LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryanair: naam op ticket?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
franktenzijthof
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:19

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door franktenzijthof »

Beste liliane op 't Roodt

Ik zou willen zeggen, lees de klachten op klachtenradar.nl en dan praat je wel anders over RYAN(Maffia)AIR.
Ik begrijp niet dat je reclame kunt maken op deze site, terwijl mensen dagelijks in Weeze gedupeerd worden.

Ik heb het niet over een teveel aan bagage, maar over de rechtsgeldigheid van een boardingpass in relatie tot een paspoort en de boetes bij verschillen! Absurd!

En ik hoef juist bij een goedkope ticket geen gratis koffie of een krant.

Elise88
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2009 19:23

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Elise88 »

Ik heb net 2 tickets online geboekt bij ryanair, en ik zie tot mijn schrik bij de bevestiging dat de terugvlucht een week later is dan bedoeld. Ik weet bijna zeker dat ik wel degelijk 17 januari in plaats van 23 januari heb ingevuld. Dit kon ik wijzigen bij 'Mijn boekingen beheren' maar dan kost dat 2 x 25 euro. Uiteraard gedaan, want straks is die vlucht van 17 januari misschien volgeboekt, maar nu baal ik van die 50 euro wijzigingskosten. Weet iemand of Ryanair, als ik ze bel, die 50 euro wijzigingskosten niet van de creditcard af wil halen?
Ik baal er gewoon ontzettend van om 50 euro extra te betalen, voor een 'gewijzigde vlucht' 5 minuten later..Ik hoop dat iemand tips voor me heeft! Alvast bedankt

hrieks
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2009 20:31

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door hrieks »

Ik heb geboekt bij Ryanair voor mijzelf en mijn moeder en zus. Ik heb de gegevens uit het paspoort overgenomen maar daarbij vermeld e.v. (echtgenoot van) dus volledige voornaam+meisjesnaam+e.v.+naam echtgenoot. Nu hoorde ik dat e.v. er niet bij mag staan. Heeft iemand hier ervaring mee?

pimpelmeesje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2009 11:44

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door pimpelmeesje »

Het is niet omdat mijn vrouw me "djoeleke" noemt, dat ik dat als naam moet opgeven. Geen enkele maatschappij zal je zelfs niet aan boord laten met een andere naam ! Verzekering, veiligheid, enz. Probeer eens de US binnen te komen als er ook maar 1 lettertje scheelt met de naam op je paspoort. En "boetes" bij ryanair ? Noem het liever "meebetalen in de kosten". Wie voor 1 euro wil vliegen, moet zich ook de moeite getroosten om toch 1 x de voorwaarden te lezen, zoniet moet je maar boeken via een reisbureau.

CC88
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2010 12:37

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door CC88 »

Ik had het niet verwacht, maar Ryanair heeft me een ontzettend goed geholpen!
Helaas had ik een foutje gemaakt bij het boeken van de tickets: voornaam van één van de medereizigers was verkeerd gespeld: ik had een letter verwisseld. Gebeld met het nummer 00353 1248 0856 ("Rest of the world" nummer op de website) en ik kreeg een uiterst vriendelijke man aan de lijn. Binnen 1 minuut was de naam gewijzigd, gratis! Wachttijd viel overigens ook mee, ik stond maar 2 minuten in de wacht.

WOW!

isebel
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2005 01:09

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door isebel »

Ook wij hadden via de vrienden waar we heen vlogen te horen gekregen dat je exact de juiste naam moet hebben. Dankzij de tips op dit forum (bellen met het 'rest of the world' nummer (0035312480856) en aangeven dat je een naam verkeerd gespeld hebt) is ook voor ons kosteloos dit hersteld door een zeer vriendelijke, engelstalige medewerker van Ryanair. Wachttijd was 5 min, dus dat viel ook mee.

ilovetotravel
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2010 21:22

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door ilovetotravel »

Ook wij hebben 4 tickets geboekt via ryanair en we kwamen er tot onze verbazing achter dat mijn dochter van 4 mijn achternaam had en ik die van haar.

Gebeld en binnen 1 minuut was het geregeld.. Ze heeft het verder niet gehad over de kosten en vertelde me gewoon dat ze het ging wijzigen.. ik heb inmiddels ook al de mail met onze juiste namen.

Nu zit ik te denken, ze hebben mijn creditcard nummer.. zou ik dan alsnog hiervoor moeten betalen of had ze dat dan erbij moeten vermelden? Ze zei namelijk niks over dat het geld zou kosten

Willy en Nienke
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2010 19:38

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Willy en Nienke »

Hallo,

Wij hebben een paar dagen geleden een reis geboekt bij ryanair.com. Omdat we wel eens hadden gehoord dat er problemen zijn als je je naam invult hebben we daar heel goed op gelet met de paspoorten erbij.
Wij hebben alleen meerdere namen en die hebben we allemaal opgeschreven, deze namen staan ook zo in het paspoort (we hebben dus voornaam+doopnaam+achternaam)
Mag dit ook of moeten we onze namen wijzigen?? (En hoe zouden we dat dan het best kunnen doen??)
Alvast bedankt.

robin20
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2010 08:14

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door robin20 »

Hi all.
Ik vond een online service, http://www.checkmein.eu/ die online check-in is bepaald door het verstrekken van de beste plaatsen Preffered door ons. Ze sturen instapkaart per e-mail en kosten 9 euro / persoon enkele reis.

