LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euphony

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JanvW
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2009 14:46

Euphony

Ongelezen bericht door JanvW »

Ik kreeg vandaag een vaag opgestelde brief van een mij onbekend bedrijf, Euphony. Ik kan uit de brief concluderen dat ik bij hen (vaste) telefonie heb aangevraagd en dat ik van provider (KPN) wil veranderen. Dat heb ik niet gedaan. Ik weet alleen dat mijn vriendin een keer iemand aan de lijn kreeg die namens de KPN sprak en zei dat we twee uur gratis telefoneren kregen. Ze heeft nergens 'ja' op gezegd, maar blijkbaar is dit een nieuwe oplichter.
Omdat de brief zo vaag is vraag ik mij af wat dit bedrijf wil. Willen ze alleen mijn emailadres? Heeft iemand anders al ervaringen met dit bedrijf?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Euphony

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.euphony.nl/site/index.php?id ... 20%28NL%29
------
http://www.euphony.nl/site/euphony/algv ... 20%28NL%29
Hier vindt u de A.V. van Euphony.
----------
W.s. bent u het slachtoffer van een telemarketing gesprek van uw vriendin met Euphony, waarbij dit bedrijf zich uitgaf voor KPN.

Dit bedrijf heeft u onder valse voorwendselen ingelijfd bij dit bedrijf als u niet onmiddellijk actie onderneemt.

Ik raad u aan z.s.m. schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging de overeenkomst te annuleren omdat uw vriendin het slachtoffer is van een telemarketer die zich uitgaf te bellen namens KPN.

Hiermee is de wet oneerlijke Handelspraktijken overtreden. Geeft dit aan in de brief. Geeft aan dat u derhalve deze overeenkomst annuleert.
Verzoek om schriftelijke bevestiging annulering overeenkomst binnen 14 dagen toe te zenden. Geeft aan dat u naar de Geschillencommissie telecommunicatie stapt als aan uw verzoek geen gehoor wordt gegeven.

( eerst uitzoeken of zij hierbij aangesloten zijn)

Zie:

Wet oneerlijke handelspraktijken
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.

Kopie van brief maken en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren mocht hier een rechtszaak van komen waarbij u bewijs van annulering overeenkomst moet kunnen overleggen.

Dien tevens een klacht in over telemarketing.
hier
en
hier

Een gewone brief sturen heeft geen zin om dat deze z.g. nooit aankomt bij dergelijke bedrijven. Bovendien levert dat geen bewijsmateriaal op.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Euphony

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aanvulling
Verzoek tevens in uw aangetekende brief om toezending van voice log van het gesprek omdat uw vriendin niet ingestemd heeft met een overeenkomst.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Euphony

Ongelezen bericht door pbarendse »

In principe hoeft het vragen om een voicelog niet eens, als de opzegging gebeurt binnen de 7 dagen bedenktermijn. Dan mag zonder opgaaf van redenen de aanvraag ontbonden worden.

JanvW
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2009 14:46

Re: Euphony

Ongelezen bericht door JanvW »

Ja, dat ga ik doen. Heb al naar de Opta gebeld, maar die gaven alleen advies. De aangetekende brief lag al klaar, maar die zal ik nog aanvullen met de verwijzing naar oneerlijke handelspraktijken. Bedankt voor de snelle adviezen.

Gesloten