LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplichting naar vader toe?

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Sproetjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:01

Verplichting naar vader toe?

Ongelezen bericht door Sproetjes »

De verstandhouding tussen mijn man en zijn ex is tegenwoordig alles behalve soepel :( jammer maar het is niet anders.

Nu hoorde we via via dat de jongste zoon van hem per 1 jan. naar groep 3 gaat. Dit dus zonder overleg met vader.
We weten ook niet waar dit op gebaseerd is. Hij leest goed en ligt wel wat voor maar om hem nu meteen naar groep 3 te doen :?

Wat moet hij dan volgend jaar. Naar groep 4 is nog geen optie en dus krijgt hij lesstof dubbel. Ben bang dat hij zich dan gaat vervelen. Plus het feit dat hij wel goed kan leren maar op sociaal gebied nog niet echt rijp is voor groep 3. Liever dus nu andere werkjes aanbieden in groep 2 en na de zomer groep 3 gaan doen.
maar goed...

Vraag is dus: heeft de school niet enige verplichting naar vader toe om met hem of naar hem toe informatie te geven over de voortgang van zijn kinderen? Wettelijk heeft de moeder informatieplicht maar geldt dat ook voor school. Is dit nog terug te draaien. Misschien niet leuk voor zijn zoon maar dunkt me toch dat dit in samenspraak had moeten gebeuren (met 3 partijen) en niet op eigen houtje

Toen mijn zoon naar een andere school ging moest ik ondertekenen dat zijn vader (mijn ex dus) niet meer in beeld was omdat ze verplicht waren hem ook op de hoogte te houden van alles.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Verplichting naar vader toe?

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Hallo Sproetjes,

Via deze link kun je alles over de informatieplicht van scholen lezen:

http://www.echtscheidingswinkel.nl/kind ... matie.html

Succes!

Gesloten