LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra trekking Postcodeloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.

Bij u ook extra afgeschreven? Bent u het ermee eens??

Ja: ik speel graag mee in de Postcodeloterij
7
11%
Nee: ik geef maandelijks al genoeg uit aan de Postcodeloterij
58
89%
 
Totaal aantal stemmen: 65

Dint
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2006 09:32

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Dint »

Hier idem. Bellen lukt niet en kost WEER veel geld, storneren doen banken niet (begrijpelijk bij evt geschil na vallen prijs). Ik heb net (10 minuten geleden) een mail gestuurd naar [email protected] , nog niet undelivered retour.

Waardeloze praktijken, ga het direct stopzetten. Onbeschofte ..... zijn het! hulp bij opzeggen http://www.opzeggen.nu/index.php?option ... Itemid=138

escape1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2009 17:26

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door escape1 »

ja zeker het is belachelijk voor woorden. dat zonder toestemming extra geld van je rekening word afgehaald.
het geld van dat extra lot is bestemd voor de duur betaalde ambassadeurs zoals coroline tensen, gaston starreveld,henny huisman enz, enz,enz, en de duur betaalde reclame's op tv.
het word eens tijd dat iedereen zijn loten opzegd, dan bestaat er geen postcode loterij meer.

Yours Truly
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 aug 2005 16:33

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Yours Truly »

escape1

Ja, U durft de namen te noemen ! Maar U geeft hiermee wel precies aan wat ik bedoelde in mijn vorige reactie.
OK. Postcode Loterij-Nederlanders, VERENIGT U !!!!!
Laten we met z'n allen mevrouw Hertsbergen vragen om deze zaak via juridische weg aan te pakken. RTL moet de looneisen van de vermeende betreffende celebrities en de andere oplopende kosten, zelf maar oplossen. maar niet via de argelose deelnemers.Poot maar wat meer reklame in de zenders, die ikzelf so wie so al nauwelijks bekijk.
:x

Gezondverstand
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:54

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

In het reglement van de Postcodeloterij staat in Artikel 3 sub 9 (Speelwijze):
"Vanaf de maandelijkse trekking van januari 2009 organiseert de Nationale Postcode Loterij 14 trekkingen per jaar, een ieder die vanaf die speelronde een nieuw lot aanschaft, speelt met dit lot naast de maandelijkse trekkingen automatisch mee met de twee extra trekkingen per jaar."

In Artikel 5 sub 12 (Aanvraag, wijziging en beëindiging deelname) staat uiteraard nog:
"Vanaf de maandelijkse trekking van januari 2009 organiseert de Nationale Postcode Loterij 14 trekkingen per jaar. Een ieder die op dat moment reeds deelnemer is aan de Nationale Postcode Loterij kan vanaf die speelronde aangeven met zijn bestaande lot/loten mee te willen spelen met de 14 trekkingen per jaar."
Massa's mensen die het doen want je zal maar een grote prijs missen in de extra vuldezakkenvanbekendeNederlanders en de eigenaren van de Postcodeloterij-trekkingen. De Postcodeloterij weet ook dat meer trekkingen betekent meer angst dus meer geld!

Alleen als heel veel mensen hun lidmaatschap opzeggen komt er misschien een begin aan het einde van een unieke loterij. Uniek in de zin dat de meeste mensen uit angst eraan meedoen. Dat hoor ik van zoveel mensen.
Sinds ik stopte met deelname aan de Postcodeloterij geef ik rechtstreeks en meer geld aan goede doelen. Er blijft namelijk niets hangen aan strijkstokken zoals bijvoorbeeld Caroline, Gaston en de eigenaren van de Postcodeloterij die er schathemelrijk van zijn geworden. En dus draag ik meer bij aan een betere wereld dan toen ik nog lid was. En daar zou het die loterij om moeten gaan: de Postcodeloterij overbodig maken in plaats van zoals nu meer extra trekkingen= meer angst= meer geld.
En denk nou niet dat het bij 14 trekkingen blijft. De 15e komt er echt wel en daarna is maar één stap naar 12 trekkingen plus 4 Kwartaaltrekkingen die men eventueel aan Kanjers gaat koppelen zodat mensen wel moeten aangeven met die extra trekkingen te "willen" meespelen. Let op mijn woorden!

Dint
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2006 09:32

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Dint »

Boudewijn Poelmann moet het doen met de 425ste plek met 61 miljoen euro. (Quote 2007)

Poelmann is de oprichter van de postcodeloterij....

