LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
beun55
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2009 20:10

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door beun55 »

mijn GUIDE Plus+ van mijn dvd recorder werk ook niet meer gaat via eurosport en dat is er ook af
bedankt caiway

maar het is gierend druk in de kabelshop en ieder een spreek er schande van maar
ze gaan wel massaal een digitale kast kopen

bedankt caiway

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

Volgende week maandag 14-12 vergadert programmaraad Utrecht - oost. Daar eens horen wat ze gaan doen. Dat zou een plek kunnen zijn waar ze iets kunnen doen.

mkoogje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2009 21:08

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door mkoogje »

Het is gewoon a-sociaal wat Caiway doet!

Ik zit hier thuis met 4 Tv's en een DVD recorder. Ik heb nu 1 digitaal kastje (welke ik eigenlijk nooit gebruik omdat het analoge beeld ook heel goed is) en dit betekend dus dat ik er 4 kastjes à € 59,00 bij zou moeten kopen. Dan zeggen ze wel dat je een apart kastje moet kopen voor je DVD recorder maar wanneer ik dan via de afstandsbediening van zender wil wisselen dan zal hij zowel op het kastje van de tv als op het kastje van de DVD recorder van zender wisselen.

Tevens bedenken ze even doodleuk om Eurosport per 1 december 2009 uit het analoge pakket te halen terwijl deze zender als enige de Guide+ aansturing verzorgt.
Dus bedankt Caiway voor het omzeep helpen van die handige functie op de diverse apparaten.

Ik hoop dan ook dat een programma als Tros Radar deze problemen oppakt en zich voor ons gedupeerden in kan zetten.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door gastje13 »

Je hebt voor de dvd-recorder geen apart kastje nodig. Verder ben ik het met je eens dat caiway die andere decoders volledig MOET vergoeden.

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

gastje13 schreef:Je hebt voor de dvd-recorder geen apart kastje nodig. Verder ben ik het met je eens dat caiway die andere decoders volledig MOET vergoeden.
Ik denk dat Mkoogje zender A wil kijken, en tegelijk zender B opnemen.
Dan zal hij toch een ander kastje erbij moeten hebben. Anders gaat het niet met zijn dvd recorder.

En Caiway vergoed 1 kastje, die krijg je bij een nieuwe aansluiting. Je kan wel zeggen dat je 12 tv's in huis hebt, zou erg leuk zijn omzo aan gratis kastjes te komen.

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

Ja, maar 1 kastje is natuurlijk wel erg weinig voor en tegenwoordig gezin.

Aan de andere kant hebben we de oudjes - mijn buurvrouw is 85, ze snapt er helemaal niets van. Heeft vroeger ook niet het digitale 'gratis'(enkel 10 Euro verzend en administratiekosten) kastje besteld. Nu zit ze dus dat ze straks niet meer kan kijken of weer een flink (voor alleen AOW zeker flink!) bedrag uit mag geven. Het stikt hier in deomgeving van de bejaarden, die zullen er echt niet over prakizeren om over te stappen naar iets onbekends als Digitenne, of nog ingewikkelder: schotel. Nee gewoon uitmelken die mensen, denkt Caiway.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door gastje13 »

suedje schreef:
gastje13 schreef:Je hebt voor de dvd-recorder geen apart kastje nodig. Verder ben ik het met je eens dat caiway die andere decoders volledig MOET vergoeden.
Ik denk dat Mkoogje zender A wil kijken, en tegelijk zender B opnemen.
Dan zal hij toch een ander kastje erbij moeten hebben. Anders gaat het niet met zijn dvd recorder.

En Caiway vergoed 1 kastje, die krijg je bij een nieuwe aansluiting. Je kan wel zeggen dat je 12 tv's in huis hebt, zou erg leuk zijn omzo aan gratis kastjes te komen.
In dat geval wordt het wel duurder ja. dan zou je twin tuners moeten kopen, of PVR's (decoder met HDD recorder ingebouwd). Gemiddeld gezin staan er wel een tv of 3/4. Ik ben voorstander van een analoge switch off, maar enkel als de klanten niet op kosten gejaagd worden, zoals nu wel, jammer.

