LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte rekening tele2 middels incassobureau

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hansenciska
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2010 18:30

Onterechte rekening tele2 middels incassobureau

Ongelezen bericht door Hansenciska »

Ik kreeg gisteren (14-1-2010) een rekening van een incassobureau, doorgezonden door Tele2.
Wij zijn per 9 mei 2009 verhuisd en hebben Tele2 al per 1-4-2009 een adreswijziging verzonden. Wij hebben Tele2 compleet en je verwacht dat dit dan voor alle afdelingen bekend is. Nu is er een achterstand ontstaan van de mobiele telefoon van 20 euro en die factuur is 2 keer naar het oude adres verzonden. Wij hebben de hele dag hierover gebeld en ze bekennen ook dat dit naar het vorige adres verzonden is. Notabene, 9 maanden later nog hun administratie niet op orde??????????
Wij zijn nu verplicht om een bedrag van 20 euro, met incasso 82,10 euro te betalen, terwijl wij dit niet konden weten. Je wordt niet goed behandeld door de medewerkers. Na de verhuizing hebben wij al 3 maanden zonder telefoon en internet gezeten, omdat toen ook al problemen waren ivm verhuizing. Hier zouden wij een tegemoetkoming voor krijgen omdat het hun fout was. Niets dus. Deze rekeningen die zij verzenden door deze reden zou toch niet mogen?
Wij hebben een SMS-je gezonden zeggen ze bij Tele2, dit is zeker niet rechtgeldig? Wij lezen die sms-jes niet. Schandalig is dit, wij gaan hier zeker mee verder, als klant ben je bij Tele2 geen koning, dat weet ik nu zeker.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Onterechte rekening tele2 middels incassobureau

Ongelezen bericht door fuiduif »

En het viel je totaal niet op dat je een factuur niet had betaald? Normaal word je afgesloten als je niet betaalt, kon je nu -na zo lang- nog gewoon bellen? En laat je je post niet doorsturen als je verhuist? Heb je een bevestiging gekregen van het doorgeven van de verhuizing?

Je zegt: "Wij hebben Tele2 compleet en je verwacht dat dit dan voor alle afdelingen bekend is."
Krijg je ook altijd 1 rekening voor mobiel en internet? Of zijn dit twee rekeningen? Ik gok op het laatste, wat je aanname nogal vreemd maakt.

Harry Esveld
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jan 2007 17:28

Re: Onterechte rekening tele2 middels incassobureau

Ongelezen bericht door Harry Esveld »

fuifduif wat ben jij een drammert zeg..

en als hij wel post zou doorsturen naar een verhuizing....?
Ik kan je vertellen dat TNT moeite heeft om door te sturen.
Als je naam jansen is en je vrouw jansen-pietersen en je laat alle post doorsturen wordt jansen doorgestuurt en jansen-pietersen 99 van de 100 keer op het oude adres bezorgt.
Dus jou aanname is wel heel vreemd

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Onterechte rekening tele2 middels incassobureau

Ongelezen bericht door renegade66 »

post doorsturen of niet, tele2 is gewoon fout, ze geven zelf toch al duidelijk aan dat ze die fout hebben gemaakt.

TS heeft een tele2 compleet abbo, waarom moet er dan 2 verhuisberichten gestuurd worden? tele2 is toch 1 bedrijf? tele2 compleet is toch 1 abbo?

en €82,10 incassokosten? dat is wel heel absurd, daar gaat een rechter nooit mee accoord, dit zou max, € 37,00 mogen zijn.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Onterechte rekening tele2 middels incassobureau

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte Hansenciska

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

Gesloten