LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekeraar en tussenpersoon wijzen aansprakelijkheid af

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Monique1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 aug 2008 15:20

Verzekeraar en tussenpersoon wijzen aansprakelijkheid af

Ongelezen bericht door Monique1974 »

Zowel een groot assurantie kantoor als een Fortis ASR weigeren aansprakelijkheid en hebben de "klacht" via het verkregen formulier van tussenpersoon afgewezen.

De tussenpersoon welke het product ooit verkocht heeft aan mij wil zich wel mengen alleen daar moet ik dan 75 euro ex-btw als uurtarief voor betalen.

Het is een hele "juridische" brief waar ze volgens mij eronder uit willen komen.

Een van de gemaakte verwijten was dat zij mij voor meer informatie verwezen naar de tussenpersoon welke dan wil informeren voor het genoemde uurtrafief. Ook daar heb ik mijn beklag ingediend. Daar blijft het stil, niet iets wat niet vaker voorkomt.

Ik heb via de tussenpersoon een rechtsbijstand (Arag) waar ik al eerder niet tevreden over was en wil er financieel verplicht vanaf maar ook hier blijft het stil. Waar het hier om gaat is dat ik aanwijzingen heb liggen welke verdacht veel lijken op toebrengen van letsel door ondeskundig juridisch handelen advocaat in een kwestie. Dit is helder opgeschreven en is door de Arag afgewezen als klacht.

Misschien zit er bij mij een stukje woede bij welke mijn beeld inkleurt maar volgens mij wordt ik aan alle kanten genaaid en stelt die deal van ondermeer Fortis niets voor. Dat zal misschien wel voor meer mensen gelden. En als dat het geval is dan vraag ik mij af als dit zo gebeurt of er hier geen sprake is van een TE HOOG bedrag waar ik door hen benadeeld ben droog feitelijk gezien.

Ik ben niet deskundig genoeg en geld heb ik ook niet.

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Verzekeraar en tussenpersoon wijzen aansprakelijkheid af

Ongelezen bericht door wevera »

Hallo Monique
Je conclusies zijn juist. Denk niet te snel aan eigen ondeskundigheid.
De verzekeraar, " Fortis ASR", wordt tegenwoordig " Nederland ASR"genoemd en min. Bos is de beheerder. Dit heeft niets veranderd. De polissen en de polisvoorwaarden en de kostenafslag veranderen niet.

Nederland ASR en de tussenpersoon zullen ten allen tijde hun aansprakelijkheid, voor woekerpolissen, ontkennen. Als ze dat wel zouden doen zou Nederland ASR voor miljarden aan schadeloossteling moeten betalen. Daar wil min. Bos niet aan beginnen.

Een rechtsbijstandverzekering doet hieraan ook niets. Er is nl. een zgn. schikkingsovereenkomst voor kostencompensatie, dus is het geregeld.

Om welk product van het voormalige Fortis-ASR gaat het en hoe lang is de looptijd?

Als je ervan af wilt is afkopen het beste. Dus aan de verzekeraar vragen hoe er afgekocht kan worden en voor welk netto-bedrag. In verband met de huidige lage koerswaarden zou ik nog even wachten tot de koersen weer zijn gestegen.

Succes ermee en met vriendelijke groet, Arie Wever

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Verzekeraar en tussenpersoon wijzen aansprakelijkheid af

Ongelezen bericht door santygo »

monique1974 schreef:maar volgens mij wordt ik aan alle kanten genaaid
Enige tijd geleden schreef iemand op onze site www.koersplandewegkwijt.nl het volgende:

Vroeger kreeg ik een kusje voordat ik genaaid werd, nu wordt ik genaaid zonder dat ik het weet....
Een bijzonder treffende reactie die ik nooit meer zal vergeten.

P.S.

De momenteel gesloten "deals" stellen inderdaad niets voor. In enkele gevallen kan het gunstig uitpakken, maar rekenkundig meestal niets.

Gesloten