Bij ziggo is het andersom, kastje geven ze om de zoveel tijd (bijna) gratis weg (wij hebben al drie kastje en totaal maar 15 euro betaald, toch best netjes van ziggo) maar worden verplicht analoog kanalen terug te plaatsen.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Schorpioen »

gastje13 schreef:Bij ziggo is het andersom, kastje geven ze om de zoveel tijd (bijna) gratis weg (wij hebben al drie kastje en totaal maar 15 euro betaald, toch best netjes van ziggo) maar worden verplicht analoog kanalen terug te plaatsen.
Door wie en waarom?

gans20
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2009 23:22

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door gans20 »

Al met al een hoop waarheden en halve waarheden.

Even wat feiten op een rij:
- zelf ben ik niet tegen de vooruitgang en wil best digitaal als dat wat bijdraagt, en ik ook nog op andere plaatsen in huis TV wil blijven kijken zonder meteen nieuwe apparatuur aan te schaffen
- voor gezinnen met kinderen en dus vaak meerdere TV's is het een kostbare zaak en onnodige extra energie verslinders
- per 3 aansluitingen moet je dus ook een extra abonnement hebben!
- het is iets makkelijker praten als je maar 1 (HD)TV hebt en een grote TV liefhebber bent
- bij recent aangeschafte apparatuur is het onacceptabel dat die door toedoen van CAIWAY niet meer bruikbaar is, zoals HDD recorders met Guideplus (nu al niet meer bruikbaar)
- zo makkelijk als enkele posters praten over aanschaf van nieuwe apparatuur is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend
- als de techniek op de, inderdaad ouderwetse, kabel infrastructuur niet in staat is om zowel analoog als voldoende HD aan te bieden is het zaak om te wachten tot er een betere infrastructuur ligt (glasvezel)
- er is geen behoorlijk alternatief voor de kabel en dus moet er meer concurrentie zijn voordat de klanten het mes op de keel wordt gezet
- voor oudere mensen is dit inderdaad ook een drama, die willen nog wel eens wat opnemen, dat wordt helemaal niets met allerlei kastjes en afstandsbedieningen

Mijn advies is om de gemeente in te schakelen, die zal de kabelaar en de kabel adviesraad onder druk moeten zetten om dit onzalige plan te stoppen en te zorgen dat er een goed basis analoog aanbod is en Eurosport weer analoog te ontvangen is zodat de GuidePlus gebruikers gewoon weer hun DVD recorder optimaal kunnen gebruiken. (soms pas1,5 jaar oud!)
Het werkt bij elke gemeente anders maar het kan geen kwaad, zij zijn verantwoordelijk voor de infrastructuur van de nutsvoorzieningen.
Laten we blijven klagen dan komen ze er hopelijk wel op terug. De politiek heeft er inmiddels ook lucht van gekregen. (SP)
Dien ook een klacht in bij Consuwijzer.nl via de website of 088-0707070 dit is de intermediair met de OPTA, de bewaker van o.a. de kabelaars.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door gastje13 »

Schorpioen schreef:
gastje13 schreef:Bij ziggo is het andersom, kastje geven ze om de zoveel tijd (bijna) gratis weg (wij hebben al drie kastje en totaal maar 15 euro betaald, toch best netjes van ziggo) maar worden verplicht analoog kanalen terug te plaatsen.
Door wie en waarom?
Programmaraden die in het stenen tijdperk leven. Gaat hier om enkele franse zenders waar haast niemand naar kijkt (TV5, RTBF)

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbarendse »

gans20 schreef:Al met al een hoop waarheden en halve waarheden.

Even wat feiten op een rij:
[...]
- per 3 aansluitingen moet je dus ook een extra abonnement hebben!
[...]
Een extra abonnement is alleen nodig als je op alle aansluitingen ook de extra pakketten wilt kijken. Het volledige basispakket en enkele regionale zenders (en dat zijn bij elkaar zo'n 50 zenders...) zijn zonder smartcard te kijken, daarvoor volstaat dus een extra digitale tuner.

