LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Linda1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2008 11:50

Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door Linda1981 »

Hallo Mensen,

Ik heb een probleem met ziggo op moment.

Afgelopen dinsdag zijn mijn man en ik afgemeld voor onze telefonie.
Dit is ivm een misverstand van het afsluiten van mijn vader zijn abbonnement ivm overlijden.
Maar onze telefonie is afgesloten.
Wij hebben geen kiestoon meer.

Wij hebben ook van tevoren schriftelijk opgezegd met kopie van overlijdens akte.
Ook een week eerder voor 1 october gebeld om er zeker van te zijn dat ze mijn vader en niet ons gingen afsluiten.

Een medewerkster van klantenservice zei dat ze zeker weten ons niet zouden afsluiten.

Maar toch op 30 september laat op de middag een brief ontvangen dat ze ons gingen afsluiten.

Wij hebben diezelfde middag meteen gebeld en hebben opnieuw een vrouw van klantenservice gesproken.
En zij heeft ons doorverbonden naar de verkoop afdeling.

Daar hebben ze gezegd dat ze binnen 3 dagen dit probleem zouden oplossen.

Tot nu is er nog niets gebeurd.

Ook opnieuw op donderdag middag gebeld met klantenservice en verkoop afdeling.
En ze zeiden dat ze erachter aan gingen.

Gisteren opnieuw gebeld en een man van de klanten service die heel snauwerig zei opnieuw schriftelijk afmelden.
Maar dit hebben wij toch al gedaan.

En ook gisteren dit mailtje doorgemaild naar support afdeling bij ziggo maar geen antwoord.
Ook vandaag een mailtje gestuud naar een klachtenemail adres van @home.

Als wij niet binnen 3 dagen weer onze telefonie terug hebben gaan wij naar een andere provider.
Zeker voor onze telefonie.
En misschien internet en televisie abbonnement.

Wij zijn al meer dan 2 jaar trouwe klant van @home/Ziggo.

Hoop dat ik zo spoedig mogelijk een reactie kan verwachten.


Met vriendelijke groet,

Bas en Linda van Vegchel

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het lijkt mij inderdaad onnodig dat u nogmaals schriftelijk gaat afmelden wat u al gedaan heeft na overlijden van vader.

Ziggo moet er zorg voor dragen dat u zo spoedig mogelijk weer gebruik kunt maken van uw telefoon.

U kunt via de site klacht indienen over de verkeerde afsluiting met het verzoek dit zo spoedig mogelijk te herstellen.
+ apart klacht m.b.t. afsluiten van telefoon vader, mocht dit niet gebeurd zijn.

Tevens klacht indienen bij consuwijzer over de fouten die gemaakt zijn door Ziggo + de onbetamelijke manier waarop u door een medewerker benaderd bent.
Hier klacht indienen

BTW
Als er iemand recht op snauwen had, dan zou u dat geweest zijn. U bent de dupe van fouten die door Ziggo gemaakt zijn.
:cry:

Linda1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2008 11:50

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door Linda1981 »

Hallo,

Bedankt voor je advies.
Ik heb al alles gedaan zoals je hebt gemaild.

Nu te hopen dat ze het probleem deze week oplossen.
En zo niet willen wij onze telefonie naar een andere provider.

Maar welke ik hoor zoveel slechte dingen over alle providers op moment.

En toch denk ik als je telefonie hebt bij KPN zo dit moeten meevallen.

Laat mij maar weten of je weet welke provider nog redelijk goed is.

Gr,

Linda

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als u 1 onderdeel bij Ziggo opzegt kan dat met inachtneming van de opzegtermijn van 1 kalendermaand ook via de site. Wilt u dit met nummerbehoud doen, dan moet uw nieuwe provider dit bij Ziggo aanvragen en kan dan ook telefoon opzeggen. Wel duidelijk afspreken dat zij dan niet vergeten telefoonabonnement bij Ziggo te beëindigen naast vragen om nummerbehoud.
De familieleden die gewoon analoge telefonie bij KPN hebben hoor ik nooit over problemen met de verbinding.

Het lijkt mij een logische stap als Ziggo niet snel uw probleem herstelt, liefst inclusief excuses voor deze fout.

Opzeggen met nummerbehoud zie:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... r_meenemen

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door pvd »

Ook analoge KPN geeft wel eens storing. Al twwe maal dit jaar (Steeds gedurende een paar dagen)
Ik moet er overigens bij vermelden dat het beide keren kwam door een gebroken hoofdkabel na graafwerkzaamheden.

pvd

bickel
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:34

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door bickel »

Hallo

Ik heb met een soort gelijk probleem gezeten.

Ik zou namelijk volgens hun mijn abbonement opgezegd hebben terwijl ik dat niet gedaan had. Ik had toen namelijk mijn telefoon nodig voor mijn werk ze belde mij daar op als er een storing was.

Ik ben ik totaal er 10 dagen mee bezig geweest en toen ik coax had ingeschakeld toen had ik heel vlot weer telefoon. Trouwens als je met iemand daar spreekt moet je vragen met wie je gesproken hebt en onder welk referentie nummer de dingen zijn besproken zijn genoteerd.

Ik heb het namelijk toen allemaal bij gehouden en wanneer dat ik gebeld had dus de datum en het tijdstip dat ik gebeld had en hoelang dat ik heb gewacht en hoelang het gesprek duurde en met wie dat ik gesproken had en onder welk referntienummer het genoteerd was en dat heb ik toen ook allemaal in een email naar hun toegestuurd en naar coax met alle gegevens.

