LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afschaffing Honden belasting

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
JannaSpi
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jul 2009 11:18

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door JannaSpi »

Wat ik ook nog kwijt wil,zijn die gasten die zo een hekel aan honden of andere dieren hebben,dat ze dan gif gaan strooien.
De honden of andere dieren hebben dan een vreselijk einde of redden het net maar hebben erg geleden,dat vind ik niet normaal,als je er iets tegen hebt,wees dan zo eerlijk om de eigenaar erop aan te spreken of om een klacht in te dienen,maar ga niet een onschuldig dier laten creperen voor zoiets,die kunnen daar niets aan doen.
En verder denken dit soort gasten ook niet door, want de laatste keer dat dit gebeurde was bij een school,hoe stom ben je.
Erg onnadenkend,de gevaren daarvan zijn niet te overzien,wat als een kind dit onschuldig als die is, inslikt.
Dat vind ik nu laffe mensen omdat ze te laf zijn om er op een normale manier wat aan te doen.
Dit soort gasten mogen ze flink aanpakken van mij.

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

@reintje vitesse: Wel wat kortzichtig he, een gekko mag misschien in die bak zitten. Maar de bak word wel elke keer goed schoon gemaakt en het dier word ook goed gevoed. Het dier heeft het beter dan een hond of kat ooit zal hebben, zelfs voor de kou zijn er warmte matjes, warmte stenen en andere dingen die erg nuttig zijn. En je tot slot: de haat tegen honden bestaat niet, de haat tegen hondenpoep is echter een ander verhaal. Roken voor iemand als ik, met asthma, is erg schadelijk en kan zelfs dodelijk zijn zelfs al is het niet door eigen toe doen. Hondenpoep word al jaren aan gekaart, op zich is dus die honden belasting te goedkoop aangezien er maar weinig mensen daadwerkelijk de poep van de stoep houden of van de grasveldjes, al is het geen speel veldje. Een kind ziet het verschil niet, een visser die aan de kant van het water wil zitten loopt ook zo het gras op. Dus zie je ook daar geen probleem in? Verder kijken dan je neus lang is :wink: :roll: Tis trouwens ook waanzin om iemand uit te sluiten omdat hij/zij geen hond heeft, das het zelfde als discriminatie...

@ron1: mee eens! Honden zijn in de bebouwdekom altijd al verplicht om aan de lijn gehouden te worden. Dit gebeurt echter nooit, enkel al met het excuus dat het dier nooit iets mis zou doen. Gaat het niet om, wet = wet. Wat mij betreft houd de eigenaar een schepje erbij om de poep in de gemeente perkjes te dumpen, heeft de plant ook weer iets om van te groeien. Hoeft het nog niet eens in de container te doen!

@Katja46: 1000 maar? gooi maar een extra nulletje erbij, leert men tenminste dat het dient opgeruimt te worden!

@reintje vitesse: Niet iedereen kijkt altijd naar de grond, kijkent of er niet een of andere halve zool de poep van zijn/haar hond heeft laten liggen. Ook in het donker is welke poep dan ook moeilijk te zien, tis niet zo dat een hond lampjes uitschijt! Dat dus onzin.

@JannaSpi: waar heb je het over? Kan je je nader verklaren?

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door brenda229 »

tja altijd moeilijk onderwerp!
Ik vind wel als je in ons geval bijna 100 euro per hond betaald aan gemeentelijke lasten dat hier zeker iets tegenover mag staan.
Er is hier een heel klein losloop gebiedje van 10x10m. En beperkte uitlaatstroken. Ik vind niet erg op de poep op te ruimen, maar dan zou voor de 100 euro er wel prullenbakken mogen staan met zakjes.
Bij ons wordt de container maar 1x in de2 weken geleegd! en zomers is de lucht al snel niet meer te harden.

Mijn grote ergenis is katten. Mijn buren van 2 huizen verder hebben 2 katten, die schijten elke keer bij ons in het gras. Ik stoor me er vreselijk aan. Ik heb de mensen er op aan gesproken, maar geven aan dat ze de katten niet binnen willen houden. Tja ik wil ze niet in de tuin.
Ze zijn wel bereid als ik spul tegen katten koop dit te vergoeden. Maar nu wordt hun probleem ons probleem.

Dus ik ruim 1 tot 2x per dag kattenstront op! En het vervelende is, ik heb een kleine. Ik moet eerst de tuin afstruinen wil ik hem kunnen laten spelen in de tuin.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door ron1 »

Kunt U geen afrastering laten plaatsen met een soort kippegaas en de kosten hiervan samen delen met de buren ?

nr40
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:11

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door nr40 »

Haha laat die controleur maar komen! Een goeie die mij deze belasting oplegt.
Het is toch te idioot voor woorden? Hondenbelasting?
Is er een ander land ter wereld die deze belasting ook voert?

Enfin, ik ben dus ook een wanbetaler wat dat betreft en daar heb ik zo mijn redenen voor. Allereerst zou men eens wat verdraagzamer mogen zijn naar elkaar. Leven en laten leven. De een heeft een hond, de ander een kat en weer een ander een kind. En voor het laatste krijg je in dit land geld :?:

Als ze deze heffing dan innen doe er dan ook wat nuttigs mee. Plaats hekjes om kinderspeelplaatsjes zodat honden daar niet kunnen komen. Kinderen kunnen zo ook niet onveilig op een aangrenzend fietspad terecht komen, etc.
Hier in het park mag je niet met de hond wandelen, nu met dit weer zie je er letterlijk en figuurlijk gezien dan ook geen hond. Alleen de die-hard die het weer trotseert en zijn viervoeter even de storm tussen de oren uit laat rennen.
Die drol lost wel weer op door een regenbui en de vogels pikken eruit wat ze nodig hebben. Wie ben ik hiermee tot last?

