LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Ongelezen bericht door SJZ »

voorstander van de KMheffing dus
Eeehm ja, betalen per kilometer vind ik veel beter dan een vast bedrag waarvoor je eindeloos kan rijden.
dus vandaar dat in deze berekening geen BPM is meegenomen.
dus vandaar dat uw berekening niet klopt / vervalst is

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Ongelezen bericht door pima »

Km heffing voordelig. Voor Wie voor de schatkist????

Opeltje Astra van 1999 volle mep bpm betaald, wegenbelasting schrik niet 27 euries per maand is 104 euries per jaar.
20.000km per jaar maal 3 cent is volgens mij nog steeds 600 euries, voeg daarbij nog de eventuele inwonersbelasting en nog de kmprijs verhoging, voor wie is dat dan voordelig. De mensen met de smalle beurs, worden weer een extra op kosten gejaagd, alhoewel als die de auto meer laten staan komt er ook meer ruimte op het wegennnet toch???

diquydiq
Berichten: 145
Lid geworden op: 16 sep 2005 17:43

Re: 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Ongelezen bericht door diquydiq »

Het invoeren van een bewonersbelasting door provincies om het wegvallen van inkomsten uit de motorrijtuigenbelasting te compenseren is volstrekt onredelijk en bijzonder asociaal: bezitters van motorvoertuigen betalen nog steeds niets voor de ernstige schade die ze aan het milieu en aan het welzijn van mens en dier teweegbrengen!!! Er bestaat in dit land een enorm gebrek aan ruimte, die door motorvoertuigen wordt ingenomen - ook hiervoor wordt door deze lieden vrijwel niets betaald - zelfs het parkeren op voetpaden en fietspaden wordt door deze asocialen als zeer aanvaardbaar beschouwd - zelfs de politie doet het: "Waar moet ik mijn 'SUV'tjes' anders laten?". :evil: :evil: :evil:

Die lieden die over hun privacy mekkeren kunnen evenwel gaan eisen dat motorvoertuigen geen kentenplaten meer voeren, ip-adressen en burgerservicenummers niet meer mogen bestaan!

Laten wij er niet omheen blijven draaien: privacy bestaat in de slaapkamer en in de badkamer - voor zover ik het weet. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door diquydiq op 20 nov 2009 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Ongelezen bericht door quantas01 »

Wat denk je dat oldtimers uitstoten en dan krijg je de discussie ja die rijden niet zo vaak, nee de keren dat ze rijden stoten ze vervuiling uit voor een heel jaar SUV te rijden.

IPV schonere auto's te ontwikkelen en bv op sla olie of oude olie van frietpannen te laten rijden gaan ze weer belasting op belasting bedenken.

In Amerika kan je al op olie rijden maar hier wordt dat tegengehouden waarom daar gaat heel de accijns naar de kloten.

Het milieu maakt ze in den haag geen moer uit alleen hun zakken vullen das belangrijk.
Olie is schoner vanuit de frietpan, maar nee accijns he daarom boycot men het maar het is schoner en is recycling

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Ongelezen bericht door SJZ »

27 euries per maand is 104 euries per jaar.
Nee, 27 euro per maand is 324 euro per jaar.

En hoe lang blijft die Astra nog rijden? Tot 2020? Of moet je eerder al een nieuwe kopen.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Ongelezen bericht door glith »

quantas01 schreef:Wat denk je dat oldtimers uitstoten en dan krijg je de discussie ja die rijden niet zo vaak
Oldtimers worden ook gekeurd of afgekeurd op de uitstoot dus deze opmerking kun je vergeten :wink:

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Laat u niet weer pakken door die verdomde sluwe en slinkse zakkenvullers !!!!!!
Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.



Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.

Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlanders er op vooruit. Natuurlijk!! Er word een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekend dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.


Dus niet voor diegene die meer dan € 40.000 per jaar verdient ( Die mag nu ophouden met lezen. U gaat er nl. wel op vooruit.). Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheek aftrek.


Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met GPS. Die registreert u elke seconde dat u rijd. Waar u rijd. En hoeveel u rijd.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per Km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de BPM.

Dat betekend: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 Kilo en u rijdt 30.000 Kilometer dan betaald u nu € 356 per jaar aan wegenbelasting.

In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is: 30.000 x 6,7 is €2.010 per jaar.


365 Euro wegenbelasting -€ 2.010 euro Kilometerheffing = € 1.654 in de min.

Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld. Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40000 of meer .

