LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Prima zo.

Mocht u geen bevestiging einde lidmaatschap/abonnement ontvangen dan is het aan te bevelen hier achteraan te gaan om misverstanden omtrent beëindiging later te voorkomen.
Bewijsstukken goed bewaren, liefst tot in lengte der dagen!

Nog even een aanvulling:

voor "bevestiging": "schriftelijke" zetten lijkt mij beter.

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

Tjeemig! Een ban voor HerrDoktorOetker!

Tis waar, die verwijzingen naar Nazi's waren niet netjes, maar zonder de kennis en vechtlust van HerrDoktor wordt het ons wel een beetje lastiger gemaakt.....
Ik hoop maar dat met overleg onze radarmoderator over zijn hart strijkt, en HerrDoktor zijn taalgebruik aanpast.

google maar eens op "pretiumgids" en daar staat hij, fier aan top!!

of:

http://www.geocities.com/hdoekter/

Volgens mij nu geheel zonder Nazi-flauwekul

met verwijzing naar Krikvdkruk, ook één van onze helden

Alle ins en outs van het bedrijf Pretium staan erin

Medegedupeerden, LEES die sites, dan begin je "het" te snappen!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 20 Apr 2009 23:52 door vonmielke
Tjeemig! Een ban voor HerrDoktorOetker!

Tis waar, die verwijzingen naar Nazi's waren niet netjes, maar zonder de kennis en vechtlust van HerrDoktor wordt het ons wel een beetje lastiger gemaakt.....
Ik hoop maar dat met overleg onze radarmoderator over zijn hart strijkt, en HerrDoktor zijn taalgebruik aanpast.
Die verwijzingen waren natuurlijk onaanvaardbaar en je uitdrukking ( niet netjes ) is de boel gewoon downplayen.Aan de andere kant had HerrD.O ook goed onderbouwde stukjes en als dat Duitse gedoe ( ook in taalgebruik ) achterwege blijft ben ik Voor een vraag aan de Tros-Mods om de ban kort te houden of op te heffen.

Jor.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

GOED BERICHT.

Mevouw Bracke, die samen met mij gedagvaard was, is gebeld door Bird & Bird met de mededeling dat de dagvaarding is ingetrokken. Tevens is dit door de rechtbank bevestigd.
Bij navraag bij de Geschillencommissie werd mij bevestigd dat er diverse geplande rechtzaken zijn ingetrokken. Ik zelf moet nog geduld hebben want ik was er nog niet bij. Alleen is mijn hoop wel toegenomen op een goede afloop. Reden was dat er achter de schermen een overeenkomst is bereikt op directienivo tussen de Geschillencommissie en Pretium Telecom mbt de samenstelling van de Commissie voor hoor en wederhoor bij het toelichten van je verweer, nadat je je geschil hebt aangekaart bij de Geschillencommissie. De consument zal nu hopenlijk niet meer als dwangmiddel worden gebruikt, zoals in het geval van mw Bracke en mijzelf. Verder vindt er donderdag een vervolg plaats op het debat van donderdag 2 april j.l. in de plenaire vergadering van de Tweede Kamer. De fracties zijn niet tevreden over de antwoorden m.b.t. de korte termijn beleid tbv de bescherming van de consument in o.a die gevallen, waarover we nu al maanden schrijven op dit forum.
Afwachten maar even wat dit oplevert.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hopelijk hoort u binnenkort ook dat u niet meer gedagvaard wordt.

Je zou de vogelgriep krijgen van een bedrijf als Pretium.

Ik hoop dat daar ooit het inzicht komt dat een tevreden klant blijft en dat eerlijke werving de basis is voor een tevreden klant- bedrijf contact.

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

@ Radarbert

Schandalig! Het lijkt wel alsof ze mw Bracke opofferen om een Geschillencommissielid en u terug te pakken! Wat is dit voor handel? Wie heeft de macht over de Geschillencommissie?

De GeschillenCommissie is in het oordeel over Radarbert en mw Bracke onpartijdig geweest, ze hebben Pretium in het verleden vaak gelijk gegeven, nu een paar keer niet, en nu deugt de Commissie niet!

22-04-2009 9:00: kort geding Kassa v Pretium. (waar gaat t over?)

Ik lees dat HerrDoktorOetker actief is op het kassaforum wat betreft Pretium maar kan dit forum niet lezen....

Radarbert, laat de moed niet zakken! Mw Bracke, gefeliciteerd!

