LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Natuurlijk had ik eerst de kleine lettertjes......

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Henk1959
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2009 13:08

Natuurlijk had ik eerst de kleine lettertjes......

Ongelezen bericht door Henk1959 »

Natuurlijk had ik eerst de kleine lettertjes moeten lezen.
Ik bestelde via mobiel.nl een nieuwe telefoon (HTC Hero) in combinatie met een 2 jarige verlenging en onbeperkt surf&mail van Telfort. Na lang wachten eindelijk mijn telefoon en een pak papier ontvangen. Dus direct aan de slag, simkaartje overzetten, en experimenteren maar met mijn nieuwe aanwinst. Bellen, sms'en, mailen, surfen, het werkt allemaal. Gelijk maar wat handige software downloaden. Ik ben heel enthousiast over de mogelijkheden van de hedendaagse techniek. Maar dan.... € 315,- van mijn rekening afgeschreven, terwijl dit normaal rond de
€ 30,- zou moeten zijn. Op "mijn telfort" op zoek naar de specificatie, en wat blijkt. € 280,- aan megabytjes downloadkosten. Ik dacht dat ik een onbeperkt surf&mail toevoeging op mijn abonnement had van € 10,- p.mnd? Kijk ik in het hiervoor genoemde pak papier, blijkt de ingangsdatum van mijn abonnement 1,5 maand verder te leggen. Ik had dus 1,5 maand van mijn nieuwe hightech speeltje af moeten blijven. Er rest mij nu nog een verrassing van de afgelopen 2 weken internetten, en ik blijf voorlopig nog maar even van het world wide web weg. Zo wordt je dus door Telfort op het verkeerde been gezet en op kosten gejaagd.
Zijn er misschien meerdere die deze ervaring hebben?

Utaddict
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 sep 2009 11:52

Re: Natuurlijk had ik eerst de kleine lettertjes......

Ongelezen bericht door Utaddict »

Ging het hier om een verlenging of nieuwe aansluiting?

Bij een verlenging lijkt het mij - dit kan voor anderen anders zijn - heel duidelijk dat het oude contract uitgezeten moet worden.

Bij een nieuw contract vraag ik me af waarom deze 1.5 maan later in zou gaan. Heeft u misschien nog een ander abonnement, en nummerbehoud aangevraagd?

Henk1959
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2009 13:08

Re: Natuurlijk had ik eerst de kleine lettertjes......

Ongelezen bericht door Henk1959 »

Het ging om een verlenging. En volgens mijn informatie mag je 3 maanden voor het einde van het abonnement deze omzetten naar iets anders. En dan verwacht ik dat bij het ontvangen van de papieren en de telefoon, dat dit ook per direct geregeld is. Niet dus.....

Ik zag vanmorgen op de voorpagina van de spits (rechtsonder) een advertentie van telfort. Daarin stond met blauwe linten vermeld "laat je niet afzetten". :?

Utaddict
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 sep 2009 11:52

Re: Natuurlijk had ik eerst de kleine lettertjes......

Ongelezen bericht door Utaddict »

Henk1959 schreef:Het ging om een verlenging. En volgens mijn informatie mag je 3 maanden voor het einde van het abonnement deze omzetten naar iets anders. En dan verwacht ik dat bij het ontvangen van de papieren en de telefoon, dat dit ook per direct geregeld is. Niet dus.....

Ik zag vanmorgen op de voorpagina van de spits (rechtsonder) een advertentie van telfort. Daarin stond met blauwe linten vermeld "laat je niet afzetten". :?
Naar mijn mening bent u dan ook niet afgezet. Het is algemeen bekend dat u uw oude contract moet uitzitten, u heeft deze immers voor een vaste periode afgesloten.

Dat u dit niet wist, of niet gelezen heeft in de algemene voorwaarden, noem ik geen afzetten.

Maar wie weet, wat telfort voor u kan doen, aangezien het een aardig bedrag is.

@vogels: Inderdaad verkeerd gelezen. Ik ga het er op houden dat het vroeg was ;)

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: Natuurlijk had ik eerst de kleine lettertjes......

Ongelezen bericht door marjorin »

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt maar dan bij KPN. Bij mij ging het maar om 35 Euro, voor twee weken, daarom heb ik er geen werk van gemaakt, maar aangezien ik onder de veronderstelling was dat ik onbeperkt kon internetten en 10 Euro per maand betaalde was ik daar wel een beetje boos over. Daar viel niet over te praten met de anders zo klantvriendelijke klantenservice, erg jammer, een dikke domper. Wel werd er bij de winkel gezegd dat ik een brief kon schrijven en daarmee naar hen toe kon komen dan zouden zij er samen met mij een klacht van maken, maar ik heb er van af gezien. Als je het via internet hebt afgesloten heb je gewoon vette pech vrees ik.

Henk1959
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2009 13:08

Re: Natuurlijk had ik eerst de kleine lettertjes......

Ongelezen bericht door Henk1959 »

vogels schreef:
En volgens mijn informatie mag je 3 maanden voor het einde van het abonnement deze omzetten naar iets anders
Ja, vanaf dat moment kun je inderdaad een ander abo afsluiten, maar dat betekent niet dat het andere abo dan meteen ook in gaat. Je sluit een contract af voor 1 of 2 jaar en niet voor 9 mnd of 21 mnd.

Dit telt overigens voor iedere provider.
Wat is dan het nut van deze 3 maanden eerder omzetten?

Henk1959
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2009 13:08

Re: Natuurlijk had ik eerst de kleine lettertjes......

Ongelezen bericht door Henk1959 »

vogels schreef:
Wat is dan het nut van deze 3 maanden eerder omzetten?
Henk, je zet het abo niet om, je gaat een contractverlenging aan, da's heel wat anders.

Je bent ook helemaal niet verplicht dit al 3 maanden van tevoren te doen, maar je kunt vanaf die 3 maanden gebruik maken van een aanbieding. Die aanbieding telt nl. altijd maar voor een beperkte tijd. Dus als je bijv. 1 maand voor afloop een verlenging afsluit, kan het zijn dat er geen leuke aanbieding voor jou is.

Neem aan dat het nu wel duidelijk voor je is, ik stop in ieder geval met uitleggen.
He,he, ja nu is het me duidelijk. Bedankt voor je uitleg.

Gesloten