LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Collecte's

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Collecte's

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Is het tegenwoordig mode dat een collectant aan de deur je naam en het bedrag wat je geeft op een lijst schrijft? Ik erger me groen en geel daaraan.
Het is al eens voorgekomen, dat ik er daarna op aan gesproken werd. Niet negatief, maar toch!
Ik geef dus niks meer aan de deur, want hier heb ik echt geen trek meer in. Waar blijft je privacy dan?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Collecte's

Ongelezen bericht door crazyme »

Guttegut wat maken we ons weer druk.

Vijf tips :

1. schrijf een andere naam op
2. schrijf geen naam op
3. geef niets
4. zeg dat je het geld overmaakt
5. doe de deur niet open

jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Re: Collecte's

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Dat kan in een grote plaats wel, maar ik woon in een groot dorp, dus dat maakt het effe anders.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Collecte's

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Als je wel wat wilt geven zou ik het gewoon in de bus doen. Als dit niet kan zeg je gewoon dat je niets geeft omdat naam enz. genoteerd worden, weten ze meteen waar ze aan toe zijn.

jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Re: Collecte's

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Heb ik dus ook gedaan en een bus heeft geen enkele collectant hier maar bij zich.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Collecte's

Ongelezen bericht door Dirkie »

Is het tegenwoordig mode dat een collectant aan de deur je naam en het bedrag wat je geeft op een lijst schrijft?
Simpel antwoord: NEE. Ik loop zelf voor meerdere collectes (bv. Reumafonds) en het is zeker niet de bedoeling. Als ik dit zou moeten gaan doen als collectant, zou ik er meteen mee stoppen!

klaasvaakje
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2010 09:59

Re: Collecte's

Ongelezen bericht door klaasvaakje »

Ik loop deze week voor het reumafonds en moet ook adres enz opschrijven en het bedrag. Dit doe ik niet. Mensen mogen gewoon geven, maar hoeven hun naam van mij niet op te schrijven. Wel schrijf ik het bedrag op, omdat op deze manier het bedrag dat is opgeschreven en het geld dat ik inlever hetzelfde is (geen fraude). Ik heb geen collectebus erbij gekregen. Ik moet het geld zelf aannemen van mensen.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Collecte's

Ongelezen bericht door Machtold »

Hoeft de overvaller tenminste geen moeite meer te doen om die bus open te breken en kwijt te zien raken...

Ik zou nooit geld geven aan iemand die collecteerd en geen bus heeft, alleen een lijstje met wat namen???
Ook ik heb behoorlijk wat collectes gelopen en dat zou ik nooit doen. Een verzegelde bus, die aan het eind van de week samen met de rayonleider wordt geteld!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Collecte's

Ongelezen bericht door S. »

Gisteravond iemand aan de deur gahad van reumafonds. Deze mevrouw had gewoon een verzegelde bus bij zich.
Heb ook ooit wel eens iemand met een lijst aan de deur gehad. Volgens mij valt daar ook best mee te frauderen wanneer je kwaadwillend bent.
Denk dat die lijst vooral uitlokt tot meer geven dan je van plan was, omdat je de namen en het bedrag van de buren erop ziet staan, en je evt. niet voor hen wilt onderdoen.

Marketingsstrategie. :wink:

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Collecte's

Ongelezen bericht door marnix »

Ik merk steeds meer dat de ouderwetse collecte-bus aan het verdwijnen is, men wil nu graag een (eenmalige?) machtiging. Het valt me op dat ook bekende goede doelen hieraan meedoen; het zijn dus niet allemaal dubieuze ,oncontroleerbare instellingen. Ik ben niet te beroerd iets te geven maar weiger mijn gegevens aan een mij verder onbekend iemand te geven, en zeker niet aan de deur. Toen ik dit laatst meldde aan een collectant van de hersenstichting, zei hij dat het iets te maken had met het feit dat er voor collecteren met een bus een lastiger vergunning vereist was dan voor collecteren zonder.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Collecte's

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als die collectant geen bus bij zich heeft voor dat geld, hoe bewaart hij dat geld dan tot hij dat afdraagt?

In zijn eigen portemonnee? Een oude sok?

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Collecte's

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Persoonlijk zou ik het niet vertrouwen als ze geen verzegelde bus bij zich hebben.
Heb een sticker op de deur "geen collectes, wij doneren op onze wijze" en de enigen die aanbellen zijn die zonder bus :shock:
We zijn donateur van weet is veel wat allemaal omdat ik dat meer vertrouw dan geld aan de deur geven.
Iets anders maar wat me ergert zijn al die bedelbrieven van instanties waar we al vaste donateur van zijn, zo van : fijn dat u donateur bent maar wilt u even nog wat vaker dokken?
En dan van sommigen 1 keer per maand zo'n brief met acceptgiro. Die zeg ik dan ook op.
heb geen geldboom in de tuin staan.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Collecte's

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Eerlijk gezegd vind ik collectes aan de deur toch al achterhaald, wie heeft er in ons pin-tijdperk nou nog cash in huis en bovendien, met een collectebus over straat is tegenwoordig helaas ook niet veilig.

En kindertjes die met een intekenlijst langs komen om sponsors te zoeken voor een goed doel sla ik niet over hoor, als ze later de centjes komen halen (sponsorloop etc, georganiseerd door een school) is er altijd een ouder bij en weet je dat je tegen die tijd wat geld in huis moet hebben.

Gesloten