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Je kunt je via de Kassa site bij het forum aanmelden, klik dan op het pijltje naast "gehele site" en dan zie je forum staan, de rest wijst zichzelf
gr. lenalida

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Ik volgde dit treurige verhaal al een tijdje en vond het nodig om toch maar eens te reageren. Wisten jullie dat de moord op dr. Oetker niet de eerste is die Pretium op zijn geweten heeft? "Toevallig" ken ik 2 gevallen (vorig jaar) van oude mensen, die zo opgewonden en in paniek raakten van hun Pretium Welkomstbrief, dat zij binnen ongeveer 2 weken instorten en bedlegering werden door de slaappillen. Weer 2 weken later waren zij overleden. De dokter (niet Oetker) zei dat die ouwe aggossies zich altijd vreselijk druk maken om niks en dat ze best nog wel een paar maandjes langer hadden kunnen leven als ze geen brief van Pretium hadden gekregen. Als ik dit verhaal zo lees en andere verhalen dan denk ik dat zoiets minsten een paar honderd keer in Nederland gebeurt moet zijn. Pretium heeft namelijk 2 miljoen oude mensen gebeld volgen de consumentenautoriteit.

Dr. Oetker staat nog op een forum bij de VARA met een paar berichten van 7 andere mensen. Hij heeft dus weinig aanspraak. Alleen Radarbert is zo te zien nog bij hem op bezoek geweest. Die kreeg meteen te horen dat hij een goede advokaat moet nemen. Dr. Oetker blijft onaardig. Ziekenbezoek word niet aanbevolen :cry: .

Ik heb een paar vragen,
Zijn er nog meer oude mensen, die hun aankondiging van voortijdig doodgaan van Pretium hebben ontvangen?
Weten jullie of seriemoord op oude mensen in Nederland strafbaar is? Er mag zo te zien nog al veel hierzo.
Kunnen we misschien een lijst daarvan maken?

Groetjes
MementoMori

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het verbaast mij niet dat de stress die een bedrijf als Pretium lijkt te veroorzaken bij m.n. oudere mensen een voortijdige dood tot gevolg zou kunnen hebben.

Persoonlijk kreeg ik letterlijk hartkloppingen van Telfort, die mij 9 maanden lang stalkten met onterechte facturen terwijl ik er notabene nooit klant geweest ben. Mijn opzegging bij het door Telfort ingelijfde 12move was zo knullig verwerkt dat ik onder: $$$$REMOVED1111111111 een nieuw leven begonnen was. Ik kreeg pas dankzij KPN directeur gedaan dat zij hun fout recht zetten.
Ik heb toen dankzij alle adviezen een algemeen stappenplan ontworpen.
zie:
Hier stappenplan aanpak provider

Zoals Pretium met zijn naar hun gevoel bij werving misleide klanten lijkt om te gaan, geeft veel onnodige stress. Ik heb niet het gevoel dat Pretium respect heeft en gelooft in de betrouwbaarheid van de klanten die van het contract af willen omdat zij misleid lijken te zijn door medewerkers van callcenters van Pretium.

Een gemiste kans voor Pretium lijkt mij. Want de negatieve mondreclame lijkt hoogtij te vieren.

Meldt u en uw familie, ouders enz aan of maak hen attent op het belmenietregister.
Zie:
http://www.bel-me-niet.nl/Belmeniet_site/index.php
Hierna is elk telemarketings gesprek een agressieve manier van telemarketing omdat u aangegeven heeft hier niet mee lastig gevallen te willen worden. Uw wens wordt dan niet gerespecteerd!!

souldada
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2009 21:58

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door souldada »

van mijn nichtje die bij een callcenter werkt hoorde ik dat de consumentenautoriteit vorige week is binnengevallen en allerlei administratie van pretium en gesprekopnames in beslag heeft genomen en mensen verhoord heeft. hoog tijd dat ze eens hard worden aangepakt, verschrikkelijk al die verhalen hier. hopelijk krijgen ze nog een boete