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

Hoi, reactie gekregen op een email van mij:

"In 2003 is de Klanten Adviesraad (KAR) opgericht. De KAR is een adviesorgaan dat het management van CAIW gevraagd en ongevraagd adviseert over kabeltelevisiezaken. De KAR fungeert als spreekbuis voor de abonnees van Caiway. Zonodig functioneert de KAR als wettelijk verplichte programmaraad. Caiway heeft niet met andere programmaraden te maken.
De KAR heeft ingestemd met het voornemen van Caiway om analoge televisie uit te faseren."

Ongelooflijk. Een door henzelf ingesteld adviesraad keurt het goed, dus dan kan het maar? Volgens mij hebben ze wel degelijk met een programmaraad te maken.

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

Ricardo2611 schreef:Hoi, reactie gekregen op een email van mij:

"In 2003 is de Klanten Adviesraad (KAR) opgericht. De KAR is een adviesorgaan dat het management van CAIW gevraagd en ongevraagd adviseert over kabeltelevisiezaken. De KAR fungeert als spreekbuis voor de abonnees van Caiway. Zonodig functioneert de KAR als wettelijk verplichte programmaraad. Caiway heeft niet met andere programmaraden te maken.
De KAR heeft ingestemd met het voornemen van Caiway om analoge televisie uit te faseren."

Ongelooflijk. Een door henzelf ingesteld adviesraad keurt het goed, dus dan kan het maar? Volgens mij hebben ze wel degelijk met een programmaraad te maken.
En die programmaraad met wie ze te maken hebben bij Caiway heet dus KAR.
Je geeft zelf het antwoord op de vraag.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbarendse »

suedje schreef:En die programmaraad met wie ze te maken hebben bij Caiway heet dus KAR.
Je geeft zelf het antwoord op de vraag.
En wie zit er dan in die KAR, en hoe is deze tot stand gekomen? Ofwel: hoe onpartijdig is deze raad?

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

suedje schreef: En die programmaraad met wie ze te maken hebben bij Caiway heet dus KAR.
Je geeft zelf het antwoord op de vraag.
Nee, KAR is niet de programmaraad, dat zouden ze wel wilen. Ze zijn bij de minister aan het lobbyen om dat voor elkaar te krijgen, maar het is nog (lang) niet zover
Er is dus ook nog een offciele programmaraad(in mijn geval Utrecht-oost). Die door de gemeenteraden is aangesteld. Dat is wettelijk zo vastgesteld. En die hebben, wettelijk!!!!, een adviesfunctie, die een kabelexploitant alleen bij zwaarwegende argumenten kan negeren. Dit lijkt mij niet in dit geval.

Trouwens een andere vraag die ik gesteld had hoeveel een HD kanaal aan ruimte innam, in vergelijking met analoog, omdat ze ermee schermen dat een analoog kanaal zoveel ruimte in beslag neemt. Maar ik meen dat ik ergens gelezen heb dat een HD kanaal de ruimte in neemt van 5-6 analoge kanalen.
Daarop wilden ze geen antwoord geven: "In de ruimte die vrijkomt door het stoppen met analoge signalen, kunnen digitale kanalen uitgezonden worden. Hoe deze verhouding ligt, kan ik u niet exact vertellen, en is ook geen informatie die Caiway aan haar abonnees verstrekt. Het gaat hier echter om technische informatie die u wellicht zelf op technische websites zou kunnen vinden. "

Gebruik ruimte dan ook niet als argument!!

josengra
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2010 17:12

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door josengra »

Blijft natuurlijk een schande wat Caiway flikt, een monopolist voor de kabel die mensen hoe dan ook op kosten jaagt.
Een klacht hoef je niet in te dienen, want Caiway stuurt standaard antwoorden terug. Ik zit inmiddels zelf met een klacht bij het Commissariaat voor de Media. Dit op advies van de 2e kamercommissie van OC&W. Schijnt dat de markt voor kabeltv in 2010 opengaat, dus meer aanbieders (info consuwijzer, zou mooi zijn), die overigens weer naar de NMA (mededingingsautoriteit) verwijzen. Wellicht is openstellen van de markt reden voor deze doldwaze actie van Caiway, want extra ontvangers kopen betekent natuurlijk ook dat je voor langere tijd bij Caiway blijft.
Natuurlijk kun je KPN (digitenne) nemen, maar ik blijf ageren tegen Caiway, want het is te zot voor woorden dat dit allemaal kan in dit land. Als ik wat hoor van het Commissariaat voor de Media dat zal ik dat hier melden.

