LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke pannen kopen

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Welke pannen kopen

Ongelezen bericht door h999 »

Hallo,
Ik zou mij willen een Pannenset aan kopen,nu heb ik de nieuwe set van Demeyre type john pawson gezien,echt fantastich mooi en heel degelijk,maar bijna niet te betalen,nu heb ik die set van bk Conical+ gezien,zien er ook heel degelijk uit,heeft iemand ervaring met deze set en waar zou ik deze het best vinden,want eht verschil van prijzen is soms heel veel.
alvast bedankt

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Welke pannen kopen

Ongelezen bericht door Cr@m »

Persoonlijk vind ik BK niet zo geweldig .. pannen krijgen vrij snel een gelige kleur. handvatten laten snel los :cry: Ben overgestapt op pannen van Fissler (type profi) en dat bevalt een stuk beter !! Ze zijn makkelijk schoon te houden en verkleuren niet .. dit zal ongetwijfeld ook met Demeyre zo zijn want dat zijn ook 1 van de betere pannen die er zijn. Zoek even op het net en je komt wel leuke set aanbiedingen tegen.

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: Welke pannen kopen

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

De BK Conical bevalt ons goed, alleen de steelpan zou ik niet nemen. De verbinding van de pan met het lange handvat is te zwak, waardoor deze loslaat.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Welke pannen kopen

Ongelezen bericht door D1RK »

Kijk eerst eens 2e hands, niet om te kopen maar om te zien welke merken hoe lang goed bleven!

Maar ook 2e hands zitten er wegens samen gaan wonen soms leuke zeer betaalbare aanbiedingen tussen die nauwelijks gebruikt zijn.

Gaat U op Gas of Inductie koop plaat koken want dat bepaalde de bodem.

Zware pannen zijn lastig voor ouderen, maar lichte roeren moeilijker zonder vast houden dus erg persoonlijk.

Koop geen aanbieding met Gouden randen want dat is meestal klatergoud en binnen 3 jaren huisvuil!

Verder is het afhankelijk wat U kookte want Aluminium kan slecht tegen zuren als Rabarber en Zuurkool.

Ik ga zelf nu op z'n Chinees veel roerbakken, minder vet en deze zware gietijzeren met platte bodem is stabiel en goedkoop en je kunt met minder vet snel iets maken.

Dus bij mijn zijn er 4 merken want ik vind bruikbaarheid belangrijker dan alles een, en het staat toch na afloop netjes onzichtbaar in de kasten.

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Welke pannen kopen

Ongelezen bericht door h999 »

Ik heb zo een Miele 5 bek op gas,dus het zouden pannen moeten zijn die tegen gas kunnen.
heb er al tegengekopen volledig uit inox en uit 3 lagen,inox,alu en terug inox,zou beter zijn voor de warmte verdling.

Gesloten