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Momentomori,
Mijn ouders werden door Pretium gepakt op het moment, dat ze vanwege de gezondheid moesten verhuizen naar een verzorgingstehuis. Mijn ouders waren hevig ontdaan. Mijn moeder verslechterde en is na 9 maanden overleden. Verband is niet vast te stellen, maar Pretium heeft haar laatste maanden niet opgevrolijkt.
Pretium is gewoon een “fout” bedrijf.
Pretium overtreedt op grote schaal de wet, misleidt goedgelovige burgers, houdt zich niet aan afspraken en haalt geld van bankrekeningen af, zonder geldige machtiging.
En ieder (Consumentenautoriteit, Ombudsman, KPN, Telegraaf, http://www.watdoenwijmet.nl/rectificati ... m-telecom/ ) die dit zegt of schrijft, wordt veroordeeld tot rectificatie en de melding dat bovenstaande absoluut niet waar is.
Want Pretium weet zich gesteund door keurige nette advocaten van Bird & Bird en door keurige correcte nette rechtspraak.
De uitzending van Tros Radar http://player.omroep.nl/?aflid=7985136 bracht in feite de ommekeer.
En juist op dit forum wordt HerrDokterOetker, 1 van de actiefste bestrijders van Pretium de mond gesnoerd. 6 blz. bijdragen worden weggevaagd. Zonder fatsoenlijke waarschuwing vooraf. Dat terwijl de Pretiumgids een week eerder al was opgeschoond.

Machtsmisbruik. Hoe breek ik het verzet tegen Pretium.
Pretium lacht zich rot, hopelijk krijgen ze nog een boete.

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

http://www.geocities.com/hdoekter/

Is de site waar men precies leest over de operaties die Pretium voert in het leven van alledag, en welk leed men vanuit Haarlem weet aan te richten onder ouderen, zwakkeren, en mensen die bijvoorbeeld onze taal niet zo goed verstaan. Ook verwijzing naar KrikvdKruk staat er bij.

Voor Aspirant- Gedupeerden: "je gelooft je ogen niet!

De macht van Pretium rijkt ver. Zij zijn in staat om bijvoorbeeld door de staat aangewezen onafhankelijke Geschillencommissie in samenstelling te veranderen, door de 82 jarige mw Bracke die haar zaak bij diezelfde Geschillencomissie met succes aanvocht als gijzelaar te ruilen voor een zittend Geschillencomissielid en Radarbert, die hetzelfde deed (Goed Bericht, zo lijkt het...)

Overleg Op Directieniveau wordt er nog ff bijgezet.

Waar zijn ze mee bezig?

Blind fire
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 apr 2008 19:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Blind fire »

Afgelopen week blij gemaakt met een brief van een incassobureau dat namens Pretium handelt. Gerechtelijk Incassobureau (GI) te Haarlem of iets dergelijks. We moeten natuurlijk betalen of anders........

Eerder op een internetforum gelezen dat dit eigenlijk ook Pretium is.

Heeft iemand daadwerkelijk weleens iemand van dit incassobureau aan de deur gehad? Ze staan niet ingeschreven bij KvK noch bij de branche-verenigingen voor gerechtsdeurwaardes en incasso-bureaus. Als iemand iets meer weet dan hou ik me aanbevolen.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Blind fire: "Gerechtelijk Incassobureau" bestaat niet. Er bestaan wel gerechtelijke incassobureau's maar die hebben altijd een naam en een adres. Schrijf ze maar, dat je ze vriendelijk bedankt en dat je hoopt dat zij het bedrag spoedig naar jouw rekening zullen overmaken. Want je hebt al zo veel gezeur met Pretium gehad :D Wil jij de volledige gegevens (naam adres bankrekeningnummer telefoonnummer)van "Gerechtelijk Incassobureau" op dit forum zetten? Dan gaan we dat even uitgraven.

KrikvdKruk: Het spijt mij dat over jouw moeder te lezen, maar 9 maanden na Pretium maakt het inderdaad moeilijk te bewijzen.

Weten de anderen lezers echt geen gevallen van ouderen die laten we zeggen maximaal 3 maanden na de Pretium Rouwbrief zijn overleden? Ik weet zeker dat als we er daar een aantal van kunnen vinden met verklaringen van nabestaanden of dokters, we een zaak hebben.

[Bericht aangepast door de moderator]

Groetjes,
MementoMori

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Blind fire,

"Gerechtelijke incasso" is een oude bekende. Stond ook al op de site van Frank (inmiddels "rectificatie" http://www.watdoenwijmet.nl/rectificati ... m-telecom/).
Op blz. 19 (rnijwening en lcm.dolle) van dit forum wordt het ook genoemd. Voorzover bekend is dit Pretium zelf.
Sinds de veroordeling door de Consumentenautoriteit is er weinig reden om te gaan betalen. Als je ooit een aangetekende brief hebt verstuurd, waarin je formeel hebt aangegeven, dat je wilt ontbinden, is dat voldoende.
Pretium zal uiteindelijk naar de rechtbank moeten stappen. Dat is duur en bovendien maken ze niet veel kans.
Heb je ooit nog iets van de "Melding Onterechte Incasso" gehoord van de Postbank/ING?