Vivre
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 mar 2009 14:14

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Vivre »

.
Laatst gewijzigd door Vivre op 18 jun 2010 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

robkempers
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 okt 2006 11:00

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door robkempers »

Als je belt krijg je natuurlijk een antwoord, omdat dit nu eenmaal geen eerlijk bedrijf is, een antwoord dat je niet kunt storneren. MAAR ELKE AUTOMATISCHE MACHTIGING KUN JE LATEN STORNEREN ALLEEN EEN EENMALIGE NIET.
Je kunt binnen drie maanden aan je bank opgeven dat dit gestorneerd moet worden via internet kun je bij de nette banken dit zelf doen

scholten225
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2009 12:53

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door scholten225 »

[bOok bij ons dubbel afgeschreven, zonder te vragen,knap brutaal.
Ze liegen waar je bijstaat, je kunt nl.bellen,vanaf 9uur s"morgens tot 9uur s,avonds maar er word steeds gezegd, alle medewerkers zijn in gesprek (een bandje dus) Heel laf.
We wachten even af wat Radar hier mee doet, en anders zeggen we op
gr. g en j Hengelo (0)[/b]

Maaike V
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2009 14:05

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Maaike V »

Ook ontzettend boos om de dubbele afschrijving.
Heb gelijk per fax en aangetekende brief opgezegd.
Heb ook een beroep op art.6 punt 8 van het reglement gedaan dat ik niet accoord ga met de afschrijving voor de maand april ( de trekking heeft toch nog niet plaatsgevonden)
Ik wacht op een reactie want heb ze verzocht dit verzoek te bevestigen.

Schepas
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2009 16:59

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Schepas »

Ook... ik ben woedend, ik schrok toch zo vandaag, wordt er zomaar 39 euro, van je rekening gehaald.

Ook... ik heb daar geen toestemming voor gegeven, als dat zo was dat ik hierover geinformeerd zou zijn, had ik daar duidelijk geen toestemming voor gegeven.

Maar die troep, die je bijna dagelijks in je brievenbus, gaat bij mij zo de papierbak in, dus heb ik er nooit iets over gelezen

Ook... ik zeg mijn abbonnement op bij die POSTCODELOTERIJ, want ik vindt dit van onberispelend GEDRAG vertonen!!!

En ook... wil ik de baas kunnen zijn over MIJN geld, en niet die POSTCODELOTERIJ.

Ik hoop dat Radar, daar iets aan zo kunnen doen, aan deze, zeer gemene praktijken.

Yours Truly
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 aug 2005 16:33

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Yours Truly »

De laatste reacties weer eens bekeken.
Ik ben er van overtuigd, dat juridisch gezien, voorwaarden NOOIT EENZIJDIG kunnen worden veranderd. Met andere woorden; Als men zich 5 tot 20 jaar geleden heeft ingeschreven voor deelname op de toenmalig geldende voorwaarden (waar dus geen sprake was van tussentijdse uitbreiding van trekkingen met bijbehorende extra inhoudingen), dan heeft men echt wel een punt om de POSTCODELOTERIJ ter verantwoording te roepen.
Dus nogmaals mijn oproep : Postcode Loterij deelnemers, VERENIGT U !
Laten we ""RADAR" inschakelen om dit op te lossen !

peedro
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2009 20:39

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door peedro »

Het volgende staat op de site van de NPL:

Alle deelnemers die vóór de introductie van de eerste SuperPostcodetrekking al meespeelden in de Nationale Postcode Loterij hebben indertijd een brief ontvangen waarin stond dat onze loterij voortaan elk jaar een SuperPostcodetrekking zou organiseren (toen nog Extra Trekking geheten) en hiervoor inleg zou afschrijven. Deelnemers die zich vanaf februari 2009 hebben aangemeld voor deelname, spelen automatisch mee voor 14 trekkingen per jaar.

De Nationale Postcode Loterij volgt de gedrags- en reclamecode kansspelen.


In het reglement van de Reclamecode voor Kansspelen staat het volgende:
Artikel II.6
Reclame voor kansspelen gericht aan deelnemers die toestemming hebben gegeven voor
girale of bancaire incasso, mag geen aanbod betreffende uitbreiding van het aantal trekkingen
in combinatie met een inlegverhoging bevatten dat zij geacht worden stilzwijgend te
accepteren, tenzij zij te kennen geven van het aanbod geen gebruik te willen maken.
Toelichting
Indien bij een kansspel, waarvoor een automatische incasso is afgegeven, een inlegverhoging
wordt doorgevoerd ten gevolge van het feit dat het aantal trekkingen wordt uitgebreid, wordt
een zgn. opt-in systeem toegepast. Deze inlegverhoging mag dus alleen bij bestaande
abonneespelers worden geïncasseerd als ze vooraf expliciet toestemming hiervoor hebben
gegeven.

