LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PrimeLine en LaserCards

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
NelisC
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2008 14:08

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door NelisC »

Bij het aanvragen van een lening eind oktober blijkt ineens dat ik geregistreerd sta bij BKR. Aldus gegevens opgevraagd en dan blijkt er een registratie "achterstand" te staan; ingediend in augustus 2008 door Primeline/Lasercards.

Ik heb altijd netjes mijn rekeningen betaald en sta dus onterecht geregistreerd. Wel is er medio april 2008 gefraudeerd met mijn creditcard (waarschijnlijk via internet), maar dat is netjes op tijd aangegeven. Fraudeonderzoek was ingezet en daar heb ik ook nooit meer iets over gehoord.

Mag men mij zomaar een (onterechte !!) aantekening bij het BKR geven zonder mij daarover te informeren ?
Nu kost het waarschijnlijk onnodig veel moeite om dit ongedaan te krijgen. En al die tijd kan ik geen lening aanvragen.

Wie weet of er collectief gerechtelijke stappen zijn ondernomen tegen primeline/lasercards. De negatieve berichten over dit bedrijf zijn legio !!!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Cesar »

Dit is nu LaSer, annex Primeline.

Ik heb al eerder aangegeven wat voor boeven het zijn en het enige wat je kunt doen is een klacht indienen bij het KlachtenInstituut Financiele Diensten, KiFiD, in den Haag.

Je moet dit zeker doen. Ik heb deze week ook deze stap ondernomen tegen deze varkens.

Je registratie is een duidelijk voorbeeld hoe ze te werk gaan.

Ze grijpen alle mogelijkheden aan om je in een kwaad daglicht te plaatsen zodat je nergens meer terecht kunt als bij hun.
Zij geven wel crediet want ze adverteren toch met leningen ook al heeft u een BKR-registratie.

Ik heb al eerder aangegeven dat de overheid hier eens paal en perk aan stelt.

johnvliet
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2008 20:26

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door johnvliet »

ik heb in mei 2008 een doorlopende lening aangevraagd via directia,
deze lening werd afgewezen waarom wilde ze niet zeggen, toen ik zei
dat ik dat wilde weten , belde er een dag later iemand van prime line
het is het zelfde bedrijf werd er gezegd,ook hier wilde ze me niet te woord staan, oke ik had me er bij neer gelegen en dacht oke dan niet
tot mijn grote verbazing stond twee weken later ineens een geld bedrag op mijn rek zonder dat ik hier bericht van had gekregen , ik bel weer er werd gezegd dat er een fout gemaakt was ik ben namelijk een tweeling en ze hadden een tweeling door elkaar gegooit dus niets aan de hand.
oke ik blij , de afspraak was dat ik de eerste maan een bedrag van 350 euro zou betalen daarna zou ik 190 euro per maand betalen ik zou een card krijgen van alles , nu een paar maanden later heb ik de betaling
ook stop gezet en elke maand maak ik nu ook 190 euro over zoals afgesproken, verder heb ik dus nooit een card gehad , en nooit een contract erg fijn bedrijf , ik zou ook willen dat dit gestopt word wie heeft er ook nog ervaring hier in
en wat kan je er aan doen

NelisC
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2008 14:08

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door NelisC »

Vervolg op mijn bericht van 7 november:

Een week na het versturen van een fax aan Primeline had ik nog geen antwoord, terwijl mij aan de telefoon was beloofd, dat ik binnen drie werkdagen reactie zou krijgen. Vervolgens heb ik opnieuw telefonisch contact opgenomen met de helpdesk. Daar werd mij verteld dat men niet kon zeggen wanneer ik reactie zou krijgen en dat men mij onjuiste informatie had verstrekt door te zeggen dat het binnen drie dagen geregeld zou zijn. Pas na veel (en boos) aandringen werd ik doorverbonden met de klantenservice, omdat ik het niet eens was met deze vage toezegging. In eerste instantie werd mij opnieuw hetzelfde gezegd, maar uiteindelijk (na nog veel meer aandringen) werd beloofd dat nog dezelfde dag contact zou worden opgenomen met de afdeling fraude. Ik zou dezelfde dag iets horen. Voor de zekerheid heb ik zelf opnieuw gebeld en mij door de telefoniste op het algemene nummer laten doorverbinden met de klantenservice. Het bleek geregeld te zijn. Inmiddels heb ik thuis een brief waarin dat wordt bevestigd.

