LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Green Choice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ronrotterdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2009 09:36

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door ronrotterdam »

op 17 maart 2009 kwam bij mij een colporteur langs die wat wilde vertellen over groene stroom. Toen ik zei dat ik al een groene stroon contract had bij Eneco, werd mij verteld ik kom juist van Eneco want u betaald te veel voor uw huidig contract er is namelijk een foutje gemaakt en als u dit even tekent dan maak ik alles in orde inclusief een terugbetaling van het door u te veel betaalde.
Later bleek ik gewoon een contract met greenchoise te hebben getekend, vreselijk dom van mij natuurlijk.
Klanten service Greenchoice gebeld om dit contract ongedaan te laten maken. Ik ben overigens keurig te woord gestaan en contract is ongedaan gemaakt. Kreeg wel als laatste te horen dat wat ik aan de deur teken mijn verantwoording blijft en het advies nooit meer iets aan de deur te tekenen. Vreemd eigenlijk dat ze adviseren geen zaken te doen met mensen die ze betalen om juist zaken met je te doen, beetje geld weggooien lijkt mij dat.

Greensoldiers
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2009 00:19

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Greensoldiers »

Het is maar net hoe je het bekijkt. Misleiding vanuit de colporteur of gewoon achterlijk gedrag van de klant!?

Een colporteur komt bij u aan de deur met een opvallende Greenchoice jas en map met legitimatie. Allen gekenmerkt met het opvallende Greenchoice logo. De colporteur verteld de klant over de mogelijke teruggave op de einde-jaarsnota.

De verkoper gaat verder met zijn verhaal over het verdere verloop, maar de klant rekent zichzelf rijk, en neemt het gehele verhaal niet in zich op. Alleen denkend aan de geld teruggave, geeft de klant al haar gegevens. De verkoper verteld over 'wat gaat er gebeuren' : de overname van de administratie, levering, rekening/nota en verrekening van de korting door Greenchoice.

EN nog denkt de klant dat hij/zij bij hun huidige leverancier blijft!!

Groeten,

The Greensoldiers

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Twijg »

@Greensoldiers

Hoe weet u dat die colporteur een opvallende Greenchoice jas aan had en map, legitimatiebewijs, allen gekenmerkt door een Greenchoice logo
bij zich had?
Ik heb in januari ook zo'n colporteuze aan de deur gehad. Die had gewoon haar winterjas aan, hield haar map, zonder herkenbaar Greenchoice logo tegen haar jas, legitimatiebewijs zat gedeeltelijk onder haar sjaal en gaf zich ook uit voor iemand van Eneco met soortgelijk verhaal als bij RonRotterdam. Maar ik zag, toen mij dat papier onder mijn neus werd geduwd om te tekenen, dat het een overeenkomst was en heb dus niet getekend.
Ik was woedend en ben dat nog steeds.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Misleiding vanuit de colporteur of gewoon achterlijk gedrag van de klant!?

Hoe durft u dit achterlijk gedrag van de klant te noemen. Misleiding vanuit de colporteur is te zwak uitgedrukt. Het is OPLICHTING!

De enige die achterlijk is, bent u, door zo te reageren. U bent zo goed op de hoogte van de outfit van colporteurs van Greenchoice, dat u zelf ook vast deur aan deur gaat om de boel te besodemieteren. Of misschien bent u wel diegene geweest die bij RonRotterdam aan de deur is geweest en kwaad omdat u uw bonus mis bent gelopen! Bah
Laatst gewijzigd door Twijg op 21 mar 2009 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door VTO1 »

Greenchoice wil haar klanten duidelijk een poot uitdraaien.
Ze lokken je met aktietarief na 4 maanden wordt dit verhoogd met 40%!!
Ze lichten je er niet over in en verwijzen naar de alg. voorwaarden.
Deze club is te klein, en wil winst maken door giga prijsverhogingen.
Omdat er veel grotere bedrijven op de markt zijn pakken ze wat ze pakken kunnen. Over paar jaar worden ze toch opgeslokt, net als NEM.
Het zijn gewoon oplichters, niks groene stroom, ze leveren gewoon een mixje van grey and green.
Daarnaast is hun werrving al jaren zeer agresseif, gezien de meerdere berichten pp fora, waar ze negatief de krant halen of op politieburo zitten.
Greenchoice is zo voltooid verleden tijd. er zijn genoeg betere alternatieven.
positieve reakties zijn van medewerkers. By mij in Den Helder hadden ze geen id badge en Groene jas aan. Artikel gestaan in NH dagblad wegens grootschalige oplichting in Den Helder en vorige week in Zaandam.


http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 477174.ece
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 074802.ece
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 029658.ece

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ja mensen dat krijg je ervan als je stemd op partijen die zo hoog opgeven over de vrije markt, de energiemaatschappijen zijn opgericht en betaald door de Nederlandse belasting betaler, maar verptst voor een appel en een ei.

