LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rekha31
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2008 23:08

Telfort

Ongelezen bericht door rekha31 »

Na een paar jaar van Ziggo gebruikt te hebben gemaakt moest ik nood gedwongen overstappen op een ander provider. Omdat ik mijn abbonement van tv van Ziggo wilde opzeggen en mijn internet abb wilde houden volgens Ziggo kon dat niet. Vandaar mijn overstap naar een ander provider. En dat is dus Telfort geworden in de week van 10 dec krijg ik mijn internet.

Nu is mijn vraag wie heeft er ook een internet avvo bij Telfort?
En wat zijn jullie ervaringen ermee? Is het een snelle verbinding?
Is het makkelijk zelf aantersluiten de modem enzo?

Ik ben erg benieuwt.

sjowhan
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2008 08:26

Re: Telfort

Ongelezen bericht door sjowhan »

Ik ben al bijna een jaar klant bij Telfort, en kan zeggen dat ik maar 1x een storing heb meegemaakt. Ook verhuizen gaat vlekkeloos, hebben zelfs de verbinding samen met mijn KPN-telefoonlijn gedaan!

Helaas is het wel zo dat op basis van de afstand naar de telefooncentrale je verbinding werkt; als je 500m van de telefooncentrale woont, zal je een hogere verbinding hebben dan als je er 2000m vanaf woont.

En natuurlijk is het zo dat er ook problemen zijn, maar het grappige hiervan is dat je enkel over de negatieve problemen informatie kan vinden ;)

erica3
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:08

Re: Telfort

Ongelezen bericht door erica3 »

Ik heb zééér slechte ervaring met Telfort. Advies is niet overstappen. Helpdesk is héél erg brutaal en zijn niet bekwaam. Als voorbeeld, sinds 8 april dit jaar kan ik geen mail meer ontvangen en heb dus een hotmail-adres. Kan Telfort gewoon niet oplossen of willen dit niet oplossen. Dan een verhuizing in dezelfde straat naar een ander huis in dezelfde straat. Kan ik even vangen maar liefst 59,00 euro en ontvang een installatie-pakket waar ik niet om gevraagd heb. Belachelijk. Slechtste provider, misschien de goedkoopste.
Sterkte met het zoeken naar een goede provider. Wordt moeilijke zaak.
:twisted: :twisted: :twisted:

sjowhan
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2008 08:26

Re: Telfort

Ongelezen bericht door sjowhan »

@ erica: al eens geprobeerd om een nieuw emailadres aan te maken binnen de Telfort site? Of een alias op de reeds aangemaakte emailadres?

En weet je zeker dat 't aan het emailadres ligt? Krijg je een foutmelding bij het versturen naar het betreffende emailadres?

robbiejan
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jul 2005 13:54

Re: Telfort

Ongelezen bericht door robbiejan »

Ik heb sinds 1 jaar gedwongen telfort zat eerst bij tiscali zonder problemen maar nu heel veel problemen eerst met de telefonie valt steeds heb sinds 30 mei j.l een 20 mb abon. maar kom niet hoger dan 2 a 3 mb helpdesk zegt dan wij meten 19 mb het is een grote puinhoop nu zeggen ze zal wel aan je modem liggen is nog een modem van tiscali dus wat verouderd, kan niet van mijn abon. af dus maar een nieuw modem besteld a 84,95 incl verzendkosten en maar hopen dat dit help zoniet dan krijgen ze een pittige brief van me en zeg ik alles op en meld alles bij trosradar zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de snelheid? meld het dan aub samen kunnen we dan een vuist maken.

petervastenhout
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 07:11

Re: Telfort

Ongelezen bericht door petervastenhout »

Hier idem snelheid problemen, heb verplicht een 20 Mb moeten nemen maar mag blij zijn met een krappe 3 Mb. Let wel ik heb wat afstand te overbruggen maar 7 mag haalbaar zijn

tellie2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:33

Re: Telfort

Ongelezen bericht door tellie2008 »

AL 5 maanden vlekkeloos Telfort abbo, haal gemiddeld 15-16 MB, met 1600 meter van de telefooncentrale, vlekkeloos overgang van xs4all naar telfort

(heb alleen internet van telfort)

Wendy1s
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2008 10:13

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Wendy1s »

Ik heb nu sinds kort Telfort Internet plus Bellen dus ik kan op dat vlak nog niet echt goed mee praten. Over Telfort daar in tegen ben ik altijd positief geweest. Het is altijd een van de goedkoopste geweest, maar gelukkig is het niet zo groot als KPN. Daar werken ze allemaal langs elkaar heen.

