LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Vind het wel raar. Denk dat je, je partijdigheid dan verliest. Het hele proces van Jelle was niet transparant. Ik denk dat de bedragen ook aan de hand van reacties via de media continu veranderde. Dus eerst herhaling van zetten van Dirk en Hans. Dan komt er reactie uit de markt en dan wordt het verhaal weer aangepast. Die mevrouw bij radar met haar Eur 85k moest ook als showcase dienen.
Het leek gewoon om een soort holiday sharing show, met ingeboude pyramade wasmachine. Wie als laats aan de beurt komt is de pineut.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Janny »

De beurt,
Wat ik van professie ben is voor mij een weet, en voor u dus een vraag. Ik zal die dus niet beantwoorden. Is hier ook niet ter zake doende.
En uw conclusie van gillende keukenmeid, is een uitspraak die u zelf maar moet invullen wat de waarde daarvan is.
Mijn doel is om mensen eerlijke informatie door te geven, en mensen aan het denken te zetten. Zaken te ontleden en daardoor meer inzicht te verkrijgen.
Wel wil ik over mezelf kwijt dat ik doelbewust geen zakelijke of financïele connectie heb of had met de DSB.Ik heb dus totaal geen belang. Ik heb me wel jarenlang groen en geel geërgerd aan hun reclame's en hoopte maar dat de mensen er doorheen prikten. Helaas, zijn er toch velen geweest die alleen oppakten wat voor ogen was en verder zich niet verdiepten in de achterliggende materie.
En als ik gil, denk dan maar dat er uit een keuken ook goede dingen kunnen komen. Met mijn vragen en opmerkingen had ik het duidelijk niet bij het verkeerde eind. Dus wat zou mijn beroep zijn???Duidelijk is dat u er zich aan ergerd. Jammer. het zij zo!
vriendelijke groet, en wens u veel wijsheid en bovendien doorzicht.
Janny

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Janny windt je niet op.
Allen laten we elkaar respectvol benaderen en bij de feiten en argumenten blijven. De lachende derde blijft toch clubje Scheringa. Hoorde net een stelletje over het paard getilde schaatsers gillen dat hun mooie leven voorbij is. Tsjonge, tslonge, ja hun mooie leven over de rug van gedupeerden.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Maar dat is niet HUN schuld!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Net als jaren geleden bij het Legio Lease drama heeft Lakeman opnieuw vele tientallen duizenden Nederlandse gezinnen balazerd. DSB was bereid om de probleemhypotheken te verzachten (om het voortbestaan van de bank te redden), maar de curatoren hebben andere doelstellingen en hebben nu al laten weten dat de spaarders voorgaan. Hypotheken zijn schulden aan de bank en de curatoren weten die schuldenaren echt wel te vinden om de spaarders te kunnen terugbetalen. Is ook in het belang van DNB. Maar Lakeman heeft aardig verdiend aan de aandelen lease diefstal en daar valt dan misschien nog wat van de schade op te verhalen.

Borgdrone
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 sep 2009 02:05

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Borgdrone »

stofzuigertje schreef:Pieter Lakeman wil minder als 2000 sukkels helpen die voor het tekenen niet hebben gelezen of niet hebben doorgevraagd als ze het niet begrepen....

Deze Gek veroorzaakt nu bij vele duizenden spaarders en betaal rekening houders problemen en die groep is groter als die van hem!

Dus onschuldige spaarders en rekening houders komen nu in problemen...
Ik kan nu een acceptgiro wegens door hem veroorzaakte problemen alleen om 3.25uur afgelopen nacht insturen!

Als er mensen te laat zijn met insturen, mogen we hem dan de extra incasso kosten laten betalen omdat hij onschuldige die geen fout contract tekende onnodig dupeerde?
2000 sukkels? grove woorden vind je niet? Vorig jaar stonden de grote banken op omvallen had er dan geen lichtje moeten gaan branden? Waarom zou een bank als DSB dan niet om kunnen vallen. Goed onder de ton ben je verzekerd voor je geld, maar daar boven ben je het kwijt. Het is wel duidelijk dat je dan niet onderdoet aan "sukkels" die een hypotheek of een lening hebben afgesloten bij de DSB. Het is een kwestie van vertrouwen en die is door DSB beschamelijk misbruikt. De bank moest zelf geld lenen om geldopnamen te kunnen uitbetalen en kon zijn lening niet op tijd voldoen. En nu is de DSB ineens zielig? Er zullen nog veel meer dingen aan het licht komen, maar vast staat dat het lijstje met gedupeerden alleen maar in grootte zal toenemen. De blaim is on DSB, niets meer en niets minder. De echte gedupeerden in deze zijn, en dat ben ik met je eens, toch wel de betaalrekeninghouders. Zij zijn van alles afgesneden en dienen dan ook met voorrang schadeloos te worden gesteld. Want de gevolgen hiervan kunnen wel eens voor hele grote problemen gaan zorgen, en daar moeten wij ( de rest van Nederland) de helpende hand toe bieden. Is dit nu wat er van Nederland geworden is? klagen klagen en wijzen met het vingertje. Actiebereidheid is ver te zoeken en daar is de laatste jaren toch aanleiding genoeg toe geweest.

HdG
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2009 12:00

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door HdG »

Ikwaseenbeetjedom schreef:Net als jaren geleden bij het Legio Lease drama heeft Lakeman opnieuw vele tientallen duizenden Nederlandse gezinnen balazerd. .....
Lekeman heeft last van grootheidswaanzin en een gekrenkt egotje.

Ergens heeft Scheringa het egotje van Lakeman een deukje bezorgt. Op deze manier haalt Lakeman zijn gelijk. Dat hiermee de kleine man alles behalve mee is geholpen maakt Lakeman niet uit. Zijn ego is hier nu eenmaal te groot voor.

