LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 10966
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door angel1978 »

D2Freak30 schreef:
angel1978 schreef:
Je krijgt geen contract voor 55 uur.
Volgens mij kan jij dat vanaf dit forum onmogelijk vaststellen..
Wat ik uit de beschikbare gegevens kan halen is, dat een netto loon van 3500 over een 55-urige werkweek geen overmatig salaris is, t.o.v. een 40-urige aanstelling.

De rest is puur giswerk, daar er niet meer informatie beschikbaar is ( er staat bijvoorbeeld ook nergens dat dit van 1 werkgever afkomstig is ).
Je mag in Nederland, als het om een langere periode gaat, maximaal 48 uur per week werken. Dit is wettelijk geregeld. Contracten van 55 uur mogen dus niet vergeven worden. Er mag wel 55 uur per week gewerkt worden (zelfs 60) maar dan geld dit voor een periode van 4 weken.
Daarmee heb je dus uitgesloten dat het om 1 contract gaat..
Zegt niets over het hebben van 2 contracten of zelfs meer...

Maar nu gaat het echt richting gissen over iemand die hier even los een opmerking heeft geplaatst.. laten we stoppen met het gissen over iemands situatie, zeker zo lang deze niet zelf meer in dit topic reageert.

Henk54
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2009 13:50

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Henk54 »

Met deze discussie is Koesmurf wel geholpen, dacht ik.
Zo te zien is Koesmurf al lang afgehaakt.
Mischien handig om hier een nieuw onderwerp over te maken?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Om even terug te gaan naar het werkelijke topic - pesten.

Veel mensen, met name 'onderwijsmanagers' (dus niet docenten, maar die worden gestuurd door managers) willen het probleem niet zien.

Als ervaringsdeskundige (slachtoffer) van pesterijen weet ik dat het heel ver kan gaan. En naderhand (ondertussen jaren geleden) heb ik op subtiele wijze mijn 'wraak' gehad. (Als beveiliging bij een voetbalwedstrijd aanwezig - twee van de aanstichters kwamen bij de poort waar ik dienst had, zagen me, herkenden me - draaiden zich om en renden hard weg. Op dat moment had ik emotioneel gewonnen.)

Helaas lijkt het erop dat het pesten steeds erger word, en dat met name leidinggevenden op scholen en onderwijsfabrieken er niets tegen WILLEN doen.

Ik heb diverse bijbaantjes gehad, en in mijn tijd bij de NS heb ik de meest extreme resultaten van pesten gezien. (ik neem aan dat ik dit niet uit hoef te leggen?).

Pestkoppen zijn vaak zelf onzeker, danwel denken dat zij ergens in tekort schieten (zag in een bijdrage eerder iets van iemand die haar (gebrek aan) lengte wilde compenseren). De manier waarop zij denken dat dit het snelste kan, is door anderen te kleineren, beledigen, lastig vallen, en zelfs in elkaar slaan.
Helaas, deze lafbekken (want dat zijn het) durven dit nooit alleen, en doen dit in bijna alle gevallen in groepsverband.

Als een groep ergens ooit op aangesproken word, is dit behalve een godswonder, ook een standaard script : niemand deed iets, niemand weet wat - en vanwege de verwarring die groepsactiviteiten met zich meebrengen, blijft het gepest ongestraft.

Natuurlijk zijn er scholen waar het goed gaat, maar dit zijn veelal kleine scholen, waar men, vanwege de kleine schaal, alle leerlingen bij voor en achternaam kent.
Hoe groter de school, hoe groter het probleem.

Voor ieder die gepest word, of wiens kinderen gepest worden : praat erover.
Erkenning is de eerste stap. Laat zo`n persoon weten dat hij/zij niet alleen staat - en dat het niet normaal is. Een taak voor de ouders, zeker. Maar zoek op school ook een vertrouwenspersoon.

Ergens staat ook iets over vechtsporten - kan zeker helpen, vooral voor zelfvertrouwen. Alleen, in Nederland heb je dan nu het risico dat jij, als je je een keer verweert, ineens de schuld krijgt - nadat een school jarenlange terreur genegeerd heeft. Dit is een verschijnsel dat in de rechtspraak ook aardig voet aan de grond heeft gekregen.

Als er niets gedaan word aan pesten, gaan wij in Nederland ook richting VS, Duitsland etc. Met leerlingen die compleet doordraaien in hun wanhoop, en uiteindelijk geen andere oplossing meer zien dan in een explosie van geweld een einde te maken aan het gepest.

Wie voor de oplossing moeten zorgen?
Politiek, Onderwijs, ouders en politie samen.
Het probleem word, m.i. nog steeds niet voldoende serieus genomen!

