LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI opleidingen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
iedje

NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door iedje »

heeft iemand ervaring met de NCOI opleidingen? ik wil in september beginnen met een opleiding tot directiesecretaresse en zij bieden die opleiding aan. het vreemde is alleen dat 1) de opleiding in verhouding erg goedkoop is.
2)de opleiding erg kort duurt (24 bijeenkomsten van 6 uur)
3) de opleiding in kerken en hotels gegeven wordt...

als iemand voor mij informatie heeft, HEEL GRAAG!!!

alvast bedankt,

I. Pronk

Gast

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door Gast »

Met NCOI is niks aan de hand hoor. Ik werk bij een Universiteit en wij doen regelmatig zaken met ze.

tuurlijk

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door tuurlijk »

Je werkt bij een universiteit? Wat hebben die met NCOI te maken dan? Wat een onzinverhaal. NCOI: nog nooit van gehoord en als je denkt in 144 uur een zinvolle opleiding te krijgen, ben je ook niet goed bij je hoofd

Truus Paardentram

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door Truus Paardentram »

http://www.ncoi.nl/ wij zijn één van de betere instituten.

Truus

tukkoe

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door tukkoe »

beste......

Regelmatig probeer ik een zinnige reactie van één van de instanties te krijgen inzake slagingspercentages.

vb. LOI geeft wel in hun studiegids aan dat ze bij de opleiding makelaardij een hoger slagingspercentage hebben van 23% op het gemiddelde...

maar als je dit vraagt voor vb. een hbo opleiding, kunnen ze geen slagingscijfers geven aangezien dit niet representatief is???!!!!

Ik wil nog steeds graag een hbo opleiding via thuisstudie volgen, maar heb GEEN idee waar ik dit betrouwbaar kan doen.

Ik zou het NCOI vragen om de slagingspercentages, maar voor die opleiding zo weinig studie uren lijkt me erg twijfelachtig.

Veel Succes!

ex-NCOI cursist

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door ex-NCOI cursist »

Heb PR en Communicatie gedaan bij NCOI. Prima, gedegen opleiding. bedenk wel dat (tenminste bij deze opleiding) je wel de mogelijkheid moet hebben om praktijkopdrachten te doen en het liefst al in de praktijk werkzaam bent. (Zal overigens niet voor alle opleidingen bij NCOI gelden).
Docenten zijn mensen uit de praktijk, wat het ook veel interessanter maakt. Door het lesgeven in hotels/restaurants kunnen ze waarschijnlijk in prijs aantrekkelijker werken.
Kan je alleen maar aanbevelen.

Kojos

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door Kojos »

Ga in ieder geval niet naar Scheidegger. Lees de forums (Tros Radar, Kassa) er maar op na. Hun voorwaarden zijn ook uiterst eenzijdig.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik heb die gidsen van NCOI ook wel eens doorgebladerd, wil nog steeds een keer een opleiding volgen maar nog geen keuze kunnen maken. Ze lijken me wel betrouwbaar, mijn werkgever schijnt ook zaken met ze te doen.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

NCOI goedkoop? Ik vond ze aardig aan de dure kant. Ik vertrouw het dus niet. Ik bedoel, iemand die naar een normale school gaat moet 3,5 jaar studeren voor directiesecretaresse en bij het NCOI zou het even in een paar bijeenkomsten kunnen? Dacht het niet. Ook het feit dat het in kerken en hotels gegeven wordt vertrouw ik niet.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Het NCOI
Een beoordeling aan de hand van hun site.

Wanneer een site er prachtig uitziet maar waar gegevens zoals adres, telefoonnummer(s), overige contactmogelijkheden, "Algemene voorwaarden, inschrijving Kamer van Koophandel en eigenlijk ook het
BTW-nummer ontbreekt hier de waarschuwing!!

Zijn die afwezig of zo verborgen dat die niet direct zichtbaar zijn dan is mijn advies BEGIN ER NIET AAN !!
Het niet vermelden van genoemde zaken is een teken dat men dit zeer bewust wil verbergen!!

Grootvader

Danthe
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:48

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door Danthe »

Nou grootvader wees gerust, het staat er allemaal op bij het NCOI 8) .

