LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemene truuk bij World Ticket Centre

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Akke
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2008 11:05

Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door Akke »

:evil:
Ik heb gisteravond een ticket, naar Canada, geboekt. De reissom, dus ticket + belastingen bedraagt 745 euro. (retour)
Wanneer je bezig bent met de gegevens in te vullen, staan voor het gemak de volgende zaken alvast aangevinkt: annuleringsverzekering, reisverzekering en ticketverzekering (bij failliet gaan van de maatschappij??) het lijkt me dat je dan je geld niet meer terug kunt krijgen!
Ik zag gelukkig dat zij het voor het gemak al in hadden gevuld en heb alleen de annuleringsverzek. aangevinkt laten staan en de rest afgevinkt.
Na alles ingevuld te hebben kwam de eindafrekening. 863 euro!!
Daarbij inbegrepen de annuleringsverzekering van 53 euro (aan de hoge kant)
Deze kosten hebben zij er even bij bedacht: Customer service charge: 40 euro. Dossierkosten: 25 euro
En...ik hou mijn hart vast voor wat er misschien komt..want in de voorwaarden las ik later dat World ticket centre binnen 48 uren terug kan komen op de kosten van de ticket en belastingen!!! Ik voel me behoorlijk bedonderd.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door prijk »

World Ticket Center speelt het inderdaad niet netjes. Pas in stap 4, nadat je je persoonlijke gegevens hebt ingevuld, krijg je het totale bedrag van het ticket te zien, inderdaad met die malle customer service charge wat bepaald geen kattenpis is.
Andere boekingssites laten het totaalbedrag zien voordat je je adresgegevens hebt ingevuld, maar WTC speculeert er natuurlijk op dat je denkt: nou ja, dat kan er ook nog wel bij.
Vreemd dat dit toegestaan is, want het is niets minder dan een ontduiking van de code die verplicht stelt dat de totaalprijzen van tickets worden gegeven.
Kortom: boek liever ergens anders, bij een site die het spel wél open en eerlijk speelt.

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door ine1961 »

Het is vreemd dat de customer service charge niet voor reservering werd doorgegegeven, als je nl een vlucht binnen europa opvraagt geeft hij deze toeslag wel aan in stap 3. Ik heb op de website de uitleg opgevraagd van deze toeslag en er staat dit:

Vanwege de vernieuwde commissiestructuren van de luchtvaartmaatschappijen wordt er een Customer Service Charge in rekening gebracht. Het is een vervanging van de commissie die voorheen over het vliegtarief berekend werd. Het exacte bedrag is afhankelijk van de gekozen maatschappij, bestemming en vlucht. In "Stap 4" van het boekingsproces wordt de hoogte van de Customer Service Charge vermeld.

Het had dus wel vermeld moeten worden, je kan WTC hier natuurlijk op aanspreken, want nu wordt het nog steeds niet aangegeven,

V.w.b de ticketverzekering, dit is een verzekering via Unigarant, zij betalen dus u ticket terug als de maatschappij failliet is.

Ik hoop dat u iets met mijn antwoord kan.
Groet

Freeflyer
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2008 18:01

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door Freeflyer »

Zulke tussenpersonen proberen natuurlijk altijd zoveel mogelijk geld op te halen. Dit is niet alleen zo bij World Ticket Center maar ook bij andere sites. Let goed op tijdens het boeken. Op sites als Ryanair, Cheaptickets etc is dit een veel voorkomend probleem..

amdewild
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2009 11:53

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door amdewild »

In april 2009 hebben wij 's avonds online een vlucht geboekt voor 3 personen via het World Ticket Center (WTC). Er diende online betaald te worden, wat wij ook hebben gedaan. De volgende dag kwam de navolgende mail : "Wij hebben uw reservering ontvangen. Helaas was het tarief waarvoor u geboekt heeft maar tot gister geldig. Daar wij gister rond uw boekingstijd gesloten waren hebben wij de tickets niet kunnen afgeven voor het geboekte tarief. Het tarief is nu € 110,= per persoon duurder. Dit betekent dat u voor uw reservering totaal € 330,= bij dient te betalen. Graag vernemen wij van u of u hiermee akkoord gaat zodat wij u een betalingslink kunnen toesturen per email.
Indien u niet akkoord gaat dan zullen wij de boeking kosteloos annuleren. Kunt u in dit geval uw rekeningnummer en de tenaamstelling hiervan doorgeven zodat wij dit gelijk in orde kunnen maken?"