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@MementoMori:

Het gedoe met Pretium is voor mijn moeder in 2006 al begonnen.
Daar kwam ik per ongeluk achter toen ik voor haar de papieren aan het opruimen was.
Daar was op dat moment niets meer aan te doen, helaas.
Maar ik denk zeker dat door toedoen van Pretium het niet beter is geworden. Eind 2007 is ze namelijk over gegaan naar een verzorgingshuis. Het moest toen zeker ZES weken duren voordat haar telefoon overgezet kon worden naar het nieuwe adres in het verzorgingshuis!
Onder tussen kon mijn moeder niemand bellen.
Een mobiel geven hielp niet want dat kon ze niet meer bevatten (81 jaar toen).
Zij is helemaal over haar toeren geraakt en daardoor opgenomen voor onderzoek (geestelijk en lichamelijk).
Hier kwam uit dat zij echt niet meer terug kon naar het verzorgingshuis en nu door naar een verpleeghuis!
Dit voor een vrouw die in 2007 nog haar tuin helemaal had gespit!
Hierna is het allemaal heel snel gegaan en is ze in januari van dit jaar na een kort ziekbed plotseling overleden!
Maar ZES weken geen telefoon hebben, nou vraag ik je! Op het moment dat ze werd opgenomen in het ziekenhuis heeft het zeker nog 2 weken geduurd voordat er weer telefoon was (maar daar had zij dus niets meer aan!)
En gebeld heb ik; maar nee dat lag aan de KPN. KPN gebeld: nee hoor, dit is helemaal voor Pretium want die moet wel de melding maken!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Intriest, het leed wat Pretium bij uw moeder veroorzaakt heeft.
Een intern onderzoek naar en verandering van gedrag van een bedrijf als Pretium lijkt mij geen overbodige luxe.
Naast een verbod tot werving via telemarketing of colporteurs aan de deur.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Kijk, het gaat mij niet zozeer over het product,daar kan ik niet over oordelen.
Het gaat mij puur op de manier zoals Pretium werkt.
Maar dat zelfde geldt voor NLenergie (de NEM).
Dat is van hetzelfde laken een pak. Ook hier weer, het gaat mij niet om het product maar de manier waarop!

Ik hoop dat we uiteindelijk een vuist kunnen maken tegen die (in mijn ogen) criminelen!

Want zij maken het liefdevolle werk van kinderen voor hun ouders zo wel erg moeilijk en frustrerend!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik deel uw mening volkomen.
Het zelfde geldt voor een bedrijf als Telfort.

Dergelijke bedrijven lijken zich te gedragen alsof ze onfeilbaar zijn en dus hebben ze altijd gelijk. Dat veroorzaakt onnodig veel leed en stress bij gedupeerden.

Jammer want dit resulteert in veel negatieve publiciteit en nog meer negatieve mond op mondreclame waarbij de consument elkaar waarschuwt voor bedrijven die geen klantvriendelijke bedrijfsvoering lijken te hebben.

Ook ik laat de functionaliteit van de diensten hierbij buiten beschouwing.

rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Ja het is waar! Ik ben op verschillende manieren bedreigd. De deurwaarder zou komen etc. Het ligt nu nog steeds ( in mei 2 jaar) bij hun juridisch adviseur!
Het prijskaartje dat eraan zit is € 1.750.
Ik hoor niets meer maar ben zéér op mijn hoede!
Ik heb nog even mijn bundel papieren erbij gehaald(alles is in duplo)
Het adres dat er bij mij op staat is: Gerecht Incasso BV
Postbus 6044
2001 HA Haarlem
tel 023-7510290.
Ik heb er niets mee gedaan want ik weet dat ik alles in huis heb om te bewijzen dat ik geen abonnement bij hun heb.
Ik heb ze laten komen,ze hebben het tot nu toe nog niet gadaan.
Het kost slapeloze nachten maar ik ben blij dat ik n iets heb betaald.
Ik laat me niet oplichten! Ik denk er niet aan

Allemaal veel sterkte,ik hoop dat ik het niet meer nodig heb.
Hartelijke groeten

Gesloten