Een belangrijkere om te controleren is of opleidingen zijn geaccrediteerd. (zie www.nvao.nl)

Ben zelf een jaar bezig via het NCOI en heb goede ervaringen. De eerste 3 maanden in een vergaderlocatie in een hotel (begrijp de bezwaren van Golden Indy poster tegen hotel locaties overigens niet :?: )

De rest van het jaar in een lokaal van Regus. Prima geregeld.

Gerard909
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2006 13:36

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door Gerard909 »

-
Laatst gewijzigd door Gerard909 op 04 feb 2013 13:38, 3 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

NCOI

Ik trek het boetekleed aan hoewel ik ook op de ander genoemde makkelijker aan de adresgegevens kon komen.
De link die geplaatst is heb ik inmiddels gekopieerd.

Ach, af en toe struikelen kan gebeuren.

Grootvader

jokiepokie
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 jan 2007 08:53

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door jokiepokie »

ik volg MHBO directiesecretaresse bij de NCOI opleiding in 12 maanden. Ik ben nu op de helft. en ben erg positief. goede docent, inlhoudelijk goede lessen. je heb 1 keer per 3 weken ongeveer een dag les.. daarnaast moet je wel veel zelfstuderen.

een kennis van mij doet directiesecretaresse via een reguliere MBO opleiding. de inhoud komt erg overeen aleen bij de NCOI krijg je bij deze opleiding geen computervaardigheden en vreemde talen.

Wel is het handig als je al werkt in deze richting, zodat je theorie in de praktijk kunt toepassen! Ik heb veel aan deze opleiding en leer er erg veel vaan.

De NCOI is door het ministirie van onderwijs goedgekeurd!

ik raad het dan ook zeker aan!

gebruikerh
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:55

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door gebruikerh »

Persoonlijk zou ik een eind weg blijven bij de NCOI als je een erkent HBO diploma wilt halen..

Er zijn maar een heel klein aantal opleiding die zij aanbieden geaccrediteerd bij NVAO... Al hoewel ze voor laten doen dat bijna alles bij hun geaccrediteerd is. En als je dus daar niet goed op bedacht bent, dan ben je spreekwoordelijk de L*L....

Ik zelf ben zo stom geweest om het volgende regeltje verkeerde te interpreteren

"U sluit uw Bacheloropleiding af met het officiële getuigschrift 'HBO Bachelor Bedrijfskundige Informatica’ van Hogeschool NCOI. Met dit hooggewaardeerde officiële HBO-getuigschrift heeft u tevens het recht om de erkende titel B ICT (Bachelor of ICT) te voeren. De opleiding staat onder toezicht van een onafhankelijke raad van toezicht en sluit volledig aan op de officiële kwaliteitseisen. De opleiding is ondergebracht voor accreditatie bij de Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO)."

En ben nu waarschijnlijk totdat ze misschien ook de accreditatie binnen krijgen een opleiding aan het volgen waarbij het diploma net zo veel waard is als een diploma van de universiteit van Timboektoe om maar een land te benomen.

Dus ik wil iedereen waarschuwen om alleen maar opleidingen te gaan volgen wel daar de NVAO geaccrediteerd zijn. En welke ook in het Croho staan http://www.ib-groep.nl/zakelijk/HO/CROH ... _CROHO.asp

Alles wat er niet in staat is gewoon niet rechtsgeldig! Ook kan een opleider dat nog zo mooi verkondigen. En de NCOI is daar een groot voorbeeld van...hele mooie worden en het allemaal goed geregeld is maar in principe maar ze maar 4 opleidingen op de rit
http://www.ncoi-business-school.com/cms ... ntent=959 de andere 7 staan in afwachting... De LOI heeft bv alle opleidingen die HBO bachlor noemen geaccrediteerd..dat is nog al een verschil.

Dus ik kan geen positief advies geven over de NCOI.
1. Hun opleidingen verlopen erg rommelig
2. Hun informatie voorziening is erg misleidend.
En als hun daarop wijst dan hebben ze iets van ja dat is marketing...

