LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] actuele rentestanden Rabobank

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Boggelino
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2009 22:41

actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door Boggelino »

Beste mensen,

Wij zijn heel nieuwsgierig naar de actuele rentestanden voor de diverse hypotheken die de Rabobank aanbied.

Onze rentevaste periode loopt pas eind 2010 af bij de Rabobank, maar wij willen graag weten hoe de Rentestanden er nu voor staan.

We hebben nu voor een aflossingsvrije / en spaarhypotheek 3,9. Dus we hopen dat de rente niet te ver omhoog schiet!

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Boggelino
30-10-2009

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zou rekenen op 2% meer rente.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door jonis »




Ik zou rekenen op 2% meer rente.
:roll:

1,02x3,9=3,978 zo scherp zullen de aanbiedingen op dit moment ook wel niet liggen Kweenie


Maar huidige standen zijn moeilijk te vergelijken omdat dit verschillend kan zijn per regio/lokatie, maar het wordt wel meer dan 3,9%...ik heb 4,4 lopen 1 jaar vast vanaf afgelopen augustus. Maar met een simpel telefoontje of emailtje krijg je van je eigen lokatie gewoon de aktuele informatie.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door __oi__ »

Kweenie bedoelt uiteraard 2 % punten. En derhalve 5,9%.
Maar voordat appels met peren gaan worden vergeleken: Over welke rentevaste periode hebben we het :s

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door jonis »

Hoezo appels met peren vergelijken, ik geef alleen maar aan wat je vanaf ± kunt verwachten....dan hoef je op dit moment bijv. dezelfde looptijd niet interessant te vinden toch (=lees kies je een kortere)

De opmerking van Kweenie hoef je mij niet uit te leggen, vond ik voor een "adviseur" alleen een beetje een "vreemde" vandaar mijn humor :roll:

:wink:

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door __oi__ »

wellicht andere smiley gebruiken dan voortaan. Ik kan immers vanachter de pc geen intonatie horen of gezichtsuitdrukking zien...
Afgezien daarvan: zeg die auditie bij de lama's maar af.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door jonis »

__oi__ schreef:wellicht andere smiley gebruiken dan voortaan. Ik kan immers vanachter de pc geen intonatie horen of gezichtsuitdrukking zien...
Afgezien daarvan: zeg die auditie bij de lama's maar af.

.... :?: ....



1,02x3,9=3,978 zo scherp zullen de aanbiedingen op dit moment ook wel niet liggen Kweenie
zie geen __oi_staan :roll:

waarom denk je dat alles wat op je scherm verschijnt aan jou gericht is....

stofzuigertje

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Is het 5, 10 of 15 jaar vast?
En wilt U zelfde rente vast periode of keuze uit meerdere...

www.independer.nl geeft de huidige stand en gezien de tijd is dit een richtlijn, maar geen enkele garantie dat het zo zal blijven...

Verder ontbreekt de Rabo meestal omdat ze een landelijk advies hebben waar ze plaatselijk van af mogen wijken...

Soms is oversluiten bij andere Rabo goedkoper.....
Het tijdig laten weten dat U elders goedkoper kunt nadat U van hun post kreeg is soms de manier om lagere dan de in brief genoemde te verkrijgen.....

Boggelino
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2009 22:41

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door Boggelino »

Alvast bedankt voor de informatie!

Het liefst willen we natuurlijk voor minimaal 5 jaar vast, maar als het zo blijft wordt het een jaartje vast denk ik.

We zitten in de regio Rotterdam.

Volgens mij is het wel een nadeel bij de Rabo om een bestaande klant te zijn, in plaats van een nieuwe klant. (m.b.t) rentepercentage voor de Hypotheek.

Alle info blijft welkom hoor....

Groetjes

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door vakkiel »

Dat je (veel) meer gaat betalen dan nu is duidelijk. Maar waarom heb je de rente niet langer vastgezet ?
Het rentepercentage dat je bij de rabo krijgt zal niet veel hoger liggen dan bij de concurenten, daar alleen maar de duurdere zijn overgebleven.
Stap je toch over dan ben je notariskosten en waarschijnlijk afsluitkosten kwijt t.w.v. ca. duizenden euro's.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door kweenie »

Kijk ruim voor het aflopen van de rentevaste periode naar andere aanbieders (evt. via een adviseur) om te zien of het aanbod dat Rabo je biedt reeël is. Bij Rabo liggen de verlengrentes in het algemeen niet echt laag, maar het hoeft ook weer niet heel hoog te zijn. Let er ook op dat je je niet te veel verkijkt op de lage budget-rentes waarmee aanbieders vaak adverteren. Dat zijn rentes van hypotheken waar soms vervelende randvoorwaarden aan vast zitten. Bovendien zullen dat vaak ook aanbieders met een tweesporen beleid zijn, waar je dus bij verlenging veel meer rente moet betalen.

