LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door SJZ »

Lakeman bestrijdt al circa 30 jaar, het malverserende bedrijfsleven.
Of hij ondersteunt het malverserende bedrijfsleven. Of bent u nu ineens "vergeten" dat Lakeman 1 miljoen gulden verdiend heeft met de promotie van aandelenlease via Legio Lease?

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Lakeman is iemand die graag op een standbeeld wil worden geplaatst. Over een tijdje kan je hem weer naar beneden trekken.
Het is te hopen dat dergelijke personen niet teveel aan geschiedschrijving doen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Noble »

veel mensen WETEN het niet... en WILLEN het ook niet weten...
totdat..

straks blijkt dat hij veel dingen FOUT geadviseerd heeft.... dan is tie de klos...

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Sorry, maar Lakeman hoeft voor mij niets te bereiken. Ik weet wat de DSB boevenbende kapot heeft gemaakt. Mensen die zichzelf van kant hebben gemaakt. DSB was door en door gajes, met hulp van hun lijntjes. Met of zonder Lakeman.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Maar wat voor persoonlijkheid is Lakeman. Heb echt m'n twijfels of het 'm echt om de gedupeerden ging.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Mensen beduvelen is tegenwoordig schering(a) en inslag en daar heeft Lakeman behoorlijk aan meegewerkt. Lakeman heeft meer mensen beduveld dan Scheringa ooit voor elkaar zou kunnen krijgen en daar is Lakeman al decennia mee bezig. Ik veronderstel dat iedereen die het niet zo nauw neemt met de medemens en enkel uit eigenbelang veel slachtoffers maakt, ergens wel eens een steek laat vallen. Ik denk dat Lakeman in de DSB affaire die steek heeft laten vallen en daar ook voor ter verantwoording wordt geroepen. Zijn de mensen waarvan Lakeman zei voor op te zullen komen nu nog steeds zo blij met deze Lakeman? En de mensen die bijna een akkoord hadden met de DSB en door Lakeman weer terug in hun uitzichtloze situatie zijn beland en er dit keer niet meer uit komen, want wie zou dat dan moeten (kunnen) betalen? Lakeman had ook niet verwacht dat zijn oproep zo massaal zou worden. Hij beseft heel goed dat er nu niets meer te halen valt en probeert enkel nog de aandacht af te leiden, o.a door gewoon iets anders (ABN-AMRO) te gaan slopen. Als je van iemand nog iets gedaan wilt krijgen, mag je die wel prikkelen, pijn doen, maar nooit doden voordat je hebt gekregen wat je wilde hebben. Lakeman beseft dus echt wel dat hij voor de DSB gedupeerde niets meer kan bereiken. Het zal een tijdje duren voordat dit tot iedereen doordringt, maar dan zal Lakeman toch echt ter verantwoording worden geroepen, als hij dan niet met de stille trom is vertrokken. Want het is de laatste weken angstvallig stil rond Lakemann. Hij is waarschijnlijk de stille trom aan het voorbereiden en zijn vermogen aan het veiligstellen.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Je kletst uit je nek. Praatjes vullen geen gaatjes, dus ook niet die van Jelle, Scheringa en jij.
Die enkele gevallen op een hand te tellen, die zogenaamd een regeling hadden, zijn egoisten, en dachten alleen aan hun zelf. Waarom dus nu medelijden hebben met ze, terwijl duizenden in de penarie zouden zitten.

Maar jou stemmingmakerij is typisch die van een leeg omhulsel, die oorzaak en gevolg door elkaar halen. Blijven halen, en totaal niet snappen, waar ze mee bezig zijn.

