niet dood is. :wink:. Het is trouwens opvallend dat je hier niet feller tegenin gaat.
Dacht je dat een MLM'er dan geen consument is?
Voor de zoveelste keer, beter lezen:
Geplaatst op 07 Sep 2008 03:08 door WillemV

Dus die consument kan niet ook mlm-er zijn wanneer het mlm product/systeem besproken wordt.
Geplaatst op 08 Sep 2008 23:28 door antileugens

Dus Jor is distributeur omdat hij dan tegen inkoop koopt.
Nee. Jor is geen distributeur (meer). Ga jij maar eens in de Van Dale kijken wat een distributeur is. Hiermee is meteen de rest van de onzin die je in je vorige bericht hebt opgeschreven onderuitgehaald.
Ik denk dat je een baan boven het niveau van schoonmaker bij van Dale wel kunt schudden. :lol:
Weliswaar was deze opmerking niet aan mij gericht, maar toch. Ga jij, antileugens, maar lekker verder met solliciteren bij Van Dale als vloerendweiler met de kraan open. Ik denk niet dat je succesvol zal zijn. :lol:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Lees nog eens goed wat ik geschreven hebt. Het staat er duidelijk genoeg en jouw interpretaties zijn stuk voor stuk fout.

Gesloten