LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windeprijsvraag.nl

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

Geen idee, of dit hier goed staat maar ben behoorlijk overstuur.
Maanden geleden een keer gebeld door Windeprijsvraag.nl voor een of ander prijzen abonnement was de eerste 3 maanden gratis??
Duidelijk gevraagd om welkomsbrief of mailtje zodat ik kon lezen waar het over ging.
Man aan de telefoon zat maar te drammen om mijn bankrekeningnummer te krijgen :(
Nooit geen welkomsbrief of mailtje gehad en daarna een rekening die ik heb retour gezonden met ongewenst uit bestand.
Daarna nog een keer terug gestuurd en nu krijg ik een incassobureau op mijn dak met een bedrag wat ik helemaal niet kan betalen :cry:
Het incassobureau gebeld en gezegd hoe en wat maar ja u moet betalen mevrouw want u heeft echt die welkomsbrief gehad :?
Dus binnenkort heb ik een deurwaarder op de stoep..........

Jullie op dit forum een idee hoe nu verder????
Ben dus helemaal radeloos vandaar ook mijn accountnaam

rommie
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:18

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door rommie »

je hebt toch niks getekend? Dan sta je toch wel aardig stevig? Ik zou contact zoeken met een advocaat. Vraag hem/haar hoe je staat en wat je er tegen kan doen.

radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

Nee ik heb niks getekend maar die man van het incasso bureau zei
we hebben op band dat je mee wilde doen.
Nou zeg ik tegen die man ik heb duidelijk aangegeven dat ik een brief over de post wilde dat ik kan lezen waar het over gaat.
En die heb ik nooit gekregen, en het incassobureau zegt van wel.

rommie
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:18

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door rommie »

Dan heb jij toch het recht omdat bandje te mogen afluisteren. Ja met die telefoon verkopers moet je oppassen. Ik heb het wel vaker gehoord dat ze stiekem opnemen en als je ´ja´ergens bij zegt dat ze dat er uit knippen. Maar goed, waarom eis je niet dat je die tape mag horen. Laat ze het maar bewijzen!

radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

Zit op dit forum even rond te kijken kom ik dit bericht tegen
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 29&t=69878
Gaat volgens mij over dezelfde toko...........

asambv
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2009 21:18

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door asambv »

Dag Windeslachtoffers,

Ook ik dus. Ik vraag mij af in hoeverre je gebonden bent aan een voicelog-contract. Het kan toch niet eeuwigdurend zijn als je opgezegd hebt?

Tabby
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2009 16:03

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door Tabby »

@radeloos01

Ik ben ook telefonisch benaderd nav een online enquête en ik dacht mwah waarom ook niet. Leuk toch als je op zo'n manier iets kunt winnen? Totdat ik dus even ging googlen en o.a. dit forum tegenkwam over dit onderwerp. Na jouw bericht en alle reacties te hebben gelezen heb ik telefonisch contact opgenomen met KvK Eindhoven waar F & W Promotions staat ingeschreven. Deze mevrouw vertelde mij dat dit bedrijf nooit overeenkomsten met deelnemers heeft gedeponeerd. Maar desondanks wanneer je een schriftelijke overeenkomst hebt getekend, heb je 8 dagen de tijd om af te zeggen middels een (en dit is heel belangrijk) aangetekende brief. Bewaar wel de coupon die je van het postkantoor krijgt. Daar staat het nummer op waarop de brief te traceren is. Ook wanneer je telefonisch bent benaderd en je hebt een welkomsbrief ontvangen, heb je 14 dagen de tijd om (het liefst schriftelijk en bij voorkeur per aangetekende brief) te annuleren. Echter, jij zegt dat je niets hebt ontvangen.
radeloos01 schreef:Nooit geen welkomsbrief of mailtje gehad en daarna een rekening die ik heb retour gezonden met ongewenst uit bestand.
Daarna nog een keer terug gestuurd en nu krijg ik een incassobureau op mijn dak met een bedrag wat ik helemaal niet kan betalen :cry:
Het incassobureau gebeld en gezegd hoe en wat maar ja u moet betalen mevrouw want u heeft echt die welkomsbrief gehad :?
Ik zou zeggen: stuur alsnog de herroeping waarin je ook stelt niets ontvangen te hebben alleen maar rekeningen, het liefst dus aangetekend. Vraag eerst zo'n coupon aan bij de het postkantoor. Vul de gegevens in en noteer ook het nummer op de brief en maak daar een kopie van samen met de coupon. Stelt het bedrijf zich hard op en komt het toch tot een zaak bij de kantonrechter, dan zal F & W hard moeten maken, dus bewijzen dat jij die welkomsbrief wel hebt ontvangen. F & W zal ook moeten bewijzen dat ze jou aanmaningen hebben verstuurd voordat het een incassobureau heeft ingeschakeld.