Marieke1231
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:49

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Marieke1231 »

Raar is dat, Dirk Scheringa is de enige echte schuldige. Als je dan nog meer mensen/organisaties de schuld wilt geven zijn dat Gerrit Zalm en DNB. En wie krijgt de schuld? Waarom doen mensen dat toch? Daarbij komt, je hebt er niks aan, ook al zou het wel zo zijn. Pieter Lakeman heeft geen geld. Ook al zou hij wel geld hebben en zou hij aansprakelijk gesteld kunnen worden, dan duurt het jaren voor je een definitieve uitspraak hebt en dan moet hij wel heel veel geld hebben om gedupeerden te kunnen betalen en jij bent je geld kwijt aan proceskosten.

Steek je energie in het aantonen dat je schade hebt en dien je claim in bij de curator. Als je niet alles vergoed krijgt, stel DNB aansprakelijk, dan heb je meer kans van slagen, dan je energie in Pieter Lakeman te steken.
Ik kan niet garanderen dat Hypotheekleed de beste belangenbehartiger is (kan helaas niet bij ze in de keuken kijken), maar op mij komt het wel professioneel over. Maar als er mensen zijn met een alternatief, behalve dan de rechtsbijstandsverzekering en advocaat, laat het weten. Daar hebben we iets aan.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door testcase »

@marieke

http://www.sobi.nl/

Hier kan en de laatste stand van zaken vinden.

Marieke1231
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:49

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Marieke1231 »

Ik geloof ook helemaal niet dat Lakeman ook maar ergens aansprakelijk voor is, ik denk juist dat hij heel goed werk doet. Maar omdat ik niet kan garanderen dat Hypotheekleed de beste is, blijf ik voorzichtig in mijn advisering.
Dank je wel voor de link.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door testcase »

Hij is zonder twijfel de best geëquipeerde man op dit gebied. Hij is zeker gen man van het polder model en hij gaat tot het gaatje. Je moet dus wel geduld hebben.
Maar zijn track-record is formidabel.Hij is de enige die een aantoonbare trackrecord heeft op dit gebied.

Maar garantie te geven is er natuurlijk niet.

diederikscheringa
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:50

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door diederikscheringa »

mening spuien zonder feiten moeten zich niet op het forum melden,ook meningen met verdraaide feiten en onkundigheid en niet terzake doende horen er niet op thuis dus doei consument
En mensen die geen fatsoenlijk Nederlands kunnen, zouden zich al helemaal niet moeten bemoeien met grote mensen discussies. :lol:

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door AllPino »

Als een solide lijkende constructie een kaartenhuis blijkt dat in elkaar zakt. Wie is dan verantwoordelijk voor het instorten. Is dat degene ( Lakeman) die het een duwtje gaf en daarmee de gammelheid aantoonde? De exploitant (Scheringa) van het kaartenhuis ? of... de genen (DNB en AFM raad van commissarissen)die toezicht moesten houden op het in stand houden van een solide constructie ?
Het antwoord lijkt me toch heel simpel.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Janny »

AllPino schreef:Als een solide lijkende constructie een kaartenhuis blijkt dat in elkaar zakt. Wie is dan verantwoordelijk voor het instorten. Is dat degene ( Lakeman) die het een duwtje gaf en daarmee de gammelheid aantoonde? De exploitant (Scheringa) van het kaartenhuis ? of... de genen (DNB en AFM raad van commissarissen)die toezicht moesten houden op het in stand houden van een solide constructie ?
Het antwoord lijkt me toch heel simpel.
iedereen die daaraan meedoet is schuldig. En vergeet niet de personen die boven hun vermogen leenden, ze zijn wel zielig, maar betaalden/leefden wel met geleend geld. Is een harde werkelijkheid,
Er liggen heel veel leuke dingen in de vitrines, maar het zal nooit mijn eigendom kunnen worden, omdat ik het simpelweg niet kan betalen.
janny

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door AllPino »

Juffrouw Janny,
Ik ben zeer onder de indruk van uw kennis, wijsheid en inzicht. Voelt u er iets voor om Balkenende op te volgen bij de eerstkomende verkiezingen ?