Menno09
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2009 13:08

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Menno09 »

Van de week kreeg ik een advertentie/vacature in de bus, voor een goedbetaalde baan op het gebied van promotiewerk. Allemaal erg oppervlakkig; geen bedrijfsnaam, adres of iets dergelijks, alleen een telefoonnummer, waar je je naam naar toe moest smsen. Aangezien ik werkzoekend ben, toch maar even gereageerd (het salaris sprak me namelijk wel aan).

Vervolgens werd ik een paar dagen later gebeld door Planeta Promotions en heb ik een afspraak gemaakt om langs te komen. Toen ik vervolgens op internet ging opzoeken waar het bedrijf precies zit, kwam ik alleen maar negatieve berichten over dit bedrijf tegen, onder andere ook op dit forum. Na alles goed gelezen te hebben, heb ik de afspraak geannuleerd. Van ze leven niet dat ik voor een bedrijf wil werken dat zo met zijn klanten omgaat! Ik heb zelf geen problemen met van-deur-tot-deur verkoop, maar dan wel de "eerlijke" versie. Dan maar even iets langer zonder werk zitten...

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Twijg »

@Menno09:

Petje af!!!! :D :D

Hoop dat je snel werk vindt waarbij je niet langs de deur hoeft te gaan.
Colporteurs van Greenchoice en nog een paar energiebedrijven hebben
door hun misleidende verkooppraatjes ervoor gezorgd dat veel mensen
niets meer met colporteurs te maken willen hebben, waardoor de eerlijke
verkopers ook nergens meer binnenkomen. Geldt ook voor telefonische verkoop.

Veel succes verder!!!!!!!!

@VT01: reactie van Menno zal ook jou goed doen!

serdy71
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2009 19:31

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door serdy71 »

in jan 2005 kwam er een verkoper langs van greenchoise met de mededeling dat greenchoise ten alle tijden goedkoper zou zijn dan mijn regioleverancier, dus ondertekende ik het contract kreeg n kopie. In maart 2007 kreeg ik de jaarafr. ik moest even 559.13 euor bijbetalen(terwijl ik op het voorschot altijd 10,00euro extra betaal voor o.k.)Toen ging ik bij mij buurman en een vriendin de factuur van essent vragen,onze regioleverancier en even een prijsvergelijk gedaan en bij essent zou ik maar 200,00 euro bij hoeven te betalen. Ik heb daar na een aangetekende brief naar greenchoice gestuurd met de mededeling dat ik het niet eens was met jaarafrekening en dat ik overging stappen omdat hun de belofte niet waarmaakten.ik kreeg bericht terug en hoe!!!!
ik kreeg een betalingsregeling waar ik omgevraagd zou hebben. Ik heb keurig netjes een brief terug geschreven dat ze naar school terug moesten gaan om te leren lezen.in nov 2007 konden ze nog niet lezen en heb ik een laatste voorstel gedaan en gezegd dat ze het maar voor moesten laten komen.in jan. verhuisd nooit geen brieven meer gekregen. krijg ik aug 2008 eenbrief v/d deurwaarder heb alles toegetuurd en uitgelegd. heb tot nu toe niks meer gehoord. detail deurwaarder zat in arnhem, want in rotterdam hebben ze geen deurwaarders. onthoud goedkoop is vaak duur koop[/b]

cecht
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2009 20:47

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door cecht »

Ik ben al een tijdje bij Green choice. Ik ben erg tevreden.
Ze zijn goedkoop en leveren puur natuur stroom.

Nuon is veel duurder in natuur stroom en niet 100% natuurlijk. De winst gaat ook naar kolen centrales en binnenkort ook naar kern energie omdat het bedrijf wordt overgenomen.
Green choice is een werelds en goed nederlands bedrijf.
ook kun je je co2 uitstoot door hen laten compenseren, de prijs vastzetten etc etc.
De winst komt ons allemaal tengoede aan een schoner milieu en frisse lucht.
Zonder nonsens.

