LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bevertje27
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2009 13:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bevertje27 »

Mij ging het niet eens om de klachten van anderen etc etc....
Zoals ik al zei de reden waarom ik erg boos ben is de manier waarop er gehandeld is. mensen valse informatie geven en laten tekenen is niet juist. Is pure oplichting. mensen zich laten aanmelden omdat ze folder krijgen en te horen krijgen dat ze voor 3 jaar 1600 euro gaan betalen en dan vervolgens bedrag ineens op contract weglaten en je 1957 laten betalen is vervalsin en oplichting.

mensen meer dan een maand NIET aanmelden bij de netwerkbeheerder waardoor je brief krijgt van netwerkbeheerder dat je over 10 dagen wordt afgesloten is slordig en slecht werk.
En dan nadat je hun belt en dreigt maatregelingen te nemen ineens heel snel aanmelden ... ( te laat ) en nog met verkeerde melding ook waardoor netwerkbeheerder het afwijst is helemaal slordig.

De netwerkbeheerder in onze nieuwe woning had eerstniets vernomen ruim een maand waardoor ze boel wilde gaan sfsluiten. na veel klachten onze kant wilde NEm dan maar wat doen en aanmelden en ze namen verkeerder procedure waardoor gisteren onze Netwerkbeheerder alles heeft afgewezen naar de NEM toe.

Wij kregen dus gisteren te horen van netwerkbeheerder dat ze binnen een paar dagen over gaan tot afsluiten. Enige wat u nog kunt doen om dit te voorkomen is per morgen overstappen tijdelijk naar de huidige energieleverancier die al in het pand zat ( want die kan met 1 dag alles aanmelden ) Doet het het opnieuw via NEM duurt het weer een tijdje en dat gaat u niet meer redden , want binnen 5 dagen bent u afgesloten.

De Consuwijzer heeft ons tens terkse aangeraden over te stappen, omdat als we worden afgesloten de NEM nooit zomaar de aansluitkosten gaat betalen en dat voor geschillen commisie moet worden uitgevochten. U wint altijd werdt er gezegd gezien uw bewijzen... maar voor dat u gelijk hefet bent u wel enige tijd verder en zijn er al hoop onnodige kosten en ****. En tja ik kan niet zonder electra dus ik heb geen andere keus he....

Zelfs de netwerkbeheerders en andere bedrijven accepteren het geklungel en manier van werken niet van de NEM.. Waarom zouden wij als eenvoudig consument er dan wel genoegen mee moeten nemen dat we worden belazerd? Dus nee ... In alle gevallen dat er iets fout is gegaan ofdat er sprake is van onjuiste info voor aanmelden dienen de mensen er geheel gratis van af te kunnen.
Zal me mooi worden ... we gaan dus allemaal de boel bedonderen en mensen laten tekenen end an mag je nog boete betalen .....
EN DE NEM MAAR LACHEN .... Voor niets te leveren of te regelen gaan ze over jou rug verdienen. NO WAY.


VOOR DE NEM ZEG IK........ ALS jullie dan zo goed willen zijn als jullie beweren , ga dan eens op eerlijke wijze en met een goed team hele zaak nalopen en rechttrekken en mensen eerlijk benaderen en behandelen. Dan kan je klanten verwachten die graag willen komen. Niet op deze wijze.

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ christel vink

Geplaatst op 17 Mrt 2009 00:07 door christel vink

Tot mijn schrik lees ik nu pas al die nare berichten en ik ben overgestapt!
Ben al te laat met opzeggen,maar heeft iemand nog advies voor me hoe ik zo snel mogelijk van de nem afkom?


Jouw vraag is een beetje ondergesneeuwd door alle commotie over de NEM commercial.

Je bent op eigen initiatief overgestapt, dus als je van de NEM af wilt, moet je aan de NEM een boete betalen.
Maar er zijn energieleveraars die jou heel graag als klant willen en de boete voor jou betalen.
Voor meer informatie over het kiezen van een andere energieleveraar: Zie het 2e bericht van Gerard de ver op pagina 116.
Als je nog vragen hebt, gewoon even een berichtje plaatsen. Er zijn op dit forum genoeg deskundigen (ik niet, maar heb veel van de schrijvers op dit forum geleerd) die je verder kunnen helpen.
Veel succes ermee!

