LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
beaubalou
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2008 12:21

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door beaubalou »

goededag mensen

wij zijn ook opgelicht door oxxio in onze oude huis hadden ze 10 maanden geen gas afgeschreven van onze rekening wij al 100 x gebeld dat niet afgeschreven werd ooh sorr ook gaan we meteen doen niet dus kreeg een rekening van 1700 euro of ik die in 5 dagen wil betalen ja hoor heb ik in me zak stelletje ******
en nu zijn we verhuisd naar het huis van me ouders wij kregen vorige week een eindafrekening van maart tot juni het is nu december dat we 5000kwh hadden verbruikt ik weet niet we hebben geen wietkwekerij hoor we zijn met zijn 2 en zijn bijna nooit thuis dat verbruik nog niet in een jaar en wij zouden dat in 3 maanden verbruiken tuurlijk.
ik bellen ja daar moet je voor bij essent zijn ik bellen nee oxxio heeft gewoon geschat hoe kan je 5000kwh schatten in 3 maanden wij oxxio weer bellen ja ja ze weten het ook niet ik me rekening weer kijken blijkt ook dat we al die tijd geen goedkope stroom zoudn verbruiken ik ga maar even in me meterkast kijken blijkt dat die niet eens loopt ik me vader bellen wat zijn stande zijn blijkt hij 3000kwh over de stand die op de meter staat te hebben moeten betalen vaag knap dat je dat verbruikt terwijl de meter niet eens loopt dus ,als vb er staat bij goedkope stroom 30000 en me pa betaalt voor 33000 knap hoor oxxio makkelijk als je zij eindafrekingen ook kent.
dus ik zou nu al op verbruik van nog geen jaar 8 maanden ongeveer al 9000kwh hebben verbruikt en ik ehb toch niks byzonder in huis hoor ik weet niet wat jullie per jaar verbruiken of dat jullie ook een wietkwekerij hebben ofzo want denk maar niet dat ik dit ga betalen echt mensen ga NOOOOOOIIITTT bij OOOXXXIIOO oplichters

priscilla

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door lammertc »

beaubalou,
Zorg dat je alles duidelijk vastlegd, en stuur Oxxio een mail waarin je aangeeft niet accoord te gaan met hun eindafrekening. Doe dit gewoon netjes, het is de eerste brief tenslotte. Geef ze in de brief vier weken de tijd om alles op te lossen zoals het hoort. Na die vier weken kun je de geschillencommissie inschakelen. Hiervoor is Oxxio gevoelig, want het kost ook hun geld. Let op dat je ALLES wat er gebeurt of gebeurt is opschrijft anders heb je minder kans bij de geschillencommissie. Zie ook mijn verhaal hiervoor. Als je hulp nodig hebt kan ik je nog wel wat advies geven. kijk maar eens op mijn site,
www.dse.nl\~lammert\energiebedrijf.htm
Het heeft bij mij een tijdje geduurt maar ik heb wel mijn recht gekregen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

deoxxiomedewerker

Geplaatst op: 03 Dec 2008 13:48 Onderwerp: Oxxio Nederland bv



Beste dedupe08,

Uit uw bericht op het forum van de TROS Radar heb ik begrepen dat u een klacht heeft over Oxxio en dat u er niet uitkomt met onze klantenservice.

Graag wil ik u vragen om uw telefoonnummer en klantnummer (of postcode en huisnummer) naar mij toe te mailen, zodat wij contact met u op kunnen nemen en intern een onderzoek kunnen starten. Wij willen u graag een oplossing bieden en vinden het vervelend dat u in deze situatie terecht bent gekomen.

Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Klantadviseur SAD
Oxxio Nederland B.V.


e-mail: [email protected]



En trap niet in deze persoon. Deze persoon speelt een spel. De persoon die zogenaamd geholpen wordt, is ook van Oxxio.[/quote]

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Beaubalou,

Uw forumbericht van 27 december jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van stroom. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Weet je wat mij ook opvalt.....

Oxxiomedewerker gaat zeer selectief te werk. Er zijn er meer met dezelfde problemen, maar deze benaderd hij of zij niet.....

ZEER VREEMD!!!!!!

