LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kindervrije campings

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.

Ik wil graag naar een kindervrije camping

JA
56
41%
MISSCHIEN
9
7%
NEE
73
53%
 
Totaal aantal stemmen: 138

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door kweenie »

Het hangt volgens mij heel erg af van het soort vakantie en accomodatie dat je wilt. Als je een vakantie wilt van het soort dat ook erg populair is bij kinderen, dan zal het moeilijk worden om een kinderloze vakantie te boeken. Dus een vakantie aan de franse kust met een zwemparadijsje en 'animatie', geboekt in de schoolvakanties, dat is vragen om moeilijkheden.

Maar ik ben jaren op wandelvakantie geweest in de alpen, en daar waren nauwelijks kinderen te vinden op de campings. Ook reizen buiten de schoolvakanties is natuurlijk aan te raden. En verder zoeken naar 'kale' accomodaties. En tenslotte zijn er zo hier en daar wel hotels te vinden die expliciet melden dat je ouder dan 18 moet zijn, en je moet natuurlijk niet naar een hotel gaan waar kinderen korting krijgen, of waar extra bedden op de kamer mogen...

Overigens ben ik het er helemaal mee eens dat het handig zou zijn als er een reisburo/website zou komen waar je meer criteria kunt geven dan de standaard zoekcriteria. En dan niet alleen kinderen ongewenst, maar ook bijvoorbeeld hotels met meerpersoonskamers, of speciaal voor jongeren, etc. Dat wordt nu vaak eufemistisch aangegeven als een 'levendige' accomodatie...

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door G7 »

mogen 60+ ook op de camping komen ? (*-*)
Nou, liever ook niet en al helemaal niet met blerende kleinkinderen Henri! :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

Nou, liever ook niet en al helemaal niet met blerende kleinkinderen Henri!


Hoe komen de campings dan nog aan hun klanten ??? :) (*_*) LOL

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door G7 »

Hoe komen de campings dan nog aan hun klanten ??? (*_*) LOL
Geen idee Henri, want ik heb nog nooit gekampeerd en zal ook nooit gaan kamperen. :lol: Moet er niet aan denken, met mijn rolletje wc papier onder de arm naar andermans toiletten te moeten gaan. Maargoed, ieder zijn/haar ding he! 8)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan zou het toch juist mooi zijn als alle kinderen naar campings gaan? Dan zit jij in bv. een hotel lekker zonder kinderen!

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door marietje1 »

met mijn rolletje wc papier onder de arm naar andermans toiletten te moeten gaan
Bij de meeste campings niet meer nodig :wink: .

over kind vrije campings kan ik ook wel wat zeggen, ik heb zelf 2 meiden van 5 en 8 en niet altijd lieverdjes, maar goed dat wilde ik niet kwijt.
Ik had iets anders, als je in de camping gidsen kijkt staat daar een simbool van een speeltuin als deze al dan niet aanwezig is, staat er zo'n simbool dan kan je er van uit gaan dat er in vakantie periodes kinderen zullen zijn. Staat zo'n simbool er niet bij kan je er bijna op je vingers na tellen dat dat niet zo het geval is en dus rust op de camping.

Ik spreek hier uit eigen ervaring ik kijk altijd naar dat simbool anders hoef ik er niet naar toe te gaan de kinderen moeten wel wat te doen hebben op vakantie.
En dit is vast al eens gezegd we zijn toch allemaal kind geweest.

groetjes,
Marietje

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door kweenie »

In veel campinggidsen heb je trouwens ook een tekentje voor een (zeer) rustige camping. Dat is misschien nog wat makkelijker selecteren.

PetraStrem
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jan 2004 00:34

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door PetraStrem »

Wij zijn dit jaar voor de 2e keer naar een kindvrije camping geweest in Zuid-Frankrijk. deze camping bestaat nu een paar jaar en loopt als een trein. Vorig jaar nog niet, maar dit jaar wat bekender en razend populair.

Er is echt behoefte aan kindvrije campings.
Wij hebben geen kinderen en willen dit ook niet.
Ik ben niet erg wild van kinderen en heb geen moedergevoelens...
Ieder z'n eigen ding. Doorgaande het jaar heb ik genoeg met kinderen van doen, ik werk op een school met jong -volwassenen (in mijn ogen ook nog kinderen...) en in onze kleine straat bijna in elk huis meer dan 2 kleuters....

Op vakantie wil ik graag rust. Heerlijk. Maar ook ik wil graag in een mooi zwembad, dus zoeken naar een zwembadvrije camping omdat daar nu eenmasal kinderen komen is voor mij gheen optie.
iedereen snapt toch wel dat je geen kind of vader of moeder hoeft te zijn om ook lekker aan het zwembad te willen liggen.

Ik zwem graag een baantje ter afkoeling, zonder geschreeuw, gegooi met ballen etc.

Op de camping waar wij stonden kon dat. Er waren kinderen tot 3 jaar toegestaan en boven de 18.
We hebben er 2 heerlijke jaren gehad en zoeken nu naar een andere kindervrije camping!

