LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Blankert
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2009 17:41

Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door Blankert »

Geachte Tros Radar,

7 aug 2009 en ik mail vanuit de zaak. Ik ben binnenkort met vakantie en kom 30 augustus 2009 terug.

Gerechtsdeurwaarder LAVG en DAS rechtsbijstand achtervolgen mij.

Sinds 2003 stuur ik elk jaar een opzegbrief aan DAS rechtsbijstand. Maar elke keer komt die terug: 'Wij hebben geen dossier van u'.

Maar wel elke keer een rekening. Tot en met 2005. Ik toon al mijn opzeggingen aan LAVG, maar het mag niet baten. Ik heb een rechtszitting zonder LAVG en overhandig al mijn opzeggingen. De rechter bevestigt: 'Dus u bent bereid 2005 te betalen als het daarna maar is afgelopen?' Ja zeg ik.

Daarna krijg ik bericht van nog een rechtszitting - maar er staat bij dat ik niet hoef te komen. 'Dat is makkelijk' denk ik, 'Dan bespaar ik tijd'. Dan komt de het vonnis: dat ik niet was gekomen was opgevat als teken van desinteresse en toch schuldig! Mooie kantonrechter hebben we in Breda.........

De zaak sleept zich voort en van een hoofdsom van 279 euro 81 over 2005 maakt LAVG een totaalsom van 872 euro 41. Volslagen tegen kabinetsstandpunten in, die meer op de lijn zitten dat incassokosten 20 of 30% van de hoofdsom moeten bedragen - geen 300%!!

Het wordt nog erger. Donderdag 6 augustus loopt een man zonder mijn toestemming de tuin binnen, struikelt over een tuinlamp die daarmee kapot is (veel glas stuk) en hij gluurt door de achterramen vanuit de binnenplaats naar binnen. Ik blijf boven en wacht af. Daarna komt er een envelop door de bus, 'ambtelijk stuk' - sinds wanneer is een deurwaarder een ambtenaar?. Daarop staan allerlei voorwerpen genoemd die alleen vanuit de binnenplaats zichtbaar zijn.

7 augustus doe ik per internet aangifte van huisvredebreuk bij de politie.

De 279 euro 81 cent heb ik overgemaakt - dat was ik met de rechter overeengekomen. Maar hoe kom ik van de rest af?

En hoe krijg ik mijn tuinlamp vergoed?

En hoe laat ik de LAVG medewerker die huisvredebreuk pleegt zo zwaar mogelijk straffen?

En als maatschappij: hoe kunnen we frauduleuze en geweldsdelicten-plegende deurwaarders als LAVG hun vergunning ontnemen? Baronielaan 65 zitten ze, in Breda.

Graag uw advies.

Met vriendelijke groet,


Philippe Blankert

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door mar42 »

Onderstaande link kan je een klacht over de deurwaarder indienen;
http://www.kbvg.nl/index.php?id=145

succes ermee hoop dat het wat opleverd voor je

Blankert
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2009 17:41

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door Blankert »

geweldig! doe ik meteen, klacht!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door gravedigger »

Huisvredebreuk? Hij is toch niet in je woning geweest?

Overigens rammelt je verhaal aan alle kanten. Je hebt heel wat info weggelaten.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door mar42 »

Nee maar wel in de tuin en dat mag ook niet, helemaal niet asl dit is afgesloten met een tuinhek.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Gravedigger - de tuin is een onderdeel van de woning, en afgescheiden van de openbare straat.

Zelfs als er geen hekje staat.

Derhalve is deze persoon inderdaad ten onrechte / wederrechtelijk op het erf geweest. Huis en/of erfvredebreuk is hier wel van toepassing.

Daarnaast kan men zelfs aangifte doen van vernieling/vandalisme.

Alleen jammer dat de TS geen camera bij de hand had.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door gravedigger »

Als ik het goed lees. moet de deurwaarder door de tuin om bij de "bus" te kunnen komen !

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Achterramen?
Brievenbus zit meestal aan de voorzijde van een woning.

Tenzij TS geografisch enigzins in de war is...

Blijft dan toch de 'vernieling'.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door gravedigger »

Die vernieling is een duidelijke zaak. Daarvan had hij aangifte moeten doen.
Anderzijds kan ik me de actie van de deurwaarder wel voorstellen. Hoevelen spelen niet vals, door de spullen elders op te slaan? Dat is in dit geval onmogelijk gemaakt. Ze kennen hun pappenheimers wel !

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Daar zeg je zo wat.

Ik heb inderdaad het eens gezien.
Een vriend kreeg een nieuwe woning, en een dag na sleuteloverhandiging had hij al een deurwaarder aan de deur.