Edit: het kan zijn dat ik het wat verwarrend opschrijf - daarvoor alvast mijn excuses. Maar pestkoppen zijn net terroristen - en ze maken me net zo kwaad.
Daarom zou het niet altijd even helder kunnen overkomen.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Machtold »

Je hebt het meer dan duidelijk verwoord en ik sluit me volledig bij je aan!

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Eev »

Vervelende situatie. Ik zou ook school in eerste instantie vragen te bemiddelen. Wellicht is de pester gevoelig voor de autoriteit van een con-rector.

Anders zou ik ook de politie of een instantie die zich met het welzijn van kinderen bezighoudt inschakelen.

Karatelessen geven je dochter wellicht het zelfvertrouwen dat ze nodig heeft om zichzelf, zowel fysiek als mentaal, weerbaar te maken..

Succes.

Dyllanw
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2009 12:04

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Dyllanw »

Gevolg van de maatschappij die we zelf hebben gecreerd.

We schoppen kinderen 's ochtends vroeg de straat op en willen ze op z'n vroegst bij het avondeten (voor de tv) pas weer zien omdat we graag vier keer per jaar vakantie willen en dus moeten pappie en mammie allebei maar gaan werken. Gek hé, dat kinderen steeds zelfstandiger worden...

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Hoe is dit exact afgelopen en Dylann, je hebt volkomen gelijk.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Athoz »

Leer je dochter waar ze moet slaan om het meeste effect te bereiken en laat haar en-publique die **** te lijf gaan.. Is het zo klaar.

Nu klinkt dit natuurlijk vrij heftig en met mijn taalgebruik zal het w.s. in het verkeerde keelgat schieten bij sommige, maar hier mijn uitleg:

Vroeger was ik een doorsnee gozertje, maar ik droeg een bril. Daar ik in mijn klas de enige was met bril, was ik vrij snel het mikpunt van de populaire snotapen. Ik ben een schooljaar lang geregeld door 5 man in mekaar getimmerd.

M'n moeder heeft net als TS gesprekken gehad met politie, school, jeugdzorg en de ouders van die etters maar het enige resultaat was vakeer en harder in mekaar geslagen worden.

Toen m'n pa terug kwam van uitzending (hij was toendertijd marinier) heeft hij nog geprobeerd er verandering in te brengen maar kwam op niks uit. Hij heeft mij in de zomervakantie daarop een hoop geleerd qua verdediging en het 'efficient' terugknokken.

Eerste dag na m'n schoolvakantie stonden ze op me te wachten op het schoolplein om me meteen publiekelijk in mekaar te tremmen, maar de uitslag was nu anders en ik kon die dag door m'n ouders opgehaald worden van het politieburo. Uiteindelijk is er geen veroordeling geweest omdat mijn ouders de vele meldingen van ons over hen overhandigden tijdens de zitting.

Hierna ben ik in de jaren erna door iedereen met rust gelaten en ook de overlast van de ouders van die apen was meteen klaar.

Nu wil ik niet zeggen dat geweld alles oplost, maar als school al niets wil (kan) doen, zul je je dochter moeten helpen door haar weerbaarder te maken, en meestal helpt het om zo'n populair figuur midden op het schoolplein te lijf te gaan om te laten zien dat je er niet bang voor bent.

Jij als ouder zal HEEL voorzichtig moeten zijn als het om minderjarigen gaat, want waar ik vroeger nog wel eens een draai om m'n oren kreeg van een buur als ik een grote mond had, word je nu voor de rechter gesleept. Laat je dochter dit oplossen met wat hulp van jou ;)

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door frenkievee »

Athoz schreef:M'n moeder heeft net als TS gesprekken gehad met politie, school, jeugdzorg en de ouders van die etters maar het enige resultaat was vakeer en harder in mekaar geslagen worden.
Athoz schreef:Eerste dag na m'n schoolvakantie stonden ze op me te wachten op het schoolplein om me meteen publiekelijk in mekaar te tremmen, maar de uitslag was nu anders en ik kon die dag door m'n ouders opgehaald worden van het politieburo. Uiteindelijk is er geen veroordeling geweest omdat mijn ouders de vele meldingen van ons over hen overhandigden tijdens de zitting.
En deze twee alinea's heb je meteen de frustratie die wij als ouders ook hadden bij onze oudste: wel alles over je heen moeten laten komen en als je dan zelf een keer terugmept is de wereld te klein en krijg juist JIJ (als gepeste) de straf. En blijkbaar in jou geval zelfs een rechtszaak aan je broek.......
Ook wij konden wel in gesprek met school, maar de ouders van die 'lieverdjes' deden geen enkele moeite om het gedrag van hun kind te veranderen..... Maar o wee, als iemand alleen al naar hun kind wees......

En Athoz: je bent in de eerste alinea lekker duidelijk en ik onderstreep het van harte!

Gesloten