LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mcafee virusscanner

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Heb jaren ervaring gehad met Norton en nu inmiddels ook weer met McAfee. De service is in geen van beide gevallen optimaal maar Norton had als bijkomend groot nadeel dat de pc er steeds trager door werd en de pc (en ik heb altij een pc die maximaal 2 jaar oud is) zelfs vaak vastliep. Na vervanging door Mc Afee heb ik dat probleem niet meer. Als je dus al problemen hebt met McAfee vraag ik me sterk af of dat opgelost wordt door naar Norton over te stappen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door agro »

Een nieuw alternatief voor de liefhebbers zou kunnen zijn de gratis virusscanner van Microsoft zie:
http://www.clickx.be/hintsentips/110742 ... ign=weekly

nietkundig

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door nietkundig »

Kaspersky is de beste.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door jor »

nietkundig schreef:Kaspersky is de beste.
Hoewel de kans bestaat dat iedereen zijn eigen antivirusprogramma het beste vind ben ik het met je reactie wel eens.Gebruik sinds okt 2009 Kaspersky Internet Security 2010 en het is een fijn programma , het belast het systeem niet overmatig, update zich minstens 2 maal per dag ( je kunt gewoon doorwerken en merkt er niets van ) en is redelijk geprijsd. 1 pc Antivirus voor €29.90.- en 1 pc Internet Security kost €39.90.- . voor 3 pc's (3 licenties ) betaal je €10.00.- meer.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ook wij hebben vorig jaar McAffee omgeruild tegen Kaspersky , als lid van SeniorWeb koop je dat pakket met 50% korting :)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door jor »

Henri42 schreef:Ook wij hebben vorig jaar McAffee omgeruild tegen Kaspersky , als lid van SeniorWeb koop je dat pakket met 50% korting :)
Ai,was ik ook lid van maar heb ik vorig jaar opgezegd, maar oke, zo duur is het gelukkig niet.

Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Bart007 »

Re: Mcafee virusscanner
Wie als (e-mail) provider XS4ALL heeft, kan binnen dat abonnement beschikken over een gratis abonnement op McAfee. Dit kan probleemloos jaarlijks verlengd worden. Geen gedoe met opzeggingen, creditcards of wat dan ook.
En bovendien is XS4ALL een betrouwbare provider.

Dat kan zo zijn echter Mcafee is GEEN betrouwbare partner.

shushu
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2009 12:03

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door shushu »

Ik gebruik zelf NOD32 al paar jaar, zonder gezeur, zonder vastlopen van processen en het scannen gaat op zich redelijk snel (je kan er op wachten) en ligt er ook aan hoeveel files je op je pc hebt staan, hoeveel ruimte dat inneemt en hoe groot je hard-disk is.

Heb 10 jaar geleden een Pentium 3 laptop gekregen van school (was toendertijd top of the bill) en daar McAfee en Norton op geinstalleerd maar stuk voor stuk ge-uninstalled. Waarom, het zeurt te veel (ook bij online gamen) zag meerdere malen een screensaver aan voor een virus en ook een game!

Ook heb ik goeie ervaringen met AVG free, wat op mijn 2de pc draait. Ook nooit problemen mee, update netjes, geen rare dingen.

Oh ja, stoer hoor 15 jaar ervaring als systeembeheerder. Maar ik werk ook ruime tijd in de ICT maar is toch wel zo dat een consumenten-pc anders geconfigureerd is dan een workstation/user desktop/laptop. Of iedereen consumenten pc maakt plotseling deel uit van een s2 of s3 domein hehehe. Anyway, er zijn gratis alternatief boven de standaard anti-virus software, en idd Norman is aardig duur. Heb daar geen ervaring mee.

Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Bart007 »

Waar het mij om gaat is het feit dat ik moest betalen voor de aanschaf van mcafee en als de rotzooi dan niet blijkt te werken (virus op mijn computer) ik dan weer moet betalen om deze virus er af te krijgen.
Beetje dubbelop niet ?