Bijvoorbeeld: U koopt een Porche 911 Carrera voor de prijs van maar € 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent BPM van af. Dat is € 47.700,=
U betaald dus maar € 71.550,=

Dat is toch snel verdient die € 47.700 korting. Geweldig toch?

Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van € 71.550,=

De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van € 5.000.
Daar zit natuurlijk weinig of geen BPM meer op, dus die wordt niet goedkoper.

Wie word er dus beter van de Kilometer heffing? De bedenkers en de fabrikanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent n.l. 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijd u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php

Als je dit niet ondertekent, zul je via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, zie je het al voor je? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!

Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn. Neem een betuwelijn, de Noord Zuid lijn en ga zo maar door.

Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houd. Houden we er zelf wel een.

Dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is!
We zijn toch (nog )een democratie??????

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je 30.000 km per jaar rijdt, dan zul je in het algemeen geen benzine-auto hebben, maar bv. diesel. Dan zul je ook heel wat meer wegenbelasting betalen.

En als je 30.000 km per jaar moet rijden, en dus zo afhankelijk bent van de auto, dan is een auto van 5000 euro vaak ook niet aan te bevelen omdat de betrouwbaarheid van een oudere auto vaak lager is dan van een nieuwere auto. Bovendien weegt het extra onderhoud dan ook vaak niet op tegen de lagere aanschafkosten.

Bovendien kun je het ook andersom zien. Waarom moet het spreekwoordelijke oude vrouwtje dat de auto alleen gebruikt om naar de kerk en de supermarkt te rijden jaarlijks zo'n groot bedrag betalen, waarvan een groot deel alleen wordt gebruikt om de wegen voor de woon-werk spits-rijders te verbreden?

Je zou denken dat partijen als VVD en PVV juist staan te juigen voor het betalen naar verbruik. Dat is toch helemaal in het straatje van de liberale partijen?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Ongelezen bericht door SJZ »

De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van € 5.000.
Haaaa, een auto van € 5.000 voor de gemiddelde Nederlander? Die geeft heel war meer uit aan zijn auto hoor!

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Ongelezen bericht door WillemV »

Ik heb toch echt mijn bedenkingen bij dit rekeningrijden systeem. Vooral m.b.t. de privacy. Natuurlijk is het logisch dat wie meer rijdt meer moet betalen. Maar dat kan dan toch net zo makkelijk in de brandstof accijnzen verwerkt worden? Dat is véél goedkoper te implementeren en minder fraude gevoelig.

Vroeger werd de Motorrijtuigenbelasting Wegenbelasting genoemd. Alleen wanneer je met je auto gebruik maakte van de openbare weg, dus ook parkeren, moest je Wegenbelasting betalen. Wanneer je toen geen Wegenbelasting betaalde moest de Belastingdienst aantonen dat jij wel met je auto van de openbare weg gebruik maakte. Er reden dan ook continue ambtenaren rond om foto's van de kentekens van (geparkeerde) auto's te maken. Vanwege de hoge kosten is dat toen veranderd in Motorrijtuigenbelasting en moet je nu betalen wanneer er een auto op je naam staat. En nu willen ze weer zo'n kostbaar en waarschijnlijk fraudegevoelig systeem invoeren? :roll:

Wanneer het tevens de bedoeling is om m.b.v. dit rekeningrijden systeem de files te verminderen stel ik daar ook mijn vraagtekens bij. Ten eerste verwacht ik niet dat de files dan minder worden omdat de forensen gewoon op tijd op hun werk moeten zijn en het openbaar vervoer meestal geen alternatief is. Ten tweede is dat met een minder kostbaar en fraudegevoelig systeem best te realiseren.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

De topic ging eigenlijk over het invoeren van bewonersbelasting is redelijk.

dit wel naar aanleiding, naar de nu al te verwachten verliezen, van het rekeningrijden, waarvan ik denk, dat de staat er meer op gaat verdienen, maar dat is mijn mening.
Ik zou dus moeten gaan betalen, om dat zogenaamde verlies te compenseren, terwijl ik geen auto in mijn bezit heb!
Kunnen ze de burger nou nog meer afknijpen, mogen we nog wel iets?

De parkeergelden zijn torenhoog, de benzine, de accijnzen op tabak, alcohol, waspoeder, tampons, alles wat je nodig hebt, gaat omhoog, alleen maar om de staatskas te vullen.