Rentes voor 10 jaar spaarhypotheek met NHG liggen momenteel tussen de 5% en ruim 6%, maar de laagste rentes zijn i.h.a. budgetrentes of rentes die alleen voor nieuwbouwprojecten gelden. Normale rentes zullen zo tussen de 5¼% en 6% liggen. Maar hoe het over een jaar is, is natuurlijk nog niet te zeggen.

Vandaar dat het verstandig is om uit te gaan van een rente die zo'n 2 procentpunt hoger ligt dan wat je nu betaalt.

stofzuigertje

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je met een offerte van elders komt is er soms bij de Rabo de rente te bespreken en word deze soms toch nog aangepast omdat ze U natuurlijk niet voor een klein verschil kwijt willen...

Zo doe je dat dus!

Arjan de Boer
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 mei 2009 09:53

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door Arjan de Boer »

Ja stofzuigertje, dat laat meer weer eens zien hoe belangrijk je als bestaande klant bent voor de oh zo machtige en vertrouwde Rabobank. Ze moeten je gewoon gelijk een passende, goede offerte geven. Hieruit blijkt maar weer dat banken duaal verdienen op hypotheken. De afsluitprovisie en de rentemarge.

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door vakkiel »

Stofzuigertje ik werk zelf bij een financiele instelling. Mag ik vragen wat voor soort werk jij doet ?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door CB »

Arjan de Boer

Hieruit blijkt maar weer dat banken duaal verdienen op hypotheken. De afsluitprovisie en de rentemarge.
Waarvan het meeste dan wel alles van de afsluitprovisie naar de tussenpersoon gaat. En de meeste hypotheken gaan via een tussenpersoon. Dus dat duaal verdienen valt wel mee.

stofzuigertje

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Vakkiel,

Ik werk als zelfstandige en heb geen bank...
Maar wel ervaring dat de Rabo advies tarieven heeft en bij een elders offerte gaan ze er regelmatig onder zitten......
Dus elke Rabo mag plaatselijk bepalen wat ze doen.
Vooral als je een hoger geplaatste kreeg.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door CB »

Stofzuigertje

Ik werk als zelfstandige en heb geen bank...
Echt waar? Reken je alles nog contant af met je klanten en/of je leveranciers?

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door vakkiel »

@Stofzuigertje
Nee prima dat je zegt dat de banken te veel verdienen.
Maar als ik jou als zelstandige inhuur dan ben ik toch ook € 60,-- per uur kwijt of niet ? Dat kan ook wel wat minder of niet ? Dus niet zo hypocriet doen.

Arjan de Boer
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 mei 2009 09:53

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door Arjan de Boer »

Beste CB, veel Rabovestigingen werken niet meer met tussenpersonen of zijn dit drastisch aan het beperken. Maar uit jouw woorden begrijp ik dat als je een hypotheek rechtstreeks bij de Rabobank aanvraagt, er geen afsluitprovisie hoeft te worden betaald? Ze hoeven tenslotte geen tussenpersoon te betalen. Ik heb onlangs een gesprek gehad met de rabobank over samenwerking inzake een nieuwbouwproject. Zij gaven hierbij duidelijk hun beleid aan tegen tussenpersonen. Als optie gaven ze mij dat wij de verkoopprijzen van de woningen iets moesten verhogen en dan de klanten moesten doorverwijzen naar de Rabo. Dan hoefden zij geen rechtstreekse vergoeding aan mij te betalen. Ze denken kennelijk dat ze de enige partij zijn en dat ik van hun afhankelijk ben. Dacht het niet!!

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: actuele rentestanden Rabobank

Ongelezen bericht door vakkiel »

Oh ja arjan je wilt op de naam van rabo meeliften maar ze mogen er niks aan verdienen begrijp ik dat goed ?

Gesloten