Ik heb laatst een keer de klantenservice aan de telefoon gehad ivm een (kleine) sms storing op mijn mobiele telefoon. Nog niet eens een groot probleem maar ik wilde het wel verholpen hebben. Gebeld naar Telfort. Eerst wel een paar minuten wachten, maar dan krijg je ook iemand aan de lijn die er verstand van heeft. En geloof me, dat gebeurd niet vaak bij klantenservices..

Ik werd meteen geholpen met mijn probleem. Ze heeft me prima geholpen. Toen ik aangaf dat de kosten natuurlijk wel opliepen door het wachten bood ze me aan mijn telefoonrekening met € 5,00 te verlagen. Prima service hoor. Dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

Maar goed. Internet heb ik nu ook van Telfort en ik heb nu 54 mbps. Draadloos met meerdere pc's. Hier heb ik genoeg aan. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel mensen in de buurt een abonnement hebben bij Telfort.

petervastenhout
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 07:11

Re: Telfort

Ongelezen bericht door petervastenhout »

Waar zit deze provider die wil ik ook :D

Theo1962
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:52

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Theo1962 »

Ben sinds kort overgestapt naar telfort. Wat een ramp. Slechte helpdesk met brutale mensen. Medewerkers die liegen aan de telefoon.
Heb 3 dagen lang geen internet gehad.
Gevraagd om teruggave van die 3 dagen.
Heb ik geen recht op omdat ik geen service level agrement heb afgesloten.
Dus ik moet verplicht betalen voor iets wat ik niet heb gehad.
Bovendien betaal ik voor een 20mb abonnement. Maar die snelheid haal ik bij lange na niet.
Eigenlijk is dit pure diefstal. Ik zal helaas noodgedwongen mijn contractjaar moeten uitzingen.
Daarna heeeeel snel naar een andere provider.
Voor mij dus nooit meer telfort.

robkempers
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 okt 2006 11:00

Re: Telfort

Ongelezen bericht door robkempers »

Als je postkode controle heb gedaan voor dat je het aangeschaft hebt dan zie je welke snelheid je kan halen. Die is afhankelijk van de afstand van de centrale dat is helaas niet anders. Maar voor dat geld heb je een goede verbinding heb weinig storingen en wat kan je over de helpdesk zeggen die is nu helaas bij bijna geen enkel bedrijf goed omdat het vaak via een call centrum gaat en die mensen hebben meestalk geen enkele binding met het bedrijf of klant als het maar tijd wordt.
Ik sluit diverse internet aan de eerste echte goede moet nog opstaan het is ook net wat je zelf mee maakt.

dokkiejay
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2008 10:33

Re: Telfort

Ongelezen bericht door dokkiejay »

:twisted: :evil: :twisted: :evil: Wat een ellende bij telfort..
Ik ben bijzonder ontevreden u mag wel zeggen boos, kwaad op de ongehoorde blunders gemaakt door de telfort klantenservice.
Heb begin juli 2008 dus ruim van tevoren aangegeven dat ik per 30 oktober 2008 zou gaan verhuizen met zowel internet als vast bellen.
Heb in eerste instantie keurig twee maal de bevestiging ontvangen zie ondergetekende door Margreet Reffeltrah hoofd servicedesk dat ik mij geen zorgen hoef te maken alles staat gepland voor 30 oktober.
14 weken van tevoren lijkt mij toch ruim voldoende om aan je opleveringsverplichting te voldoen.
Ben beroepsmatig zeer afhankelijk van internet, werk in de automatisering.
En na 8 telefoontjes met de Klantenservice pas na 3 weken de oplevering internet.
Met als klap op de vuurpijl GEEN TELEFONIE en ik betaal er wel voor.
Heb ongehoorde kosten moeten maken om de 15 dagen zonder internet en vast bellen door te komen. Heb nu 60 euro extra mobiele kosten moeten maken omdat ik niet vast kan bellen.
Nu is het 07-12 en ik betaal nog steeds voor telefonie en heb GEEN telefonie…. Heb nog zo een 5 a 6* met de Klantenservice gebeld a 0.15 cent per minuut en het is ongehoord nog niks geen brief geen mogelijk tot wijzigen etc etc. IK BEN HET ZAT ongelofelijk knutsel bedrijf ongehoorde belabberde service. ECHT EEN AFRADER!!

jurrianh
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2008 13:22

Re: Telfort

Ongelezen bericht door jurrianh »

Er slechte service bij de klanten(mag bijna geen service meer heten).
Wij zijn komen wonen op een appartement waarbij de vorige bewoner internet had via telfort. Na veel ellendige telefoontjes kon hij dit opzeggen. Toen moesten wij, de nieuwe bewoners, nog een nieuw abonnement afsluiten. Ook dit gaf erg veel problemen. Dan dit weer niet goed geregistreerd en dan dat weer. Waardeloos.