Thidan
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2008 14:47

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Thidan »

Ik dacht er vanaf te zijn. Kreeg ik een eindafrekening van gas, volgens een schatting door OXXIO. Over een periode van september 2007 tot april 2008 moet ik een bedrag van ruim 1.000 euro betalen! Schrok me echt een ongeluk.
Gelijk bellen met dat bedrijf, welke me verwezen naar m'n huidige energieleverancier, ENECO in dit geval. Zij hebben een goeie beginstand opgegeven aan dat oxxio, maar daar hadden ze het "vrolijk" op 0 gezet. Nu moet ik dus maar afwachten hoe het afloopt, maar dus alwéér een fout gemaakt door oxxio. Ik was blij dat ik er vanaf was doordat ze fout op fout op fout maakten, maar nee dus.
En dan vrolijk onderaan de afrekening: Dit bedrag wordt binnen 5 werkdagen van uwe rekening afgeschreven. :evil:
Echt wat heb ik in dat jaartje tijd dat ik bij oxxio aangesloten zat een pesthekel aan dat bedrijf gekregen zeg!!
Volgens mij huidige energieleverancier is er sinds 2006 geen stand meer opgenomen, maar zijn er alleen maar schattingen gemaakt. Waar die rekening op gebaseerd is moet ik dus maar afwachten.
Ben er zowieso niet blij mee dat er zoveel concurrentie is vwb leveranciers van energie, de één heeft nog een mooier en beter verhaal dan de ander.
Nou, laat mij dan maar, als het al zo is, wat meer betalen, maar bij eneco weet ik tenminste wél waar ik aan toe ben!



Voor mij is het dus een beetje hetzelfde verhaal als hoe beaubalou het omschrijft. Ze brullen maar wat, schatten maar wat, en sturen je maar even een rekening van ruim 1.000 euro. Alsof ik dat in m'n kontzak heb zitten. Ik heb verdorie een gezin te onderhouden.
Lekker begin van het weekend weer :cry:
Zegt het voort, zegt het voort, oxxio, stik lekker de ......

ClubxzBoy
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2009 20:59

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door ClubxzBoy »

In januari 2006 naar Oxxio overgestapt door mijn ex vriendin. Die in Mei weg is gegaan. Toen heb ik haar contract overgenomen. Vanaf mei 2006 tot December 2006 heeft Oxxio geen voorschot bedragen afgehouden. In januari 2007 terug gegaan naar Eneco. Eindafrekening van Oxxio kreeg ik pas 01-10-2008, 2 jaar na overstap en bedroeg 473 euro. Gebeld met klantenservice van Oxxio om betalingsregeling te treffen en die zou ik dan met mijn partner overleggen en erop terug komen. Toen ik weer de klantenservice belde om een regeling te treffen werd ons verteld dat de rekening al voldaan was en ik heb dat zwart op wit thuis gestuurd gekregen op 21-11-2008. Echter op 18-12-2008 lag er een herinnering in de bus dat de rekening nog niet was voldaan. Weer gebeld met Oxxio en die hadden ineens een ander factuuroverzicht waarop stond dat de rekening niet betaald was. N.a.v. dit gesprek een bezwaarschrift ingediend waarin ik vraag om een redelijke oplossing binnen 3 weken startende op 30-12-2008. Tot op heden geen reactie op dit bezwaar mogen ontvangen. Echter op 15-01-2009 weer een herinnering onder dreiging van Intrum Justitia. Gezien de 3 weken die gesteld in mijn bezwaarschrift nog niet verstreken waren nog geen reactie gegeven, met gevolg 03-02-2009 er een brief in de bus lag van Intrum Justitia. Op 05-02-2009 een bezwaarschrift opgestuurd naar Intrum Justitia over de rekening van Oxxio, maar ook over de verhoging van Intrum Justitia. 09-02-09 ontvangst bevestiging van bezwaarschrift ontvangen. 17-02-2009 weer een brief van Intrum Justitia met daarin een dreigement om het voor te laten komen bij de rechtbank. Weer contact opgenomen met Intrum Justitia en die blijkt mijn bezwaarschrift niet te hebben ontvangen. Kortom : ondanks mijn getoonde ondernemingen in deze zaak om dit op te lossen, werkt Oxxio niet mee aangezien ze niet reageren op mijn ondernemingen om dit op te lossen. Hoe nu verder?

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste ClubxzBoy,

Uw forumbericht van 17 februari jl maakt duidelijk dat u het niet eens bent met de aan u gerichte facturen voor de levering van energie. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Medewerker van Oxxio

ClubxzBoy
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2009 20:59

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door ClubxzBoy »

Beste Oxxiomedewerker,

Aangezien de rekening al door intrum Justitia in behandeling is hebben jullie het uit handen gegeven dus verdere contacten met oxxio is overbodig.