Wij hebben meteen geannuleerd. Het zal allemaal wel afgedekt zijn in de voorwaarden, maar WTC betaalt het bedrag dat online afgeschreven is pas een aantal dagen later terug en kan dus, wellicht in een groot aantal gevallen, gaan "slepen" met al die bedragen!
Voor ons geen World Ticket Center meer!!!

01anja
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:52

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door 01anja »

:evil: Ook ik ben er ingetrapt bij WTC.

€ 176 Customer Service Charge. Ik zag het pas toen ik al betaald had.

Gereageerd bij WTC en daar zeggen ze doodleuk bij stap 4 had u het kunnen zien. Maar ik was zo bezig om alle gegevens te controleren dat ik vergeten was naar het bedrag te kijken. Dat verwacht je toch niet.

WTC was de goedkoopste maar werd bij betalen veruit de duurste.

NOOIT MEER WTC, DE OPLICHTERS

eefje72
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:01

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door eefje72 »

:evil: Ook wij zijn erin getrapt: belachelijk hoge 'service'-kosten die bij stap 4 ineens - zonder dat je er erg in hebt - worden toegevoegd. In ons geval zijn de tickets ondanks deze kosten gelukkig nog steeds goedkoper dan de andere tickets die we gezien hebben, maar het kan toch niet zo zijn dat WTC hier gewoon mee weg komt?
Ik heb het even gecheckt, en op de site van de ANVR vond ik onderstaande tekst:

"Conform de Code, maar ook Europese Regelgeving, dienen klanten te worden geïnformeerd dat bij de verkoopprijs nog boeking-/reserveringskosten kunnen komen. Agenten dienen dit bij de prijzen te vermelden. Bij internet dient dit op het hoofdscherm te worden gemeld .
• Boekingskosten e.d. dienen gespecificeerd in de prijs te worden opgenomen zodra dit kan. U mag dus niet kosten pas opnemen in stap 4 van het boekingsproces indien dit reeds in stap 2 kan. Websites dienen hiervoor zo spoedig mogelijk te worden aangepast.

Gelet op de hiervoor noodzakelijke technische aanpassingen zal de ANVR vanaf 1 juni -indien sites dan nog niet zijn aangepast- met interne procedures tegen ANVR-leden en het indienen van klachten bij de RCC van niet-leden gaan starten."

Heeft iemand misschien al eens geprobeerd om de misleidende prijzen van WTC aan de kaak te stellen (Reclame Code Commissie, Consumentenautoriteit, ANVR...)? Of denken jullie dat dit geen zin heeft?

01anja
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:52

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door 01anja »

Heb de Conusmentenbond gebeld. Zij zeiden vervelend, maar bij stap 4 staat het aangegeven. dat het een beetje laat is en sneaky als je alles al hebt ingevuld zijn zij eens. het zou doorgegeven worden aan de Reizenafdeling. Als meer mensen gaan klagen den ze er misschien iets mee.

Bij de reclamecodecommissie kreeg ik het niet aangemeld omdat er een website bijgevoegd moet worden.

De ANVR ga ik proberen want ik ben nog steeds kwaad.

eefje72
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:01

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door eefje72 »

Bedankt voor je reactie. Dan ga ik de Consumentenbond ook maar eens bellen, evenals de ConsuWijzer (www.consuwijzer.nl). En ik ben benieuwd hoe de ANVR reageert.

Het gaat mij niet eens zozeer om het geld, maar gewoon om het principe. Kan er ook echt boos om worden! :evil:

Wageninger
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 sep 2008 22:23

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door Wageninger »

Ik voorkom dit soort additionele kosten door rechtstreeks bij de Airline m'n tickets te boeken. Vorig jaar m'n vlucht naar de VS bij Delta geboekt: geen enkele toeslagen hoeven betalen (betalen met credit card zonder toeslag).
Eerst een vergelijkingssite gebruiken om de goedkoopste opties te vinden, daarna naar de website van de betreffende airline en boeken maar. Airlines als Easyjet en Ryanair rekenen alsnog allerlei toeslagen maar altijd minder dan reisbureau's als WTC: er hoeft immers geen tussenpersoon betaald te worden voor bewezen diensten.

eefje72
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:01

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door eefje72 »

Ik wilde ook liever rechtstreeks bij de airline boeken, maar op de een of andere manier waren de tickets daar duurder dan bij WTC...