De mensen die zch voor verkoop hebben laten ompraten zijn goed terecht gekomen. Foutjes heb je bij alle energiemaatschappijen. Greenchoice staat trouwens boven nuon als klantvriendelijk bedrijf.

groet allard

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Twijg »

cecht:

De manier waarop u de loftrompet over Greenchoice afsteekt, doen wat ongeloofwaardig en on(c)echt aan!

Lees even het stukje van VTO1 en ook de links!
De winst komt ons allemaal tengoede aan een schoner milieu en frisse lucht.
Zonder nonsens.
Wel jammer voor u dat nogal wat colporteurs van uw zo geliefde energiemaatschappij zoveel nonsens en leugens verkopen!

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door VTO1 »

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... ber=175492

het probeel speelt al sinds 2003 met greenchoice colporteurs, er is niks veranderd, oplichten is legaal dus in Nederland. zie filmpje. Directeur Van Rees weet ervan, maar doet net of zijn neus bloed, elke klant telt voor zijn kleine maatschappij en het maakt ze niet uit hoe je die werft.

jakarta
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 13:53

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door jakarta »

Ik heb op vrijdag eind van de middag een colporteur aan de deur gehad met mooie praatjes over korting, goedkoop enz. Goedkoop, korting wie wilt het niet hebben in deze dure tijd??Toch??? De colporteur begon dus over dat ik korting kon krijgen, en gelijk gevraagd naar mijn naw gegevens, rekeningnummer en handtekening zodat zij het geld terug kon storten op mijn rekening. Zij vertelde dat ik bij mijn huidige leverancier zou blijven, dat zij hoofdleverancier zou worden voor de groene stroom en gas. Dus met de korting en goedkoop in gedachte heb ik getekend. Maar nadat de mevrouw weg was gegaan zag ik links boven op het formulier staan een "overeenkomst". Dus dit houdt in dat ik een overeenkomst heb getekend met Greenchoice. Wat niet de bedoeling van me was. Ik dacht dat een kortingsregeling was van mijn huidige leverancier. Maar achteraf na gedacht hadden ze niet iemand langs hoeven te sturen met de mededeling dat ik korting zou ontvangen. Stom en Dom dat ik was!!! Maar goed de overeenkomst is getekend, heb ik gelijk een brief gestuurd dat ik per direct wil opzeggen. En nu afwachten of ik een goed bericht krijg van Greenchoice!!! Met de mooie praatjes eerst beginnen voordat je weet heb je een overeenkomst getekend met zo'n leverancier!!! NIET IN DE TUIN LATEN LEIDEN DOOR ZO'N MOOIE PRAATJES HEB IK HIERVAN GELEERD!!! EERST NA DENKEN VOORDAT JE IETS TEKENT!!!!!

grumpy39
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009 19:39

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door grumpy39 »

:evil: en ja hoor, ik heb ook een colporteur van green choice aan de deur gehad. en altijd tijdens het eten. ik doe open en zeg gelijk dat ik zit te eten maar het duurde maar een minuutje zei ze. ik had teveel betaald voor mijn energie en ik kon geld terug krijgen en als ik ff het formulier invulde dan ging zij dat regelen. en zij bleef maar praten en ik zeg zijn jullie dan van eneco. nee zijn was van green choice de hoofdleverancier van eneco. ik zeg moet ik dan een contract tekenen. nee dat was het niet want ik bleef gewoon bij eneco. ik zeg geef dan maar een folder mee dan kan ik dat na het eten ff op mijn gemak bekijken. nee dat kon ook niet want ik moest eerst tekenen en dan kreeg ik pas de informatie van haar. ik zeg tegen haar dat ik niet aan de deur contracten teken want ik wil eerst alles lezen. nou dat vond zij dus dom want ik zou een hoop geld terug krijgen. en toen heb ik de deur maar dicht gedaan. mijn vriend is hier 1 keer ingetrapt dus voortaan doe ik de deur open. heeft dagen gekost om er vanaf te komen. een goede raad ZET NOOIT JE HANDTEKENING AAN DE VOORDEUR.

Chicane
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2009 18:39

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Chicane »

Juist nooit problemen gehad met greenchoice. Nadat we waren bedonderd door destijds Essent zijn we op zoek gegaan naar een andere leverancier.