Twee maanden zonder internet gezeten. Tot voor kort leek het erop dat we dan eindelijk probleemloos konden gaan internetten. Niet dus! Storing in één van de servers waardoor grote groep klanten van Telfort geen internet meer had. Lekker geregeld. Ook dat duurde weer drie dagen!.

Het ergste is het feit dat er door HUN fouten nu twee abonnementen zijn op één adres. Maak dan verdomme een html codering of sql in jullie database dat je in ieder geval ziet dat dit raar is. Dus ik bel op om te vragen hoe we dit konden oplossen. Er werd immers nu twee keer geld afgeschreven van een ander rekening nummer dat ik niet heb gegeven. Heerlijk daaro. Krijg ik ene mevrouw M.W.V aan de lijn die totaal niet wil meedenken en gewoon leuk na 20 minuten te bellen en een wachttijd van 24 minuten zegt; ik kan u niet verder helpen. "Moet u maar naar u bank gaan".


Als je een keuze hebt voor de aanbieder van internet; Kies dan geen telfort je zult uiteraard teleurgesteld worden!


u kunt reacties mailen of als u het er niet mee eens bent sta ik ten alle tijden open voor commentaar.


1 ding staat vast voor mijn nooit geen telfort meer!!!!!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Telfort

Ongelezen bericht door hharteman »

In tegenstelling tot de negatieve ervaringen, heb ik juist goede ervaringen.
Nu ongeveer 3 maanden bij Telfort.
Prima verbinding van 18 Mbs, en de telefoon werkt na enige problemen nu ook goed.
Modem insteken en lopen.
De overstap was binnen 10 minuten een feit.
Voor mij een goede prijs/prestatie.

Aanrader

Peggy W
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2008 22:18

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Peggy W »

We hebben nu bijna een jaar Telfort met vast bellen.
We zitten rond de 8 mb, ook wat op de site van Telfort aangegeven staat als we een postcode check doen.
Het bevalt ons prima. 1x Hebben we een probleem gehad en ze hebben het netjes opgelost.

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Telfort

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Beste Wendy
citaat:
Maar goed. Internet heb ik nu ook van Telfort en ik heb nu 54 mbps. Draadloos met meerdere pc's. Hier heb ik genoeg aan. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel mensen in de buurt een abonnement hebben bij Telfort

dit is wel heel erg snel. het zal de snelheid van je wlan adapter zijn,
die 54mb.
Aan de overkant zit iemand met telfort, rond de 354m van de centrale en 900m koperlijn, met een 20mb abo komt degene op 18mb.
Ondanks allerlei tussenstukken van kabels etc.. in het huis waar meer mensen wonen.
Het is dus best wel mogelijk om een goede en stabiele verbinding met telfort te hebben, alleen je ook wel dichtbij de centrale zitten

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Boisbas »

Ik heb slechte ervaringen met Telfort.

En hebben jullie het ook al gemerkt?

Ze verkopen nu "nieuwe abonnementen": in snelheid NU een stuk lager maar wat betreft de prijs HOGER.

Dan voel je je toch ook flink beet genomen wanneer je net te laat een "nieuw" abo hebt afgesloten. En de helpdesk? Tja, dan had u maar eerder het abo moeten afsluiten ...

Klantvriendelijk heet dat ...

En ze gaan gewoon door met de "nieuwe" commercials.
Heeft toch niemand in de gaten..

Telfort: duurder maar niet leuker :wink:

discipline
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:31

Re: Telfort

Ongelezen bericht door discipline »

en het abbonementsgeld gaat ook omhoog per maand las ik op het telfort forum
ik moet dus meer gaan betalen voor mijn 20mb abbonement

zieTelfort Internet heeft nu een campagne.

Elk najaar heeft zijn voordeel.

Dat is de nieuwe campagne van Telfort Internet.

Maar het komt er op neer dat ze een tarief verhoging invoeren.
Reken zelf maar eens even na:

Het was tot november 2008 voor de campagne uit kwam
20 MB internet voor € 19.95 per maand.

