LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenbond

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Consumentenbond

Ongelezen bericht door haribo58 »

Enkele maanden geleden kreeg mijn zoon het blad van de
consumentenbond in de bus geworpen. Alleen hij had hier niet om gevraagd.
Dus even de consumentenbond bellen uit beleefdheid ,en zeggen dat hij misschien per abuis hun blad in de bus heeft gekregen.
Maar dat ging zomaar niet.........wat blijkt!
Mijn zoon was volgens de dame van de bond via het internet lid geworden.
Lid geworden?................ja er is een formulier ingevuld en daar staat U naam en mailadres in...oh ja, en???
Nu bent u lid en moet u een heel jaar betalen!!
Zo werkt het dus bij de consumentenbond , de bond die opkomt voor de belangen van de consument.
Volgens de klantenservice van de bond heeft mijn zoon een mail gekregen dat hij lid is geworden , en dan ga je akkoord met het lidmaatschap.
Maar hij heeft niets ingevuld en hij heeft geen mail gehad.
Dus de conclusie is dat iemand gewoon het formulier heeft ingevuld met een mailadres en mijn zoon heeft opgegeven.
Dus als je een geintje uit wil halen met iemand dan ga je naar de website van de consumentenbond, je maakt een mailaccount ergens en je bevestigd de aanvraag.
www.consumentenbond.nl

Gisteren kreeg hij dus een schrijven binnen om binnen 10 dagen te betalen , anders ging het naar een incassburo.
Hij wacht het rustig af , en de bond kan het incassotraject mijn inziens beter overslaan en gelijk een gang naar de rechter maken.
De bond kan geen enkel wettelijk bewijs overleggen dat hij persoonlijk lid is geworden , zelfs het ip nummer niet.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Consumentenbond

Ongelezen bericht door mar42 »

heel nederland bestaat uit oplichters en hey kabinet doet hier vrolijk aan mee :twisted: :twisted:

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: Consumentenbond

Ongelezen bericht door The Sandman »

@Haribo,

Ik speel even de advocaat van de duivel...


Uw zoon zegt geen mail te hebben gehad. Nu zullen alle ouders hun kinderen altijd geloven op hun mooie ogen. Zou uw zoon toch niet toevallig wel iets hebben ingevuld?!?! Een mail kan je zo weggooien en dan tegen je ouders zeggen dat je niets gehad hebt..... Als de consumentenbond wel een bewijs heeft dat zij die mail verstuurd hebben, heeft uw zo'n al een wankele positie.

Een IP-adres kan de consumenten bond niet zomaar achterhalen en ook zeker niet zomaar leveren. Daarbij kan uw zoon hetzelfde hebben gadaan wat U over anderen zegt. Immers....even op school/bibliotheek het web op, maak een gratis mailadres aan en klaar ben je.

Dus dit verhaal kan echt alle kanten op.

Ik zou niet durven zeggen dat U gerust achterover kan leunen...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Consumentenbond

Ongelezen bericht door kweenie »

Als er ook het echte mailadres van uw zoon is gebruikt, dan lijkt de kans mij toch wel groot dat hij (per ongeluk?) zelf lid is geworden. Iemand die een geintje zou willen uithalen, of die op naam van iemand anders de site zou willen bekijken, zou waarschijnlijk zijn eigen mailadres hebben opgegeven, om inlogcodes te krijgen en/of het lidmaatschap te bevestigen. Als het mailadres van uw zoon is opgegeven, dan lijkt het mij dus niet te gaan om iemand die op naam van een ander lid wil worden, maar dan lijkt het mij dat hij zelf het formulier heeft ingevuld. Misschien was hij zich er niet van bewust dat hij daarmee lid van de consumentenbond werd?

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: Consumentenbond

Ongelezen bericht door haribo58 »

Vergeten te vertellen dat mijn zoon 35 jaar is en zelfstandig woont met vrouw en kinderen.
Het gaat er om dat de consumentenbond toch zal moeten bewijzen dat hij lid is geworden.
Dus dan zullen ze met het mailadres moeten komen.
Hij is trouwens niet eens op die site geweest !
Vaak moet je een aanmelding bevestigen door een reply te sturen.
Naar aanleiding van een mail zal hij toch ook een bevestigingsbrief moeten ondertekenen.
Een rechter zal altijd vragen of er bewijs is dat er een aanmelding gedaan is door de gedaagde persoon, en een rechter oordeelt naar redelijkheid en billijkheid.

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: Consumentenbond

Ongelezen bericht door haribo58 »

Ik las net dat er al een topic bestond van de consumentenbond.
Moet eerlijk bekennen dat ik gezocht heb om die te vinden.
Maar dan sluit je toch aan bij een ander onderwerp, lijkt me.

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: Consumentenbond

Ongelezen bericht door haribo58 »

Mijn zoon heeft bericht gekregen van de consumentenbond dat het lidmaatschap beeindigd is. Men kon niet bewijzen dat hij zichzelf lid had gemaakt van die organisatie.Dacht laat het nog even weten hier , en het bewijst ook dat je niet alles hoeft te pikken als men je gelijk dreigt met een incassoburo.

Voor mezelf bewijst het ook dat de consumentenbond verworden is tot een nietconsumentvriendelijke organisatie.
Ooit opgericht om ons mondig te maken als consument.

Gesloten