LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Provider neemt kosten over?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Seth77
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2009 21:02

Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door Seth77 »

Beste forumleden,

Vanavond gebeld door een internetprovider die mij een aardig aanbod deed. Op het verweer van mij dat ik nog een lopend contract heb tot voorjaar 2010 werd mij gemeld dat de nieuwe provider de kosten op zich neemt die het voortijdig openbreken van het contract met zich meebrengt. Nu ben ik redelijk bekend in deze materie maar dit klonk mij ongeloofwaardig. Weet dit forum hoe dit zit? Zijn er mensen die een soortgelijk aanbod hebben ontvangen?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Klinkt zeer dubieus. Wat is de naam van de provider die u deze aanbieding gaf?

Seth77
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2009 21:02

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door Seth77 »

De provider was een bekende kabelaar.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door SirPeter »

Als dat op papier bevestigd kan worden. Misschien heeft u vermeldt wat voor abo u nu heeft en provider x rekent even snel uit wat de kosten kunnen zijn als zij het over nemen. Paar tientjes liggen ze niet wakker van.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Seth77 schreef:De provider was een bekende kabelaar.

De naam svp, toch toevalling niet OBN??? :|

stofzuigertje

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat hij niet de Kabel firma aan de lijn had maar een verkoper op provisie die de producten van deze moest verkopen!

Dus die beloven wel eens meer dingen die niet kloppen, of hij verrekende de welkomst korting de eerste maanden met de dubbele kosten want dat is de enige mogelijkheid.

Gewoon zelf aanmelden als het afloopt moet toch kunnen maar ik vermoed dat een onbekend Call Center een student heeft die snel rijk wil worden en straks niet meer daar welkom is wegens klachten.

Dus het uitbesteden van verkoop aan dit soort bedrijven verbieden zou de oplossing zijn maar daar is de politiek nog niet aan toe helaas.

Koop niets per telefoon dus ook deze niet!
Ze beloven alles en omdat U geen bandopname heeft ontbreekt het bewijs.
Verder zeggen ze van de grote firma te zijn waar ze vandaag voor werken, maar hebben slechts een matig salaris + hoge provisie van dit Call Center...

Dus U had helemaal geen grote kabel firma aan de lijn, nummer weergave stond toch ook uit?

Seth77
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2009 21:02

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door Seth77 »

De kabelaar heeft op dit moment wel het actieaanbod ( controle op internet gedaan) wat mij telefonisch ook werd gemeld. De persoon wist te noemen welk product ik nu afneem. Ik begrijp uit de reacties dat het wel wat vreemd is. Ik weet niet of ik hier namen van bedrijven straffeloos mag noemen ( ben hier nieuw).

witte angora
Berichten: 30882
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door witte angora »

Seth77 schreef:De kabelaar heeft op dit moment wel het actieaanbod ( controle op internet gedaan) wat mij telefonisch ook werd gemeld. De persoon wist te noemen welk product ik nu afneem. Ik begrijp uit de reacties dat het wel wat vreemd is. Ik weet niet of ik hier namen van bedrijven straffeloos mag noemen ( ben hier nieuw).
Nou, je wilt niet weten welke namen hier op het forum al de revue hebben gepasseerd hoor... Nuon, Essent, KPN, TNT, T-Mobile, Vodafone, garage huppeldepup uit Den Haag, Jeugdzorg, noem alles maar op, je vindt het hier allemaal terug. De bedrijvengids is er niks bij.

En wat je vraag betreft: ik denk dat het heel moeilijk is om een zinnig antwoord op te geven of het bedrijf al dan niet betrouwbaar is. Maar mischien moet je het zo zien: aanbiedingen worden voortdurend gegeven. Als je hier niet op in gaat, dan is er volgende week, en de week daarop, en de week die daar weer op komt, wel weer een andere.

En je kunt altijd nog op internet kijken voor leuke aanbiedingen.

Het advies wat ik je kan geven is: gewoon wachten tot de opzegtermijn van je huidige aanbieder nadert, en dan kun je altijd nog verder kijken.

Jos56
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:22

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door Jos56 »

Seth77 schreef:De kabelaar heeft op dit moment wel het actieaanbod ( controle op internet gedaan) wat mij telefonisch ook werd gemeld. De persoon wist te noemen welk product ik nu afneem. Ik begrijp uit de reacties dat het wel wat vreemd is. Ik weet niet of ik hier namen van bedrijven straffeloos mag noemen ( ben hier nieuw).
Dat bedrijf zou het heerlijk vinden als jij de naam zou noemen
Betere reclame kan ie toch niet krijgen..positieve berichten op het forum bij RADAR..
Dus brand maar los hoor..
WIE IS HET...
Gr Jos

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door SirPeter »

Mwa maar dan is de volgende post van iemand die dat bedrijft bagger vindt. Oplichters, list en bedrog en al die standaard niets zeggende opmerkingen. Maakt niet uit welke provider het is.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door Henri42 »

SirPeter schreef:Mwa maar dan is de volgende post van iemand die dat bedrijft bagger vindt. Oplichters, list en bedrog en al die standaard niets zeggende opmerkingen. Maakt niet uit welke provider het is.


Sir Peter ( Engels), waarom open jij dit fake lijntje en geeft wat nietszeggende reacties :?: :idea: :roll:

stofzuigertje

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij Internjet + Belgen is naast jou telefoon nummer ook een IP nummer zichtbaar die de provider laat zien, dus als je ook via de PC gaat bellen kun je ook een Call Center zonder nummer weergave het IP adres wel lezen en zo toch achterhalen wie deze misleidende verkoop verzorgde.

Ziggo of een Call Center dat voor hun werkte kan dus zien of je een oude KPN lijn of Voip verbinding via ADSL hebt.
Dus dat ze weten waar U nu zit is mogelijk.
Geheime telefoon nummers zijn dus zo toch te achterhalen tenzij U nog een KPN lijn heeft zonder internet en daar een geheim nummer heeft....

Seth77
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2009 21:02

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door Seth77 »

Ik zal de klantenservice van het bedrijf bellen en vragen om uitleg van het gedane aanbod. Bedankt voor jullie reacties.

Jos56
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:22

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door Jos56 »

Seth77 schreef:Ik zal de klantenservice van het bedrijf bellen en vragen om uitleg van het gedane aanbod. Bedankt voor jullie reacties.
Hou ons nog ff op de hoogte na het bellen van de klantenservice..
En jammer dat je de naam niet wil geven of toch...
want er zijn er velen die willen overstappen naar een provider die de kosten betaal ..
Gr Jos

Seth77
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2009 21:02

Re: Provider neemt kosten over?

Ongelezen bericht door Seth77 »

Onderwerp kan gesloten worden. Het bleek dat de bewuste callcenter medewerker onjuiste informatie heeft gegeven. Het wordt nu intern opgepakt en ik wacht netjes tot mijn contract is afgelopen.

Gesloten