LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vergelijk maken voor alle energie leveranciers

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

vergelijk maken voor alle energie leveranciers

Ongelezen bericht door henkgeluk »

al zeer lange tijd verbijt ik mij om de reclames van de energie leveranciers. de aanbiedingen om lid te worden via allerlei site's is enorm. er is nu een rekenmodel via een site die in elke geval controleert of bepaalde zaken kloppen
www.123controle.nl. uiteraard ben ik wantrouwig dus op hun vraag om de energie rekening op te sturen heb ik nog geen reactie gegeven. maar laatste email van dit bedrijf (lees op hun site wat en wie ze zijn) haalt mij over de brug.
ik ben zelf een van de eersten in Nederland die de ombouw heeft verzorg in 1965 van stadsgas naar aardgas! velen waren bang destijds dat ze zomaar de lucht in konden vliegen door dat aardgas. er zijn veel verhalen over te vertellen maar dat is niet de bedoeling .destijds koste het aardgas (calorische waarde 7980kcal per m3) 7 centen .in guldens centen wel te verstaan!~
terug naar mijn reactie. we moeten met zijn allen een in excel module of macro een berekening kunnen maken, waar we en de verschillende berekeningen,en de tarieven ivm de regio's in kaart brengen.maar ook de netbeheerders kosten! en die zijn juist hoger bij de zg goedkoopste leverancier namelijk ned energie maatschappij. ik heb hen ook een email op poten gestuurd en gevraagd om een reactie. ook gezien de enorme arrogantie ,duur telefoon nummer,en geen reactie's op email.
ik zou frans bouwer die ik een zeer joviaal iemand vind ook eens uitnodigen in tros radar om de klachten eens te bekijken!
maar er is meer. elke leverancier zal later in de periode klanten proberen te houden,dus de eerste korting! omzetten in winst,dus duurder worden.
dit is haast niet te controleren door de aktie's die ze op touw zetten.
korting in de vorm van gratis zoveel kw of m3 gas, 4e kwartaal van enig jaar de korting verrekenen! of pas einde contract van 3 jaar. etc etc.
je ziet door de bomen het bos niet meer.

ik zou en zal voorstellen aan de st secretaris van heemskerk om dit te verbieden.
en prijzen al inn vermelden alleen verschil ivm regio.

wie doet mee en kan die berekening maken in excel ,ben bezig geweest maar is niet makkelijk ,moet dus ervaren excel beoefenaar zijn.

Gesloten