Ik ben nu dus met hun in conclaaf en hoop iets van mijn 12000 euro betaalde kosten terug te kunnen krijgen

pattyjulia
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2007 12:28

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door pattyjulia »

Dit was een bericht voor een vriend van mij
Laatst gewijzigd door pattyjulia op 30 mar 2010 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

lisa1may
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:39

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door lisa1may »

Zo, daar moet je mee uitkijken ja ! Aangezien je bedrijf waar je voor werkt of werkte het zelf heeft aangeboden. Ik heb me vorig jaar aangemeld via de inschrijf formulier in de brochure zelf, voor mbo psychologie (3maanden). Als aanvulling van mijn opleiding. Het is geen vollige opleiding maar voor een deelcertificaat. Maar het probleem is dat je diploma's en of deelcertifacten nergens wordt erkend. Leuk dat je het hebt en het kunt, maar je kan er niks mee. Dus .......... :(
Als ik het nou eerder had geweten.

erredobble
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2009 16:37

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door erredobble »

Allen. Omdat de teneur zo negatief is heb ik contact opgenomen met NCOI voor meer informatie mbt Nima C. Gezien de antwoorden (welke hieronder) raad ik iedereen aan.....NIET aan NCOI beginnen.
-------------------------------
Verzonden 11 mrt 09
Hmmm vragen om contact op te nemen als ik nog vragen heb.
En dat terwijl er op 5 gestelde vragen niet 1 antwoord te geven is.
De boekenlijst van de vorige studie ronde moet zeker beschikbaar zijn.
Maar die vraag is waarschijnlijk niet eens gelezen gezien het bijzonder korte en ongeinspireerde antwoord.
Daarbij is een week doorlooptijd voor deze ene regel aan antwoord ongehoord slecht.

Het antwoord heeft mij gelukkig zeer duidelijk gemaakt niet voor NCOI te kiezen.
Daarbij zal ik deze ervaringen (dit is namelijk tweede bijzonder slechte antwoord op een vraag) posten op fora zodat andere potentiele klanten gewaarschuwd zijn.

Wat een slechte service en dat in een informatie- en beslissingsfase om klant te worden.

mvg

----- Origineel bericht -----
Van: NCOI Opleidingsgroep <[email protected]>
Datum: woensdag, maart 11, 2009 10:17
Onderwerp: RE: Contactformulier
>
> Geachte heer >
> Bedankt voor uw interesse in de Nima C opleiding. Helaas kan ik nog
> geen antwoord geven op uw vragen. Startdatum mei is namelijk nog niet
> definitief.
>
> Heeft u nog vragen, neem dan contact op met een van onze medewerkers.
> U kunt ons bereiken op onderstaand telefoonnummer of via het online contactformulier,
> dat u vindt op uw persoonlijke eConnectpagina (econnect.ncoi.nl)
> of op www.ncoi.nl/contact.
>
> Met vriendelijke groet,
> NCOI Opleidingsgroep
>
----------------------------------------
> Verzonden: 432009 9:54:59
> Onderwerp: Contactformulier
> > Hallo. Ik twijfel om een Nima C bij NCOI te starten per mei
> (zaterdagen Utrecht). Ik heb de volgende vragen 1. Welke docenten
> geven de lesdagen (zaterdag Utrecht start mei)? 2. Welke literatuur
> lijst wordt aangehouden (indien niet beschikbaar wat was de
> literatuurlijst vorige studieronde)? 3. Wat is de specifieke
> dagindeling (lesdag met onderwerpen)? 4. Welke inhaalmogelijkheden
> zijn er indien een bepaalde zaterdag niet uitkomt of gemist wordt? 5.
> Wat is de uiterste inschrijfdatum voor de studie Nima C Utrecht
> zaterdag April/Mei?

lisa1may
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:39

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door lisa1may »

Huh ? hoezo was de startdatum in mei nog niet definitief ? We zitten al in maart hoor ! En waarom kreeg je dan niet te horen welke andere mogelijkheden er dan wel zijn qua startdata's.
Haha zeker geen docenten ? Of waren er te weinig aanmeldingen dat het niet door kon gaan ?

NIMA B
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 13:36

Re: NCOI opleidingen

Ongelezen bericht door NIMA B »

Ik vind de service van de NCOI hartstikke slecht. De mensen die je te woord staan aan de telefoon weten minder dan ikzelf, beloven steeds terug te bellen en doen dit niet, kauwen op snoepjes terwijl ze je te woord staan (smak, smak in je oor), roepen dingen die niet kloppen. Ze zijn inmiddels 2 weken al bezig met het uitzoeken wanneer een examen plaats vindt...Het is echt vermoeiend.. een typisch voorbeeld van slechte service. Nooit meer! En ik raad het iedereen af! Ik heb van een paar mensen gehoord dat SRM wel goed is.

Gesloten