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Zoek de verschillen:

robin20 schreef op 7 april 2010 om 10.14 het volgende:

Hi all.
Ik vond een online service, http://www.checkmein.eu/ die online check-in is bepaald door het verstrekken van de beste plaatsen Preffered door ons. Ze sturen instapkaart per e-mail en kosten 9 euro / persoon enkele reis.


maar ... rony1434 schreef op 12 januri 2010 om 07.33 het onderstaande

Hi all.
Ik vond een online service, [URL = "http://www.checkmein.eu/"] http://www.checkmein.eu/ [/ URL] die online check-in is bepaald door het verstrekken van de beste plaatsen Preffered door ons.
Ze sturen instapkaart per e-mail en kosten 9 euro / persoon enkele reis.


Toch wel vreemd, twéé verschillende gebruikers maar met vrijwel dezelfde boodschap en jawel, identieke spelfouten! En aldus, waarde lezers, hebben we hier weer te maken met een reclameboodschap wat nog steeds in strijd is met de huisregels.

Weet overigens dat de bovenstaande website door Google als onveilig is aangemerkt; het gebruik van deze site (waarom zou je trouwens betalen voor iets wat je zelf ook kan?) moet dan ook sterk worden afgeraden.

Veel succes nog "robin" met je malafide onderneming!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door eeliane »

Is iedereen nou achterlijk ofzo?
Bij invullen van namen staat precies wat er moet worden ingevuld,
tjongejonge als je dan nog een fout maakt is het echt je eigen schuld.
Gewoon zorgvuldig lezen!

Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Searcher »

Bij de dames is het al jaren zo, dat de eerste geboorte naam + geboorte achternaam zoals deze in het paspoort staat op de ticket dient te staan.
Deze fout wordt vlug gemaakt als je zelf je tickets boekt.

Bovendien zou ik nooit een online check in service gebruiken.
Veelal kun je online op de website van de luchtvaartmaatschappij inchecken.

Als je dit uit handen geeft dan heeft een derde partij je inlog gegevens en zij kunnen je vlucht cancellen ect...

adil
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2010 14:46

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door adil »

Hey

Ik heb per ongeluk de verkeerde nationaliteit opgegeven. Ik heb de Nederlandse nationaliteit, maar ik als nationaliteit Malta opgegeven. Is dit een probleem, en zo ja, hoe kan ik dit het best oplossen?

Mvg Adil

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door meniles »

Ja dit is een probleem. Contact opnemen met Ryanair lijkt me het beste, maar het zal u waarschijnlijk geld gaan kosten...

Marissa20
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2010 17:35

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Marissa20 »

Ik heb ook het probleem gekregen met de naam waarmee ik geboekt heb, alleen wel op tijd gewijzigd. Maar is het verplicht om door de desbetreffende reisorganisatie aan te geven welke naam er genoteerd moet worden? Ik kan het namelijk de site van mijn reisorganisatie niet vinden en ik heb 27 euro moeten betalen voor die wijziging..

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door meniles »

Zal denk ik niet zoveel met Ryanair te maken hebben gezien er in Nederland geen touroperators zijn die pakketreizen aanbieden in combinatie met een Ryanair vlucht...

Bovendien was u dan meer kwijt geweest dan 27 Euro... En als u de website van de reisorganisatie niet kunt vinden, hoe heeft u dan geboekt? Gewoon even bellen lijkt me, charter airlines zijn over het algemeen redelijk schappelijk met het omboeken van ticketnamen...

joycedg
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:47

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door joycedg »

een dringende vraag: ik heb twee tickets geboekt bij Ryan Air vanaf vliegveld Weeze. Ik heb de juiste voornaam en achternaam gebruikt, alleen heb ik slechts bij beide personenen de eerte voornaam gebruikt en niet de 2e en 3e. Is dit voldoende. Ik vernam ik dit forum dat ze in Weeze veel strenger zijn dan op andere vliegvelden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik dacht namelijk dat het zo was dat wanneer je een ticket boekt de eerste voornaam voldoende was, maar nu keek ik terug op de site van Ryanair.com en daar staat inderdaad": alle pasagiersnamen moeten overeenkomen met die in het paspoort". Vervolgens staan er twee invulvakken : "voornaam" en "achternaam". Dit schepte verwarring;- moeten we nu alle voornamen invullen of slechts de eerste??? Wie o wie kan mij helpen?!

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Dag Joyce,

ik kan je geruststellen, hoor.
Alleen de 1e voornaam volgens paspoort en de achternaam (bij gehuwde vrouwen de meisjesnaam) volgens paspoort .
Je kunt dus rustig slapen vannacht :)

Mvg, Roos

hop
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:55

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door hop »

Toch kun je niet voorzichtig genoeg zijn met het invullen van je gegevens, check en recheck.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Juist ja »

Is iedereen nou zo dom of ben ik nou zo slim? Hoe moeilijk kan het zijn om je eigen persoonsgegevens conform paspoort in te vullen tijdens het boekingsproces. Wat een non-discussie dit. En als je nou echt te dom bent om je eigen naam in te voeren ga dan lekker naar het reisbureau. Doen ze het daar voor je.

Gesloten