Dat Lakeman ook niet geheel zuiver is:
1. Zijn betrokkenheid bij de Legio Lease,
2. Zijn solistische en egoïstische optreden voor TV waarin hij opriep om spaargeld terug te vragen,
3, Zijn vergoelijking dat DSB mede door zijn optreden is omgevallen, letterlijk "Dit is goed....",
4, de behandeling van zijn vrouw, toen die niet op zijn sein en teken een fles champagne voor hem had gehaald,

Maar als Lakeman echt de kleine man wil helpen, Doe een een vergelijkbare actie mbt Telfort.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

@Borgdrone, maak je niet druk om de mensen die niet inhoudelijk op de kern van de zaak ingaan. Vele spaarders die 'zogenaamd' niet door hadden dat die in hun ogen kleine 'groep' sukkels door de koopsompolissen taktiek van Scheringa, de rente van hun spaar rekening betaalden en de speeltjes van Scheringa.
Ben er 100% zeker van dat na de boeken controle door de curatoren de waarheid helemaal aan het licht zal komen.

Borgdrone
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 sep 2009 02:05

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Borgdrone »

Inderdaad Amsterdam_Atlanta ik geloof dat je gelijk hebt. Druk maken leidt nergens toe, hoewel het moeilijk is tegenspraak daar te laten.
De economische neergang gaat op deze manier erg hard, financiele ellende neemt hand over hand toe. En iedereen geeft elkaar de schuld. Zouden we de voorspellingen van de Maya's, of althans het einde van hun kalender, dan toch serieus moeten nemen? Google maar eens 2012, zet je toch wel aan het denken.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door four-eyes »

AA, hou toch 's op met dat stomme gescheld op Scheringa en de DSB Bank en dat gedram over die "slachtoffers".
Ik ben/was een spaarder bij de DSB Bank. Ik werk er dus niet. Want volgens u moet je er vast werken als je iets positiefs zegt over de DSB Bank. Ik ben positief omdat ik nog nooit benadeeld ben door die bank. Ze hebben me altijd zeer correct behandeld. Zo. Da's weer een ander geluid hè?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Die AA is ergens over gefrustreerd. Die frustratie wordt hier in gedram geuit.

Ik was een tevreden DSB klant (betaalrekening).
In anderhalf jaar geen enkele onvolkomenheid. Voor mij was DSB een perfecte bank.

Door de mediahetze heb ik de nodige tijd verbrast om bij een andere bank onder slechtere condities en met kosten te kunnen gaan bankieren :twisted:

Minder voor meer dus :mrgreen:

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Wat zijn de feiten:
- Scheringa schopt Frank er uit, omdat hij gewoon geld van de spaarders wil kunnen opnemen voor zijn speeltjes
- weeknd van 11 okt, nog maar 26 miljoen euro in kas, hulp nodig van DNB, 100 miljoen euro.

Wat is het probleem dan, laat je, je geld toch gewoon bij Dirkie. Geen problemen hoor.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Noble »

ja, ook ik zal helpen die andere banken de nek om te draaien,
alleen al om het feit hoe dit door de nederlandse politiek vies onder de tafel gehouden is.

Amsterdam-Atlanta zei het ook al... het is een mafia zooitje geworden.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Mensen met diepgaande kennis reageren!

Ik snap het business model van Scheringa niet:
• Onnodig tijd winnen zodat de waarheid volgens hem niet aan het licht komt
• OR voorzitter als puppet > Dat mens liegt waar ze erbij staat, wat krijgt ze van Dirk. Dirkie bepaalt waanneer en wat de OR doet. Ze hebben nooit de boeken gezien. Overigens bestaan ze recentelijk.
• Jelle, met zijn regeling die gedupeerden tegen elkaar uitspeelt. Want de eersten krijgen de mooiste deal en de volgende hebben niks. Daar DSB dit nooit zou kunnen opbrengen.
• Hypotheek portefeuille die al sowieso 10% minder waard is (recessie, huizenprijs daling, inkomensverlies, etc.). Dus Eur 300 miljoen minder waard.
• De koopsompolisse regelingen en de afwaardering daardoor op de hypotheek portefeuille zou minstens een half miljard euro kosten.
• DSB verdient hun geld met koopsompolissen
• Spaarders worden tot rentes van 7% beloofd. Nou dan moet je als bank 10 punten draaien. Hoe zou Dirkie dit voor mekaar krijgen.
• Geen cent meer in kas
• Dure hobbies

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Triplepost -> spam

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Consumentet, waarom blaat jij overigens het gekakel van Scheringa en van Goo na, die ze nooit bewijzen. Help jij Scheringa en van Goor, om ongefundderd de banken en verzekerings wereld zwart te maken.
En als iemand met de feiten komt, dan gedraag je typisch iemand die met van alles wil mee praten maar de kern niet interesseert.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik kakel niks na, ik ben voor gelijke monikken gelijke kappen en niet de gemakkelijke weg.
Van 10 wespen heb ik meer last dan van 1 vlieg. Als die ene doodgemept moet worden dan ook die andere 10.
Of laat ze alle 11 met rust.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

OK Consumentt, snap het en respecteer het. En ben het volkomen eens met alle wespen aanpakken. Ze zeker niet met rust laten.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Noble »

heheheh, langzaam aan komen we allemaal op één lijn terecht...

DOOD meppen die banken.... :mrgreen: ALLE banken.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Net als jaren geleden bij het Legio Lease drama heeft Lakeman opnieuw vele tientallen duizenden Nederlandse gezinnen beduveld.

Hoe eerlijk is die Lakeman eigenlijk?

De duistere motieven van Pieter Lakeman:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5096 ... tml?p=19,1

Gesloten