LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijn Metacam

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Riemke
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2008 14:59

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Riemke »

Beste Klaver4dieren,
Een vraag: Is metacam ook ontstekingsremmend? In rimadyl zit prostaglandine, een hormoon dat ontstekingen tegengaat. Wij lopen ook bij een homeopatische dierenarts, Dokter Ellinger, Centaurea. Het is dan beter om geen ontstekingsremmers te gebruiken. Als de hormonale balans verstoord wordt, werken de homeopatische middelen niet meer.
We hebben een Jackie van 6 jaar die z'n linker-achterpoot niet meer neerzet.
Verder gebruik ik glucobest, met glucosamiden. Ik zal nog 's googelen naar sasha's blend.
Zullen we allen negatieve reacties negeren? Leven en laten leven, toch?
Met vriendelijke groet,
Riemke

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door TdeHond »


Riemke
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2008 14:59

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Riemke »

Zou je een hond ook gewoon paracetamol kunnen geven?
Zoiets overleg ik natuurlijk ook eerst met een dierenarts, ik ga niet op eigen houtje dokteren.
Groet! Riemke

Riemke
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2008 14:59

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Riemke »

Hallo, inmiddels heb ik overlegd met de dierenarts, die raadt paracetamol af.
Groet! Riemke

faaftink
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2009 04:02

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door faaftink »

Ik gebruik sinds een week metacam voor mijn 12 jaar oude stijve hond die lijdt aan artrose. Ik las ergens dat Esther begon over kale jeukende plekken, die heeft mijn hond ook sinds deze week....ik heb mijn dierenarts gebeld en gevraagd of het daardoor zou kunnen komen, hij dacht van niet maar als er meer dieren deze bijwerkingen ondervinden lijkt me de kans dat het door het medicijn komt erg groot.
Ik heb lang gewacht om er mee te beginnen en heb nog steeds mijn twijfels, clucosamine lijkt me een gezondere , minder belastende optie.
Zeker als je weet dat zijn nieren zo worden overbelast.
NB:Wie op zoek is naar een leuke hond en een dier uit Curacao zou willen adopteren...check www.carf.an , veel dieren zoeken met spoed een goed tehuis!!!
Gr Fiona,
NA

faaftink
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2009 04:02

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door faaftink »

Ik gebruik sinds een week metacam voor mijn 12 jaar oude stijve hond die lijdt aan artrose. Ik las ergens dat Esther begon over kale jeukende plekken, die heeft mijn hond ook sinds deze week....ik heb mijn dierenarts gebeld en gevraagd of het daardoor zou kunnen komen, hij dacht van niet maar als er meer dieren deze bijwerkingen ondervinden lijkt me de kans dat het door het medicijn komt erg groot.
Ik heb lang gewacht om er mee te beginnen en heb nog steeds mijn twijfels, clucosamine lijkt me een gezondere , minder belastende optie.
Zeker als je weet dat zijn nieren zo worden overbelast.
NB:Wie op zoek is naar een leuke hond en een dier uit Curacao zou willen adopteren...check www.carf.an , veel dieren zoeken met spoed een goed tehuis!!!
Gr Fiona,
NA

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door petty1950 »

Mijn Duitse Herder kreeg diarree en ook huidproblemen van de Metacam.
Ben overgestapt op andere pijnstiller (rimadyl) en daar heeft hij het nog 6 jaar goed op gedaan.
Ws speelde er ivm die huidproblemen overigens ook ,n voedingsprobleem mee want ik ben tegelijkertijd ook overgestapt op vers voeren, geen brok meer dus.

Glucosamine is geen vervanging voor ,n pijnstiller hoor al kan het wel de behoefte dosis verminderen en/of de noodzaak van pijnstilling vertragen. Mijn DH kreeg beide.
Bij ,n oudere hond zou ik er eerlijk gezegt al helemaal geen moeite mee hebben. Waarom met pijn laten lopen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn d.a. schreef Tramadol druppels voor wat ik bij de apotheek kocht voor mijn oudje destijds.

Grazige weide
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2009 16:35

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Grazige weide »

Beste Leo,

Jij hebt het over de goede resultaten van Hills j/d. Nu ben ik erg benieuwd waar dit aan toe te schrijven is. Kun je mij dat uitleggen??

