LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extreem hoge administratiekosten T-Mobile?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Extreem hoge administratiekosten T-Mobile?

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik ben sinds vorige maand na bijna 10 jaar overgestapt van T-Mobile naar Simyo, dit omdat ik minder dan 20 minuten per maand belde en nauwelijks sms'te.
Ik had een T-Mobile relax van 15 euro per maand en 5 euro voor sms, dus in totaal 20 euro per maand.
Maar toch moest ik elke maand standaard 36,50 euro betalen.
Mag een provider maandelijks 16 euro aan administratiekosten vragen?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Extreem hoge administratiekosten T-Mobile?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

wat denk je zelf... tuurlijk niet.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Extreem hoge administratiekosten T-Mobile?

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Nee, dat dacht ik zelf ook niet, maar wat kan ik hiertegen doen?
T-Mobile erover aanspreken is al gebeurd, maar zij zeggen dat het erbij hoort.
Is er een manier om dat geld terug te krijgen? Want ruim 2 jaar 16,50 euro per maand aan administratiekosten betalen is wel erg veel geld.
Ik ben namelijk 2 jaar geleden overgestapt op deze bundel.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Extreem hoge administratiekosten T-Mobile?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

probeer het eens bij [email protected]. Ze doen er alles aan om imagoschade te voorkomen zodra je het hier op het forum zet. Zeker in het geval je gewoon gelijk hebt zullen ze het wel verhelpen.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Extreem hoge administratiekosten T-Mobile?

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

vogels schreef:
Want ruim 2 jaar 16,50 euro per maand aan administratiekosten betalen is wel erg veel geld.
Dan zijn dat natuurlijk geen administratiekosten als je 2 jaar lang dit iedere maand moet betalen. Vlg mij heb je gewoon een veel duurder abo als dat je dacht. E.e.a. is eenvoudig na te kijken op My T-Mobile.
Dat heb ik ook nagekeken en ik heb gewoon de relax 15 en 5 euro smsbundel, staat ook gewoon op de factuur.
Nu is het wel zo dat ik maar sporadisch een factuur kreeg toegestuurd, maar ik zag het toevallig staan: administratiekosten 16,50 euro.
En omdat ik niet elke maand een factuur kreeg, maar wel een sms bericht van hen, heb ik altijd betaald via 1202.
Pas toen ik iets zocht met internetbankieren viel het me op dat ik elke maand zoveel had betaald, toen ging er bij mij een belletje rinkelen.
Ik heb de facturen erbij gezocht die ik dus wél had gekregen, en daar stond telkens datzelfde bedrag op, 16,50 euro :?

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Extreem hoge administratiekosten T-Mobile?

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Wat nog meer erg vreemd is, is dat mijn laatste nota die ik nu heb voldaan ineens 53,20 euro was. :shock:
Uiteraard heb ik gebeld naar de klantenservice, hen verteld dat T-Mobile mij een week te vroeg had afgesloten en ik dus slechts 3 weken had verbruikt, maar volgens hen klopte de rekening wel en als ik die niet zou voldoen, zou het uit handen gegeven worden.
En ja hoor, gisteren ontving ik zo'n dreigende brief waarin ze me nog 5 dagen de tijd gaven om te betalen.
Ik heb het betaald om niet nog meer kosten te krijgen, ik heb geen zin in een incassobureau, maar hier klopt gewoon iets niet.
Dus ja, wie het weet mag het zeggen.

eWilly
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2010 17:51

Re: Extreem hoge administratiekosten T-Mobile?

Ongelezen bericht door eWilly »

Hoi,

Het lijkt er een beetje op dat de factuur sporadisch te laat wordt betaald.
Zeker weten doe ik het niet overigens!

In dat geval worden vaak bij oa. telecombedrijven admin.kosten in rekening gebracht. Ik zou snel even contact opnemen met de klantenservice en navragen waar deze kosten vandaan komen.

Zelf heb ik deze kosten bij mijn I150 abonnement nog nooit gezien namenlijk. Ik betaal op tijd via autom. incasso.

eWilly

Henk020
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:26

Re: Extreem hoge administratiekosten T-Mobile?

Ongelezen bericht door Henk020 »

Hmz ik denk wel te weten wat het is. Op het moment dat je namelijk via 1200 betaalt, en niet middels auto incasso dan berekenen ze administratiekosten. Dit heb ik zelf in het verleden ook gehad.
Die sms die je ontvangt is namelijk juist dat ze het bedrag niet hebben kunnen incasseren en waarin je
Zie algemene voorwaarden:

8.5 Na het verstrijken van de in artikel 8.02 gestelde betalingstermijn is de Klant van rechtswege zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. T-Mobile is in dat geval gerechtigd om vanaf het verstrijken van de betalingstermijn 1% rente per maand in rekening te brengen, alsmede administratiekosten gelijk aan €15,- per maand en buitengerechtelijke kosten.

Enige manier om dit op te lossen is in het vervolg met auto incasso betalen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Extreem hoge administratiekosten T-Mobile?

Ongelezen bericht door berndv »

denk ook dat het komt door chronisch te laat betalen. Als je maar sporadisch een factuur krijgt, denk ik dat je via automatisch incasso betaald, een acceptgiro wordt normaal toch wel verzonden, anders hadden we daar wel meer topics over gehad hier.

Heb je al op my tmobile gekeken, daar kan je je facturen tot een half jaar terug kijken.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Extreem hoge administratiekosten T-Mobile?

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Nee, ik heb geen automatische incasso afgegeven en in die sms stond altijd dat er een factuur was verzonden waarvan de betaling nog niet was voldaan.
Maar aangezien ik niet altijd een factuur kreeg thuisgestuurd betaalde ik dus meteen via 1202, juist om problemen te voorkomen.
Kreeg ik wél een factuur, dan boekte ik dat geld over via internetbankieren.

En ja, ik heb ook al eens gehad dat ik een factuur eens niet kon betalen, dan krijg je ook eerst die ene sms, daarna een sms dat je geblokkeerd bent, dan liggen de kosten hoger ja. Uiteraard betaal je dan meer, maar dat was dan m'n eigen schuld.
Dan kreeg ik weer een sms dat de blokkade was opgeheven en dat er een brief naar me verstuurd zou worden, maar die heb ik ook nooit gehad.
Normaal zou je denken dat dit na 10 jaar T-Mobile klant zijnde vlekkeloos zou moeten verlopen maar helaas.
Al moet ik wel zeggen dat ik vóór de laatste verlenging wel netjes elke maand een factuur kreeg, dus tot 2 jaar geleden, toen ik dus op deze bundel ben overgestapt.
Vanaf die tijd heb ik dus elke maand 36,50 euro betaald :(

Gesloten