01anja
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:52

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door 01anja »

Heb gebeld met Consuwijzer 088-0707070.

Zij gaan de klacht over niet vermelde kosten op de site doorspelen naar de consumentenautoriteit.

MELD DIT SOORT KLACHTEN AAN CONSUWIJZER !!!!!!

groeten, Anja

elaine_r9
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:49

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door elaine_r9 »

Ook ik schrok me een hoedje toen er bij het afrekenen van twee vliegtickets naar Londen, wat me 300,- in totaal zou kosten, ineens 405,- op de afrekening stond. Na de betaling gecanceld te hebben kreeg ik de dag erna de mededeling van WTC of ik alsnog binnen 48 de betaling wilde voldoen.
Wat eigenlijk onnacceptabel is, is dat het bedrag dat je dus uiteindelijk gaat betalen pas zichtbaar wordt als je al in het iDeal betaalscherm zit. Het lef! Het is voor de consument daardoor totaal niet overzichtelijk wat je nou precies gaat afrekenen.
Een erg frauduleuze truc van het World Ticket Center, waarbij het jammer is dat je als consument er pas achter komt op het moment dat je boeking eigenlijk al geplaatst is...

Oh, en dan heb ik het nog niet eens over de 25,- euro annuleringskosten die ze vervolgens eisen als je aangeeft nooit de boeking te hebben willen plaatsen... :shock:

En ik ga zeker bij consuwijzer dit melden; ronduit schandalig! :x

Ook opvallend: ze zijn niet aangesloten bij de ANVR, maar verwijzen wel naar de voorwaarden van de ANVR in hun eigen voorwaarden:
Artikel 3.1"en daarbuiten de ANVR voorwaarden toe te passen."

johnvanz
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2010 16:20

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door johnvanz »

World Ticket Centre bedient zich van wel meer rottigheid.
Ik probeerde online een vliegticket te kopen, toevallig kom ik uit bij WTC als was ik me daar toen nog niet van bewust. De aankoop lukte niet. Toen ik wilde betalen met creditcard waren er problemen. Ik kreeg foutmeldingen.
geen probleem dacht ik. Ik boek ergens anders. Vevolgens boek ik probleemloos een ticket bij Cheap tickets. Een dag later onvang ik een email met een link.
er zou iets fout gegaan zijn bij de betaling aan World Ticket Centre. Met die link kan ik dat alsnog doen. Uiteraard had ik daar geen behoefte aan, want ik had intussen elders geboekt. De email negeer ik dus. Twee maanden later krijg ik van Incassobureau Graydon (mooie naam voor mafiose afpersers) een brief om de reservering te betalen plus incassokosten natuurlijk, of anders!!!!. Koop niets bij World Ticket Centre ! Het zijn oplichters!

Harmen86
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2010 15:54

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door Harmen86 »

Er is inmiddels nieuws over dit onderwerp: http://www.reclameboek.nl/?//World+Tick ... ////26214/

Nog wel een lange weg te gaan voordat het zover is voordat al die sites netjes de complete prijzen laten zien. heb er nog nooit mee geboekt, maar heb op de site wel gezien dat ebookers helemaal geen enkele bijkomende kosten rekend 8). Nog geen andere goede voorbeelden gezien, maar misschien zijn die er wel?

rokus01
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2010 18:15
Contacteer:

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door rokus01 »

Abraham Lincoln : You can fool some of the people all the time, and all of the people some of the time, but you cannot fool all of the people all the time.

Worldticketcenter zal het bedrog wel incalculeren en ondanks hun aanlokkelijke slogan "voordelige vliegvakanties, al meer dan 25 jaar" spoedig met een nieuwe merknaam op komen dragen, zodra de kans op een googlehit met WTC+klachten (of erger) steeds groter wordt.