Manonniej
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2009 15:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Manonniej »

@ twijg....

bedankt voor die verwoording, had het niet beter kunnen doen.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Twijg:

misschien als je het cursief neerzet met aanhalingssteekjes voor en achter dan kun je zien dat je het hebt geciteerd en niet zelf geschreven!

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@Manonniej.

Ik heb het niet zelf geschreven, maar gekopieerd.

@MamMaria:

Bedankt voor de tip! Het is de combinatie van een forum waar geen ongetogen woord valt, en deze reactie, waardoor ik in de lach schoot
en ook de woede van de schrijver.

Ik weet dat ik me op glad ijs begeef. Kan het of moet ik even andere reacties afwachten.

desmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door desmit »

Enige tijd geleden is mijn man telefonisch benaderd door de NEM met de vraag of we wilden overstappen. Eigenlijk niet, we zijn tevreden over onze huidige leverancier. Maargoed. Voordat je het in de gaten hebt ben je akkoord gegaan met een overstap naar de NEM. Mijn man ging niet akkoord met het geven van zijn rekeningnummer, en dus geen automatische incasso. Wij willen graag eerst weten wat onze nieuwe maandbedrag zou worden. De NEM zegt goedkoper te zijn, dus eerst zien, dan geloven.
Uiteindelijk de overeenkomst thuis gekregen (nog steeds geen maandbedrag) en hebben we besloten niet over te stappen. Er is een brief gestuurd, waarin we stelden gebruik te maken van de 7 dagen afkoelingsperiode. Wat blijkt: we waren 1 dag te laat, we zitten dus vast aan de NEM. Terwijl we dat absoluut niet willen.

Op advies van onze huidige leverancier de bandopname gevraagd bij de NEM om na te gaan of het allemaal wel volgens de regels is gegaan. Wat blijkt: er is niets te horen over de twijfel die mijn man uitte over de automatische incasso. Uiteraard alleen het akkoord gaan met de overstap.

Via de mail heb ik een klacht ingediend bij de NEM en vandaag een reactie gekregen over de beeindiging. Men hanteert een opzegvergoeding die kan oplopen tot 250 euro. Toch makkelijk verdiend lijkt me.

Mijn ervaring met de NEM is slecht!
Ik heb geen goed woord over de manier waarop zij klanten werven. Onder druk worden er vragen gesteld en voordat je het weet ben je klant bij NEM. Het lijkt bijna onmogelijk om hieronder uit te komen.

ADVIES: ga na of de NEM daadwerkelijk goedkoper is dan je huidige leverancier. Ik heb meerdere mensen gehoord die benaderd zijn en dus NIET goedkoper uit zijn bij de NEM.

Debby.[/u]

Mig79
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Mig79 »

Alseerste aan iedereen sterkte toegewenst die al zijn "geFrogert" (haha, geFrogert....GENIAAL!!!!).

Ook ik werd enige weken terug gebeld door de N.E.M.
Het was 's avonds, was al een beetje moe, maar de man aan de telefoon klonk vriendelijk, duidelijk en het aanbod klonk aantrekkelijk. Aangezien er Nederlandse in de naam zit had ik op het moment niet echt veel wantrouwen... Ik heb ingestemd met het infopakket en mij was duidelijk dat ik binnen 7 dgn een mailtje moest sturen wilde ik niet akkoord gaan.

De volgende dag kreeg ik toch een beetje argwaan, voornamelijk omdat het allemaal over een telefoonlijn is gegaan en vooral het contract mondelijk aangegaan wordt.
Dus ik ben gaan "google'en" op de N.E.M. en kwam hier terecht. Ik schrok me laveloos!!! Waar ben ik in vredesnaam mee in zee gegaan??? Het gal kwam mij omhoog bij het lezen van andermans ervaringen met de N.E.M.
Het feit dat juist dat Frogermens (ik mag haar nu absoluut niet meer) ook nog eens voor hun adverteerd, juist na haar series "geen cent te makken" vind ik dit gedrag onder welke maat dan ook!

Ik heb ook gelezen welke plannen ze nu heeft, nu ze geconfronteerd wordt met al die klachten. Mensen, blijf nuchter! Hoe denkt zij nou bij de N.E.M. een vinger in de pap te hebben, dat ze zomaar als een messias de klachten komt oplossen en mensen onder hun contract uit kan helpen?? dan moet ze maar eerst ff in haar eigen contract kijken die ze met de N.E.M heeft!!!