Er was kennelijk door de computer een automatische registratie gedaan bij het BKR op het moment dat het onderzoek naar de crditcardfraude was gestart. Uiteraard had men mij dit moeten melden, waarvoor excuses.

Over de service was ik in eerste instantie zeer ontevreden. Nu nog "gewoon" ontevreden, omdat alleen men alleen door boos te worden en te blijven aandringen geneigd was om het probleem op te lossen.

Voor mij in ieder geval geen lasercard meer !!

Jeroen82
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2008 20:25

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Jeroen82 »

Wat een hoop klachten over Primeline.

Verbaast me niets. In december 2007 heb ik geprobeert een camera te kopen met een zogenaamde delen door 10 actie bij de Micro. Dat wil zeggen dat ik het product in 10 keer kan terug betalen in 10 maanden. Uiteraard mag je ook eerder afbetalen ZONDER RENTE.

Leek me een leuke deal. Echter ging die niet door. Mijn lening werdt afgekeurd. Snapte niet waarom. Ik had geen openstaande schulden en had al een paar jaar een vaste baan.

Ik wilde uiteraard weten waarom. Ik heb geschreven, e-mails gestuurd, gebeld..... maar nog steeds geen antwoord. Slechts 1 keer (na een maand of 4) kreeg ik een e-mail terug. Om aub de vraag nog een keer te stellen :? Dat heb ik gedaan maar geen reactie.

Als ik bel kom ik al helemaal nergens. Ze zeggen dat ze niets kunnen doen zonder brief met handtekening.

Veel boze e-mail gestuurd. Na vele maanden eindelijk een telefoontje. Om nog maar een keer een brief te schrijven...... Zo gezegt zo gedaan. Maar nog steeds geen reactie.

Heeft iemand ook zoiets mee gemaakt?

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Jack747 »

@Jeroen82,

Tel je zegeningen zou ik zeggen en wees blij dat ze je niet wilden. Alleen maar ellende zoals je hier leest.

groet,

Jack

Jeroen82
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2008 20:25

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Jeroen82 »

Ja zeker..... Echter vind ik toch dat ze verplicht zijn te antwoorden.

NelisC
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2008 14:08

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door NelisC »

Het is jammer dat het zo moet, maat wat je moet doen is bellen via het directe nummer (telefoniste 073-6459967) Dan direct laten doorverbinden met de persoon die je wil spreken. (Ipv lang te wachten op de helpdesk om uiteindelijk weer met een ##~'@!!-smoes te worden afgescheept.) En vasthouden totdat je een exacte uitspraak hebt. Er is altijd iemand die het WEL voor je kan regelen.

Succes !!

G.A. Dijkstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:20

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door G.A. Dijkstra »