Een aangetekende brief is belangrijk. De ontvanger van de brief moet nl. tekenen voor ontvangst en dat wordt weer bewaard bij het postkantoor. Wordt de aangetekende brief geweigerd, dan krijg jij hem retour als jij je postcode + huisnummer op de achterkant van de enveloppe hebt genoteerd. Bewaar hem goed want het kan je van pas komen. Stelt F & W dat ze niets van jou hebben gekregen, dan heb je nl. wel iets achter de hand.

Ben benieuwd hoe dit voor je afloopt.

radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

Helaas ben nog niet van www.windeprijsvraag.nl af
Ze zeggen we hebben een voicelog en die is wettelijk geldig.

Maar met www.google.nl kwam ik dit tegen:

De voicelog niet in de wet

De staatssecretaris heeft het in zijn aankondiging van 15 juni 2009 van extra maatregelen tegen oneerlijke telefonische verkoop nog eens nadrukkelijk vermeld: "De huidige wet kent geen voicelog-verplichting".
We kunnen hieruit concluderen, dat in de wet ook nergens vastligt, aan welke eisen een voicelog moet voldoen!!

Dus misschien dat dit een einde maakt aan het contact met www.windeprijsvraag.nl

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Beste radeloos, je hebt hier inmiddels al wat goede adviezen gekregen. Toch denk ik dat de posters hier, die over het algemeen allen consumenten zijn, jou niet zo heel veel verder kunnen helpen omdat er een beetje een patstelling lijkt te staan.

Ik denk dat je het beste naar een juridisch loket kunt gaan om informatie in te winnen wat je het beste kunt doen. Heb je al een aangetekende opzegging verstuurd trouwens? Aangetekend is wettelijk niet verplicht, als de opzegging binnen is, is het bindend, maar als het aangetekend is dan heb je een bewijs dat het verstuurd is. Dat is in jouw geval belangrijk, wat eerder ook al gezegd is.

Verder denk ik dat het bedrijf inderdaad moet bewijzen dat er een schriftelijke welkomstbrief is verstuurd. Die wordt niet aangetekend verstuurd, dus wat dat betreft kunnen ze niks bewijzen...

En dan het verhaal van een andere poster dat jouw info niet gedeponeerd is bij de K.v.K Eindhoven... Waarom neem je niet even kontakt op met hun om te vragen hoe het zit met de consequenties van het feit dat jouw overeenkomst niet bij de K.v.K. is gedeponeerd? Volgens mij gaat de opzegtermijn van 8 dagen pas in nadat de overeenkomst geregistreerd staat bij de K.v.K. dus dan is de overeenkomst niet eens rechtsgeldig, en kun jij nog steeds kosteloos (aangetekend) opzeggen. Mischien hebben zij wel een brochure of iets dergelijks waar de nodige informatie instaat?