Het lijkt me dus duidelijk dat op een enkeling na iedereen de dupe is van de NPL
En dus niet zoals BIGJON schrijft hoe het nu is, dit is voor mensen die zich nu ala lid aaanmelden.

Vivre
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 mar 2009 14:14

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Vivre »

.
Laatst gewijzigd door Vivre op 18 jun 2010 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Joycie77
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2009 21:53

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Joycie77 »

Ook ik schrok net toen ik de afschrijvingen op mijn rekening bekeek. Ik heb 'gelukkig' maar 1 lot, maar baal wel van het extra bedrag dat ik deze maand kwijt ben!
Ook ik heb nooit toestemming gegeven hiervoor en heb hier ook geen brief van gehad. :evil:

Ik wacht ook even af of en wat radar hiermee doet en anders zeg ik mijn abo op.

jv1236b
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2009 21:28

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door jv1236b »

Je kunt het bedrag wel via de bank laten storneren.Ik vind het uitermate
jammer dat vooral oudere mensen de dupe worden van de onjuiste informatie die je van de postcode loterij ontvangt.
Je bent er met een telefoontje bij,maar je moet bijna smeken, via aangetekende brieven om er van af te komen.
Ik had dit nooit verwacht van een instelling, waaraan veel bekende nederlanders hun naam hebben verbonden.

Ik wil in ieder geval geen deel meer uit maken van deze ondoorzichtige club.

Ergoline
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2009 22:23

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Ergoline »

Hi,

ook bij mij extra betaling uitgevoerd zonder dat ik op de hoogte was. (en dat al in die dure periode) :cry:

Ga opzeggen bij postcode loterij. Ik heb het helamaal met ze gehad. En als de buurman dan toch een prijs wint ...ach dan is het maar zo.
Overigens dat verhaal van ingehuurde acteurs klinkt heel aannemelijk.

ik wens iedereen verder succes met de loten ...

alf1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2009 20:48

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door alf1961 »

pure diefstal van de postcodeloterij..
Heb mijn lidmaatschap ook gelijk opgezegd, moet eerlijk zeggen dat ik de postcodeloterij al zat was met steeds maar weer proberen om extra loten aan te smeren (hoeveel kost dat papierwerk wel niet in de brievenbus, misschien kunnen ze dat beter aan een goed doel geven)

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door superwoman »

Als we nou eens met z'n allen niet zouden gillen dat we pcl gaan opzeggen, maar gewoon de daad bij het woord voegen, en vooral heel nederland oproepen om hetzelfde te doen. Waren we meteen van die bangmakerijloterij af. En van die papiertroep in de brievenbus iedere keer waar toch steeds weer onnozele halzen schijnen in te trappen. (Immers, anders bleven ze je die meuk toch niet toesturen ?)

Laat ze maar eens aan mijn deur komen met zo'n reclame, dan kunnen de buren meegenieten van mijn misnoegen met deze zeurterreur.

De enige die welkom is, is die Gaston-gast, als hij tenminste na 14 jaar eens een cheque onder zijn arm heeft geklemd. Tot nu toe zat er voor ons alleen een ijsje in als prijs. Je komt toch van een kouwe kermis thuis met die gasten. Duur ijsje ook trouwens, het heeft ons al minstens 1400 euro gekost, en nog nooit wat opgeleverd.

Kaatster
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:55

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Kaatster »

Het ergste is dat als je belt, je continu 20 eurocent betaalt, maar niemand aan de telefoon krijgt. En via de site kun je niet mailen. Dit is gewoon pure oplichterij. Ik heb ook per direct opgezegd.

bloemendal
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:22

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door bloemendal »

ook ik en mijn ouders zijn dubbel genaaid ik speel ook nog met de sponsorbingo mee,en die heeft het ook gedaan.Ik zeg vanaf donderdag met een brief bij beide op.Ik wil best aan een goed doel geven maar niett op dez manier.volgens de Ing was er een man met 12 loten,dus 24 keer afgehaald,hoe kom je de maand door.Kreeg vandaag mijn kaarten binnen van phantasialand,nou die heb ik nu dus gewoon betaald,en geld winnen,nou dach t het niet,en speel alvanaf het begin mee.Nee ik geef voortaqan wel gewoon aan een goed doel.dan weet ik dat het ook goed terechtkomt.En als je dan lees dat de directeur van de postcodeloterij een groot duur huis heeft gekocht?nou die hebben wij dus betaald.En bij mij heeft een 12 maanden en geen 14.
magda :twisted:

Gesloten