Ik ben klaar om achter mijn comp vandaan te komen en te gaan staan voor mijn menig!

Weg met den haag!

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Ongelezen bericht door WillemV »

kaarsje69 schreef:De topic ging eigenlijk over het invoeren van bewonersbelasting is redelijk.
Jawel, maar een discussie over rekeningrijden op zich is wel degelijk on-topic. Een quote uit het openingsbericht van TROS Radar:

"Wat vindt u trouwens van het hele rekeningrijden? Drie cent voor iedere kilometer in 2012. De prijs loopt op tot 6,7 cent in 2018. Naast het basistarief komt er een tarief voor het rijden in de spits. De prijs zal ook afhangen van de CO2-uitstoot van de auto. Vindt u dat een goed plan?"
Ik zou dus moeten gaan betalen, om dat zogenaamde verlies te compenseren, terwijl ik geen auto in mijn bezit heb!
Het gaat dan over de provinciale opcenten in de Motorrijtuigenbelasting die door het rekeningrijden systeem wegvallen en de provincies gecompenseerd krijgen d.m.v. een Bewonersbelasting. Toch? :wink: Ik begrijp je punt. Maar je kunt natuurlijk ook andersom redeneren. Het leeuwendeel van die opcenten komen nu in de algemene middelen van de provincies terecht. Daardoor betalen momenteel de automobilisten meer mee aan de algemene voorzieningen dan inwoners van dezelfde provincie die geen auto rijden. :wink:

Ik denk toch echt dat de overheidsinkomsten uit de automobilisten hoger is dan wat er in wegen en milieuschade veroorzaakt door diezelfde automobilisten geïnvesteerd wordt. Het welbekende 'melkkoe' verhaal.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik besef dat de auto milieuschade veroorzaakt. Maar om onze economie draaiende te houden kunnen we momenteel niet zonder de mobiliteit welke we hebben dankzij de auto. Daar hebben niet automobilisten dus ook profijt van...

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: 'Invoeren bewonersbelasting is redelijk'

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Klopt als je het zo ziet, maar we betalen al voor van alles en nog wat!
Onbewust betalen we al mee aan de verslaving van mensen, ik heb ooit per abuis een belasting uitdraai binnen gekregen, waar het belastinggeld allemaal naar toe gaat. Ik wil even er op wijzen dat vrouwen 25 jaar geleden geen pensioen opbouwden. Wel premie betalen, maar toen ook al werd er een deel ingehouden voor de verslavingszorg, voor het pensioen.

Kijk, ik verdien mijn geld eerlijk en ik wil graag weten wat ze van mijn belastinggeld doen, dus het niet vergokken op de beurs bij wijze van!
Nu zou ik dan moeten gaan betalen, omdat op papier bij de provincie straks minder geld gaat binnenkomen en dus door elke burger een bewonerschap belasting zal worden ingevoerd?
Kijk, ik ben me me er van bewust dat mobiliteit een hoog goed is, maar als ik de fiets of de trein pak, ben ik niet zo sociaal om te denken voor henkie ga ik het tekort betalen wat de provincie aan inkomsten mist. Ooit was de wegenbelasting voor de wegen bedoeld, om nieuwe aan te leggen, was niet bedoeld om dure mislukkende projecten mee aan te leggen zoals de Betuwe lijn.
Onze pensioen afdragen waren bedoeld voor onze pensioenen en niet om te vergokken op de beurs!
Ik kan het er lang of kort over hebben, ons belasting geld, verdwijnt in een heel diep gat en we zien er weinig van terug!
Sterker nog, ze willen steeds meer en de top blijft maar graaien en als je nou echt goed om je heen kijkt, mensen zijn niet meer vrolijk als ze in de auto moeten stappen om naar het werk te gaan. Je kan niet anders als werkende om op tijd op je werk te verschijnen, kassa dus voor de overheid, maar de overheid weet het zo te draaien!
De burger heeft een vrije keus, nou ga dat dan maar eens aan je baas uitleggen, ik ga niet meer in de spits rijden!
Zegt de baas al heel snel, daar is dan de straat!

Ik ben trouwens tegen het rekening rijden, ondanks dat ik geen auto heb, dit is het volgende uitmelken van de burger!
Ik weet wel, dat een gemiddelde auto rijder, niet onder de 10.000 km per jaar zit!
Maar we gaan er weer op vooruit, net zoals met de ziektekosten verzekering!
jaja, ik ben blond!

Gesloten