Joris49
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2010 11:03

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Joris49 »

Gebruik al jaren Norton Internet security ,en daar is maar een versie van geweest die het wat minder deed.
Die vertraagde je PC inderdaad als je een wat oudere computer had,dat was de versie uit 2005.
Tegenwoordig staat norton internet security er binnen 1,5 minuten op,en ik ben er zeer tevreden over.
Wij Hollanders willen alles gratis hebben ,en downloaden troep van limeware en dubieuse site`s... dat is nu juist vragen om moeilijkheden.
Een virusscanner die je illegaal download kan verbouwd zijn en het tegenovergestelde doen,en dus je gegevens juist niet beschermen.
Voor Norton Internet security betaal je gewoon € 69,50 per jaar upgraden kost iets minder.
Een kennis heeft Norman internetsecurity en virus scanner ,die haalt soms teveel weg of blokkeerd je pc.
Ik zeg niet dat het een slechte virus scanner is maar je moet er wel mee om weten te gaan,veel teveel vragen van wil je dit of dat.
Eenmaal verkeerd geklikt ,zit je vast
Wat ook een tip is ,als je internet heb van ziggo of een andere internet boer die een modem geeft zonder router functie dus zonder firewal , koop er een goede router bij en zet daar de firewal functie van aan.
Scheelt je ook al een hoop ellende.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Bart007 schreef:Waar het mij om gaat is het feit dat ik moest betalen voor de aanschaf van mcafee en als de rotzooi dan niet blijkt te werken (virus op mijn computer) ik dan weer moet betalen om deze virus er af te krijgen.
Beetje dubbelop niet ?
Die kans heb je met alle virusscanners. Betaalde en gratis.
Dit ligt toch echt aan het internet- en email gebruik.
Pop-ups die zonder meer openen en die gaan bekijken, onbekende mailtjes openen, niet vertrouwbare bijlage's openen.
Niet vertrouwbare mailtjes worden er bij KPN al uitgefilters, de rest doet McAfee voor me.
Heb ik er toch een die ik niet vertrouw, gaat hij zonder meer de prullebak in.
Virusscanners kunnen altijd wel een nieuw virus even over het hoofd zien. Ik heb het sinds ik McAfee gebruik geen last meer van gehad. Bij Norton wel.

den dries
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2010 09:10

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door den dries »

Beste Bart e.a.

Ik gebruik al jaren Norton die overigens wel wat kost maar heb nog nooit problemen gehad van welke aard ook.
Omdat ik ook via het net bankier vind ik een goede virusscanner echt nodig.
Norton werkt perfect; automatische systeem en mailscanning, automatische update en heel belangrijk, hij scant de websites die je bezoekt.
Alleen al via het bezoeken van een website kan je veel rommel binnen krijgen.
Wanneer je met Norton surft staat netjes aangegeven welke site veilig is en welke onveilig.
Je kan dan het scanrapport lezen en dan is het schrikken wanneer je leest wat er zoal in een website huist.
Ik betaal nu 84 euro voor Norton en deze is zijn geld dubbel en dwars waard. :D

tjaka
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 apr 2008 17:28

Re: Mcafee virusscanner

Ongelezen bericht door tjaka »

Schorpioen schreef:
Bart007 schreef:Waar het mij om gaat is het feit dat ik moest betalen voor de aanschaf van mcafee en als de rotzooi dan niet blijkt te werken (virus op mijn computer) ik dan weer moet betalen om deze virus er af te krijgen.
Beetje dubbelop niet ?
Die kans heb je met alle virusscanners. Betaalde en gratis.
Dit ligt toch echt aan het internet- en email gebruik.
Pop-ups die zonder meer openen en die gaan bekijken, onbekende mailtjes openen, niet vertrouwbare bijlage's openen.
Niet vertrouwbare mailtjes worden er bij KPN al uitgefilters, de rest doet McAfee voor me.
Heb ik er toch een die ik niet vertrouw, gaat hij zonder meer de prullebak in.
Virusscanners kunnen altijd wel een nieuw virus even over het hoofd zien. Ik heb het sinds ik McAfee gebruik geen last meer van gehad. Bij Norton wel.

Hoi
Ik heb AVG en die werkt voor mij de beste ..
In het verleden diversen virusscaners gehad , en ik vind deze toch de beste ..
Als je namelijk geen virus op je pc wilt hebben , dan moet je geen internet nemen .....
En MC Afay heb ik er ook afgehaald , daar heb ik slechte ervaring mee..
Maar heb je een virus binnen , 1 tip gooi gewoon windows opnieuw erop als je virus scanner er niks mee doet...
Grtz

Gesloten