LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht kpn / Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hansenesmeralda
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2008 21:19

klacht kpn / Het Net

Ongelezen bericht door hansenesmeralda »

Vanaf 4 juli 2008 probeer ik een uitbreiding van een abonnement van Het Net, surfen en bellen, voor elkaar te krijgen. Tot nu toe had ik bellen bij Tele2 en internet bij KPN / Het Net (asdl). Na zes pogingen van Het Net om surfen en bellen te realiseren is het nog niet gelukt. Op aanwijzing van Het Net heb ik het abonnement bij Tele2 opgezegd met de mededelingen dat ik mijn vaste nummer wilde behouden. Tele2 heeft dit 10 weken vastgehouden. Na uren telefoneren met Het Net en KPN werd ik div keren doorverbonden - in de wacht gezet en uiteindelijk werd de verbinding verbroken. Niemand is kennelijk deskundig om het probleem op te lossen. Een deskundige of een floormanager van de helpdesk/klantenservice krijg je niet aan de telefoon. Uiteindelijk heb ik uren getelefoneerd en ben ruim 130 euro aan telefoonkosten kwijt. Nu ben ik dus ook mijn nummer kwijt en heb geen telefoonaansluiting meer. KPN > Het Net > Tele2. geven elkaar onderling hiervan de schuld.
Tot drie keer toe heb ik een klacht ingediend. Er is mij zes keer beloofd dat ik zou worden teruggebeld op mijn mobiele nummer. Tot nu toe geen telefoontje Wel een reactie via de mail. Kortom, veel ergenis, kosten en geen telefoonverbinding.

Dennis G
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2008 23:22

Re: klacht kpn / Het Net

Ongelezen bericht door Dennis G »

IK BEN RAZEND, GIFTIG, ZIEDEND EN radeloos....

Ook wij hadden een werkende ADSL en vastelijn verbinding, in ons geval bij Tele2. Geheel ten onrechte heeft HetNet deze aansluiting(en) bij Tele2 wegeporteerd, wij zouden dit verzoek zelf hebben ingediend. Navraag en vele telefoontjes later hebben zij toegegeven dat de aanvraag niet op mijn geboortedatum en voorletters was aangevraagd. Jammer! De aansluiting is overgenomen door HetNet en Tele2 kan hier niets aan doen. Mooier nog: Tele2 geeft aan "maar een nieuw pakket aan te vragen, wij kunnen verder niets voor u doen" en HetNet weet helaas niet waar het nummer is gebleven en kan ons dit dus ook niet terug bezorgen. Uitkomst? Sinds 14 oktober zijn we het nummer kwijt dat al ruim 50 jaar in de familie was en hebben wij dus geen vaste telefoon en ook geen internet.

Ik hoop dat er iemand voorgaande Post en ook deze leest en ons van effectief advies weet te voorzien? Misschien iemand die bij één van beide bedrijven werkzaam is en bij machte is hier iets aan te doen. Wij kunnen niets, krijgen lik-op-stuk en nergens een poot aan de grond. Van doorverbonden worden, welgemeende excuses en goedbedoelde LULadviezen.

Wie owh wie?

Vr gr uit Den Haag

Dennis G

Ingeborg78
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2009 09:53

Re: klacht kpn / Het Net

Ongelezen bericht door Ingeborg78 »

In het geval dat een provider zoals KPN haar diensten niet levert of verzuimt dit binnen redelijke tijd te doen, is het zeer effectief om het abonnementsgeld te storneren. KPN zal dan binnen no time contact met u opnemen zodat u uw verhaal kunt doen zonder extra kosten te maken.

Succes!

leeuwtje
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 mei 2005 13:47

Re: klacht kpn / Het Net

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Ook ik ben helemaal klaar met kpn/het net. Ik had een telefoonabonnement bij TELE 2 (vaste lijn) en heb een internetabonnement bij KPN/het net (vaste lijn). Omdat ik een ander telefoonabonnement heb afgesloten bij ZeelandNet (digitale lijn) heeft kpn/het net eigenhandig en zonder mij vooraf op de hoogte te stellen mijn internetabonnement aangepast met andere voorwaarden en kosten. Dit met als reden dat ik nu een digitale verbinding heb waar een digitaal internetabonnement aan vast zit. Dit gaat mijn per maand € 10,- meer kosten. Al enkele malen heb ik vanaf november 2009 per mail via hun klachtenlijn hier opheldering over gevraagd en hen medegedeeld dat ik hiermee niet accoord ga en mijn internetabonnement wil opzeggen. In de ontvangstbevestiging van deze mails geven ze aan dat ze binnekort (ruim begrip bij KPN) contact met me op zullen nemen. Niet dus. Je hoort helemaal niks van ze. Telefonisch ga ik het helemaal niet meer proberen wat dat gaat me ook een fortuin kosten.

Wat kan ik nu nog doen? Afschrijvingen van bedragen stoneren? Zou dat helpen?

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: klacht kpn / Het Net

Ongelezen bericht door SirPeter »

Hier op Radar wordt vaak het discutabele advies gegeven om geen geld aan providers te betalen bij storingen, technische of administratieve problemen.
Providers werken met automatische systemen en die systemen zien op een gegeven moment dat een klant niet betaalt heeft en vervolgens is klant een wanbetaler.

Maw als iets nog wel werkt in gecombineerde pakketten dan kan alles misschien geblokkeerd worden. Risico voor klant.

Ik kan me vervolgens voorstellen dat providers zeggen dat er eerst betaald dient te worden en daarna het probleem op te lossen. Dat heeft namelijk weer te maken met procedures en regels van het bedrijf zelf. Die procedures zorgen er ook voor dat de medewerkers daar die moeten volgen en wellicht hebben gewoon simpelweg geen opties om het probleem te verhelpen als de blokkade niet opgelost is. Denk hierbij aan interne blokkades die de medewerkers misschien in hun programma's zien.

In het geval dat iets niet werkt of een dienst niet geleverd kan worden dan hoeft er ook niets betaalt te worden. Mocht het probleem waarbij de oorzaak bij de provider lag, dan 'mogen' providers niet moeilijk doen en de belkosten en de teveel betaalde geld wat door de klant betaalt is terugbetalen aan de klant. Uiteraard wel zelf het initiatief nemen om dat geld terug te vragen en pas doen wanneer de problemen zijn opgelost.

Gesloten