Oxxiodupe
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2009 22:07

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Oxxiodupe »

Ik ben 23 december in dit huis gekomen, kreeg voor 10 verschillende mensen post en rekeningen. Ik heb me aangemeld bij RWE voor gas en electra alles goed en geregeld. Kom ik thuis van vakantie ben ik ineens afgemeld bij RWE na veel zoeken kwam ik erachter dat mijn huis in was geschreven bij Oxxio en wel op de naam van de vorige bewoner. Na 2 x te hebben gebeld en me beloofd te hebben een brief te sturen met daarin een schuldbekentenis dat ze me ten onrechte aan hebben gesloten. Ik kreeg idd een brief wel eens waar op de naam van de vorige bewoner maar goed, dacht nu zijn we er vanaf. Nou niet dus. Nu kreeg ik gister weer een brief van oxxio maar nu op naam van de bewoner die voor de vorige hier woonden en wel een rekening van 101,70 euro voor de periode 1-3-2009 terwijl ik juist weer bij RWE zit. Iemand enig idee hoe ik van oxxio af kan komen want word er gek van. Heb ze gisteren al een niet al te lieve mail gestuurd en ik stuur alle post die ik krijg van hun terug nadat ik een kopie heb gemaakt.

Dus iemand iedeen van hoe ik van ze af kan komen???

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Oxxiodupe,

In uw forumbericht geeft u aan dat Oxxio onterecht energie levert op uw adres onder de naam van de vorige bewoner. Verder geeft u aan er niet uit te komen met Oxxio om de levering te laten geschieden onder uw naam en via de juiste leverancier.

Wij betreuren dat dit soort situaties voorkomen en dat u hier nu last van ondervindt. Graag zou ik dit probleem voor u willen oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw telefoonnummer naar mij te e-mailen op [email protected].

Ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen en uw klacht voor u oplossen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daar hebben we onze Oxxiomedewerker weer. Waarom? Oxxio heeft liever niet dat (potentiële Oxxio) klanten die in Google zoeken op Oxxio vervolgens op dit forum terechtkomen. De vuile was houdt Oxxio liever binnen en daarom worden kritische geluiden het best direct door Oxxio de kop ingedrukt op dit forum. Dus laten wij met zijn allen deze beerput open houden en solidair zijn met alle consumenten in Nederland.

Marketingbureau Tribal Marketing deed hier onderzoek naar en zegt:

"Door als bedrijf snel te reageren op klachten op bijvoorbeeld het forum van Tros Radar, kunnen discussies tijdig worden gestopt. Op die manier is de kans klein dat de klacht hoog in Google terecht komt en wordt veel schade voorkomen."

Met andere woorden: houd als energiebedrijf je stank zoveel mogelijk bij je door je (Oxxio) beerput dicht te houden.

bron:
http://www.tribal-im.com/nl/nieuws/144/ ... oogle.html

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jaaahaaaaa Bob, nou weten we het wel!
Elke keer als er een "medewerker" van welk bedrijf dan ook reageert, kom jij weer je berichtje en je linkje hier plakken.
We snappen het, jij vindt het stom dat ze reageren.
Laat die mensen nou ook eens in hun waarde en accepteer dat er op deze manier ten minste IETS gebeurt om de mensen die problemen hebben te helpen.

verkerkmontage
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2009 14:36

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door verkerkmontage »

Wij zijn verhuisd en netjes de meterstanden door gegeven. Na een jaar moeten we een bedrag van 1006,09 euro BIJBETALEN. go we wonen zeker ineens in een villa met nog tien andere mensen in plaats van met 3 persononen. Nu verhuren we de oude woning omdat deze nog niet verkocht is en je raad het al: ook het gas en elektra bij oxxio. (ze zijn tenslotte goedkoper dan andere). Nu heb ik die 1006,09 door de bank terug laten storten, want ik kan me niet voorstellen dat we zoveel verbruikt hebben. Dit betaal je normaal in een heel jaar!!!!!!!!
Heeft oxxio op eien houdje het maandbedrag maar met 100 euro verhoogd. Het moet niet gekker worden. Dus ik hellemaal nijdig en wil van beide adressen de oxxio opzeggen. Kost me per huis per jaar 50 euro voor zolang het contract duurt. Ze zullen wel rijk worden van al die mensen die opzeggen. Geen wonder dat ze voor een aantal maanden lekker goedkoop energie en gas kunnen leveren. Als iemand weet hoe je wel zonder kosten onder oxxio uit kan komen laat het me dan even weten.
Groetjes een oxxio verbruiker

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Ronnio »

Ha die Bob,

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik heb het op dezelfde manier geprobeert. Proberen om mijn geschil met Oxxio hoog in de lijst op het forum te houden zolang mijn probleem niet is opgelost met Oxxio.
Het is mij uiteindelijk niet in dank afgenomen op dit forum.