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Ieder zijn ding! Ik kan mij best voorstellen dat mensen op vakantie willen zonder dat ze kinderen om zich heen willen. Als je zelf geen kinderen hebt en wil hebben of om wat voor reden dan ook tja dan kan ik mij voorstellen dat je het gejengel e.d. ook niet aan je kop wil hebben op het moment dat je ergens komt voor je rust. Het zou alleen maar wederzijdse irritatie en ruzie kunnen opwekken Het is dus maar goed dat er zulke campings zijn. Ik heb zelf trouwens een kindje van 2 en weet dus hoe leuk ze zijn maar dat ze ook de hele boel bij elkaar kunnen schreeuwen en dat dat voor jezelf maar vooral voor anderen niet altijd even leuk is!! Laat iedereen in zijn waarde en laat iedereen zijn vrije tijd invullen zoals ieder dat wil!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

vreemd item: kinderen weren van campings

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door G7 »

Helemaal niet vreemd Henri. Niet iedereen wil dat gebler de hele dag om zich heen hebben.

Wij gaan zoiezo nooit kamperen, maar als we b.v. ergens gaan eten, gaan we bewust niet bij de kinderhoek of ballenbak zitten. :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

gezellig G7 tz bij Mc D , gezellig eten tussen de 14 jarigen )(/('

Webb
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2004 19:01

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Webb »

Wij gaan zoiezo nooit kamperen
Ik geloof dat u het niet helemaal heeft begrepen, dit topic gaat over campings.
Aan uw nederlands schort het ook enigzins;
U schrijft zoiezo, u bedoelt waarschijnlijk sowieso.

vrije-naturisten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2009 00:31

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door vrije-naturisten »

Om het onderwerp camping zonder kinderen verder uit te breiden, ga dan eens samen (man/vrouw) naar een naturistencamping zonder kinderen, wij vonden het echt geweldig, s'avonds tot in de kleine uurtjes met een heerlijk glas wijn met je vrienden genieten zonder dat je kinderen uit hun slaap houdt en s'morgens uitslapen en daarna in alle rust genieten in het zwembad. Als je dat ook wil meemaken kijk dan op onze weblog: http://spaces.live.com/terredesoleil-pinet

edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door edith59 »

Wat gek toch dat mensen boos worden als iemand met vakantie wil zonder het gegil, gejank en andere zaken die kinderen nou eenmaal met zich meenemen. Vaak zijn het inderdaad de ouders die er voor zorgen dat er zoveel overlast is maar de herrie blijft. De reden dat ik reageer is dat iemand heel boos wordt op het feit dat er campings ontstaan die kinderloos/luw of schuw zijn en dat terwijl ik bezig ben er eentje te starten.. in een van de mooiste en vooral stilste delen van nederland..

gr edith

M.M.N.
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:05

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door M.M.N. »

Ik vind het ook niet vreemd hoor als je een vakantie wil zonder het gekrijs en geschreeuw van kinderen want ze kunnen een enorm geluid produceren.

Ik ben een aantal jaren geleden in het naseizoen geweest en het was heerlijk rustig dus voor ons is de keuze niet moeilijk om niet in de schoolvakantie´s te gaan.

En ja ik heb zelf twee volwassen kinderen dus ik heb in het verleden genoeg gekrijs en geschreeuw gehoord om nu voor een rustige vakantie te kiezen.

edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door edith59 »

Tja dat zou ik ook wel willen...voor-, en naseizoen..maar ik zit in het onderwijs (bio docente in het vmbo)(en ik bel dol op mn leerlingen) en dan kan dat niet. Ons idee n kleine camping te starten die kindervrij/luw/schuw is, is dus ook geboren uit onze eigen behoefte in de vakanties even niet in de kinderen te zitten.

M.M.N.
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:05

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door M.M.N. »

Ja dat is inderdaad lastig als je 'verplicht' bent om tijdens de schoolvakantie's te gaan.

Ik ben blij dat wij dit niet meer hoeven en ik heb absoluut geen hekel aan kinderen,maar het hele jaar druk [ook met pas een kleinkind die regelmatig hier is]en dan tijdens de vakantie's rust vind ik toch wel lekker hoor. :wink:

edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door edith59 »

t gekke is dat iedereen altijd alle kinderen in alle situaties leuk moet vinden. waarom`? Nederland is wat dat betreft erg kinderoverheersend.. En laten we eerlijk zijn sommigen zijn niet opgevoed, anderen schreeuwen of janken om niets...Een vriendin van mij heeft 6 ! onopgevoede kinderen die volgens haar overal welkom moeten zijn..dus ook bijvoorbeeld in prettige restaurants; als ik daar lekker zit te eten heb ik geen zin in rondrennende, krijsende kinderen. Zulke gezinnen heb je dus ook op campings...en ik erger me er dood aan! Wanneer je je daarover uitspreekt ben je iemand die een hekel aan kinderen heeft...

datwistikniet

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door datwistikniet »

Met jou wil ik wel lekker een kindje maken.

Gesloten