Ook ik ben erin getuind. Tijdens het boekingsproces van een retourticket Bogota werd ik plotseling geconfronteerd met extra kosten die niet waren aangekondigd, een zogenaamde "Customer Service Charge" van 65 Euro. Ik had nog niet betaald, en omdat ik mezelf bedrogen voelde ben ik nog tijdens het boeken gaan rondshoppen op internet over de vraag of dit de gewone gang van zaken was. Het bleek van niet, zodat ik uiteindelijk op Ebookers.nl eenzelfde ticket voor betere voorwaarden, ie. goedkoper kon bestellen. Echter, de transactie bij WTC bleek ondertussen op de andere internetsessie zonder dat ik mij ervan bewust was een ongevraagde boeking te hebben veroorzaakt. Pas de volgende dag zag ik dat er emails naar mij gestuurd waren met de mededeling dat mijn betaling niet was afgerond en het "gereserveerde" ticket alsnog moest betalen. Onmiddelijk hierover gebeld, maar WTC beweert nu ook schriftelijk: "Deze reservering is als geldig bij ons binnengekomen". Ogenblikkelijk werden mij reserveringskosten en annuleringskosten in rekening gebracht twv. 50 Euro, die ook nog binnen één dag betaald moesten worden. Het had ook erger gekund, maar juist dit is het beangstigendste.
Ik voel mij ernstig in mijn rechtsgevoel aangetast, maar juridisch advies leerde mij al snel dat de wet nog niet de beoogde bescherming biedt: "Helaas is het niet mogelijk op grond van Colportagewet of Wet Koop op Afstand te annuleren. In die wet staat een uitzondering op het annuleringsrecht specifiek voor vervoer of verblijf gedurende een bepaalde periode."

Maar wat als - zoals hier - sprake is van misleiding en extra facturering achteraf? Mijn eerste klacht werd onmiddelijk afgehandeld, zodat deze weg vooralsnog geen uitstel geeft om eerst even orde op zaken te stellen en het geval te bestuderen. Ik moet binnen twee dagen betalen. Toch weet ik inmiddels dat ook de Stichting Reclame Code hier een mening over heeft: http://www.reclamecode.nl/adverteerder/ ... euwsID=398
Een soortgelijke klacht leidde hier tot een reprimande waarin werd verwezen naar de Reclamecode Reisaanbiedingen (RR art. III onder 1) die oa. door ANVR-leden dient te worden gerespecteerd: "[...] dat aanbieders (van reisdiensten) zijn gehouden tot het hanteren van correcte en duidelijke prijzen in hun reclame-uitingen, inclusief de hen op het moment van publicatie bekende vaste onvermijdbare kosten[...] De door adverteerders in rekening gebrachte 'Customer service charge' moet tot de vaste onvermijdbare bijkomende kosten worden gerekend en dient daarom reeds te zijn inbegrepen in de op de websitepagina 'Tarieven' getoonde prijsberekening. Nu dit niet het geval is, is de reclame-uiting op het punt van de 'Customer service charge' in strijd met de genoemde bepaling uit de RR."
Maar WTC is geen lid van ANVR, ook al stelt het bedrijf heel listig in de statuten: "indien de touroperator lid is van de A.N.V.R., zijn de A.N.V.R. voorwaarden van toepassing." Eindelijk iets wat we al wisten!
Ik zal nog éénmaal WTC tot rede proberen te brengen, onder het motto 'Eerlijk duurt het langst'. Want ook hier is WTC voor gewaarschuwd:
"Aangezien de Commissie eerder heeft geoordeeld dat de reclame-uiting van adverteerder [...] in strijd is met artikel III onder 1 RR [...] heeft zij besloten de onderhavige uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen."

Jodelarietie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2010 18:58

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door Jodelarietie »

Mijn reactie sluit aan bij de ervaringen van rokus01.

Na mijn gegevens te hebben ingevuld hoefde ik alleen nog maar te betalen. De site liep echter vast, dit merkte ik doordat ik niet een bank kon selecteren. Vervolgens opnieuw de site bezocht, wilde namelijk graag mijn plek in het vliegtuig veilig stellen. Helaas was de site erg traag en bij alleen al het selecteren van de vluchten liep de site weer vast, waardoor ik elders ben gaan boeken. Ik blij, was namelijk zelfs minder geld kwijt! Tevreden het internet afgesloten.

Een paar dagen later ontvang ik van world ticket centre een enthousiast e-mailtje met als onderwerp: 'Uw betaalemail!' Op het eerste moment vooral verbaast en mail hen dat dit een vergissing moet zijn, er iets fout ging en ik geen interesse meer heb in een ticket..etc..etc.. Geen reactie.
Opnieuw in mijn postvak: 'Uw betaalemail!' Ditmaal een geïrriteerde mail teruggestuurd met enig succes, er werd namelijk wél gereageerd. Annuleren was gelukt, of ik even een annuleringsnota van 50 euro wilde betalen. Pardon?!?!? Makkelijk geld verdienen! Ik voel me behoorlijk besodemieterd. Vind het werkelijk waardeloos dat ik, doordat hun site in gebreken is gebleken, ik op kosten word gejaagd..
Dit krijgt wat mij betreft nog een staartje, deze reactie geplaatst op deze site is alvast een begin.