Begin dit jaar kochten we bij Scheer en Foppen in Sneek een Acer laptop met uitgestelde betaling. We lieten ons verleiden door de reclameborden bij de laptops in de winkel. Al gauw kregen we spijt hiervan en we besloten voor de gestelde termijn de hele laptop in 1 keer te betalen. De visacards waar we nooit om gevraagd hadden zonden wij aangetekend retour. Hierover hebben we niets meer gehoord.
Helaas blijkt nu achteraf dat we het bedrag van 700 euro naar Scheer en Foppen hadden overgemaakt en niet naar Laser Cards. Scheer en Foppen heeft zonder begeleidend schrijven of telefoontje dit geld weer terug geboekt. Kortgeleden bleek ons dat er al enkele maanden 15,12 van onze bankrekening werd afgeschreven terwijl wij er van overtuigd waren dat we betaald hadden.
We hebben z.s.m. de maandelijkse afschrijvingen laten blokkeren. Op onze brieven is niet gereageerd. Op 3 december hebben we nogmaals een brief gestuurd naar Laser cards en ook naar Scheer en Foppen omdat we een aanmaning kregen per direct de 15,12 te betalen. Hierop heeft Scheer en Foppen gereageerd. Ze zouden hun best doen maar melden ons wel dat we een contract hadden getekend. De laptop is inmiddels betaald. De gigantische rente die ze nog willen hebben vinden we niet notrmaal. We betalen die dan ook niet. We wachten af wat er uit de bus komt.
Ook wij zijn geschrokken van de aanmatigende toon van de brief waarop we gemaand werden de 15.12 te betalen die we geblokkeerd hebben. Dus ook wat ons betreft, waak er ooit voor met Laser cards in zee te gaan. Ze zijn gewoon onfantsoenlijk. En misschien is het ook voor bedrijven die met hen samenwerken wel zo klantvriendelijk om mensen er op te wijzen voor welke problemen je kan komen te staan met Laser cards. Voor ons ook eens maar nooit meer!

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Jack747 »

@G.A. Dijkstra,

Hoewel ik je onvrede begrijp, zou ik je toch willen aanraden op te passen met het betalen van verschuldigde termijnen. Als ik het zo lees, dan heb je zelf ook wat steken laten vallen.

Als je in dit soort situaties niet betaalt, loop je het risico dat je een negatiev BKR-registratie oploopt. Deze verdwijnt pas 5 jaar na hersteldmelding. Consequenties? Geen hypotheek, geen lening, geen gsm abonnement.

Kortom verstrekkende gevolgen voor een luttel bedrag.

groet,

Jack

G.A. Dijkstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:20

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door G.A. Dijkstra »

Beste Jack,
Bedankt voor je reactie. Ja wij zijn inderdaad zo stom geweest niet op te letten dat het geld inmiddels was geretourneerd.
Wij vinden het jammer dat Scheer en Foppen ons niet op de hoogte bracht van dat terugstorten, maar enfin het leed is geschied.
Wij zijn nog in afwachting van Laser Cards op onze brief waarin we gevraagd hebben hoeveel we nog exact moeten betalen. Het gaat niet alleen om 15,12 maar minstens 60 euro die over de 700 euro heen komt. Wij hopen dat ze hierop wel antwoorden. Bedankt in ieder geval voor de tip betreffende de BKR.

paling123
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:43

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door paling123 »

Ook ik heb tot nu toe veel problemen gehad,ik heb op 22 juli 2008 een computer gekocht bij dynabite en dit gaat via primline,ik moet op 22januari 379euro betaald hebben maar heb tot op heden nog geen rekening ontvangen,kan iemand mij vertellen hoe ik deze moet betalen,moet ik primeline betalen of moet ik laser invullen bij begunstigde,en weet iemand wat het adres is en het banknummer,ik heb namelijk wel een contract nummer moet ik deze erbij zetten zodat ik kan betalen,kan iemand mij dit vertellen.

b.v .d
jj de roo

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door koos&roos »

dat nummer vermeld, is hoogst waarschijnlijk ook je creditcard nr, of u die nou ontvangen heeft of niet!

Ik raad u aan via www.primeline.nl een account aan te maken en dan vragen ze om uw creditcard nr.

Zodra u ingelogd bent kunt u uw rekeningoverzicht online zien, en ook een eenmalige machtiging doen.

Rekeningoverzichten sturen ze niet! althans,,,
ik heb er nog nooit één gezien van hun.