Fred gedupeerd
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2009 01:49

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Fred gedupeerd »

Pardon, hou toch eens op met mensen te veroordelen. U weet niet waarover uw praat..wel een mening, die nergens op is gebaseerd. Wat weet U meer dan de gedupeerde zelf? Was U soms een koopsomkanjer? dagelijks in een T-shirt te lopen en pronken met...en staat U nu op straat vanwege criminele praktijken? Als ik die koopsommen niet had gehad, had ik een hele normale hypotheek gehad. Niets is boven mijn vermogen geleend ben gewoon overgecrediteerd door die vervelend verzekeringen die op slinkse wijze in mijn schoot zijn geworpen.
Maar het kan U toch geen geen ene malle moer schelen, U mening staat vast.
Wij hebben alle luxe van de wereld en leven boven onze stand ..Tuurlijk.
Suc6 met zoeken naar werk..Ze zoeken nog toiletjuffrouw bij de Hema.
Janny schreef:
iedereen die daaraan meedoet is schuldig. En vergeet niet de personen die boven hun vermogen leenden, ze zijn wel zielig, maar betaalden/leefden wel met geleend geld. Is een harde werkelijkheid,
Er liggen heel veel leuke dingen in de vitrines, maar het zal nooit mijn eigendom kunnen worden, omdat ik het simpelweg niet kan betalen.
janny

Marieke1231
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:49

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Marieke1231 »

Fred Gedupeerd, jufrouw Janny snapt niet waar het over gaat, heeft niet alles gelezen over de DSB. Hoe het in de werkelijkheid ging. De juffrouw Janny's zullen er altijd blijven.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Juffrouw Janny, de naam zegt het al.
Overigens heeft Lakeman helemaal geen duwtje gegeven. Bij elke andere bank hadden de klanten hun geld al weggehaald gezien de berichten van afgelopen 12 maanden en daarvoor. Alleen bij DSB niet. Of de klanten hadden geen benul wat ze deden en/of ze volgden hun sekte goeroe blind en/of hun mate van hebzucht maakte ze stekeblind.

Ook spaarders ga bij jezelf te rade, en vraag u af 'waarom wilde ik niet inzien dat het drijfzand was, en toch mij geld aan ome Dirk gaf'

Ome Dirk maakte gebruik van de hebzucht/consumptie drift van de leners en spaarders. Het is dan toch triest om i.p.v. bij uzelf te rade te gaan, dan lakeman de schuld te willen geven.

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door AllPino »

In dit brede meningsverschil heb ik Vicky Pollard ( Little Britain) gevraagd haar visie te ontvouwen. Het antwoord wil je niet weten, maar ze denkt dat ze gelijk heeft.

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Chiron »

Beste Amsterdam-Atlanta,
Is mijn veronderstelling juist dat de financiële dienstverlening geen onbekend terrein voor je is ? En dat je uit dien hoofde regelmatig mensen gewaarschuwd hebt om niet met Scheringa en consorten in zee te gaan ? Je hebt gelijk hoor, dat de gewaarschuwden een eigen schuld hebben. Maar hoe geloofwaardig komt een financieel adviseur tegenwoordig nog over? De f.a.'s hebben ook een aan hun eigens handelswijze toerekenbaar imago verworven van zelfverrijking. Wie moet je als consument dan nog geloven. Het gaat natuurlijk te ver alle f.a.'s over één kam te scheren net zoals het te ver gaat om alle gedupeerden een eigen schuld aan- en in te wrijven. Om dat ook nog eens anoniem te doen, is niet iets om trots op te zijn. Als je je kennis van zaken wilt aanwenden om gedupeerden van goede informatie te voorzien, zou dat tot je eer strekken.
Naar mijn idee ligt de verantwoordelijkheid bij toezichthoudende lichamen zoals de DNB, AFM, de raad van commissarissen van DSB en aanvullend voor de verzekeringstak van DSB, de aan DSB volmachtgevende verzekeraars die al veel langer op de hoogte waren van het verdien/plundermodel van DSB en de andere kant uitkeken waar men jaren geleden al had moeten ingrijpen.

Gesloten