Maar goed, diezelfde dag nog toen ik dit hier alles las heb ik meteen een opzeggingsbrief opgesteld, één die goed en duidelijk is en waar de N.E.M. moeilijk omheen kan. Deze brief heb ik natuurlijk wel aangetekend verstuurd, want die paar euro's scheelt enorm veel met de bedragen die de N.E.M. hanteerd. Het infopakket heb ik per "retour afzender" teruggestuurd. De week erop kreeg ik netjes de bevestigingsbrief van de annulering terug van de N.E.M.

Ik plaats de desbetreffende brief hieronder, hopende dat andere mensen die niet zo goed zijn in het opstellen van brieven hem kunnen gebruiken of als voorbeeld nemen, zodat zij hopenlijk net als ik, tijdig een ellendig contract met de N.E.M. kunnen voorkomen.

Dit soort bedrijven zouden in mijn ogen geen bestaansrecht mogen hebben!!!

Groeten, Michel.

Afz:
Naam
Straat en huisnummer
postcode en plaats



Onderwerp: Annulering aanmelding Nederlandse Energie Maatschappij


Plaats en datum

Geachte heer/mevrouw,

Op dag, datum jl. ben ik door één van uw medewerkers gebeld met de vraag of ik klant wilde worden bij de Nederlandse Energie Maatschappij. Ik heb ingestemd om mij vrijblijvend het welkomst- of infopakket toe te laten sturen met als voorwaarde dat ik geen klant zal worden mocht ik dit pakket binnen 7 dagen retourneren.

Op dag, datum jl, alsook de dagtekening van deze brief, heb ik toch al besloten geliever geen klant te worden van de Nederlandse Energie Maatschappij en klant wens te blijven bij mijn huidige leverancier, naam bedrijf. Zowel gas als elektra.

Om enige misverstanden te voorkomen stuur ik nu al deze rechtsgeldige opzeggingsbrief, ruim binnen de 7 vereisde dagen kenbaar makend van de annulering en er zodoende mij geen kosten in rekening worden gebracht. Ik stuur u nu al deze opzeggingsbrief mocht het welkomst- of infopakket vertraging oplopen bij het verzenden en zo mogelijk de opzegtermijn verstrijken. Dit pakket zal ik zo spoedig mogelijk aan u retourneren wanneer in mijn bezit.

Mijn contactgegevens zijn:
Naam
Straat en huisnummer
Postcode en plaats

tel: telefoonnummer

Gaarne ontvang ik van u een bevestigingsbrief waarin u, zonder verdere problemen, de annulering bevestigd.
De beweegredenen ga ik verder liever niet op in. Ik wens ook geen verdere informatie en/of aanbiedingen te ontvangen van de Nederlandse Energie Maatschappij en/of haar compagnons.

Hiermee in veronderstelling te zijn aan de voorwaarden van opzegging te voldoen, verblijf ik.

M.v.g.

handtekening

Naam

Mig79
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Mig79 »

Nog even als aanvulling:

Iemand al een rekensommetje gemaakt wat de N.E.M. verdient met die achterlijke opzeggingsboetes?

10 mensen = 2500 euro;
100 mensen = 25.000 euro;
1000 mensen = 250.000 euro!!!

Mooie verdiensten voor een klein bedrijf!!!

Ik meende dat ik ergens een door iemand hier geplaatste link heb gezien, een link van radar ofzo waar ik las dat de N.E.M. haar contracten niet laat dagtekenen bij de KvK.
Wellicht dé weg voor vele gedupeerden om zodoende legaal én boetevrij onder een contract weg te kunnen komen?

gr.

Manonniej
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2009 15:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Manonniej »

pffffffffffffffffff zo herkenbaar wat mensen schrijven over de NEM. Over ongeveer 2 maand ben ik ervan af. ik ga verhuizen en ik stap dus over naar een ander energie maatschappij en ik heb er graag wel 100 euro voor over om over te stappen. Anders had ik nog 1 jaar gemoeten met de NEM. No Way.

Ik heb helaas het bedrag wel betaald wat open stond. ik had incasso aan de broek omdat ik weigerde die jaar afrekening te betalen. die werd al verhoogd met 150 euro.. pfffffffff dus maar betaald.