Nee dan met mooi weer, dan zijn ze er weer. Die hangjongeren, en etters die de natuur niet weten te waarderen. Stenen gooien naar eendenmoeders met kroost, fikkie steken in de bossages. En dan mag ik daar niet met mijn hondje lopen?

In wat voor een wereld leven we? Belasting, pfoehhhhhhhh ik doe aan ontlasting :mrgreen:

louise17
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:36

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door louise17 »

Ja de hondenbelasting mogen ze zeker afschaffen, het hondenbelastingsgeld word gebruikt voor alles behalve voor de honden. Ik betaal wel deze belasting maar ik ben er zeker niet blij mee, ik vind het daarom belachlijk dat ik de poep van mijn hond op moet ruimen ik betaal er toch voor. Ik wilde ook niet meer betalen maar ja het schijnt weer een wetje te zijn en daar moet je je aan houden want anders krijg je een proces verbaal. regels zijn regels zeggen ze in den haag. :evil:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja klagen maar niet dragen, erg makkelijk.

Als een Belastingcontroleur U vindt met hond als deze aanbelt aan de voordeur en de hond komt vrolijk springend en blaffend hem of haar tegemoet, en U betaald hier geen belasting over, dan zal U, hoe dan ook, belasting MOETEN betalen......misschien vervelend voor U, maar uiteindelijk kan dit oplopen tot duizenden euros boetes, in het ergste geval wordt U sochtends wakker en heeft de Belastingdienst, om al die duizenden euros te innen die begonnen zijn met een simpele Hondenbelasting, uw auto weggesleept en mag U sochtends lopen naar het werk....het gebeurt niet vaak,maar het is voorgekomen.

nr40
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:11

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door nr40 »

@ Ron, ze mogen komen wat mij betreft. Wij vangen getraumatiseerde honden op, honden die een verleden hebben. Door een ander kapot zijn gemaakt, de overheid veel geld hebben gekost. De oorspronkelijke dader (de inmiddels ex-eigenaar), die een pup van 7 maanden tegen de muur smeet. Deze liep een gecopliceerde dubbele botbreuk op. De hond wordt in beslag genomen wegens mishandeling. Kosten worden de overheid betaald en het hondje is getekend. Schattig om te zien maar tot op de dag van vandaag niet volledig zindelijk, ik neem het voor lief. Waarom worden deze kosten dan niet verhaald op de ex-eigenaar? Dat is een flinke boete hoor ;)

Nee we gaan hondenbalasting betalen :roll:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door ron1 »

Ik begrijp het nummer 40, jullie doen heel goed werk zo te lezen....je hebt volkomen gelijk.

nr40
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:11

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door nr40 »

ron1 schreef:Ik begrijp het nummer 40, jullie doen heel goed werk zo te lezen....je hebt volkomen gelijk.
Meen je dat nou of neem je me in de maling?

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door marietje1 »

Bij ons in het dorp zijn een beperkt aantal honden uitlaatplekken, daar staat ook een bordje. Dat is voor mij de enige plek waar mijn hondje los loopt. Mijn hond loopt altijd aangelijnt en we hebben altijd zakjes bij me en het wordt dan ook opgeruimd.
Inderdaad loslopende honden binnen de bebouwde kom vind ik niet kunnen en baasjes die hun honden los laten lopen die laten die hondenpoep altijd liggen.

Het is inderdaad een soort van mentaliteit van de meeste honden bezitters. Verder vind ik wel dat als je HB betaald dat je dat zou moeten terug zien, zoals bv honen uitlaatplekken met zakjes en prullenbakken. In het buitenland zie je dit dus wel bij parkjes in binnensteden lijkt me hier in nl ook wel iets!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door ron1 »

nr40 schreef:
ron1 schreef:Ik begrijp het nummer 40, jullie doen heel goed werk zo te lezen....je hebt volkomen gelijk.
Meen je dat nou of neem je me in de maling?

Ik ben bloedserieus nr 40, ik HAAT dierenverwaarlozing en mishandeling.....ik heb echter niets met honden , maar dat mag inmiddels duidelijk zijn, neemt niet weg dat dierenverwaarlozing en mishandeling in mijn ogen beestachtige misdrijven zijn.

nr40
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:11

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door nr40 »

@ Ron
Tja, soms weet je niet hoe iemand iets bedoeld ;)
Maar vanuit dat oogpunt kan ik gevoelsmatig geen belasting betalen. Na een mailtje aan een politicus enkele maanden geleden is mij de moed al helemaal in de schoenen gezakt. Wat wil het geval, het is ruim een maand of 8 geleden en tot op de dag van vandaag wacht ik nog op antwoord...........

Ach vandaar mijn motto "leven en laten leven". De een heeft last van de ander z'n hond en ik heb op mijn beurt weer last van onopgevoedde hangjeugd in de buurt. Viva Hollandia!!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door ron1 »

Lees ook even bij de vertrekpremie van Unicef directie in een ander topic....ik denk dat U een goed mens bent.

Gesloten