Nu krijg je voor die prijs 4 MB, ze verpakken het zo:
Eerste halfjaar € 14.95 en daarna € 19.95

Voor 20 MB ga je nu € 5.-- meer per maand betalen.
Dat verkopen ze zo, eerst 6 maanden voor € 19.95 en daarna € 24.95

En dan durven ze nog te zeggen in de slogan ieder najaar heeft zijn voordeel.

Het is gewoon een verkapte tarief verhoging. :twisted:


p.s Telfort AV:
Artikel 9 - Vergoedingen
9.3 Telfort is gerechtigd de prijzen te wijzigen. Telfort stelt de Klant, zo mogelijk vier (4) weken voor het intreden van de prijswijzigingen, via een aankondiging per e-mail op de hoogte van het feit dat de wijzigingen via de website (www.Telfort.nl) kenbaar worden gemaakt. De Klant heeft in geval van een prijsverhoging 4 weken vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de Overeenkomst telefonisch op te zeggen. Na ommekomst van de periode van vier (4) weken wordt de Klant geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd.



Telfort zal zeker niet meteen aangeven dat ze het tarief gaan verhogen. Dit geeft de mensen de mogelijkheid om meteen bij telefort weg te gaan, zonder dat er een afkoopboete boven hun hoofd hangt.

discipline
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:31

Re: Telfort

Ongelezen bericht door discipline »

en ook nog even deze toevoeging, ben nu toch bezig :wink: :wink:

ik heb net aan telfort mede gedeeld dat het van tweeen een is, of ze geven toe dat velen de 20mb nooit kunnen halen of ze zeggen na 100000 nieuwe klanten ,we zijn genoodzaakt om de abonnement's prijs te verhogen.
ik ben op de hoogte heb ik telfort verteld dat in vele centrale's geen adsl2 modems zitten!!

de adsl1 modems kunnen mAX 8mb aan!!

ook al zou telfort (kpn) alle modems vervangen met adsl2 dan zet dat geen zoden aan de dijk,omdat
het dsl signaal niet sterker wordt.

anders gezegd, de capaciteit wordt niet groter. dit omdat op vele plaatsen gewoon oude koperen kabels in de grond zitten
al meer dan 50 jaar! alleen bij stads centrums en nieuwbouw zitten andere meer capaciteits kabels in de grond
ook zijn daar in grotere centrales glasvezel ingangen gemaakt. dus het laatste gedeelte van wijkcentrale naar grote centrale is glasvezel! daar is de snelheid met tijden 17mb !!

dus 20mb zal tot jaren gaan duren en op veel plaatsen nooit! (platteland!)

dit na aanleiding van hun 4mb abonnement .wat dus straks voor ons een verkapte prijsverhoging wordt!
als u abonnement afloopt! praktijk is nl 4mb terwijl men dan voor 20mb gaat betalen.
de echte 4mb''ers worden straks gewoon geknepen in de centrale's ! tot 4mb max .
voordeel ,het wordt voor de duurdere abo's dan iets! sneller ! dus betalen 4mb érs straks wat wij nu betalen voor zg 20mb .en wij gaan 24,95 betalen voor niets! meer.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Telfort

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik kan nergens vinden dat de oude tarieven veranderen op de website wat betreft al aangesloten abonees onder de oude voorwaarden.

Dit staat op de website van Telfort, maar gaat niet over hogere tarieven die je zou gaan betalen.

------------------------------------------------------------------------------

Een gedeelte van artikel 15 (15.1 t/m 15.3) blijft van kracht tot 1 juli 2009. Op deze datum wijzigt artikel 7.2a van de Telecommunicatiewet. Vanaf 1 juli 2009 geldt het nieuwe artikel 15.1 t/m 15.3.
Naast het schriftelijk annuleren van uw bestelling kan dit nu ook via e-mail. Deze wijziging vindt u terug in artikel 15.9.
Artikel 2.25 is geschrapt.
Het postadres is aangepast. Dit moet zijn:
Telfort internet, Postbus 217, 2400 AE Alphen a/d Rijn
De nummering vanaf 2.22 is aangepast.


Wat betekent dit voor u?

Deze wijzigingen in de Algemene Voorwaarden zijn in het voordeel van de klant en leveren dan ook geen recht op om de Overeenkomst tussentijds te beëindigen. Met ingang van 1 december a.s. zijn de nieuwe Algemene Voorwaarden van toepassing op de dienstverlening van Telfort internet.
-------------------------------------------------------------------------------

De artikelen gaan over wijzigingen in de telcom wetgeving en hebben niets van doen met de tarieven.

Gesloten