LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lonestar

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
arjanvr
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2008 12:22

Lonestar

Ongelezen bericht door arjanvr »

Ook ik heb een probleem hypotheek bij de DSB en ik was eigelijk wel blij om te zien dat DSB op zijn bek ging moet ik eerlijk zeggen. In de hoop dat degene die de hypotheken overnamen mij niet iedere week zouden bellen/smsen/emailen dat ik achterloop met mijn hypotheek want dit weet ik en dat weet de DSB ook en ik ben er mee bezig om met schuldhulp verlening alles op de rit te krijgen maar ik begrijp als die lonestar de DSB overneemt dat ik dan wel vrijwel zeker op straat sta? Heb ik dit goed begrepen want laat dan de rechter dit echt niet toe staan om zoveel gedupeerde van de DSB als mijzelf op straat te laten zetten door die amerikaanse cowboys en laat ze lekker in de VS blijven. Klopt het wat ik hier schets?

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Kijk eens bij http://www.hypotheken-forum.nl/viewforum.php?f=11

en leg daar je vraag neer. Daar zitten mensen die behalve hun beroep ook helpen en advies geven. Heel veel succes.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Het probleem is dat Lonestar dan ook de eventuele claims overnemen. Heeft lakeman toch nog iets goed gedaan.
Lonestar zal dus keiharde garanties willen hebben.
Kan er dan ook mooi tegen ze in de VS worden geprocedeerd.
Wordt niet alleen mooier maar ook leuker.

agter
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:16

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door agter »

Inderdaad.
Lone Star heeft al eerder zoiets gedaan in Duitsland.
Ze hebben daar IKB opgekocht.
Ervaringen in Duitsland: Per direct de helft van het personeel de deur uit.
Achterstand in betalen of in rente? Betalen anders de boel verkopen of andere drastische maatregelen.

Ik weet niet of je daar als consument zo blij mee moet zijn. Het is (nog) niet echt de manier waarop we in Nederland met elkaar leven.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

agter, inderdaan het wordt zwaar. Een voordeel kan zijn dat als de moeder in de VS zit, de schadeclaims ook via de VS gepakt kunnen worden. En daar heb je heel goede advocaten, onder het motto 'fout is fout'. Niet dat slap gekletst in Nederland op de TV.
Indien Lonestar in Bermuda zit, dan wordt het een groter probleem. De Bermuda route is de zekerheid voor problems.

arjanvr
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2008 12:22

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door arjanvr »

Het lijkt me toch niet dat een Nederlandse rechter dit goed gaat keuren dan? We hebben toch nog zoiets als zorgplicht in Nederland waar ook die Amerikaanse party rekening mee moet houden hopelijk?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Consumentt »

agter schreef:Ik weet niet of je daar als consument zo blij mee moet zijn. Het is (nog) niet echt de manier waarop we in Nederland met elkaar leven.
Maar de manier van je steekt je in de schulden en als je zielig genoeg bent dan hoef je niet meer terug te betalen (schuldsanering) vind ik ook niks.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

.
Consumentt schreef:

Code: Selecteer alles

Maar de manier van je steekt je in de schulden en als je zielig genoeg bent dan hoef je niet meer terug te betalen (schuldsanering) vind ik ook niks.

Ik denk dat Bos dit ook vindt. Het is duidelijk dat DSB niet meer te redden is, daar heeft Lakemann wel voor gezorgd.
En de overheid is ook niet van plan om net zoals ze bij andere banken wel heeft gedaan, vele tientallen miljarden gingen bv. naar Fortis en ING (de bezuinigingen daarvoor gaan nog komen, al weten we al wel dat we vóór ons pensioen eerst nog twee jaar in de bijstand mogen), maar voor DSB hebben ze zelfs geen 100 miljoen over. Dus de mensen die toch geld genoeg hebben (meer dan 100.000) en de achtergestelde deposito's raken gewoon hun geld kwijt. Zij die buitensporig veel hebben geleend moeten gewoon die lening terug betalen en als ze dat niet meer kunnen doordat ze bv hun baan zijn kwijtgeraakt, dan vrees ik dat ze ook hun huis incl. die mooie nieuwe badkamer kwijtraken en met een grote schuld achterblijven.
Misschien dat daar dan nog iets van is terug te halen via
http://www2.lakemanleed.nl/
want deze meneer is bezig opnieuw honderduizenden mensen te beduvelen.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Dit kwam ik in mijn mailbox tegen (het volledig verhaal staat op DFT.nl)

Lone Star is ijskoude saneerder
Van DFT financiële redactie
AMSTERDAM - Klanten met een DSB-hypotheek komen van de regen in de drup als DSB Bank wordt overgenomen door het Texaanse investeringsfonds Lone Star.

