LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simlock vrijmaken

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
FriedrichF
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2009 18:27

Simlock vrijmaken

Ongelezen bericht door FriedrichF »

Dit weekend gekeken of ik mijn mobieltje simlock vrij kan maken via het internet. Ik stuitte op deze site: http://www.simlockunlock.info/
Het kostte €2,95 en ik dacht gewoon proberen. Je moet een 09-nummer bellen (€ 0,90 p/min) en wachten tot je het bedrag hebt bereikt (volgens mij heb ik veel meer betaald dan €2,95).
Dan krijg je via de e-mail een code om een bestand te downloaden. Nadat ik dit had uitgepakt bleken er - per merk - maar een aantal (oude) types mobieltjes die mogelijk kunnen worden unlocked.
Het zijn gewoon een stel tillers. maar ja, dat had ik kunnen weten. Ze geven niet vooraf aan of ze jouw merk en type toestel kunnen unlocken. Ook wordt er geen telefoonnumer of e-mail vermeld in het geval het unlocken niet lukt. Dus mensen, ga gewoon naar een telefoonshop om je mobiel simlock vrij te maken (wel op je mobieltje blijven wachten en daar checken of 't werkt!).

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Simlock vrijmaken

Ongelezen bericht door Hatertje »

Voor het simlockvrij maken van je toestel kan je je beter wenden naar de provider waarbij het toestel is geleverd.

Utaddict
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 sep 2009 11:52

Re: Simlock vrijmaken

Ongelezen bericht door Utaddict »

Hatertje schreef:Voor het simlockvrij maken van je toestel kan je je beter wenden naar de provider waarbij het toestel is geleverd.
Toevoeging: Mits het toestel meer dan één jaar oud is. Alleen dan kent de provider de verplichting dit kosteloos voor u te regelen.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Simlock vrijmaken

Ongelezen bericht door Hatertje »

Of je kan naar een telecomwinkeltje waar ze het voor 5 a 10 euro voor je doen.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Simlock vrijmaken

Ongelezen bericht door fuiduif »

Tsja, typisch dubbeltje en 1e rang.

Dwahn
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2009 16:56

Re: Simlock vrijmaken

Ongelezen bericht door Dwahn »

Zelf ook eens proberen simlock vrij te maken met zo'n site voor een paar euro.
Tot 2 keer toe is het mislukt:
-1ste keer zat er niets in het bestand wat ik kocht.
-2de keer zat er wel wat in (andere site uiteraard) maar bleek het een virus te zijn!

Dus daar waag ik mij niet meer aan.
Aanrader voor iedereen:
Een iUnlock of iSim kopen.
Kost je 15 euro's ofzo, maar dan ben je van het gezeur af.
Je weet zeker dat alles goed is en je hoeft niets te downloaden.
Zelf ben technisch heel slecht, maar zelfs ik kon het zo doen. Volgens mijn geschiedenis heb ik gekocht bij www.simlockverwijderen.nu
Aanrader om niet opgelicht te worden!

Gesloten