De vorige bewoner was "gone with the wind" - maar had verzuimd diverse instanties in te lichten. Deurwaarder snapte het, en vertrok onverrichterzake.
Dag later, vreemdelingen politie - vorige bewoner was illegaal in Nederland. (Lekker vlot).

Van buren hoorden we later dat de laatste weken er van alles aan pakjes kwam, en opeens een aantal 'vrienden' verscheen, om te helpen 'verhuizen'.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door Janny »

geachte heer Blankert,

Graag een opmerking.
U begint uw Topic met uw vacantie datum, en eindigd die met uw naam en adres, dat is vragen om inbraak.
Haal aub uw pers gegevens weg. dan kan u echt op vacantie.
janny

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 07 Aug 2009 17:44 door Verstuur mail Blankert
Geachte Tros Radar,

7 aug 2009 en ik mail vanuit de zaak. Ik ben binnenkort met vakantie en kom 30 augustus 2009 terug.
Om vervolgens de complete adresgegevens eronder te plaatsen( als ze echt zijn ) is natuurlijk wel heel dom en bijna een uitnodiging voor sommige personen. Ik zou het weghalen.Echter, ik twijfel aan het hele verhaal, er kloppen aardig wat zaken van geen kant.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door gravedigger »

En de sleitel ligt in het blauwe bloempotje aan de schutting naast de achetrdeur :lol:

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Maar wel elke keer een rekening. Tot en met 2005. Ik toon al mijn opzeggingen aan LAVG, maar het mag niet baten. Ik heb een rechtszitting zonder LAVG en overhandig al mijn opzeggingen. De rechter bevestigt: 'Dus u bent bereid 2005 te betalen als het daarna maar is afgelopen?' Ja zeg ik.

Daarna krijg ik bericht van nog een rechtszitting - maar er staat bij dat ik niet hoef te komen. 'Dat is makkelijk' denk ik, 'Dan bespaar ik tijd'. Dan komt de het vonnis: dat ik niet was gekomen was opgevat als teken van desinteresse en toch schuldig! Mooie kantonrechter hebben we in Breda.........

De zaak sleept zich voort en van een hoofdsom van 279 euro 81 over 2005 maakt LAVG een totaalsom van 872 euro 41. Volslagen tegen kabinetsstandpunten in, die meer op de lijn zitten dat incassokosten 20 of 30% van de hoofdsom moeten bedragen - geen 300%!!
Heb je weleens gedacht aan de kosten van de procedure (denk aan o.a. rente, incassokosten, proceskosten, griffierecht, loon van de deurwaarder, kosten om uw adres te verifiëren om de dagvaarding op de juiste adres te bezorgen). Dan kunnen de kosten hoog oplopen.
sinds wanneer is een deurwaarder een ambtenaar?
Een gerechtsdeurwaarder is een openbaar ambtenaar, deze worden namelijk door de Kroon benoemd (indien ze aan de eisen voldoen) http://wetten.overheid.nl/BWBR0012197/t ... I_Artikel1 Alleen worden ze niet door de Staat betaald, daarom zijn ze ook gewoon ondernemers. Ze moeten zich uiteraard aan de regels houden.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door Janny »

nvt
Laatst gewijzigd door Janny op 14 aug 2009 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Blankert1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2009 10:44

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door Blankert1 »

LAVG (incasso), lafgosers noem ik ze altijd, durven nooit meer hun naam onder brieven of emails te zetten. Laf he?

Is er een of andere regel die ze daartoe wel verplicht?

Mail mij dan maar: [email protected]

Adresgegevens van mij waren per ongeluk, ik zal ze weghalen.

Je kunt de zaak steeds verder volgen op http://lavg-breda.blogspot.com/

vlisic
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:51

Re: Deurwaarder LAVG pleegt huisvredebreuk en vraagt 300%

Ongelezen bericht door vlisic »

jp,

ik heb ook een zaak met lavg lopen. bij mij hebben ze bankbeslag gelegd (op al mijn tegoeden inclusief spaartegoeden) voor een hoofdsom van euro 44. In totaal bedragen de kosten inclusief de interventie van de bank 450 euro!! Door interventie van de oorspronkelijke opdrachtgever is vandaag 6/11 het beslag ingetrokken (lavg had ook nogal wat procedure fouten gemaakt, oa exploten uitvaardigen nadat vordering al voldaan was). Het grote probleem met deze "deurwaarders" is volgens mij de belangenverstrengeling met het eigen incassokantoor. Ze gedragen als machtswellustelingen. De naam van de deurwaarder in Tilburg past goed bij lavg-praktijken (in Tilburg krijg je een brief van God en dit is geen woordspeling). Je zaak kun je overigens voorleggen aan de Nationale Ombudsman aangezien het hier een openbaar ambt betreft.

mvg

Wilfried

Gesloten