Na elke jaarafrekening zetten we ons maandelijkse bedrag steeds weer om naar het bedrag wat we willen. Ze doen nooit moeilijk. De jaarafrekening van 2008 viel wat hoger uit. Dus wij wilden het bedrag verhogen. We worden altijd netjes geholpen en ze zijn altijd vriendelijk aan de telefoon. Als we willen verlagen, geen probleem. Ik vroeg laatst zelfs aan de klantenservice hoe dat zat als we wilden overstappen. Dat was geen enkel probleem we konden zelfs op dat moment het contract al stoppen. Wilden we niet, maar toch fijn om te weten.

tootsie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2009 18:10

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door tootsie »

Gisteren in één flat in Gouda 35 oudere bewoners opgelicht door Greenchoice verkopers
Ze deden zich voor als medewerkers van greenchoice die in samenwerking werkte met Eneco , ze hadden zelfs een jas aan met de logo's van Eneco en greenchoice en een IDkaart waar Eneco en greenchoice opstond, ze zeiden dat ze werken voor Eneco en dat ze kortingen terug gingen geven van 0,25 per 1 kw stroom en gas, maar ze moesten alleen de gegevens hebben en een handtekening om het geld terug te storten , bijna de hele flat had getekend , achteraf hadden de mensen getekend voor een andere energie leverancier.
Toen dat bekend werd in de flat zijn we met een paar man gaan zoeken in Gouda om te kijken waar de greenchoice verkopers waren om verhaal te halen , en ja hoor we vonden ze in een andere wijk in Gouda ,.,,., en je zal het niet geloven!!!!! :shock: .,., ze hadden nu een jas aan met de logo's van greenchoice en Nuon en een ID op de borst met greenchoice en Nuon logo, niet te geloven dus !!! toen de greenchoice verkopers door hadden dat ze gesnapt waren wilde ze snel met de auto vluchten en toen ze de kofferbak open deden van hun auto om hun spullen er in te leggen , lagen er verschillende jassen in met de Logo van Greenchoice Eneco en jassen van met de logo van Essent en greenchoice en jassen van greenchoice en Oxxio logo's , niet te geloven dus !, maar goed ze zijn er van door gegaan , Zonder contracten die hadden we afgepakt , :wink: , dus vandaag Eneco gebeld om te vragen hoe het zit tussen Eneco en Greenchoice maar het is één grote oplichtings praktijk die greenchoice , Eneco werk NIET samen met greenchoice en ook NIET met Essent , Oxxio en Nuon , Ook maar even Greenchoice zelf opgebeld om verhaal te halen , en je zal het niet geloven !!!,., ze zeiden daar .,.,. "moeten de mensen maar de kleine lettertjes lezen en als ze dat niet doen dan is het hun eigen schuld , tegek van woorden die reactie van greenchoice,. het zijn oplichters eerste klas.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je moet dit melden bij de politie in Gouda! Oplichting of poging tot oplichting en valsheid in geschrifte: allemaal MISDRIJVEN. Als je dit niet meldt bij de politie in je woonplaats wordt er NIET tegen opgetreden. En geloof me: de politie gaat hier achteraan. In mijn wijk heb ik een aardige klopjacht mee mogen maken.

Trouwens: contracten die via colportage tot stand zijn gekomen en die niet zijn afgestempeld door de plaatselijke Kamer van Koophandel zijn ongeldig. Vraag het daar dus even na.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door VTO1 »