Mijn ouders liggen nu over hoop met hun. Zij hebben nu al 5 dagen geen telefoon. Ze hebben nu al meerdere keren met Ziggo gebeld en daar zeggen ze steeds dat ze de laaste klanten aan het over zetten zijn naar een nieuw systeem en ze niet weten hoe lang het nog gaat duren. Ik heb voor hun nu al alee instantie ingelicht en heb ook een boze email naar ziggo gestuurd. Dat als het nog lang gaat duren dat ze dan genoodzaakt zijn om naar een andere provider te gaan. MIjn ouders hebben namelijk het alarm van de zaak op de telefoon en mijn oma is oook ernstig ziek en ze kunnen niet eens gebruik maken van de telefoon. Ik wacht nig even tot morgen midaag af of ze dan al weer telefoon hebben en anders ga ik maar weer een keer voor hun bellen als zij daat namelijk moeten doen met hun mobiele dan zijn ze handen vol geld kwijt en schieten ze er niets mee op. IK vind het ook erg dat ze mensen laten betalen voor het bellen met een klantenservice terwijl ze je toch neit kunnen helpen.

Groeten

jesa
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2005 13:39

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door jesa »

Bij ons dezelfde ellende. Ziggo opgezegd per 1-12-2008 en wat doen ze; ze voeren in hun oude systeem 1-12-2007 in. Vanaf vorige week maandag al geen telefoon meer. Verschillende keren gebeld. Zou vandaag weer moeten werken. Daar twijfel ik trouwens wel aan.

Henk44
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2008 22:57

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door Henk44 »

Ziggo is een waardeloos bedrijf als je 3 x moet bellen voor een kompleet pakket dus telefonie tv en internet zeggen ze elke keer we melden u aan en het gesprek word opgenomen maar als er naar 3 weken niks is en je beld weer weten ze van niks en zeggen ze we melden u weer aan zo 3 keer.
Daar zakt mijn broek vanaf en dat duurd nu al 2 maanden en nog niks laatste keer zeiden ze u heeft het met 5 week.

wie heeft hier meer ervaring mee.

groet Henk.

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

Wij begrijpen dat er veel terechte onvrede is en dit vinden wij erg vervelend om te zien. Toch doen wij onze uiterste best om u te helpen met uw problemen. Als u een bericht met uw klacht, tenaamstelling en volledige adresgegevens wilt sturen naar [email protected], nemen wij uw klacht in behandeling. Hierbij is het wel noodzakelijk dat u in het onderwerp "Webcare" vermeld.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam

jesa
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2005 13:39

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door jesa »

Nou begin maar eens met oplossen dan. Ik heb vandaag twee weken geen telefoon en al twee keer gemaild met webcontact. En dat noemt zich klantenSERVICE. Wat een prutsers!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door TdeHond »

U heeft recht op restitutie deel abonnementsgelden + vervolgschade.
Zie ook uitspraak Geschillencommissie in Telegraaf van zaterdag j.l. bldz Digitaal.
In AV van Telfort staat dat belkosten niet vergoed worden, maar is daartoe wel veroordeeld.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g

esther siersema
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2008 16:26

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door esther siersema »

sinds afgelopen vrijdag ineens geen telefoon meer ziggo gebeld .Home is overgegaan in Ziggo.
ja helaas u hoort bij de vijfhonderd huishoudens die per ongeluk zijn af-
gesloten. duurt minstens een week voordat wij weer telefoon hebben
op wie kan ik de kosten verhalen en hoe doe ik dat?Omdat ik ondernemer ben kan mijn bedrijf er onder lijden en loop ik inkomsten mis. Hoe loopt dit met de automatische afschrijving abonnementgeld?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat gaat natuurlijk gewoon door.
U zult zelf om restitutie abonnementsgeld + vergoeding vervolgschade moeten vragen.
( schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging naar hoofdkantoor Ziggo)

Auwema
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2008 18:22

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door Auwema »

Hallo,

Ook wij hebben al 10 dagen geen telefoon meer.
Meerdere keren gebeld met de service desk en meerdere klachten mails gestuurd.
Helaas geen enkel respons.
Als je een nieuw produkt wilt bestellen bellen ze binnen 30 seconden terug,maar als je problemen hebt zijn ze niet thuis.

Wel heel veel loze beloftes maar oplossen NO WAY !!.

Gr Rinus

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door frenkievee »

@esther siersema:
Het beste wat je nu kunt doen is zo snel mogelijk een brief sturen (aangetekend zoals TdeHond al schreef) waarin u Ziggo in gebreke stelt en aansprakelijk voor (vervolg)schade door het niet kunnen telefoneren. Ik zou deze brief ook per fax sturen, dan hebben ze hem maar alvast.
Informatie inwinnen bij een juridisch onderlegd iemand of instituut lijkt mij ook geen slechte zaak.
succes en sterkte

Auwema
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2008 18:22

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door Auwema »

Het lijkt wel een soapie te gaan worden.

Het email adres wat het webteam van Ziggo geeft is sinds 1 september gesloten !!!!!.
Ze sturen je gewoon weer naar de website en de ervaring daarmee was al niet positief.
Dus voorlopig nog geen steek verder gekomen.

Auwema
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2008 18:22

Re: Ziggo maakt blunder met afzeggen en wij hebben geen telefoon

Ongelezen bericht door Auwema »

Het lijkt wel een soapie te gaan worden.

Het email adres wat het webteam van Ziggo geeft is sinds 1 september gesloten !!!!!.
Ze sturen je gewoon weer naar de website en de ervaring daarmee was al niet positief.
Dus voorlopig nog geen steek verder gekomen.

Gesloten