Deze kille maar uiterst succesvolle saneerders hebben de reputatie bij iedereen die een betalingsachterstand heeft meteen het huis te onteigenen en te veilen. Ook houders van een spaartegoed hebben weinig hoop te koesteren als bij een eventuele overname de geldsluizen weer opengaan. De verwachting is dat dan binnen vijf minuten de hele bank wordt leeggetrokken.

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

zo 18 okt 2009, 05:30
Mogelijke collectieve vergoeding

AMSTERDAM - Het ministerie van Financiën onderzoekt momenteel de mogelijkheid van een collectieve schadevergoeding voor alle DSB-gedupeerden.

Minister Bos (Financiën) wil klanten te hulp schieten die onrechtmatig zijn behandeld door DSB. "We laten serieus onderzoeken wat voor de klanten de mogelijkheden zijn", aldus een woordvoerster. De regeling zou volgens ingewijden een serie van claims kunnen voorkomen, waardoor DSB Bank makkelijker te verkopen valt.

Door snel met een collectieve oplossing te komen, zouden bewindvoerders de losse hypotheekportefeuille van DSB nog zo goed mogelijk te gelde kunnen maken. "Deze valt lastig te verkopen als er nog claims op zitten, met jarenlange procedures in het voorzicht. Met de opbrengst van de hypotheekportefeuille kunnen spaarders worden terugbetaald", stelt een ingewijde.

De regeling die financieel ombudsman Jan-Wolter Wabeke vorige week voorstelde voor een akkoord tussen de DSB Bank en Stichting Steunfonds Probleemhypotheken zou mogelijk als basis kunnen dienen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ing__.html

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Noble »

AMSTERDAM - Het ministerie van Financiën onderzoekt momenteel de mogelijkheid van een collectieve schadevergoeding voor alle DSB-gedupeerden.
dan mogen ze wel oppasen....

als diegene die "foute/woeker" polissen hebben van dSB zoals OOK door andere banken verkocht
(en deze nog steeds verkoopt, maar de staat wil niet zeggen wie dit zijn..)

dan gaan dus EINDELIJK ook de andere banken voor de bijl en aan de galg.. JIpppiieeeeee... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

AB Normaal
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2009 11:42

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door AB Normaal »

MIJN INZIENS:..
Misbruiken ze de goede naam van de DSB bank om hun eigen fouten te verstoppen...
Want de DSB bank is niet de enige die deze KoopSomZooi heeft aangeboden.
Dus als er koppen moeten rollen is het allemaal of niemand..
Er zijn ergere dingen neem bijvoorbeel de IJsland problemen...
De gene die daar zijn geld had staan hoeft mijn inziens niet niet gered te worden als ik wil gokken en/of met aandelen krijg ik ook geen 100.000,= euro van de NLBANK :) Weg is Pech....
Een aantal weken terug was de DSB bank nog een gezonde bank..
Daarom zou ik alle transaktie's terug draaien naar die periode en dan alle probleempjes oplossen.... Bank gered en alle klanten gelukkig...
Het probleem klant met veel te hoge schulden en verplichtingen moeten geholpen worden...
Voordeel iedereen gelukkig..
Ik ben nu al gelukkig hahaha
Geen verkeerde Hyoptheek.. geen klant geen binding dus geen verplichting.
Wouter B kan wel zijn eigen aandelen ABN/AMRO veilig stellen, jammer dat hij geen DSB aandelen bezit...
G. Zalm heeft deze denk ik wel..
Succes allemaal in de toekomst.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

DSB heeft dit zelf over zich afgeroepen. Via de taktiek, veel ruis en dan gaat onze achterban er een eigen verhaal van maken.
De anderen (zijn er 6) waar je het over hebt zijn naast DSB, dus Cardif (partner van DSB), SNS-Reaal ( altijd al een zooitje geweest daar, met hun compliance), hoogstwaarschijnlijk AFAB en dan nog 2 anderen.
Dus in elk geval niet al die grote jongens die gesuggereerd worden door Dirk, Hans en de babbelaars.
Er is niemand te vertrouwen bij de DSB, maar als er eentje is naar wie ik evetueel wil luisteren is het Linschoten. Waarom wordt hij niet naar voren geschoven. Simpel hij zal niet kunnen liegen zoals de rest van de DSB clan.