tootsie bron: trosradar.nl

Geplaatst op 09 Jun 2009 18:49 door Verstuur mail tootsie
Gisteren in één flat in Gouda 35 oudere bewoners opgelicht door Greenchoice verkopers
Ze deden zich voor als medewerkers van greenchoice die in samenwerking werkte met Eneco , ze hadden zelfs een jas aan met de logo's van Eneco en greenchoice en een IDkaart waar Eneco en greenchoice opstond, ze zeiden dat ze werken voor Eneco en dat ze kortingen terug gingen geven van 0,25 per 1 kw stroom en gas, maar ze moesten alleen de gegevens hebben en een handtekening om het geld terug te storten , bijna de hele flat had getekend , achteraf hadden de mensen getekend voor een andere energie leverancier.
Toen dat bekend werd in de flat zijn we met een paar man gaan zoeken in Gouda om te kijken waar de greenchoice verkopers waren om verhaal te halen , en ja hoor we vonden ze in een andere wijk in Gouda ,.,,., en je zal het niet geloven!!!!! Shocked .,., ze hadden nu een jas aan met de logo's van greenchoice en Nuon en een ID op de borst met greenchoice en Nuon logo, niet te geloven dus !!! toen de greenchoice verkopers door hadden dat ze gesnapt waren wilde ze snel met de auto vluchten en toen ze de kofferbak open deden van hun auto om hun spullen er in te leggen , lagen er verschillende jassen in met de Logo van Greenchoice Eneco en jassen van met de logo van Essent en greenchoice en jassen van greenchoice en Oxxio logo's , niet te geloven dus !, maar goed ze zijn er van door gegaan , Zonder contracten die hadden we afgepakt , Wink , dus vandaag Eneco gebeld om te vragen hoe het zit tussen Eneco en Greenchoice maar het is één grote oplichtings praktijk die greenchoice , Eneco werk NIET samen met greenchoice en ook NIET met Essent , Oxxio en Nuon , Ook maar even Greenchoice zelf opgebeld om verhaal te halen , en je zal het niet geloven !!!,., ze zeiden daar .,.,. "moeten de mensen maar de kleine lettertjes lezen en als ze dat niet doen dan is het hun eigen schuld , tegek van woorden die reactie van greenchoice,. het zijn oplichters eerste kl

poashoas
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2009 09:32

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door poashoas »

Ik ben na 2 maanden overgestapt naar een ander en betaal momenteel 2 energierekeningen :-D ze zijn nog steeds bezig met mijn jaarafrekening van afgelopen jaar. Ik snap dat het heel verot is voor zo'n administratie maar mijn geduld raakt een beetje op...

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door armiva »

Twee weken geleden kreeg ik ook bezoek van iemand van Greenchoice.
Hij had geen kleding oid aan van Greenchoice.
Hij vertelde mij dat Grrenchoice de administratie overnam van Greenchoice en dat mij dat 200 euro per jaar scheelde.
Ik kon dat bedrag op mijn eigen rekening storten of aan een goed doel geven.
Ik zei dat ik NIET over wilde stappen naar Greenchoice. Maar dat hoefde ook niet, volgens hem. Omdat zij de administratie over namen, kreeg ik geld terug.
Ik heb 3x gezegd dat ik niet over wilde stappen.
Nee, u blijft bij de energiemaatschappij waar u nu ook bij zit, vertelde hij weer.
Ik heb, stom genoeg, getekend.
Maar heb gelijk mijn eigen energiemaatschappij gebeld, en zij vertelden dat Greenchoice de adm. helemaal niet overnam en dat ik dan een contract had getekend.
Ik heb gebeld met Greenchoice, en gezegd dat ik het een misleidende manier van klanten werven vond. Zij wilde niet in discussie en zou het contract weggooien.
En later belde Greenchoice weer, het rekeningnummer klopte niet. De colporteur had een 9 geschreven die veel op een 4 leek.
Ik zei dat dat mooi uitkwam, omdat ik niet naar Greenchoice wilde overstappen.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Ik had problemen met Eneco, die het nogal moeilijk maakten om werkelijke ipv geschatte meterstanden door te voeren. Ze deden zeer moeilijk over de correctie en aanpassing van het maandelijkse voorschot.
Na talloze emails, telefoontjes en een bezoek aan het kantoor had ik het helemaal gehad met de administratieve moloch Eneco en ging op zoek naar een andere leverancier. Ik had sinds de introductie ervan al ecostroom en wilde persé een groene energieleverancier.

Via een vergelijkingssite (gaslicht.com) ben ik anderhalf jaar geleden bij Greenchoice terechtgekomen. Zij hebben bemiddeld, en de afrekening (ik had van Eneco nog iets meer dan 600 Euro tegoed) binnen 3 weken correct verwerkt en het tegoed teruggestort op mijn rekening. Ik heb zelfs nog een excuusbrief van Eneco ontvangen.

Tot nog toe bevalt het uitstekend en ben ik ook nog eens goedkoper uit (scheelt iets meer dan 200 Euro per jaar). Ze zijn ook goed te benaderen via telefoon en email.

Het enige nadeel vind ik de automatische incasso als betalingswijze. Wanneer je namelijk een andere betaalwijze wilt ben je namelijk de korting kwijt. Ze baseren hun tarieven op grijze stroom en geven daar korting over. Ik ga hierover wel in conclaaf, want ik wil als betaalwijze de digitale nota.

Gesloten