Ik neem aan dat er geen instantie bestaat die kosteloos voor iemand zorgt dat het geld weer terug komt, juist omndat het een niet reeeel bedrag is. Aangezien ik weinig gebruik maak van gas en elektra. pfffffffffffffffffffffffffffffff Ik ben kwaad over het feit dat ze me te pakken hebben.

manonniej

nl03643
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2009 10:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nl03643 »

Ik had het niet meer verwacht na mijn vele telefoontjes en de vele reacties in dit forum item, echter wij hebben eergisteren per post een brief van de NEM mogen ontvangen met als titel 'Stopzetting overstap' en onderwerk 'Stopzetting overstap en verontschuldigingen'

Een klein citaat uit deze brief:
Uw bericht ontvingen wij nadat u van de Nederlandse Energie Maatschappij een brief had ontvangen (kenmerk: BOV) waarin stond dat er inmiddels een rechtsgeldige overeenkomst met de Nederlandse Energie Maatschappij bestond. Deze brief sturen wij na afloop van de eerder genoemde afkoelperiode.

Uit specifiek onderzoek naar uw zaak is gebleken dat wij uw beroep op tijdige dan wel rechtsgeldige annulering gegrond achten. Wij hebben uw overstapproces alsnog stopgezet. Dit betekent dat uw huidige leverancier u energie zal blijven leveren en u niet overstapt naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Wij bieden onze oprechte verontschuldigingen aan voor het eventuele ontstane ongemak.
Ik ben uiteraard zeer gelukkig met deze brief en de inhoud daarvan. Het kan dus blijkbaar wel netjes opgelost worden.

Ik hoop dat voor alle andere gedupeerden ook een goede oplossing gevonden wordt.

Dank aan allen voor het hier getoonde begrip.

Groet, Andre

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@nl03643"

Gefeliciteerd!

Maar blijf je post in de gaten houden want mijn moeder had ook zo'n brief gekregen en achteraf had dat niets te betekenen!

Maar voorlopig ben je er vanaf!

Da Freeze
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2009 20:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Da Freeze »

Toen ik in 2007 in een flat ging wonen, had ik Eneco stroom. Omdat in de flat gas een vast bedrag was, wat ook in de huur zit, kreeg ik hiervoor geen rekening van Eneco. Toen ik was overgestapt naar de NEM, werd er ineens 1630 m3 gas in rekening gebracht over 2008! Dat kwam overeen met E.900 ex. BTW. Of ik die even wilde betalen.
Natuurlijk heb ik dit geweigerd en het bedrag laten storneren. Gebeld, briefje gestuurd, allemaal beloftes gekregen over reacties van de NEM binnen 2 weken. En nu 3 maanden later en vele brieven en telefoongesprekken verder, nog nooit eenmaal een reactie van hun kant gehad.
2 weken geleden spanden ze echt de kroon. Ik had gebeld over een laatste aanmaning die ze mij hadden gestuurd. Ik kreeg toen te horen: “meneer, u hoeft niet te betalen, de automatische incasso wordt stopgezet en u krijgt binnen 2 weken schriftelijk reactie”. Ik heb het daarna nog een keer bevestigd gekregen: "meneer, u hoeft niet te betalen"
Vrijdag 13 maart verliep die termijn, uiteraard niks gehoord of ontvangen. Zaterdag de 14de lag er een brief van Cannock Incasso op de stoep. Ik wordt nu echt misselijk van dat bedrijf en de manier waarop je immer weer wordt afgepoeierd. Zeker na het lezen van alle overige reacties hierzo. Tegen dit bedrijf moet de NMA echt hard optreden en elke onterechte cent + gemaakte onkosten met bellen en brieven terugbetalen aan alle gedupeerde “klanten”.

a.van.hemert
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2007 14:59

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door a.van.hemert »

ik word heel boos over de Nederlandse energie maatschappij
k ben sinds 1 feb over gestapt alles ging naar wens
ik heb daar ook niets over te klagen
maar nu komt het van af die tijd ben ik al 5x gebeld door de Nederlandse energie maatschappij of ik over wil stappen en dat ik bij ensent zit maar ik zat helemaal niet bij ensent maar ik zat bij nuon ik word hier niet goed van de 2de x dat ze belde zouden ze me uit het systeem halen zo dat ik niet meer gebeld zou worden maar daarna ben ik nog 3x gebeld nu vanavond heb ik gezegd als ik nog 1x gebeld word dat ik dan naar een ander ga toen gooide ze de hoorn er op ik ben echt boos