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

Op de site van CAIWAY staat nu dat ze een decoder aanbieden voor Euro 19,90 om zo toch de meest populaire 21 zenders digitale tv te kijken, als je tv nog geen decoder aan boord heeft.

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

Ik heb een brief gekregen van het Commisariaat voor de Media. Ik had hem vorige week al geplaatst dacht ik, maar blijkbaar niet. In het kort kwam het neer op het volgende:
"Geeft een kabelexploitant aan meer dan de helft van zijn abonnees het programma-aanbod analoog door, dan dient hij het wettelijk minimumpakket analoog door te geven en over de samenstelling daarvan een advies te vragen aan de programmaraad. Indien een kabelexploitant aan meer dan de helft van zijn abonnees het programma-aanbod digitaal doorgeeft dan dient hij ook het wettelijk minimumpakket digitaal door te geven. Over de samenstelling daarvan hoeft hij echter geen advies te vragen aan de programmaraad."

Dus als ik het goed begrijp moet Caiway zich aan de kabelraad houden zolang als hij analoge televisie doorgeeft. Geen wonder dat hij daar zo snel mogelijk vanaf wil. (De 15 zenders die nu analoog doorgegeven worden komt bij lange na niet overeen met wat bij ons de kabelraad voorschrijft)


@suedje: Dat klinkt al beter, maar het liefst wil ik natuurlijk helemaal geen extra kastje. Met name niet voor mijn harddisk-recorder(ik heb geen zin om 2x te programmeren om 1 programma op te nemen)

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Schorpioen »

suedje bedoeld de DVB-T ontvanger.
Je ontvangt dan hetzelfde als via Digitenne.
Westland - Kabelexploitant Caiway biedt een oplossing voor extra televisietoestellen in huis om betaalbaar gebruik te maken van het digitale televisiepakket.

Het mediabedrijf lag onder vuur vanwege haar aangekondigde digitalisering per 10 oktober 2010. Veel klanten maakten zich zorgen over de ontvangst van hun signaal en over hoge kosten voor de aanschaf van nieuwe apparatuur.

Directeur Verbree legt uit dat nieuwere televisies standaard zijn uitgerust met een DVB-T ontvanger en soms zelfs al met een DVB-C ontvanger. Voor televisies die nog niet voorzien zijn van een DVB-logo is de losse DVB-T ontvanger voor € 19,90 te koop in de Caiway Shop of via http://www.kabelteleshop.nl . Dit is een goedkope oplossing om via analoge apparatuur de meest populaire zenders in digitale kwaliteit te ontvangen.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbarendse »

Schorpioen schreef:suedje bedoeld de DVB-T ontvanger.
Je ontvangt dan hetzelfde als via Digitenne.
Westland - Kabelexploitant Caiway biedt een oplossing voor extra televisietoestellen in huis om betaalbaar gebruik te maken van het digitale televisiepakket.

Het mediabedrijf lag onder vuur vanwege haar aangekondigde digitalisering per 10 oktober 2010. Veel klanten maakten zich zorgen over de ontvangst van hun signaal en over hoge kosten voor de aanschaf van nieuwe apparatuur.

Directeur Verbree legt uit dat nieuwere televisies standaard zijn uitgerust met een DVB-T ontvanger en soms zelfs al met een DVB-C ontvanger. Voor televisies die nog niet voorzien zijn van een DVB-logo is de losse DVB-T ontvanger voor € 19,90 te koop in de Caiway Shop of via http://www.kabelteleshop.nl . Dit is een goedkope oplossing om via analoge apparatuur de meest populaire zenders in digitale kwaliteit te ontvangen.
Niet helemaal, want het wordt wel via de kabel doorgegeven. Ik heb nog niet gekeken welke zenders er precies op zitten, ik weet wel dat ze hier al een half jaar of zo mee aan het proefdraaien zijn.

Gesloten