Ik denk dat je op zich redelijk sterk staat. Maar je moet even zelf actie ondernemen, niet wachten tot de deurwaarder of wat dan ook op de stoep staat. Als je dan nog je gegevens moet verzamelen en overal achter aan moet heb je veel te veel tijd verloren.

radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

witte angora schreef:Beste radeloos, je hebt hier inmiddels al wat goede adviezen gekregen. Toch denk ik dat de posters hier, die over het algemeen allen consumenten zijn, jou niet zo heel veel verder kunnen helpen omdat er een beetje een patstelling lijkt te staan.

Ik denk dat je het beste naar een juridisch loket kunt gaan om informatie in te winnen wat je het beste kunt doen. Heb je al een aangetekende opzegging verstuurd trouwens? Aangetekend is wettelijk niet verplicht, als de opzegging binnen is, is het bindend, maar als het aangetekend is dan heb je een bewijs dat het verstuurd is. Dat is in jouw geval belangrijk, wat eerder ook al gezegd is.

Verder denk ik dat het bedrijf inderdaad moet bewijzen dat er een schriftelijke welkomstbrief is verstuurd. Die wordt niet aangetekend verstuurd, dus wat dat betreft kunnen ze niks bewijzen...

En dan het verhaal van een andere poster dat jouw info niet gedeponeerd is bij de K.v.K Eindhoven... Waarom neem je niet even kontakt op met hun om te vragen hoe het zit met de consequenties van het feit dat jouw overeenkomst niet bij de K.v.K. is gedeponeerd? Volgens mij gaat de opzegtermijn van 8 dagen pas in nadat de overeenkomst geregistreerd staat bij de K.v.K. dus dan is de overeenkomst niet eens rechtsgeldig, en kun jij nog steeds kosteloos (aangetekend) opzeggen. Mischien hebben zij wel een brochure of iets dergelijks waar de nodige informatie instaat?

Ik denk dat je op zich redelijk sterk staat. Maar je moet even zelf actie ondernemen, niet wachten tot de deurwaarder of wat dan ook op de stoep staat. Als je dan nog je gegevens moet verzamelen en overal achter aan moet heb je veel te veel tijd verloren.
Ik heb de KvK al gesproken en die zeggen dat wdp.nl geen poot heeft om op te staan want er is geen overeenkomst gemeld bij de KvK.
Ik heb ook geen wilsovereenstemming getekend.
Ik kreeg een brief van de KvK die heb ik verstuurd naar wdp.nl en toen begonnen ze over de voicelog.
Dus nu is het nog de vraag in hoeverre is die wettelijk geldig.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

Tegenwoordig als ik telefoon krijg en het is GEEN familie, pleur ik direct de hoorn er weer op, ook wij staan op belmeniet register, maar nogmaals, veel **** komt uit het buitenland via ingewikkelde telefoonlijnen waarvoor mensen die goed nederlands spreken aan het werk worden gezet....LIJKT MIJ.....

radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

ron1 schreef:Tegenwoordig als ik telefoon krijg en het is GEEN familie, pleur ik direct de hoorn er weer op, ook wij staan op belmeniet register, maar nogmaals, veel **** komt uit het buitenland via ingewikkelde telefoonlijnen waarvoor mensen die goed nederlands spreken aan het werk worden gezet....LIJKT MIJ.....
Ik donder tegenwoordig ook de hoorn erop.
Nu nog hopen dat ik van wdp.nl af kom :x

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

Je kan ze ook zelf de hele godganse dag opbellen.........als hun dan weer bellen met de vraag waarom belt u de hele dag....zeg je.....nou mevrouw of meneer....wij bellen echt niet hoor.......spelletjes spelen .....ik ben er 3 keer beter in......

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kreeg een brief van de KvK die heb ik verstuurd naar wdp.nl en toen begonnen ze over de voicelog.
Dus nu is het nog de vraag in hoeverre is die wettelijk geldig.
Je hebt toch nog wel een kopie heb ik? Die zul je aan de deurwaarder en eventueel de rechter moeten kunnen laten zien.