Ik heb ook geprobeerd om de spelregels van dit forum onder de aandacht te brengen waarin staat dat dit forum:

- niet voor commerciële doeleinden gebruikt mag worden. Volgens mij gebruik Oxxio dit forum als een soort helpdesk.

- berichten mogen niet herhaald worden. Ik zie dat de Oxxio-medewerker zijn best doet om elk bericht anders onder woorden te brengen. Uiteindelijk schieten woorden toch te kort.

Ik geloof bijna :? dat ik van Oxxio af ben na 2,5 jaar ellende en de geschillencommissie. (echt doen, hoor die geschillencommissie, ze weten inmiddels wel met wie ze te maken hebben). Ik heb al 2 maanden niets van Oxxio gehoord! Jippie!

Ik wens de mensen op het forum heel veel sterkte met Oxxio en ik hoop dat de forumleden ook begrip kunnen blijven opbrengen voor elkaars frustraties wat Oxxio betreft.

Met vriendelijke groeten,

Ronnio

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Ronnio »

de geschillencommissie: www.sgc.nl Echt doen!

het kost je €25,- maar ik zeg jullie: die investering is het zeker waard want anders kost het gigantisch veel tijd, energie en frustratie om iets van Oxxio gedaan te krijgen. (en aansluitend Intrum Justitia).

Denk niet: 'dat kost mij allemaal teveel moeite en dat moet toch op een redelijke manier opgelost kunnen worden'. Die gedachte gaat je een hoop kosten.

Echt, met Oxxio zijn geen zaken te doen!

Doen! die SGC.

En ook: Als je in het gelijk bent gesteld door de geschillencommissie laat ook een dwangsom afspreken bij elke overtreding die Oxxio maakt.

Ik heb het niet gedaan en dan gaat Oxxio gewoon door met kwallen. Pas na 6 maanden na de uitspraak van de SGC is het opgelost. Kostte mij weer een hoop gedoe.

Ik blijf dit forum volgen en mijn ervaringen delen.

Ronnio

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door snuitje »

Er is overal wel wat.
Ik zit nu bijna 3 jaar bij Oxxio en ben een tevreden klant. Die zijn er ook hoor en ik werk niet eens voor ze :wink:

mdsama
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2009 01:20

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door mdsama »

Goh snuitje... ben je al eens verhuisd? Moet je eens uitproberen! Want ik ben me doodgeschrokken van Oxxio's afschrijvingen na mijn verhuizing. En zie nu dat dit dus aan de lopende band gebeurd.

Wij zijn in april verhuisd van een starters-nieuwbouwwoning naar een redelijk groot hoekhuis, tevens nieuwbouw. Hierbij hebben wij twee maanden dubbele lasten gehad dus ik wist dat dat zou oplopen. Maar waar ik niet op gerekend had was dat Oxxio zomaar zelf een nieuwe inschatting van de gas-prijs zou doen. Waardoor die van 34,53 naar 133,70 is gestegen. Ik had op internet (Mijn OXXIO) mijn bedrag zelf aangepast en dacht dat dat voldoende zou zijn. Aangezien er verder niks gevraagd of verteld wordt. Maar ik zal onze oxxio-medewerker wel eens mailen en kijken wat hij te zeggen heeft. Bellen vertik ik! Door het welbekende kastje-muur verhaal waar ik ook menigmaal mee te maken heb gehad. En die rekening kan ik er niet bij gebruiken!

TIP VOOR OXXIO-KLANTEN DIE VERHUIZEN: Hou zelf de touwtjes in handen en zorg dat je voor de verhuizing een schriftelijke bevestiging hebt van je nieuwe bedrag.. Maar als je dit leest, dan is het waarschijnlijk al te laat... :cry:

mdsama
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2009 01:20

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door mdsama »

Nou... ik heb binnen een dag reactie gehad op mijn mail naar onze oxxio medewerker. En daarin stond dat ze het uit zouden zoeken en mij twee dagen later terug zouden bellen. Dit is gebeurd. :D
En ik moet zeggen... alles is netjes behandeld en afgehandeld. Mijn voorschotbedragen zijn aangepast. En hun reden was dat er een schatting door de netwerkbeheerder was doorgegeven.

Ik ga ervan uit dat de betalingen nu ook goed komen! Zo niet... dan hou ik jullie weer op de hoogte. Maar mijn geloof in Oxxio is redelijk teruggekeerd. Kennelijk moet je gewoon de juiste paden bewandelen, het meteen hogerop zoeken en niet een studentje aan de telefoon krijgen die van toeten nog blazen weet.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Chanmaster »

mdsama, ik vertrouw mensen niet verder of langer dan dat ik ze zie.
Let op mijn woorden, anders is het niet.

CM

Gesloten