Ik voer mijn hond vers en denk dat als ik toevoeg wat zij aan brok toevoegen dit alleen maar ten goede kan komen aan de werkzaamheid van de (bouw-)stoffen??!!

Groetjes!

Wen9983
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:11

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Wen9983 »

Metacam mag je nooit lang achter elkaar gebruiken !
Ik heb zelf een paar keer metacam moeten geven aan mijn hond...een vervanger is trouwens Novacam...het is het zelfde alleen de naam is anders en een stuk goedkoper.

Rymadil is indd ook erg goed maar ja geen 1 medicijn is goed om lang te gebruiken...carprodil zou je ook eventueel kunnen geven.

Succes

jesske
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2010 19:06

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door jesske »

Hallo,

Wij hebben een duitse herder die ook last heeft van artrose. Ik train ook op een club voor duitse herders en er zijn meerdere honden die hier last van hebben.
Wij geven Artico Support en zijn daar zeer tevreden over.
Het is een product in poedervorm dat je gewoon over het eten kan doen en ik vind het redelijk van prijs. Het is verkrijgbaar in potten van 0.5kg en 1.5kg.
Ik weet niet of je het in Nederland kan krijgen, maar als iemand meer informatie wenst kan die mij altijd contacteren op volgend email adres: [email protected]

Groetjes Jesske

Iets-Anders
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2010 20:50

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Iets-Anders »

Ik ben me aan het verdiepen in het medicijn metacam. Mijn lief poppetje (jack russeltje Mila) heeft pijn en we willen weten waar het vandaan komt. Als je DA dit voorschrijft, gebruik dit! De DA zal er alles aan doen om tot een juiste diagnose te komen, tenminste als je een goede DA hebt. Heb je hier twijfels over, ga voor een second opinion. Je diertje is de moeite waard!!

Over Klaver4dieren: Je gebruikt echt alles om geld te verdienen. Je probeert iets aan te smeren waar JIJ mee verdient. Je hebt zelfs eigen (forum)sites opgezet om meer te kunnen verkopen. Niet alleen prijs je je eigen Sasha's what ever aan...je verkoopt zelfs sites op je (dieren) forum zie topic http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/in ... ic=16789.0

Dit bewijst voor mij dat je geen hart hebt voor dieren, alleen voor geld!

M.a.w. kijk uit voor geldwolven, dat zijn nl geen dieren maar monsters!!

Affaire765
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2010 18:35

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Affaire765 »

Mijn hond, nog een maand dan is hij 17 jaar oud, heeft uiteraard ook een behoorlijk gewrichtsprobleem, met name de huipgewrichten zijn pijnlijk. Wij hebben als pijnstilling Tramadol of Tramol voorgeschreven gekregen, dit middel zou het minst belastend zijn voor de lever.
Ben heel erg benieuwd of er en hoe de ervaringen dan zijn ten aanzien van het gebruik van Tramadol of Tramol bij honden. Ik twijfel nog aan het effect ervan.
Van Metacam ben ik geen voorstander, heb éénmaal een reactie gezien bij een van mijn katten van >20 jaar, dat wil ik nooit meer zien. Rimadyl wordt afgeraden in verband met een hoge(re), negatieve belasting van met name de lever. Hoe nu verder, wie geeft raad?

Affaire765
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2010 18:35

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Affaire765 »

Kijk voor de juiste info en de nieuwe waarschuwing van de producenten (!) van Metacam op www.metacamkills.com
Da's schrikken hoor!

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door petty1950 »

Zoals met vrijwel elk medicijn heb je bijwerkingen en mogelijke gevaren.
Sommige honden doen het prima op de Metacam en andere op Rymadil of previcox.
Mijn eigen hond heeft z,n laatste 6 jaar wegens ,n chronische aandoening op de Rimadyl,later Carprodyl (zelfde maar goedkoper) gezeten.
Zonder problemen overigens.

Bij ,n oudere hond zou ik zelf vooral kijken naar hoe goed je hond het erop doet en minder naar de bijwerkingen op de lange termijn.

Gesloten