Als de datum van die brief ná de datum ligt waarop jij je aangetekende opzegging verstuurd hebt hebben die lui geen poot om op te staan. Die voicelog is geldig, maar het is slechts het begin van het traject om tot een geldige overeenkomst te komen, niet het eindpunt.

radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

witte angora schreef:
Ik kreeg een brief van de KvK die heb ik verstuurd naar wdp.nl en toen begonnen ze over de voicelog.
Dus nu is het nog de vraag in hoeverre is die wettelijk geldig.
Je hebt toch nog wel een kopie heb ik? Die zul je aan de deurwaarder en eventueel de rechter moeten kunnen laten zien.

Als de datum van die brief ná de datum ligt waarop jij je aangetekende opzegging verstuurd hebt hebben die lui geen poot om op te staan. Die voicelog is geldig, maar het is slechts het begin van het traject om tot een geldige overeenkomst te komen, niet het eindpunt.
Oke duidelijk bedankt!

belindarico
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2010 14:35

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door belindarico »

ook ik heb meegedaan en vandaag opgezegt ''telefonisch''en de naam van desbetreffende persoon gevraagt,en dus opgeschreven.
Ik zei dat ik een bevestiging wilde van het opzeggen en als het de waarheid is krijg ik die brief dindag of woensdag binnen.
Laat ook gelijk me gironummer voor hun blokkeren,je weet maar nooit.
We wachten het af weet alleen wel dat ik nooit meer aan zoiets begin en heb het bel me niet regeister ingeschakelt.groetjes belin :wink:

SharonKritisch
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2011 11:58

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door SharonKritisch »

Onlangs werd ik gebeld door iemand van 'win200' of 'win500', iets in die trant. De meneer in kwestie vroeg of ik interesse had in kans maken op veel prijzen en slechts 1 keer je gegevens in te hoeven vullen. opvallend was zijn net iets te vriendelijke toontje en zijn ovedreven opmerkingen als, natuuuuuurlijk mevrouw.

Ik liet hem zijn verhaal doen en al snel vroeg hij mij of (..) mij adres is. Dat bevestigde ik, waarna hij om mijn e-mail vroeg, dit alles om een welkomstpakket op te sturen. Daarna vroeg hij om mijn rekeningnummer waarna alle alarmbellen gingen rinkelen. Ik vertelde de medewerker dat ik absoluut niet van plan was dat te geven. Hij reageerde nogal verbaasd en vertelde mij echt geen oplichter 'zoals iemand van een energiebedrijf' te zijn. Ik vertelde hem dat ik later zelf wel mijn rekeningnummer in zou vullen, maar die mogelijkheid maakte hij met de grond gelijk.
Ik vertelde hem geen vertrouwen te hebben in zijn verhaal en heb opgehangen.

Ik ging googlen en kwam op het forum 'windeprijsvraag' uit. Heeft iemand een telefoontje gehad van deze 'win200'? Of iemand die onder een andere naam over hetzelfde gebeld is?

Ik ben benieuwd. In ieder geval wederom een wijze les: Vertrouw nooit een telefonisch verkoper. Ik maak me zorgen om oudere mensen die hier wellicht wel in zullen tuinen. Schande vind ik het.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik zie een hoop dingen over voicelogs .. maar volgens mij zijn die alleen geldig als:
- je weet dat het gesprek opgenomen word, en je daar vooraf toestemming voor hebt gegeven.
- het hele gesprek compleet en 'unedited' is - dus niet een deel van het gesprek, of dat er in geknipt is.

Er is een uitspraak :
De kantonrechter heeft onlangs geoordeeld (LJN: BC6117) dat aan een voicelog bewijswaarde kan worden toegekend als aan de volgende voorwaarden is voldaan.