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Bos mag wel oppassen met Lone Star...

'De investeringsmaatschappij schuimt de hele planeet af om bedrijven in de problemen over te nemen. Dat gebeurt niet altijd gladjes en zonder schandalen. In Japen nam het in 2001 de Tokyo Star Bank over. De winsten die voortvloeiden uit die transactie werden weggesluisd naar Bermuda. Japan wacht nog altijd op betaling van belastingen door Lone Star.'

Bron RTLZ

stofzuigertje

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik hoop op plan B van Adriaan Dorrepaal, die gesteund word door Jelle Hendrickx (minder betrouwbaar verleden)

Dit plan zorgt er voor dat ook betrouwbare goede hypotheken bij verlengen na 5 of 10 jaar een redelijke rente krijgen en niet duur hoeven over te sluiten elders met Notaris en afsluitprovisie kosten.

De slechte Hypotheken moeten dus voor Plan B kiezen en steunen...
Het personeel zal dit ook kiezen omdat Lone Star meer ontslagen zal opleveren dan nette aandeelhouders.

Ook Betaalpas houders die betaal rekening hebben zijn dan goedkoper uit dan de huidige goedkoopste Postbank/ING die nu €12.40 per jaar kost en DSB blijft gratis...

Dus daarom ga ik voor een iets aangepast Plan B van Adriaan Dorrepaal, zie via
www.uitzendinggemist.nl naar Nova van Zaterdag avond 16 oktober!

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Die Dorrepaal verzorgde trainingen bij DSB.. is dus een bekende van Scheringa.

'Hendrickx zei in Nova dat hij de DSB-gedupeerden die bij zijn steunfonds zijn aangesloten gaat adviseren mee te werken met het plan van Dorrepaal. In de uitzending was te zien hoe de Noord-Hollandse financieel deskundige Dorrepaal met Scheringa belde om zijn idee te lanceren. Scheringa stond er positief tegenover. ,,Hij staat er achter'', aldus Dorrepaal.'
Bron

Dit was dus wéér een groot toneelspel van Tricky Dirky :evil:

Dat plan B wordt niks, zodra de bank weer open gaat trekt iedereen zijn geld weg (op een paar Dirk fans na) en is de tent failliet. En je aandelen dus niets waard.
Laatst gewijzigd door Altijd wat anders op 18 okt 2009 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Consumentt »

Altijd wat anders schreef:zo 18 okt 2009, 05:30
Mogelijke collectieve vergoeding

AMSTERDAM - Het ministerie van Financiën onderzoekt momenteel de mogelijkheid van een collectieve schadevergoeding voor alle DSB-gedupeerden.
Het zou echt te SCHANDALIG voor woorden zijn als dit gebeurt.

Die koekenbakkers die het betreft zitten niet alleen door die koopsommen in problemen. Voor het grootste deel is het hun eigen schuld, de daling van de huizenprijzen en andere oorzaken in de persoonlijke sfeer (werkgelegenheid, scheiding, etc).

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Consumentt. Mee eens.
Gasten die net een paar jaar werken en huizen kopen, gebaseerd op salaris groei over 5 jaar. Duurste keukens, mooiste badkamers, lekker reizen, uiteten, auto's, ....
Het moet eens uit al die mensen hun kop, dat het geen recht is een eigen huis te hebben.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Noble »

Schade vergoeden prima, maar dan aan de mensen die buiten hun eigen schuld schade hebben.

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Lonestar

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

DSB vraagt Bos om een lening van 100 miljoen
Zie RTL

Dit in combi met plan B.

Het lijkt erop dat Lone Star dan heeft afgehaakt?

Gesloten