LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Guardian72 schreef:
pipiladderkous schreef:Sorry voor wie dan ook wie ik gekwetst hebt, dat is niet mijn bedoeling geweest en ook zeker niet mijn aard. Maar ik geef het je op een briefje, je kunt het vergeten bij mijn kind met al jullie goedbedoelde tips, vergeet het maar. Vandaar dat ik wil dat deze dingen niet kunnen. Maatje 46 onder zijn kont, goed gesprek enz, geloof me, het werkt bij die 1 van 4 niet!! :)
Geen zakgeld?
Geen computer toegang?

Als alles mislukt - toch eens advies vragen bij (bijvoorbeeld) de huisarts..
Lijkt me, ook in andere zaken, erg lastig handhaven, en mogelijk zelfs een gevaar voor de overige kinderen (ik wil iets - maakt niet uit wie of wat ik stuk moet maken om het te bereiken).
Hij krijgt ook geen zakgeld meer :o ook geen computer toegang :o maar naast de toolbar die blokkeert zit een kruisje :? De dokter heb ik allang gehad. Die tips he...super!! Ik ga ze gelijk doorgeven aan iedere moeder met een kind die NOOIT opgeeft en bij Lucertis, altijd handig, die konden hier ook niks mee :) . En het enigste gevaar hier ben ik :roll: en ze leven alle 4 nog en hebben het best naar hun zin. Kan ook niet anders 8)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door bprosman »

Moet je ook niet met een toolbar doen. Blokkeer het OF in je Windows firewall of nog beter in je router. Zorg dat je zoon een eigen account krijgt zonder "Admin" rechten op de PC dan kan hij het zelf ook niet terugzetten.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

bprosman schreef:Moet je ook niet met een toolbar doen. Blokkeer het OF in je Windows firewall of nog beter in je router. Zorg dat je zoon een eigen account krijgt zonder "Admin" rechten op de PC dan kan hij het zelf ook niet terugzetten.
Nee weet ik :? het enigste voordeel is...hij haalt hem weg en snapt niet hoe hij hem terug moet zetten. 1 keer meegemaakt maar dat lef heeft hij dus niet meer. Windows firewall en router zijn een drama. Een eigen account zou wel werken als die paaseieren hier niet zouden vergeten hun eigen account af te sluiten :evil: maar ik hou vol en ruk af en toe de aardlekschakelaar om, ik weet niet welke ik moet hebben dus dan maar allemaal. Knapt niemand van op(alleen ik) hier, alle wekkers en klokken knipperen :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door bprosman »

Een eigen account zou wel werken als die paaseieren hier niet zouden vergeten hun eigen account af te sluiten
Dat zou niet uit mogen maken, ieder kind gewoon "User" rechten en alleen jij en je man admin rechten.
Waarom is blokkeren in de router een drama ? De meeste routerfabrikanten bouwen dat er standaard in. Van Linksys weet ik ook dat je dat ook nog "op tijd"en per dag kunt doen zodat het op bepaalde tijden wel en op andere tijden niet werkt.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

bprosman schreef:
Een eigen account zou wel werken als die paaseieren hier niet zouden vergeten hun eigen account af te sluiten
Dat zou niet uit mogen maken, ieder kind gewoon "User" rechten en alleen jij en je man admin rechten.
Ja, als ik het alleen ben wel. Ik heb 4 kids maar eigenlijk 5 :? Al vind ik het wel triest dat de andere kids gestraft worden om zijn acties. Die roepen al vaak genoeg "bedankt *****, heb je goed gedaan, dankzij jou mogen we dit of dat niet!".
Waarom is blokkeren in de router een drama ?
Hij start dan de startpagina niet eens meer op alleen in een(soms een paar) volgend tabblad. Omleidingen weggehaald maar dan nog knap je er niet van op als je er achter gaat zitten.
De meeste routerfabrikanten bouwen dat er standaard in. Van Linksys weet ik ook dat je dat ook nog "op tijd"en per dag kunt doen zodat het op bepaalde tijden wel en op andere tijden niet werkt.
Ik heb er een nurd of nerd op gezet maar die lukte het ook niet. Of hij niet nurd of nerd genoeg is weet ik niet, lijkt me wel als dat zijn werk is. Ik heb hier een Thomson router.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik vond nog iets dat mogelijk helpt.

het is een filter / programma van Bluecoat - een bekende in de IT wereld.

Voor thuisgebruik is het (voor zover ik kan zien ) gratis - zou misschien kunnen helpen.

www1.k9webprotection.com

(noot voor moderator : dit is niet als spam bedoeld - maar als poging om een TS te helpen)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door bprosman »

Als het de "Bluecoat" is van de firewalls en proxies een gerenommeerde naam. Dus lijkt me best de moeite waard om te testen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ bprosman - inderdaad, die.

kapenga
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2003 13:32

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door kapenga »

(Vooraf: ik heb 1 kindje van 1 jaar oud, dus geen problemen met Habbo)

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wat ik in dit verhaal onderbelicht vind is dat het verdienmodel van Habbo ook wel vragen oproept. Mijns inziens zouden ze het ook kunnen houden bij iDeal, Paypal of wat dan ook waar kinderen niet zomaar bij kunnen zonder toestemming van de ouders.

Je moet behoorlijk wat kosten afdragen voor het gebruik van zo'n systeem van sms'jes en telefoonnummers. Dat het verhoudingsgewijs toch meer geld opleverd is denk ik ook wel te danken aan de 11 jarigen die geen gebruik kunnen maken van iDeal of Paypal, maar wel de telefoon weten te vinden.

Het bedrijf zou dus ook kunnen kiezen voor een meer etisch verdienmodel, maar hebben dat schijnbaar tot op heden nog niet gedaan. Habbo weet hier vast wel van, maar deze meer dubieuze rol wordt bewust volgehouden. Bedrijven denken daar absoluut wel over na.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door bprosman »

@Kapenga,

Habbo heeft hier op gereageerd, ze waren vorige week (?) in de uitzending.

Groeten, Bram

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Guardian72 schreef:Ik vond nog iets dat mogelijk helpt.

het is een filter / programma van Bluecoat - een bekende in de IT wereld.

Voor thuisgebruik is het (voor zover ik kan zien ) gratis - zou misschien kunnen helpen.

www1.k9webprotection.com

(noot voor moderator : dit is niet als spam bedoeld - maar als poging om een TS te helpen)
Dank je, ik ga hem even bekijken. Al heb ik tot nog toe geen last meer omdat je eenmailge diensten ook kan blokkeren nu. Hij kan er dus niks meer mee. Ik heb een extra prepaidkaart met een wachtwoord voor als ik zelf een 0900 nr moet bellen.
Groet Carla

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door bprosman »

Je wordt wel creatief zo :D

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ja he, hahaha. Ik weet soms nog meer als de kids, beter!! :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zie hier het antwoord van Tros Radar op deze materie.
http://www.trosradar.nl/vraagaanantoine ... -internet/

Gesloten