Er moet toestemming worden gevraagd voor de geluidsopname en het positieve. antwoord moet worden afgewacht. Ook de contractsinhoud moet duidelijk uit het gesprek blijken
Na het gesprek moet een schriftelijke bevestiging toegestuurd worden met de inhoud van de overeenkomst en een verwijzing naar de voicelog

Bron: http://www.cs-advocaten.eu/nieuws/newID/122

Andere bron: http://blog.iusmentis.com/2008/03/10/ov ... -voicelog/

Voor benadeelden - doe er uw voordeel mee.
Er word trouwens ook bij het iusmentis blog gesteld dat je ook je eigen gesprekken mag opnemen. Dit is geen schending van privacy, tenzij je dit (openbaar) publiceert. Men stelt dat het als aanvullend bewijs gebruikt zou kunnen worden - bijvoorbeeld als je merkt dat in een opname geknipt is.

Een tip die ik elders heb gelezen : zorg dat er altijd muziek op de achtergrond speelt - die hoorbaar is. Op deze manier is 'knippen en plakken' in een opname heel makkelijk aan te tonen....

lynncatharina
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2011 20:39

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door lynncatharina »

als het goed is heeft de gene aan de telefoon gevraagd.

''meneer/mevrouw'' kent u de voicelog al?

waarop u antwoord meestal ''nee''

dan zegt die mevrouw aan de telefoon/ nou dat is tegenwoordig wettelijk verplicht bij telefonise benadering dan nemen we even een paar dingen op waarop u akkoorden geeft''

dan zegt die gene aan de telefoon dat is goed.

en dan komt de voicelog die mevrouw of meneer aan de telefoon die vraagt verschillende vragen of het woonadres klopt ja of nee en die laat u alsnog extra een akkoord geven op de bankrekening nummer en dat u overal mee akkoord gaat. ook met de prijs.

dus let op ALS DIT NIET GEBEURD IS DAN IS ER GEEN OFFICIELE VOICELOG.

Want er word duidelijk aangegeven dat bij windeprijsvraag.nl dat er een voicelog opgenomen word zodat u als klant altijd wettelijk goed in uw recht staat.

wil je hier vervolgens bezwaar op maken omdat je zelf niet betaald. en je kan de voicelog altijd opvragen natuurlijk die krijg je dan ook thuisgestuurd.
en je stapt hier mee naar de rechter of naar een advocaat dan is hier weinig aan te doen want de voicelog daar geeft u zelf een akkoord mee aan. en je geeft ook zelf je bankrekening nummer op.

er word duidelijk in de voicelog gevraagd.

mevrouw ....... of meneer ......
gaat u ermee akoord dat windeprijsvraag 24.95 van uw rekening afschrijft maandelijks waarbij de 3e maand hiervan gratis is. uw rekning nummer is *******.

en dan zegt u JA

Als dit niet gebeurd dan is er geen officieele voicelog.
dus de voicelog kunt u altijd opvragen en kunt u ook zelf uw stem terughoren.
en ik kan je verzekeren dat er bij windeprijsvraag niet gesjoemelt word.
ik heb er namelijk zelf gewerkt. niet dat ik daar zo trots op ben maar ja ik heb mensen abbonemeten verkocht. er word daar niks stiekem opgenomen het gaat allemaal eerlijk via de voicelog. en is er geen voicelog dan uiteraard ook geen betaling. :)


Groetjes lynn

heb je vragen geef even een reactie ik antwoord de zelfde dag nog terug.

lynncatharina
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2011 20:39

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door lynncatharina »

oohjah. en win200 enz enz dat zijn wel oplichters ;).
windeprijsvraag is hier als eerste mee begonnen
ze sturen daadwerkelijk een welkomstbrief op.
en je krijgt ook een eigen acount met daarop alle prijsvragen die ingevuld worden.
zodat je alles kan bijhouden en ook als je prijs hebt

WAT DAADWERKELIJK WEL EENS GEBEURD.(niet vaak kan ik zeggen)

dat krijg je ook meteen te zien.

de rest die onder die Trant werken dat zijn oplichters durf ik hardop te zeggen.

Gesloten