Ik hoop dat je nog op tijd bent met betalen bij hun voor 22 januari, want de verwerking doet errug lang bij hun

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Cesar »

Via je account kun je afschriften aanvragen voor €2,50 per stuk.

Je kunt ze ook downloaden en zelfuitprinten.

paling123
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:43

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door paling123 »

hartstikke bedankt voor dit advies het is me gelukt om een acount aan te maken en ik heb het bedrag meteen maar overgemaakt,het is zeven werkdagen na vandaag,dus hoop ik maar dat ik op tijd ben,nogmaals bedankt voor dit advies

m.v.g.
jj de Roo

Baudelaire
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2009 18:29

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Baudelaire »

Ik heb dankzij de tips hier nu ook een account gemaakt op primeline.nl en dat geeft me toch wel veel extra inzicht in mijn lening! Bedankt voor de tip. Ik zie nu ook eindelijk de bankafschriften daar online die ik eigenlijk per post verwacht had. OOk met alle betaling van mijn credit card en kan daar automatische incasso's laten doen ook.

Bedankt voor de tips!

P.C. Baudelaire.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Cesar »

Is dit niet de plicht van LaSeR-primeline om zijn klanten te informeren hoe aan de informatie te komen?

Baudelaire
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2009 18:29

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Baudelaire »

Het zou goed zijn mochten ze alle klanten wijzen op het internet account waar je met je credit nummer gewoon een account kunt maken ja! Dit online account geeft mij veel meer duidelijkheid dan de onbegrijpelijke callcenterpraatjes.

janice189
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 09:11

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door janice189 »

Nou, ik zie dat wij niet de enige zijn met problemen.
Anderhalf jaar geleden een tv gekocht bij BCC. Met uitgestelde betaling, zonder rente tot in januari 2009.
We zouden tegen die tijd nog bericht krijgen van Lasercards werd ons verteld. Dus wij wachten. Krijgen we afgekopen vrijdag ineens een broef binnen dat ze ons eerder al hadden verteld dat we moesten betalen en aangezien dat niet gebeurd was was het bedrag nu verhoogd van 2300 naar 3000 euro.
Geen idee waar het precies over ging, wij hadden namelijk nooit post of mail van ze gehad.
Dus gebeld. Die extra kosten die erbij kwamen was de rente die doorberekend was over die anderhalf jaar. Ze vertelden dat ze een brief hadden gestuurd, maar deze is dus nooit bij ons aangekomen. Letterlijk etekst: dat is uw probleem mevrouw, wij zijn niet verplicht deze te sturen. Op de overeenkomst zou een datum staan, en dat klopt helaas ook. Onoplettendheid van ons dus, maar er staat geen rek nr of iets op. Dus hoe moet je dan weten waarna je het over moet maken?
Bovendien is 700 euro rente wel erg veel, denk je niet?
Nu hebben we toen ook een creditcard gekregen en die tot vorige maand nooit gebruikt. Vorige maand 350 auro mee betaald. Zit dit bedrag er nu dan bij of niet?
Ze waren niet behulpzaam en we weten niet wat we nu moeten doen. We willen de tv betalen en de rest achter houden om te kijken wat we kunnen doen. Aangezien in de voorwaarden staat dat ze ons eerst moeten manen alvorens kosten te berekenen. 5 januari moets het betaald zijn en 8 janurai stuurden ze ons al een brief waarbij het doorberekend is.

Heeft het nut denken jullie om dit aan te kaarten bij laser services, of is het hopeloos en kunnen we ons er maar beter bij neerleggen.

Alvast bedankt voor de reacties

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Cesar »

Welkom bij de club.

Je moet in ieder geval wel die 2300 euro zo spoedig mogelijk overmaken.
De rest liet ik over aan de rechter.
Zij ze nou helemaal.

Ik ging wel een klacht indienen bij BCC voor volksverlakkerij. Die moeten je beter informeren.

Dit is één van die bedrijven die je letterlijk en figuurlijk naaien.

Gesloten