:evil: :twisted:

STYLEFCKR
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2009 22:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door STYLEFCKR »

Nou mensen dit is een KLACHTFORUM en niet een TEVREDENHEIDSFORUM dus mensen die informatie hier willen vragen of ze het bevalt? NIET DOEN!!!!! Want hier komen mensen met klachten en niet mensen die tevreden over zijn ;)
Want de meeste mensen hebben hier over oplichters dit en dat ??
Maar tijdens de Voicelog of hoewel BANDOPNAME word alles herhaald zodat er geen fouten worden gemaakt en daarin word ook alles genoemd dat het geen informatiepakket betreft maar een WELKOMSTPAKKET is ;)
En er word nog meer genoemd waarbij mensen niet eens goed luisteren.. De 7 werkdagen wat je hebt voor het annulering begint pas als je het thuis ontvangt want een welkomstpakket krijg je binnen 5 werk dagen thuis opgestuurd als je AKKOORD gaat met de voorwaarden wat in de Voicelog word opgelezen..
En addertje onder het gras????
Elk mens in Nederland betaalt vastrecht.. En bij de NEM is dat 6.99 dus ietsjes meer dan normaal maar daarbij profiteer je wel van een lagere energierekening.. Er zijn veel mensen die er tevreden over zijn AUB mensen maak je niet wijs om hier bij Klachtenforum te komen en hier naar ze te luisteren waar zijn de mensen die tevreden zijn?? Ben ik alleen hier?? Maar goed mijn gezegd '' Ga niet dingen horen of lezen waarbij je van iets moet afkappen '' Heb je het zelf meegemaakt? NEE dus probeer bij NEM en je komt zeker goedkoop uit..
IK BEN ER TEVREDEN OVER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DAG DAG :D

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kiz »

En er word nog meer genoemd waarbij mensen niet eens goed luisteren
Heb de dame die mij onlangs telefonisch wist te melden dat ik "te veel betaal voor gas" driemaal gevraagd dit te herhalen.
Zij maken inderdaad géén fouten... "staat hier genoteerd, mevrouw".
Jammer voor de vriendelijke dame dat ik helemaal geen gasaansluiting heb.
Geef nou maar gewoon toe STYLEFCKR dat er in callcenters "gescoord" moet worden en dat het minder relevant is op welke wijze... Je zit daar toch niet om gezellige conversaties te houden? Je bent aangenomen om te verkopen!

STYLEFCKR
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2009 22:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door STYLEFCKR »

WAT HEEFT MIJN FORUMNAAM HIERMEE TE MAKEN? WE PRATEN HIER OVER NEM EN NIET OVER FORUMSNAMEN ;)
Ik vind het vanmezelf al erg dat ik je dit aandacht al geef..
Laat ze jou bellen? en hun verhaal vertellen en de voicelog doen en kijk dan maar wat ze tijdens de voicelog vragen;)

ALS JIJ DAN NIET GOED LUISTERT JE EIGEN SCHULD

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ STYLEFCKR: kijk even op pag 118 en lees de laatste reactie . Die meneer of mevrouw is net zo boos als jij, gedeelde smart is halve smart!

STYLEFCKR
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2009 22:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door STYLEFCKR »

ik ben niet boos hoor ben juist tevreden :D

STYLEFCKR
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2009 22:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door STYLEFCKR »

Nou lijkt me logish de meeste tevreden mensen hebben ook geen tijd voor zulke onzin als jullie die liggen lekker op de bank tv te kijken en profiteren ervan en maken zich nergens druk over omdat ze goed luisteren wat er verteld word en waarom zou je je dan druk over maken?? .. maar ik was even benieuwd wat er afspeelde hier en dat mag wel hoop ik?? zo niet PECH :D

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Twijg:

Laat je niet opnaaien door STYLEFCKR! :wink:

Het is zijn goed recht dat hij tevreden is!

Voor hem hoop ik dat hij dat ook zal blijven, maar ook dat is zijn goed recht om daar achter te komen! :lol:

Er zullen altijd 'trekkers' blijven, laat ze, want blijkbaar zijn ze heel gelukkig!

Gesloten