rokus01
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2010 18:15
Contacteer:

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door rokus01 »

Inderdaad, die zogenaamde annuleringskosten vind ik al helemaal verdacht. Die suggereren een boeking bij één of meerdere vliegmaatschappijen waarvan hoogstwaarschijnlijk geen enkele sprake is. Hoe tonen ze dit aan? Ik heb geen elektronische ticket gezien. Op het moment ben ik ook hierover in discussie met WTC, hoewel ik verwacht dat hun klachtencommissie alleen een façade zal blijken te zijn op het moment dat de tegenargumenten opraken en wordt overgegaan op intimidatie, om koste wat het kost "klanten" tot de weg van minste weerstand te dwingen. Dat heb ik allemaal al eens meegemaakt en ik gok erop dat als ze uiteindelijk gedwongen zullen zijn om een juridische instantie in te schakelen, niemand er daar brood in ziet. Ook kan een incassobureau nog geen geld eisen zolang er een procedure loopt. Dit was mijn antwoord:

Geachte WTC,

Het vasthouden van een ticket is geen daadwerkelijke boeking. In feite is dit een standaard service die door elk reisbureau aan de klanten wordt geleverd zolang de koop nog niet gesloten is. Dan krijgt de klant bericht als het ticket niet langer kan worden vastgehouden, waarop de keuze aan de klant is of de boeking wel of niet wordt aangegaan.
Als het waar is dat WTC de klant via de website persoonlijk faciliteert om – ook zonder financieel akkoord, die namelijk niet door mij is afgegeven - direct bij de vliegmaatschappij een vlucht te boeken, dan zou daar een geregistreerd bewijs van moeten bestaan. Echter, ik heb zelfs nog geen elektronisch ticket gezien die bij de carrier bekend is, alleen een door uzelf uitgedraaide factuur. Ik meen daarom te moeten constateren dat “annulering” niet van toepassing is en hoogstens sprake kan zijn van een eventuele reservering bij uw bedrijf. Ook tijdens ons eerste telefonische contact waarin ik al direct om opheldering vroeg over uw ongevraagde factuur werd alleen maar over eventuele reserveringskosten gesproken.

Graag zou ik u erop willen wijzen dat oneigenlijke posten in een factuur ook de totaalfactuur ongeldig maken.

Met vriendelijke groet, enz.

Voor een zo groot mogelijk publiek zal ik deze schandelijke vertoning op mijn blog bijhouden: Het Worldticketcenter bedrog, http://rokus01.wordpress.com/helinus/wtc-bedrog/

elrosso
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2009 21:02

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door elrosso »

Er is nog niets gewijzigd. Sterker, bij de vraag wat Customer Service Charge inhoud krijg je deze reactie:

"Bij het online boeken van vliegtickets zijn de kosten opgebouwd uit verschillende onderdelen. Naast de ticketprijs, luchthavenbelastingen en eventuele andere toeslagen als een veiligheidstoeslag en/of brandstoftoeslag worden er ook Customer Service Charge en boekingskosten gerekend. De hoogte van deze charge en boekingskosten kan verschillen per gekozen maatschappij, reisperiode, nationaliteit van de klant, land van boeken, tijdstip van boeken en is afhankelijk van het aantal eerder gemaakte boekingen van de hoofdboeker. Vandaar dat de customer service charge niet eerder in het boekingsproces getoond kan worden."

WTC is voor mij geen partij meer.

paulreigersbos
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2011 23:00

Re: Gemene truuk bij World Ticket Centre

Ongelezen bericht door paulreigersbos »

Wie hier boekt moet zich 2 maal bedenken. Voorbeeld. heb ticket bij Air france geboekt, retour zuid afrika voor 682 euro incl credit card, geen extra kosten. Bij WTC heeft men zgn een sale van 20 euro korting, maar eerst wordt de prijs verhoogd naar 702. 20 er af kom je op 682. Dan begint het, 41,40 customer sevice charge (wat dit ook mag zijn), 25 euro boekingskosten (is toch online?) en hoppa 15 euro cc kosten, maakt 81,40 euro extra kosten. De cc kosten zijn nog schandaliger dan bij ryan air. Tip : zoek op WTC de vluchten. Als er een vlucht is die je wil hebben, ga dan direct naar de luchtvaartmaatschappij en boek daar.

Gesloten